WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:47

Ik heb sinds 3 weken een H singel, mocht hem rustig uitproberen ook omdat mijn paard snel plekjes krijgt van leren singels... Ik heb trouwens de passingel kunnen overnemen scheelde me een hoop centjes en ziet er keurig uit. In mijn straps zit ook een gaatje verschil. Ik heb een Noordzweeds trekpaardje dus heel rond en ook mijn paard zette mij steeds op rechts weg waardoor mijn zadel steeds naar rechts schoof nu met de H singel en een tijdelijke assymetrisch vulling van lucht in 1 achterkussen waardoor ik minder inknik en ik zelf rechter kan blijven, blijft mijn zadel netjes recht. Over 6 maanden opnieuw kijken en kijken of hij weer symetrisch gevuld kan worden omdat we dan hopelijk beide wat rechter zijn. Het assymetrisch vullen kan alleen bij de wow zonder problemen bij een wol zadel is dat af te raden. Het is een tijdelijke oplossing voor als je in zo'n vicieus (schrijf ik dat goed :o ) cirkeltje terechtkomt.....

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:12

Ik heb ook de demosingel overgenomen van de fitter. Scheelt heeeul wat en is perfect :D

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:20

Ik wacht nog op mijn Wow, maar heb nog een vraagje aan jullie aangezien ik straks nog mag beslissen of ik een lady seat neem of niet.. Hebben veel van jullie dit? En zo ja, is het de juiste keus geweest. Andere reacties hoor ik ook graag!

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:35

nee, was geen goede keus....
Ik had het ook gedaan omdat ik me altijd supersnel doorrijdt. Met de ladiesseat was het nog erger! Ze vullen het extra dik op waardoor je er nog meer op zit zeg maar.... ik vond het heel erg beroerd en kon er maar 1x mee rijden en dan moest ik een paar dagen bijkomen voor ik er weer op kon zitten zeg maar :')
Marjolein heeft toen direct een andere seat besteld. Eentje met een gat in het foam aan de voorkant (er zit wel leer over het gat :D). Het ziet er niet echt charmant uit, maar het werkt perfect *\o/* !
Dit kunnen ze dus speciaal voor je maken bij wow. Hebben ze vaker gedaan, maar staat om een of andere onduidelijke reden niet in het assortiment

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:43

Ik heb wel een lady seat ondanks dat mn fitter toen schuimrubbers onder de beugelriem theeblaadjes legde om het gevoel van lady seat na te bootsen ..
Mn zadel zit wel heerlijk ....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:44

Theeblaadjes is dus zweet blaadjes ;-)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:47

hebben jullie toevallig een foto van die ladyseat? kan er niet geweldig veel over vinden en zoals eerder gezegd staat het niet bij het assortiment van wow, aangezien ik de laatste paar ritten ook gekneusd ben, alhoewel ik hoop dat dit met de balans te maken heeft en niet met het zadel zelf.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:57

Ziet er niet veel anders uit hoor . Enkel padded wings .
Wwz dat de kleine blaadjes die je beugelriem haken beschermen iets meer opgevuld zijn ..

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:04

bij mij waren niet alleen die blaadjes opgevuld, maar ook de zitting aan de voorkant. Dat laatste is dus geen goed idee. Wellicht het eerste wel, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:11

Nee . Lijkt mij ook niet . Zou zeer krijgen aan mn schaambeen dan . En dat was al zo,n rotplek na mn 2e zwangerschap waarbij ik veel last had van bekken instabiliteit ...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:23

meerhofh schreef:
Hebben ze vaker gedaan, maar staat om een of andere onduidelijke reden niet in het assortiment

:=
Hier wil ik toch wel even op reageren. Dat staat namelijk niet in het assortiment vermeld omdat er patent op zit en dat patent is niet van Wow :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:27

meerhofh schreef:
nee, was geen goede keus....
Ik had het ook gedaan omdat ik me altijd supersnel doorrijdt. Met de ladiesseat was het nog erger! Ze vullen het extra dik op waardoor je er nog meer op zit zeg maar.... ik vond het heel erg beroerd en kon er maar 1x mee rijden en dan moest ik een paar dagen bijkomen voor ik er weer op kon zitten zeg maar :')
Marjolein heeft toen direct een andere seat besteld. Eentje met een gat in het foam aan de voorkant (er zit wel leer over het gat :D). Het ziet er niet echt charmant uit, maar het werkt perfect *\o/* !
Dit kunnen ze dus speciaal voor je maken bij wow. Hebben ze vaker gedaan, maar staat om een of andere onduidelijke reden niet in het assortiment

ik heb dat ook wel op een kn of een kieffer gezien, moet idd speciaal gemaakt worden.

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:51

Aimee schreef:
meerhofh schreef:
Hebben ze vaker gedaan, maar staat om een of andere onduidelijke reden niet in het assortiment

:=
Hier wil ik toch wel even op reageren. Dat staat namelijk niet in het assortiment vermeld omdat er patent op zit en dat patent is niet van Wow :n

Oh vandaar... Ik dacht dat dit patent lag op een gat in boom zoals bij Iberosattel en saddlefit4life en ws ook dat bij Kieffer. Bij mijn wow zitten geen gat in de boom, maar ik het foam.
Hoe het ook zij, ik ben blij dat ik het heb :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:03

Dat klopt, het patent ligt bij de oprichter van saddlefit4life en is behoorlijk uitgebreid vastgelegd.

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:39

oké, weer wat wijzer :)

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:32

Nog iemand interesse in een klein WOW zadeltje (size 0) dressuur? Voor een kleine ruiter (tm maat 38) of een pony? Want ik heb er 1 liggen :)
Verder vraag ik me af of ik ook zonder die kussens eraf te halen kan ontcijferen welk type kussens het nu zijn? Heb niet zo'n zin om het hele zadel los te schroeven, ben een beetje motorisch gestoord dus dat ik altijd een risico ;-)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:11

In principe moet je ze daarvoor er echt even afhalen...

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:00

Crap, daarover kreeg ik ookal een tip per PB. Hmzz, beetje jammer ;-)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:31

is er ook een goede fitter omgeving breda? welke raden jullie dan aan?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:23

Hoi mel, mijn paard staat in de buurt van breda en bij mij komt kerry sharp, wel engels sprekend maar echt voor je paard en dat vind ik super.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:27

Eleonora Westebring

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:28

heb je daar een site ofiets van?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:22

Heb je al een WOW Crazymel, of ben je opzoek naar een andere fitter?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:02

ik heb er een via een stalgenoot die ik eventueel mag overnemen, maar ik wil zeker weten dat het past, dus zoek ik een fitter in de buurt, begreep dat fitters van wow toch net iets anders zijn dan gewone zadelpassers.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:38

Een gewone zadelpasser kan helemaal niks met een wow ;) , het is een totaal ander concept dan een wolzadel.