Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lous schreef:Vandaag voor het eerst met mijn Arizona gereden. Zit heerlijk,maar moet mijn zit nog heel erg aanpassen. Heb een maat 1,maar heb het idee dat hij net iets te klein is voor mij. Heb maatje 36,dus zou toch
gewoon moeten passen? Het zadel is pas 1,5 jaar oud en niet veel mee gereden,moet hij nog een beetje inzakken?
Ga morgen voor de zekerheid de zitting even opmeten.
Shirley schreef:Zoiets vraagt toch om een filmpje
quibje schreef:Lous schreef:Vandaag voor het eerst met mijn Arizona gereden. Zit heerlijk,maar moet mijn zit nog heel erg aanpassen. Heb een maat 1,maar heb het idee dat hij net iets te klein is voor mij. Heb maatje 36,dus zou toch
gewoon moeten passen? Het zadel is pas 1,5 jaar oud en niet veel mee gereden,moet hij nog een beetje inzakken?
Ga morgen voor de zekerheid de zitting even opmeten.
beetje vreemd, maar moisschien kunnen wij eens die van elkaar uitproberen?
ik wil dus echt weten of een voor mij beter is
Swift schreef:Heeft iemand hier al ervaring met de fenders met kniewrongen van Barefoot? Zo in theorie klinkt het best heel fijn maar ik ben heel benieuwd of dat in de praktijk ook zo is. Voor die prijs ga je het niet zomaar even proberen...
turtlelito schreef:@pmarena: wat mij nogal beangstigd is dat het pas zo laat naar boven kwam. Vanwege een wondje op een vervelende plek had ik al weken het zadel er niet op gehad toen de witte haren kwamen. Kon ook eerst niet geloven dat het van het zadel was, omdat de zweetafdrukken perfect waren, geen rommelige haren of iets dergelijks, maar toen ik de pad er naast hield kon ik het gewoon niet ontkennen: het randje kwam precies overeen..... Het is op de plaats van de beugelophanging, dus toch een teken dat de extra druk op die plek + het randje (wat met je handen echt nauwelijks te voelen is) te veel is voor hem.
Ach ja, we komen er wel uit, andere inlages, ander pad, extra zadel ter afwisseling: alles om mijn gevoelige jongen tevreden te houden(en een goed excuus om weer eens wat te kopen natuurlijk
)
dierfysio schreef:Hahahahaha, voer mij maar af idd!
Oeioei, moeilijk dit.... had net besloten terug naar een (zwart, maar wel mooi, Tietse's Choice) boomzadel te gaan, en nu komt mijn droomzadel misschien dichtbij.![]()
Ik vrees dat die me quade pet teboven gaat, maar oweeowee, wat zou ik graag een 2tje kopen!! Mijn huidige zadels inruilen kan vast niet?
![]()
Als ik mijn Cheyenne en London voor die tijd verkoop, kan het!! En dan maken die drie maanden me niet uit, want een goede gebrukte zwarte vind ik nu niet, en ik ben het gedoe met niet-passende zadels echt beu.![]()
Dus: wie wil er een eigenlijk nog nieuwe bruin leren Cheyenne, maat twee? En een gebruikte, maar nette, zwarte London maat twee? Beide met vps.
#helpdierfysioaandebruinelondondiewelpastopdierfysio'spaard.
SecretLIN schreef:pmarena, welke singel raad je aan voor een bruine cheyenne bij een fjord?
heb nu een lederen van 50 of 55 cm weet zo niet uit mijn hoofd dat is een barefootsingel..
gewoon weer zo een of is een met elastiek beter?
finnens schreef:Ik zat foto's terug te kijken van afgelopen week, en viel mij op dat het zadel aan de achterkant 'omhoog zweeft'. Lijkt alsof die een beetje naar voren kiept?
Is dat erg of maakt dat niet zoveel uit? Pony loopt er verder super onder, maar het viel me in eens op toen ik naar die foto's keek .. En ik vroeg me ook af of dat het zadel niet te lang is?
(foto van het zadel)
[ Afbeelding ]
pmarena schreef:Swift schreef:Heeft iemand hier al ervaring met de fenders met kniewrongen van Barefoot? Zo in theorie klinkt het best heel fijn maar ik ben heel benieuwd of dat in de praktijk ook zo is. Voor die prijs ga je het niet zomaar even proberen...
Er zijn er eerlijk gezegd nog maar een handjevol verkocht (hier in Nederland althans) en voor mijzelf is dit typisch een artikel waar ik geen fluit aan heb met mijn korte pootjes, omdat ik van mijn levensdagen niet bij zulke wrongen in de buurt kom met mijn knie
![]()
Dat is dan ook direct het grootste "probleem" ervan: je moet wel een beetje lange benen hebben om er iets aan te hebben. De mensen die dat hebben vinden ze wel fijn zover ik te horen krijg, maar als ze terugkomen ligt dat aan die te korte pootjes....
pmarena schreef:SecretLIN schreef:pmarena, welke singel raad je aan voor een bruine cheyenne bij een fjord?
heb nu een lederen van 50 of 55 cm weet zo niet uit mijn hoofd dat is een barefootsingel..
gewoon weer zo een of is een met elastiek beter?
Hoe bedoel je? De Barefoot-singel heeft ook gewoon elastiek?
Het is altijd een beetje lastig met singels....
De lederen Barefoot-singel is op zich een prima ding, maar de lange flappen onder / voorbij de gespen zijn soms wel wat lastig om kwijt te kunnen op kleinere paardjes. En hij is gewoon recht natuurlijk, geen C-model wat toch wel erg fijn is voor veel dieren.
Over het algemeen hoor ik de beste resultaten met de C-vormige singels, en de geheel elastische singels maarja als die van Barefoot daar dan een foutje in heeft zitten bij een aantal singels, zucht, moeten we eerst weer wachten totdat dat probleem opgelost is.
Ik heb jammer genoeg pas 1 singel terug ontvangen dus daar valt ook nog niet veel aan af te lezen
Swift schreef:Bedankt voor je reactie! Laat mij nou net weer zo iemand met korte pootjes zijn... Dat ik mijn IJslandse beugels kan gebruiken in combinatie met fenders spreekt mij ook wel erg aan maar de wrongen leken me ook fijn...
Mijn Trekker Classic in het zwart met bruin komt ook te koop. Ga nog een advertentie maken maar wilde het eerst hier even laten weten.