De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:00

Kan dat lemieux zijn?

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:01

MoniekV schreef:
pol013 schreef:
Bij een schiefel gebruik ik de mesh brushing boots van (hoe heet dat merk nou waar de snugboots van zijn.....)

Le Mieux :P

Dank je

__Jojo__

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:39

Ik ben toch ook wel heel geinteresseerd in de husk boots! Blijven ze ook mooi heel aan de binnenkant (ivm aantikken) en zijn er meer mensen die foto's hebben van de pasvorm? Hoe vallen de maten bij jullie?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:58

__Jojo__ schreef:
Ik ben toch ook wel heel geinteresseerd in de husk boots! Blijven ze ook mooi heel aan de binnenkant (ivm aantikken) en zijn er meer mensen die foto's hebben van de pasvorm? Hoe vallen de maten bij jullie?

+1 ik blijf ook twijfelen of ze 'hard' genoeg zijn om te beschermen..

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 19:16

smurvaas schreef:
Heb die van HH geprobeerd maar daar worden zn benen wel echt nat onder. Heb zelf veredus met leer, daar blijven zn benen niet te warm onder.
Helaas heeft hij een schiefel en werdt er aangeraden om met bandages te rijden, dat vind ik echt te warm dus ben opzoek naar een alternatief.

Iemand ervaring met de 3D mesh van back on track?

De mesh brushing boots van lemieux zijn wel een aanrader als je iets zachts zoekt en voor iets meer stevigheid kan je ook kijken naar beschermers van equifit. Zit een memoryfoam voering in en ademen vrij goed. Die gebruik ik naast mn snugboots. Vormen super naar t been, ook geschikt voor schiefels of littekenweefsel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:59

Als mijn paard bij normaal werk zo hard tegen zijn eigen poten aan beukt dat de (le mieux, dank voor het meedenken) brushingboots niet genoeg doen heb ik iets anders te doen als beschermers uitzoeken. Maar dat is mijn kijk op beschermers.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:04

pol013 schreef:
Als mijn paard bij normaal werk zo hard tegen zijn eigen poten aan beukt dat de (le mieux, dank voor het meedenken) brushingboots niet genoeg doen heb ik iets anders te doen als beschermers uitzoeken. Maar dat is mijn kijk op beschermers.

Was dat op mijn reactie? Ik vroeg nl naar de husk boots. Uit de info op de site haal ik dat ze vooral 'ondersteuning' bieden, maar ik wil vooral beschermers om eventueel aantikken of andere klappen op te vangen, niet zo zeer de beweging te ondersteunen. Ik denk dus ook dat er geen verharding inzit en wilde daarom naar mensen hun ervaringen vragen of het materiaal voldoende stevig is.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:08

Ja op die vraag. Al ken ik de husks niet maar het idee is hetzelfde, geen harde schaal.
Ik vind dat voor dressuur, buitenritje en wat sprongetjes genoeg bescherming bieden. Als het echt over spannendere training gaat wil ik stevigere bescherming maar dan gelijk goed en voor rondom.

Al is de normale opvatting dat je een harde schaal nodig hebt. Ik wil dat een paard wel iets voelt van dusdanig lomp gedrag dat ze zichzelf kunnen verwonden of beschadigen. Met name omdat ze zich de overige 23 uur ook zonder moeten redden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:15

Ik begrijp wat je bedoelt, maar wanneer er 600kg zich mistrapt is de kracht tegen dat been zo groot dat zelfs een stevig stuk stof verwaarloosbaar kan worden. Dan kan je evengoed niets aandoen. Dat is waarschijnlijk overdreven, maar ik ben toch wel voor iets van verharding.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:14

Ik ben nog steeds dolblij met de husks!
Zou geen andere meer willen en qua stevigheid, ze hebben geen harde schaal maar er zit precies wel een soort laag tussen wat klappen opvangt en absorbeert.
Je voelt dat ze geen vod stof zijn alleszins!

Qua maatvoering vallen ze wat groter uit.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:22

Ik heb de Horze zachte beschermers besteld en ben daar heel blij mee, ze zijn super licht, paard merkt ze eigenlijk niet. Ben benieuwd hoe lang ze het uithouden gezien hij nog wel eens wat strijkt, maar voor dat geld echt meer dan prima.
Benen werden er ook niet te warm onder...
Nu maar sparen voor n set Lemieux cross beschermers voor t marathon rijden straks en dan hopen dat ze ze tegen die tijd in bruin hebben :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:17

Is er iemand die de Husks heeft maar daar ook foto's van wilt posten dat ze in gebruik zijn?
Of zijn er al foto's van ik gebruik?

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:14

Little_Gift schreef:
Ik ben nog steeds dolblij met de husks!
Zou geen andere meer willen en qua stevigheid, ze hebben geen harde schaal maar er zit precies wel een soort laag tussen wat klappen opvangt en absorbeert.
Je voelt dat ze geen vod stof zijn alleszins!

Qua maatvoering vallen ze wat groter uit.

Heb jij de maat M of de maat L (ik heb normaal een maat L maar dan moeten ze niet te groot uitvallen) en heb jij toen gekozen voor de basic versie of de high impact (vind het op de site van Husk niet heel duidelijk wat nou het verschil is) (A)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 05:38

Ik heb de versie tussen de basic en de high impact, namelijk de Titan Double Cushioning.
De High Impact heb ik lang op getwijfeld maar vond die precies toch minder ventilerend dus de gok niet genomen.

Ik heb nu maat L maar maat M zou zeker ook gepast hebben.
Paard is een moeilijke, valt achteraan in L en vooraan in M.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:03

Heeft iemand ervaring met de mesh beschermers zonder bont van BoT?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:54

zucht, al mijn peesbeschermers zijn te groot geworden sinds ik mn fries heb geschoren (inclusief benen). de BR air tech en Eskadron memory foam zakken naar beneden tijdens het rijden. Best sneu voor hem. Dus nu opzoek naar nieuwe beschermers. ik zit nu toch te denken aan de back on track royal tendon boots of de le mieux snugboots. Keuzes keuzes....

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:53

Wie weet er goede luchtige beschermers die flexibel zijn? Liefst met nog een mooi prijsje.

Mag dus geen harde kap in zitten vanwege een schiefel

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:03

PanamaD schreef:
Wie weet er goede luchtige beschermers die flexibel zijn? Liefst met nog een mooi prijsje.

Ik heb een setje van Woofwear en die vind ik wel fijn, zijn ook niet duur.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:09

PanamaD schreef:

Haha kom ik je hier ook tegen. Veel tevreden gebruikers van de snugboots of pro sport mesh van le mieux. De husks worden nu geloof ik ook getest.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:37

PanamaD schreef:

De beschermers van horze!!!! 16 euro per paar... vind ze echt ideaal

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:10

Husk beschermers!
Ik zweer erbij! Moet nooit nog iets anders hebben!
Paard draagt ze zodanig graag dat ze gisteren na het afzadelen weg wandelde met de beschermers nog om! Ze begreep maar niet waarom ze moest blijven wachten van me !
Dat doet ze met andere beschermers ECHT niet!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:15

Little_Gift schreef:
Husk beschermers!
Paard draagt ze zodanig graag dat ze gisteren na het afzadelen weg wandelde met de beschermers nog om! Ze begreep maar niet waarom ze moest blijven wachten van me !

goed om te weten :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:39

Link van die husks? Kan ze niet vinden....

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:55

Zijn er ook beschermers van husk met een harde schaal?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:40

Little_Gift schreef:
Husk beschermers!

Ze lijken mij idd echt super! Heb je toevallig foto's van in gebruik?

Je kan ze alleen per set kopen toch? Kan je op die engelse site gewoon met ideal betalen?