[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:38

Yihaaaa.... dochter heeft zitles gehad op pown. Longeerlijn eraan, knoop in de teugels, Trekker zadel onder haar bips en gaan. Eerst draf doorzitten en daarna galop. Was effe wennen en de slag te pakken krijgen. Fijn gebruik kunnen maken van de beugel (pommel) van de Trekker om zich vast te houden en lasngzaam los te laten. Einde van de les? Zat mevrouw in een soort rengalop met haar armen wijd, omhoog en compleet dansbewegingen te maken. :) Keurig met haar billen op t zadel, netjes mee met de beweging. Supermeid!

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:42

Wat goed Zilfstar van je dochter! Keep up the good work +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:57

Zoiets vraagt toch om een filmpje :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:52

Ik zat foto's terug te kijken van afgelopen week, en viel mij op dat het zadel aan de achterkant 'omhoog zweeft'. Lijkt alsof die een beetje naar voren kiept?
Is dat erg of maakt dat niet zoveel uit? Pony loopt er verder super onder, maar het viel me in eens op toen ik naar die foto's keek .. En ik vroeg me ook af of dat het zadel niet te lang is?

(foto van het zadel)
Afbeelding

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:54

Iemand hier met een Startrekk Comfort. Ik zit thuis en zadel ligt op stal en ik vraag mij af of daarvan het voorboogje te verstellen is :) Vandaag mee gereden. Paard is er tevreden mee, maar ik kiep nog heel iets voorover. Wanneer het zadel op het paard ligt, ligt het wel horizontaal. Is het anders een goed idee om er voorin een deel extra inlage erbij in te doen? Iemand een idee?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:13

Je kunt die voorboogjes van Startrekk verstellen ja!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:16

Altijd of alleen bij de nieuwere? Ik zit nu een beetje op internet te neuzen en twijfel ineens. Kom ook verschillende maten voorboogjes tegen en die met zo'n imbus.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:28

Voor de startrekk comfort kan je andere voorbeugels kopen. In de Delfin zit een voorbeugel die wel te verdraaien is. Maar je kan ook weer de Beugel van de Delfin op de comfort zetten :D
Even op onderzoek gaan bij je zadel, :j

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:30

Lous schreef:
Vandaag voor het eerst met mijn Arizona gereden. Zit heerlijk,maar moet mijn zit nog heel erg aanpassen. Heb een maat 1,maar heb het idee dat hij net iets te klein is voor mij. Heb maatje 36,dus zou toch
gewoon moeten passen? Het zadel is pas 1,5 jaar oud en niet veel mee gereden,moet hij nog een beetje inzakken?
Ga morgen voor de zekerheid de zitting even opmeten.

beetje vreemd, maar moisschien kunnen wij eens die van elkaar uitproberen?
ik wil dus echt weten of een voor mij beter is

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:35

Shirley schreef:
Zoiets vraagt toch om een filmpje :D

Haha, ja had mijn camera of foon niet bij me. Wist okk niet dat ze dat zou gaan doen :D ik zei, probeer die beugel maar eens los te laten... En hoppa daar ging ze. Armen wijd, achterover mee met de beweging, beweging echt vanuit haar heupen... Vliegen! Ze stegen zowat op, haha. Neusje van kato ging lang, laag, briesen, ontspanning... Morgen camera mee :P

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:45

jomaro schreef:
Voor de startrekk comfort kan je andere voorbeugels kopen. In de Delfin zit een voorbeugel die wel te verdraaien is. Maar je kan ook weer de Beugel van de Delfin op de comfort zetten :D
Even op onderzoek gaan bij je zadel, :j

Bedankt! Dan ga ik morgen maar weer eens verder klussen...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:49

quibje schreef:
Lous schreef:
Vandaag voor het eerst met mijn Arizona gereden. Zit heerlijk,maar moet mijn zit nog heel erg aanpassen. Heb een maat 1,maar heb het idee dat hij net iets te klein is voor mij. Heb maatje 36,dus zou toch
gewoon moeten passen? Het zadel is pas 1,5 jaar oud en niet veel mee gereden,moet hij nog een beetje inzakken?
Ga morgen voor de zekerheid de zitting even opmeten.

beetje vreemd, maar moisschien kunnen wij eens die van elkaar uitproberen?
ik wil dus echt weten of een voor mij beter is

Ben alleen vanmiddag mijn rolmaat vergeten,dus heb niks op kunnen meten.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:13

Kan ik ook pas morgen hoor :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:54

Ik kom ook even mijn nieuwe barefoot showen! :D
(ligt hier net wat ver naar voren, net wat verder naar achteren ligt 'ie mooier en beter)

Afbeelding

We hebben 'm eigenlijk al een paar weken, maar ik doe met mijn hafje nog zo weinig op zadel/rijgebied dat het zo een paar weken niet gebruikt wordt, en foto's maken op het moment dat er dan wél een zadel op ligt schiet er dan natuurlijk helemaal bij in ;)

Heb er nu twee keer 10 minuutjes mee gereden, heerlijk! Ze voelt me door dit zadel duidelijk beter, hulpen die we nog erg aan't bevestigen waren waren ineens veel duidelijker te begrijpen voor haar. Scheelde zoveel! Rem op ademhaling, wegstappen op lichte spierspanning, zo licht op de hulpen.. echt heerlijk! Knap puppypaard <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:28

Wat een tevreden snoetje trekt ze er ook bij !
Duidelijk allebei blij ermee :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:33

Swift schreef:
Heeft iemand hier al ervaring met de fenders met kniewrongen van Barefoot? Zo in theorie klinkt het best heel fijn maar ik ben heel benieuwd of dat in de praktijk ook zo is. Voor die prijs ga je het niet zomaar even proberen...

Er zijn er eerlijk gezegd nog maar een handjevol verkocht (hier in Nederland althans :P ) en voor mijzelf is dit typisch een artikel waar ik geen fluit aan heb met mijn korte pootjes, omdat ik van mijn levensdagen niet bij zulke wrongen in de buurt kom met mijn knie :')

Dat is dan ook direct het grootste "probleem" ervan: je moet wel een beetje lange benen hebben om er iets aan te hebben. De mensen die dat hebben vinden ze wel fijn zover ik te horen krijg, maar als ze terugkomen ligt dat aan die te korte pootjes....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:37

turtlelito schreef:
@pmarena: wat mij nogal beangstigd is dat het pas zo laat naar boven kwam. Vanwege een wondje op een vervelende plek had ik al weken het zadel er niet op gehad toen de witte haren kwamen. Kon ook eerst niet geloven dat het van het zadel was, omdat de zweetafdrukken perfect waren, geen rommelige haren of iets dergelijks, maar toen ik de pad er naast hield kon ik het gewoon niet ontkennen: het randje kwam precies overeen..... Het is op de plaats van de beugelophanging, dus toch een teken dat de extra druk op die plek + het randje (wat met je handen echt nauwelijks te voelen is) te veel is voor hem.

Ach ja, we komen er wel uit, andere inlages, ander pad, extra zadel ter afwisseling: alles om mijn gevoelige jongen tevreden te houden :D (en een goed excuus om weer eens wat te kopen natuurlijk O:) )

Maar welke pad gebruikte je dan eigenlijk eerst? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:39

dierfysio schreef:
Hahahahaha, voer mij maar af idd! :D

Oeioei, moeilijk dit.... had net besloten terug naar een (zwart, maar wel mooi, Tietse's Choice) boomzadel te gaan, en nu komt mijn droomzadel misschien dichtbij. *\o/*

Ik vrees dat die me qua :$ de pet teboven gaat, maar oweeowee, wat zou ik graag een 2tje kopen!! Mijn huidige zadels inruilen kan vast niet? O:)
Als ik mijn Cheyenne en London voor die tijd verkoop, kan het!! En dan maken die drie maanden me niet uit, want een goede gebrukte zwarte vind ik nu niet, en ik ben het gedoe met niet-passende zadels echt beu. -O-

Dus: wie wil er een eigenlijk nog nieuwe bruin leren Cheyenne, maat twee? En een gebruikte, maar nette, zwarte London maat twee? Beide met vps.
#helpdierfysioaandebruinelondondiewelpastopdierfysio'spaard. ;)

Hihi :))

Joh gewoon op Marktplaats zetten, of stuur mij een advertentie voor bij mij op de site, dan ben je ze vast zo kwijt als je er een nette prijs op zet :) Bij mij betaal je niks voor een advertentie: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Spullen-van-Klanten/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:43

SecretLIN schreef:
pmarena, welke singel raad je aan voor een bruine cheyenne bij een fjord?
heb nu een lederen van 50 of 55 cm weet zo niet uit mijn hoofd dat is een barefootsingel..

gewoon weer zo een of is een met elastiek beter?

Hoe bedoel je? De Barefoot-singel heeft ook gewoon elastiek? :)

Het is altijd een beetje lastig met singels....

De lederen Barefoot-singel is op zich een prima ding, maar de lange flappen onder / voorbij de gespen zijn soms wel wat lastig om kwijt te kunnen op kleinere paardjes. En hij is gewoon recht natuurlijk, geen C-model wat toch wel erg fijn is voor veel dieren.

Over het algemeen hoor ik de beste resultaten met de C-vormige singels, en de geheel elastische singels maarja als die van Barefoot daar dan een foutje in heeft zitten bij een aantal singels, zucht, moeten we eerst weer wachten totdat dat probleem opgelost is.

Ik heb jammer genoeg pas 1 singel terug ontvangen dus daar valt ook nog niet veel aan af te lezen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:52

Zilfstar: fijn zeg, gezien haar andere hobby zal haar evenwicht sowieso wel goed zijn en is het misschien juist wel makkelijker "met losse handen" om diep te gaan zitten en de bewegingen goed te kunnen volgen :)

TinePine: volgens mij hadden de ST voor de Delphin gewoon verwisselbare pommels inderdaad, in 4 of 5 maten ofzo? :)

Raya: superfijn zeg +:)+
Ze staat er ook wel lief bij zeg :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:56

finnens schreef:
Ik zat foto's terug te kijken van afgelopen week, en viel mij op dat het zadel aan de achterkant 'omhoog zweeft'. Lijkt alsof die een beetje naar voren kiept?
Is dat erg of maakt dat niet zoveel uit? Pony loopt er verder super onder, maar het viel me in eens op toen ik naar die foto's keek .. En ik vroeg me ook af of dat het zadel niet te lang is?

(foto van het zadel)
[ Afbeelding ]

Leuke foto +:)+

Mocht je nog een wat scherpere hebben die op de website bij het Atlanta-zadel geplaatst mag worden, dan hou ik me aanbevolen O:)

Dat de achterkant van een Barefoot wat omhoog komt dat zie je wel vaker.
Dat komt door de eigen vorm van het zadel, de rond lopende ruglijn. Daardoor kan de BF zich zo goed aanpassen aan extreme rondingen. Je ziet vooral bij korte ruggen dat de rug onder het zadel al omhoog begint te lopen naar de heupen toe, waardoor "het kontje" van het zadel omhoog geduwd wordt en wat omhoog wegloopt.

Dat is op zich gunstig om schuurplekken aan de achterkant te voorkomen en kan geen kwaad, maar het ziet er wel een beetje suf uit....

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:00

pmarena schreef:
Swift schreef:
Heeft iemand hier al ervaring met de fenders met kniewrongen van Barefoot? Zo in theorie klinkt het best heel fijn maar ik ben heel benieuwd of dat in de praktijk ook zo is. Voor die prijs ga je het niet zomaar even proberen...

Er zijn er eerlijk gezegd nog maar een handjevol verkocht (hier in Nederland althans :P ) en voor mijzelf is dit typisch een artikel waar ik geen fluit aan heb met mijn korte pootjes, omdat ik van mijn levensdagen niet bij zulke wrongen in de buurt kom met mijn knie :')

Dat is dan ook direct het grootste "probleem" ervan: je moet wel een beetje lange benen hebben om er iets aan te hebben. De mensen die dat hebben vinden ze wel fijn zover ik te horen krijg, maar als ze terugkomen ligt dat aan die te korte pootjes....

Bedankt voor je reactie! Laat mij nou net weer zo iemand met korte pootjes zijn... Dat ik mijn IJslandse beugels kan gebruiken in combinatie met fenders spreekt mij ook wel erg aan maar de wrongen leken me ook fijn...

Mijn Trekker Classic in het zwart met bruin komt ook te koop. Ga nog een advertentie maken maar wilde het eerst hier even laten weten.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:21

pmarena schreef:
SecretLIN schreef:
pmarena, welke singel raad je aan voor een bruine cheyenne bij een fjord?
heb nu een lederen van 50 of 55 cm weet zo niet uit mijn hoofd dat is een barefootsingel..

gewoon weer zo een of is een met elastiek beter?

Hoe bedoel je? De Barefoot-singel heeft ook gewoon elastiek? :)

Het is altijd een beetje lastig met singels....

De lederen Barefoot-singel is op zich een prima ding, maar de lange flappen onder / voorbij de gespen zijn soms wel wat lastig om kwijt te kunnen op kleinere paardjes. En hij is gewoon recht natuurlijk, geen C-model wat toch wel erg fijn is voor veel dieren.

Over het algemeen hoor ik de beste resultaten met de C-vormige singels, en de geheel elastische singels maarja als die van Barefoot daar dan een foutje in heeft zitten bij een aantal singels, zucht, moeten we eerst weer wachten totdat dat probleem opgelost is.

Ik heb jammer genoeg pas 1 singel terug ontvangen dus daar valt ook nog niet veel aan af te lezen :P

Ik wil mijn singel wel terug sturen, krijg ik dan mijn geld terug?
En moet ik naar de verkoper sturen of naar jou?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:26

Als het een "defecte" Stretch & Breath singel is dan kun je dat gewoon even melden bij je wederverkoper zodat die weet dat de singel retour gestuurd wordt.

Je kunt hem dan naar mij terugsturen, graag met een briefje erbij met daarop je factuurnummer van aankoop en je mailadres (!!).

Zodra ik hem dan hier ontvang stuur ik een mailtje naar jou dat ik hem ontvangen heb.
En ik stuur een mailtje naar de wederverkoper dat ik hem ontvangen heb.

Ik maak het aankoopbedrag (dat de wederverkoper aan mij heeft betaald) terug over naar de wederverkoper, en die maakt dan weer jouw betaling terug over naar jou.

Dan heb je je geld terug en boekhoudkundig gezien klopt alles weer :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:28

Swift schreef:
Bedankt voor je reactie! Laat mij nou net weer zo iemand met korte pootjes zijn... Dat ik mijn IJslandse beugels kan gebruiken in combinatie met fenders spreekt mij ook wel erg aan maar de wrongen leken me ook fijn...

Mijn Trekker Classic in het zwart met bruin komt ook te koop. Ga nog een advertentie maken maar wilde het eerst hier even laten weten.

Ja het is wat dat betreft echt een kwestie van proberen.

Ik schat zelf in dat je toch minstens 1m70 moet zijn en daarbij geen korte pootjes moet hebben, om echt wat aan de wrong-fenders te kunnen hebben.

Welke zadels had jij nou eigenlijk allemaal geprobeerd en welke vind je nu uiteindelijk het fijnst en waarom? :)