Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:08

Cas is idd wel helemaal opgemeten met een flexibele liniaal en uitgetekend op papier :) Tov vorig jaar was ze nauwelijk veranderd :)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:42

Wamora is ook helemaal opgemeten en uitgetekend op papier. Ik had nog zo'n papier liggen van 2 jaar geleden en die heb ik er naast gelegd/opgelegd :oo wow wat een verschil. Ze echt een stuk breder geworden :o

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:04

Spannend. Ik heb contact opgnomen met Claudia om een zadel aan te meten. Ik ben van België, dus denkt wel dat ik nog even geduld zal moeten hebben vooralleer ze een rondje België kan doen.
Paard is wel nog niet helemaal in topvorm. En ik heb voorlopig helemaal geen zadel.
Maar heb geen haast, wordt een ruime tijd longeren met dubbele longe.
Nu nog bedenken welk leer en welke kleuren ik zou willen. *\o/*

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:29

Birel1 schreef:
Hulsebosch, arno brand en daaleman zullen denk ik ook nog gebruik maken van kale bomen! Hulsebosch maken de zadel niet meer zelf(vertelde mijn custom fitter), bij arno op de website staat zelfs een filmpje hoe hij dat doet met bomen passen (dacht bij zijn website zeker weten doe ik niet meer) en daaleman maakt ze nog zelf!

dat ga ik morgen eens navragen dan bij Hulsebos.
ik heb binnenkort een afspraak met ze. ben benieuwd.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:31

Sandyjorgen@ ik weet het niet niet zelf geconstateerd maar dat vertelde mijn fitter! Dus neem aan dat hij dat ook niet zomaar zegt!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:39

ik heb het gisteravond gevraagd aan de fitter van hulsebos. Ze zei dat ze t echt nog zelf maken in de werkplaats. Ook het leer wordt zelf gestanst. Het leer komt wel uit engeland. Maar het zadel wordt toch echt bij hulsebos in elkaar gezet.
Je mag zelfs als je t zou willen bij hun in de werkplaats kijken en op de site staat ook een foto's.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:51

Oke, vindt al vreemd want daar staan zei bekend om maar dacht tja de fitter zal toch niet zomaar wat zeggen!

Ag het is helder en nou zal ik het niet meer zeggen dat ze de zadels niet meer zelf maken haha.

Sorry heb niks gezegd!

Heb je wat moois bij hulsebosch uitgezocht?

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:27

ik denk dat het een WB4 wordt. die is voor paarden die niet al te hoge schoft hebben.
binnenkort een afspraak voor passen met ze.
ook nog even op een dynamic gezeten maar toch liever een diepere zit als bij het type WB.
die voelde nog steeds niet "opgesloten" dus denk dat ik daar ook prima langere ritten mee kan maken.

en je hoeft je voor mij niet te verontschuldigen hoor. alleen jammer dat een fitter zulke uitspraken doet.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:56

Dus je heb niet gelijk kunnen proberen.

Ik heb ook een tijdje (zadel kreeg ik bij mijn paard erbij) een wb3 of 4 gehad weet het dus niet meer! Zat wel goed. Maar lag niet meer goed. Was al 18 jaar oud dat zadel. De kussen op zijn rug die stonden oken( het stiksel stond wijd) kon de vulling eruit hallen. De vulling was hard (gewoon alles was wat ouder geworden! Haha.

Maar hulsbosch zijn ook fijne zadels.

Krijg je een maatzadel of een zadel uit vooraad? Wat Moet je eigenlijk bij hulsebosch voor een nieuw zadel betalen?

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:00

ik was op de hengstenkeuring en mijn paard was niet mee ;)
heb zadels op de bok geprobeerd, soort van voorselectie zeg maar.

prijs van zadels weet ik niet precies, is afhankelijk wat je kiest.
ik ga waarschijnlijk wel voor een maatzadel, want ik wil extra kussens in de zadelrok :)

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:43

Oh hihi sorry dacht dat ze langs waren eweest zonder pas sessie! Excuses!

Nou ben benieuwd.

Hoop dat je eruit komt.

(Had ooit een heerlijk zadel op de bok geprobeerd zat als gegooiten! Toen kwam hij op mijn paard passen, helaas helaas was het zadel voor lange mensen gemaakt en lagen de kniewringen mile ver van mijn knie eerder bij mijn schenen haha) dus hoop dat het op je paard net als op de bok voelde! Succes met he samen stellen en uitzoeken van je zadel!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:10

10 weken... wachten duurt lang, wil zo graag mn zadel maar het zal nog wel even duren...

Ik ga vast op zoek naar fijne beugelriemen. Heb nu van die goedkope ooit zwarte :') hebben jullie suggesties? Ze moeten niet te lang zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:28

Ik heb hele fijne enkele van anatomica

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:47

Bedankt :) ik kan alleen geen voorbeeld vinden helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:48

Wil wel een foto maken morgen als je wilt?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:55

Graag :) dat zou super zijn! Weet je ook of ze ergens te bestellen/te koop zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:58

Bij het Drunens Ruiterhuis

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:23

Ik hele fijne van Passier... Zit nylon in, dus scheurt niet en blijven gewoon supernetjes. Ik heb ze ook op mijn springzadel :D (en ze zijn dus in verschillende maten verkrijgbaar). Redelijk plat gespje en de gaatjes zitten wat dichter bij elkaar, waardoor je niet op een middelgaatje tussenkomt.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:10

Ik ben erg weg van Webbers, ik heb de leren van Bates (er is oa. ook een Wintec variant).
Zijn verkrijgbaar in verschillende lengtes.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 01:47

manic schreef:
Ik hele fijne van Passier... Zit nylon in, dus scheurt niet en blijven gewoon supernetjes. Ik heb ze ook op mijn springzadel :D (en ze zijn dus in verschillende maten verkrijgbaar). Redelijk plat gespje en de gaatjes zitten wat dichter bij elkaar, waardoor je niet op een middelgaatje tussenkomt.

die heb ik ook zijn super fijn en het leer is ook niet zo lelijk glad!
ze rekken in ieder geval ook niet uit door het nylon echt aanrader deze.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:16

Fotografie91 schreef:
manic schreef:

die heb ik ook zijn super fijn en het leer is ook niet zo lelijk glad!
ze rekken in ieder geval ook niet uit door het nylon echt aanrader deze.

Die heb ik ook, zijn echt heel erg fijn en je hoeft geen tussengaatjes erin te maken, je kunt heel nauwkeurig de juiste lengte uitzoeken vanwege die gaatjes die dicht bij elkaar zitten en ze rekken niet uit.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:42

Bedankt voor de reacties! Ik zal de mijne eens opmeten... die van passier zijn echt lang := Denk dat die van mij 130 zijn ofzo (pony beugelriemen :'))

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:00

Die Passiers zijn er ook in kortere maten: http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... zwart?N=15

Die Bates Webbers leken mij ook fijn, maar dat is een mono beugelriem en dat leek mij onhandig met opsteken, dus ben maar gewoon gebleven bij wat ik al had. Is een beetje persoonlijke voorkeur denk ik :)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:08

Ik gooi ze altijd gewoon over het zadel heen :o

Er zit overigens ook gewoon een 'haakje' aan de webbers helemaal bovenaan, zodat je ze toch kan opsteken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:39

Aan mijn enkele zit ook een extra gaatje bovenin voor opsteken