[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:17

haha ik hoef hem zelf ook niet ben heel wijs met mijn barefoot Cheyenne MET fork :D

vriendin van me wil boomloos ik raadde al barefoot aan tot ik zag dat ze hier 100 op geboden had.. meisje vraagt er 150 voor

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:22

Beter op zoek gaan naar een tweedehands Cheyenne of zo denk ik. 100 euro voor een tweedehandse is sowieso veel te veel.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:02

Iemand ervaringen met dit zadeltje:
http://boktimg.nl/sites/default/files/s ... 02e850.jpg

Het is geloof ik niet helemaal dezelfde als van stal genootje maar lijkt er wel erg op.
Heb voorheen wel eens op een Cheyenne gereden op een andere pony maar daar miste ik met mijn mini beentjes toch wel een beetje kniewrongen.
Rij op huidige paardje nu met een ledere loesdou maar vind boomloos of lichtgewicht zadeltjes vaak prettiger omdat ik zelf wat zwaarder ben.
Nu een knight rider 18 inch geprobeerd maar vond ik te klein voor mijn bips, de loesdouw is overgens 17 inch en dat past prima, vaag soms hoe dat werkt.

Het zadeltje dat soortgelijk is aan de foto is 18 inch, maar kan er weinig over vinden aangezien ik merk dus niet weet, zal ik vanmiddag ff checken, vroeg me gewoon af of er iemand goede/slechte ervaringen mee heeft in het geval dat paardje er fijn onder loopt en ik er comfy op zit.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:12

@ ittheclown, zie het bericht van Secretlin halvewege de vorige pagina over exact het zelfde zadel en de (oa mijn) reactie erop.
Die "zadels" (eigenlijk is het gewoon een veredelde backpad) zijn kwalitatief om te huilen. Daarbij zijn ze qua vrijhouden van schoft en drukverdeling nou niet goed te noemen(verre van). Maar goed wat wil je voor een boomloos dat 90 euro nieuw op oa ebay kost?
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 05-03-15 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:17

Heel weinig schoftvrijheid, en moet zeker een pad met goede dikke inlages tussen om de drukpunten te verminderen. Kwalitatief zijn deze ook niet super wat ik ervan gehoord heb. Juist als je zelf wat zwaarder bent is n goed (en dat hoeft niet perse duur te zijn) zadel wel belangrijk. Inchmaat heeft te maken met je bedenkende en dikte en diepte van de zit, dus kan best dat je van sommige merken wel in kleinere past ;)
Wat betreft barefoot: Cheyenne heeft weinig kniewrong idd. Cherokee bijv al meer. Maar zijn ook zat andere boomloze, niet achterlijk dure, goede merken hoor :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:42

Pfoei die uit die laatste link dat is wel een heel erg prut modelletje zeg, die ziet er echt niet uit :oo
Apart paard dat daar goed onder past :o

Ghost zadeltje ziet er leuk uit en die Barrydale blijft super staan op dat mooie paardje +:)+

Als iemand nog wat wil bestellen bij mij in de webshop: ergens deze maand gaat de zaak een week dicht, kan elk moment bevallen en dan ben ik even niet bereikbaar, vind het best wel balen dat ik dan ineens klanten moet laten zitten maargoed kan moeilijk al bevallend mails blijven beantwoorden :P

Mochten jullie iemand horen mopperen over dat ik niet snel reageer dan kunnen jullie wel raden wat er aan de hand is :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-03-15 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 12:51

Spannend pmarena :D Geniet nog maar even van de rust :P

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:01

Atent schreef:
Als ik een 2ehands bruine Barrydale tegenkom in maat 2 komt mijn Cherokee te koop!

Heb je een bruin zwarte :D

Die Barrydale staat echt super cool Witwi! Dat is toch ook een prachtig zadel!
Die zou ik nog wel eens willen testen...

Trouwens een Cherokee (met VPS) voor 450 euro incl. pad (zonder beugels en singels) is niet heel duur toch.
Twijfel toch een beetje hij is als nieuw, maar het serienummer is niet te lezen... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:06

Spannend Pmarena, succes en zet m op!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:12

Heel gaaf witwi! En pmarena gelukkig heb ik nog snel even wat besteld ;) das t 'nadeel' met eenmanszaken... Die gaan gewoon even non-actief met zoiets.

Pad zit ook ng in de planning trouwens hoor, maar werkloos nu even, dus beetje rustig aan doen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:16

Senks :)

Tja op zich hebben mijn klanten weinig te klagen gezien ik de boel zelden dicht gooi, eigenlijk zou ik voor mijn eigen rust gewoon de hele maand de boel dicht moeten gooien want ik snap nu wel waarom zwangere mutsen verlof krijgen..dat is toch wel beter voor je denk ik :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:20

@pmarena ik zoek ng werk, wil wel bijspringen hoor :p haha
En ja straks als de kleine er is zal helemaal druk zijn, maar wel heeel leuk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:41

Tja voor met een normale bevalling een weekje er tussenuit iemand helemaal inwerken is ook zowat :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:43

Ik heb helemaal gemist dat je in verwachting bent!
Gefeliciteerd en succes!

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:53

Ik stond de dag na m'n bevalling alweer risotto te koken, baby in de draagzak en gaan! Komt vast goed! :j

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:56

Leuk Pmarena, lekker rustig aan doen!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:58

Buitenzinnig schreef:
Ik heb helemaal gemist dat je in verwachting bent!
Gefeliciteerd en succes!

Pmarena ook ik heb dat helemaal gemist. Bij deze dan ook Gefeliciteerd en geniet nog even van je zwangerschap. Wij vermaken ons hier wel en neem je rust.
En je weet we zijn gek op foto's mocht je het kleine wondertje met ons willen delen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:10

Teteltee schreef:
Ik stond de dag na m'n bevalling alweer risotto te koken, baby in de draagzak en gaan! Komt vast goed! :j

Ik liep n uur later ook al beschuit en koffie uit te delen. Heb amper geleden hihi. Dus hoop dat Pmarena er ook makkelijk er vanaf komt, is n stuk fijner ;)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:13

Thanks allemaal voor de reacties , ik was idd al bang dat het niet een geweldig zadeltje is.
Zou het kwaad kunnen om hem voor 1 keer 10 minuutjes te proberen ? Het gaat me er om dat ik alleen eventjes kan voelen hoe paard op boomloos reageerd. Hij is overgens een luxe versie belgje dus haas geen schoft. Ik vind het zonde om te gaan orienteren voor een boomloos zadel a 500 euro als hij met onze huidig leren lekkerder loopt, vandaar dat ik graag even wil vergelijken.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:16

dieseltje09 schreef:
@ ittheclown, zie het bericht van Secretlin halvewege de vorige pagina over exact het zelfde zadel en de (oa mijn) reactie erop.
Die "zadels" (eigenlijk is het gewoon een veredelde backpad) zijn kwalitatief om te huilen. Daarbij zijn ze qua vrijhouden van schoft en drukverdeling nou niet goed te noemen(verre van). Maar goed wat wil je voor een boomloos dat 90 euro nieuw op oa ebay kost?

Thanks heb vorige bericht gevonden, hij lijkt er wel op kwa zitting en kniewrongen maar volgens mij heeft die van stalgenoot wel gewoon zweetbladen waar de singelstoten dan onder vast zitten, zal vanmiddag eventjes checken wan ik vind het er op de foto ook spooky uitzien, hooft paard maar een keer flink uit te blazen en knap zegt singelstoot lol.
(al eens gehad met een singel verlenger)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 14:18

Volgens mij heb je van dit soort zadeltjes talloze verschillende varianten, maar de basis is van allemaal hetzelfde (=prut).

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:21

Vanochtend met de barefoot gereden, zit echt fijn! Alleen het opstappen vergt nog wat handigheid.....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 14:22

Hoezo, groot paard? :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:24

Ja, stap altijd op met omdat krukje, maar de pad heeft geen beugels, dus moet eerst een soort van huppeltje maken :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 14:26

:') Ik herken het, als ik op een tuinstoel ga staan kan ik precies mijn halve been over mijn Tinker van 1.50 meter gooien en als ze dan braaf blijft stilstaan kom ik er zonder kleerscheuren op :)) Ik was ooit lenig...