voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:25

misschien kan je zo'n pad maken met van dat deeg erin, hoe het zit met derest van de drukverdeling? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:09

Sodeletuut schreef:
Pmarena, heb jij nog tips voor me om droge plekken te voorkomen? Ik durf mijn zadel nu echt niet meer te gebruiken, sinds dat drukplekje..

Het zou inderdaad wel eens nuttig kunnen zijn om te kijken wat voor afdruk je zadel geeft , op zich zou ik zelf in jouw geval geen risico meer nemen en kiezen voor een lamsvel dekje met zowel de nieuwe zachtere VPS-inlages als de stevigere Grandeur-inlages , maar dat is wel weer een smak geld....

Daarmee ben je dan wel af van het risico van plekjes die ontstaan door schuren of een soort allergie (ik heb tenminste nog nooit problemen gezien met echt lamsvel op dat punt , omdat het een natuurlijk materiaal is dat ook zo heerlijk zacht is) , en je gebruikt dan de inlages die het beste getest zijn tijdens digitale drukmetingen.

Maarja , da kom je dus toch weer op het kopen van iets nieuws en dan is het net alsof ik je wat aan probeer te smeren :o

Mocht je eens een dagje zin en tijd hebben dan kan het heel interessant (en ook wel geinig om te doen) zijn om eens zo'n Carola-pad in elkaar te flansen , wie weet geeft dat wat meer duidelijkheid over wat er aan de hand is , als je daar echt een "drukplek" in ziet is het natuurlijk al weer heel anders dan als je er geen drukplek in gereden krijgt , in het laatste geval heb je toch een redelijk goed bewijs dat het geen kwestie van puntdruk is maar "gewoon" van een probleem met het materiaal dat niet goed past bij je paardje blijkbaar.

Drukplekken onder een Barefoot komen echt heel weinig voor , 9 van de 10 keer is het een irritatie-plekje door het materiaal of de vorm van pad of inlages waar 100 paarden geen enkel probleem mee hebben en 1 wel.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:15

Zo'n plip-pad maken is inderdaad wel een goed idee. :j

Ik ben in het bezit van een Grandeur pad, en van een Budget pad. En dus ook in het bezit van grandeur inlages en oude, harde budget inlages. Ik gebruikt eerst de grandeur met daarbij horende inlages, toen kreeg ik grote droge plekken. Toen ben ik de budget pad gaan gebruiken met bijbehorende inlages, en toen waren de droge plekken kleiner, maar daardoor zijn dus wel de drukplekken ontstaan..
Maar jij denkt dus dat het door het materiaal komt?

Maar als ik zou doen wat jij zegt, dan zou ik dus alleen zachte VPS inlages hoeven te kopen, toch? Aangezien ik al een grandeur met stevige inlages heb.. :) En zou het ook meehelpen als ik niet meer ga lichtrijden, zodat er niet meer te veel druk op de beugels komt? Want het zit wel precies onder de beugelophanging.. Of als ik zitles neem, en dus leer zonder druk op de beugels correct licht te rijden..

Pff lastig zeg.. Wil zo graag het beste voor mijn paardje.. ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:52

In de meeste gevallen komt het door het materiaal , net zoals het ene paard bvb. schuurplekjes krijgt van een neopreen singel en het andere van een lederen singel...terwijl ze omgekeerd nergens last van hebben.

Onder de beugelophanging is de druk het hoogste op het moment dat je staat in de beugels , op die plek wordt het geheel dus het hardst op de huid gedrukt , en daarom zie je daar het eerste irritatie. Net zoals je bij de mensen met bvb. een Kieffer of Wintec ziet dat de druk rond de schoft het hoogst wordt wanneer ze in de beugels gaan staan , en daar dus het snelst problemen ontstaan.

Niet meer lichtrijden zou natuurlijk helpen omdat je dan steeds met een groter "drukgebied" :P in het zadel blijft zitten en er dus niet 1 wat compacter stukje wat steviger op de huid geduwd wordt , maar op zich moet je gewoon prima kunnen lichtrijden in een Barefoot hoor !

Nu is lichtrijden sowieso echt iets heel Engels , de rest van de wereld doet vrijwel niet aan die onzin , je brengt eigenlijk elke pas je paard uit evenwicht....het is ook niet voor niets dat je in de wat serieuzere dressuur gewoon moet doorzitten , dat maakt alles veel rustiger en efficiënter :)

Er zijn mensen van RUIM boven de 100 kg die (zwaar...) lichtrijden en wiens paard nergens last van heeft , ook al zitten daar paarden bij met een verleden van allerlei rugklachten.

Het kan altijd gebeuren dat het voor een bepaalde combinatie niet werkt , het is geen wonderzadel , maar de ervaring leert echt dat als je problemen hebt , het verstandig is om wat te experimenteren met andere materialen.

En echt schaap is daarbij altijd de topper (de Grandeur heeft dit niet , dit is juist synthetisch materiaal) omdat het een natuurlijk materiaal is , zacht , en er ook wat lucht tussen de haartjes kan blijven zitten (moet je het wel goed schoon en zacht houden natuurlijk) want dat geeft het minst snel irritatie.

Het kan heel goed zijn dat bij jou het probleem is dat het materiaal van de pad net niet helemaal lekker combineert met de huid van Misty , en bij langere ritten duurt de "irritatie" langer , het geheel wordt warmer , zweteriger , benauwder....

Ik zou in jouw geval dus echt uitkijken naar een pad van echt lekker zacht schaap , dan een zachte VPS inlage onderop leggen (deze vult allerlei hoekjes en gaatje uit zodat je geen randjes en dingetjes hebt op het paard , en is ook iets luchtiger dan de andere inlages) en dan daar bovenop de Grandeur inlage (zwart en soepel , maar toch vrij stevig qua dikte en heel veerkrachtig) of desnoods de dubbeldikke inlage.

Maar de dubbeldikke zou ik alleen gebruiken als je echt die hoogte / dikte nodig hebt om de ruggengraat vrij van druk te houden , want daar is die voornamelijk voor. Hij heeft geen veerkracht verder en juist die veerkracht vangt heel veel van de beweging van de ruiter op.

Maar vooral voor je eigen gemoedsrust is het belangrijk om te weten WAT er nu precies gebeurt , en daarvoor is het heel nuttig om eens met die Carola-pad aan de gang te gaan want de ergste zaken blijken daar wel uit als je wat ermee gaat experimenteren :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:57

Pmarena, welke grandeur inlages bedoel je:

Grandeur Inlages

Bij de Future en Future II pads kunt u inlages bestellen.

Moosegummi 6 mm (lichte vulling)
Moosegummi 12 mm (voor boomloos en trekzadels)
Latex 10 mm (meer demping, kan samen met moosegummi gebruikt worden)

6 mm Moosegummi voor dressuur, springen, VZ en IJslander: 6 euro
6 mm Moosegummi voor boomloos en grote pads: 10 euro

12 mm Moosegummi (aanbevolen voor boomloos): 20 euro
10 mm Latex voor dressuur, springen, VZ en IJslander: 15 euro
10 mm Latex voor boomloos en grote pads: 20 euro

De vetgedrukte?

Sodeletuut, kan het misschien zijn dat jouw inlages oud (en versleten) zijn?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:03

Mocht je trouwens alleen zachte (VPS-) inlages willen kopen, op Tevoet en Te Paard kun je ze kopen zonder verzendkosten! Daar heb ik zelf zojuist stevige inlages vandaan, om in mijn zelfgemaakte bont/halfpad/dekje te gaan stoppen (zodat ik degene uit de grandeurpad niet extra hoef bij te knippen).

Hier de link naar de site: http://www.tevoetentepaard.nl/
Doorklikken op webshop (links) en dan rechts op pads, daar staan de inlages onderaan :)

@ pmarena: Hoe zit dat met dat nieuwe barefootzadel, die Barrydale? Wat is dat voor iets en heb je er al meer info over? Is er niet toevallig al ergens een testmodelletje dat nét niet helemaal goed was en dat voor een leuk prijsje te koop is? :o Die bruine vind ik namelijk wel helemaal gaaf! Zou je er nog extra kniestukken onder kunnen doen? En eigenlijk, om kosten te drukken én omdat ik dat fijner vindt, zou ik 'm in Dry-tex willen hebben... Zucht. Zou dat niet op bestelling kunnen bij Barefoot, denk je?

@ Jennyxx:
van welke site heb je dat? Bovenstaande site betaalde ik voor stevige inlages 12,95 ... :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:09

Jennyxx schreef:
Pmarena, welke grandeur inlages bedoel je:

Grandeur Inlages

Bij de Future en Future II pads kunt u inlages bestellen.

Moosegummi 6 mm (lichte vulling)
Moosegummi 12 mm (voor boomloos en trekzadels)
Latex 10 mm (meer demping, kan samen met moosegummi gebruikt worden)

6 mm Moosegummi voor dressuur, springen, VZ en IJslander: 6 euro
6 mm Moosegummi voor boomloos en grote pads: 10 euro

12 mm Moosegummi (aanbevolen voor boomloos): 20 euro
10 mm Latex voor dressuur, springen, VZ en IJslander: 15 euro
10 mm Latex voor boomloos en grote pads: 20 euro

Barefoot levert nu niet meer van Grandeur , maar heeft nog wel inlages die hetzelfde zijn als die Grandeur de laatste tijd gedurende de samenwerking aan Barefoot leverde , en dat was Moosgummi van 10 - 12 mm dik :)

Zijn ook bvb. hier verkrijgbaar , de 2e op de pagina :

http://www.equixantosbarefoot.nl/c-4294 ... n-inlages/

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:11

Pmarena, dank je wel, ik ga kijken.

Edit: op die site zie ik alleen barefoot inlages en fra inlages voor in de grandeur pad. Zijn de fra inlages hetzelfde of de barefoot stevige?

Safiera, op 'jouw' site staan alleen barefoot inlages, pmarena had het over stevige grandeur inlages (met daaronder de zachtere barefoot vps inlages :) Mijn gekopieerde stukje kwam van greendistance.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:20

Safiera schreef:
Mocht je trouwens alleen zachte (VPS-) inlages willen kopen, op Tevoet en Te Paard kun je ze kopen zonder verzendkosten! Daar heb ik zelf zojuist stevige inlages vandaan, om in mijn zelfgemaakte bont/halfpad/dekje te gaan stoppen (zodat ik degene uit de grandeurpad niet extra hoef bij te knippen).

Hier de link naar de site: http://www.tevoetentepaard.nl/
Doorklikken op webshop (links) en dan rechts op pads, daar staan de inlages onderaan :)

@ pmarena: Hoe zit dat met dat nieuwe barefootzadel, die Barrydale? Wat is dat voor iets en heb je er al meer info over? Is er niet toevallig al ergens een testmodelletje dat nét niet helemaal goed was en dat voor een leuk prijsje te koop is? :o Die bruine vind ik namelijk wel helemaal gaaf! Zou je er nog extra kniestukken onder kunnen doen? En eigenlijk, om kosten te drukken én omdat ik dat fijner vindt, zou ik 'm in Dry-tex willen hebben... Zucht. Zou dat niet op bestelling kunnen bij Barefoot, denk je?

@ Jennyxx:
van welke site heb je dat? Bovenstaande site betaalde ik voor stevige inlages 12,95 ... :D

Zonder verzendkosten zal toch wel niet zeker als je ze verzonden wilt hebben ? Want er zit al praktisch geen marge op dus er is echt geen ruimte in de prijs om gratis te verzenden , dus dan kost het Soraya handenvol geld als mensen alleen maar setjes inlages bij haar bestellen :)

De Barrydale is nog niet echt verkrijgbaar. Ik heb van de week een testmodel in zwart-grijs maat 2 ontvangen dat nu een rondje langs de wederverkopers gaat zodat die hem eens kunnen zien en uit kunnen proberen , zodat ze weten wat het is en daardoor ook wat beter aan de klanten kunnen vertellen wat het is :)

Daarnaast heb ik de eerste "echte" bruine maat 1 ontvangen , en die is nu naar 1 van de wederverkopers die besluit of ze hem wil houden of niet.

Het is nog wachten op zadels voor de verkoop , ik ga ze eerlijk gezegd ook niet direct op voorraad leggen , wacht even af of iemand ze wil hebben want vind dat het niet zoveel toevoegt aan het al bestaande assortiment :o

Het is echt wel een leuk zadel hoor , je moet wel houden van de vormgeving / kleurstelling. Het is een model met dikke opliggende wrongen die vanuit de seatsaver komen , kunnen geen losse wrongen meer onder want er zit geen zweetblad onder zoals bij de London en Lexington , en Cherokee.

Ik zelf vind die wrongen in het verlengde van de seatsaver niet zo geweldig... vind het er een beetje goedkoop uitzien , zo Freemax-achtig :o

Daarbij merkte ik bij het zwart-grijze zadel dat tijdens het dragen van het zadel het zweetblad door de soepelheid wat naar beneden zakt , en dus loskomt van de seatsaver-wrong. Helemaal geen ramp hoor , die plakt gewoon weer vast als je het zadel op het paard legt , maar ik vind het zo nutteloos... je kunt ook weinig doen met dat klittenband verder. Je kunt natuurlijk wel wat verplaatsen met de wrong , maar dan zit er meteen zo'n vouwtje in de seatsaver boven de wrong en komt het klittenband zichtbaar te liggen , ziet er niet uit dus , in de praktijk vind ik het een niet verplaatsbare wrong en wat heeft dat klittenband dan voor nut :?

Al met al voegt het voor mij niks toe , behalve dan dat het weer eens wat anders is qua looks en dat kan natuurlijk een goede reden zijn om hem te willen kopen , maar ik denk dat de meeste mensen dan toch liever voor "veilig" zwart gaan met de Lexington of London waar je wèl nog wat met de positie van de wrongen kunt spelen op het onderste zweetblad :)

Maargoed , misschien heb ik het mis en wordt het een verkoop-hit...ik dacht ook dat de Budget Arizona als een tierelier zou gaan lopen vanwege de extreem gunstige prijs-kwaliteits-verhouding , maar dat valt ook vies tegen....dus wie weet is deze wel net andersom :P

Natuurlijk zouden ze hem in DryTex kunnen maken , maar dan moet ik er wel minstens 10 in 1 keer bestellen anders beginnen ze daar niet aan , en ik wil er geen 10 van hebben hoor , volgens mij blijf ik daar HEEL lang mee zitten en daar heb ik echt geen trek in :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:22

Jennyxx schreef:
Pmarena, dank je wel, ik ga kijken.

Edit: op die site zie ik alleen barefoot inlages en fra inlages voor in de grandeur pad. Zijn de fra inlages hetzelfde of de barefoot stevige?

Safiera, op 'jouw' site staan alleen barefoot inlages, pmarena had het over stevige grandeur inlages (met daaronder de zachtere barefoot vps inlages :) Mijn gekopieerde stukje kwam van greendistance.

Nogmaals :P De 2e op de pagina in die link , wel een beetje goed lezen hoor ;)

Zijn nu dus ook van Barefoot zelf en niet meer van Grandeur , dat zei ik ook al , hihi.

De STEVIGE Barefoot-inlages dus inderdaad :j

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:35

Sorry verkeerd gelezen idd :o

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:38

Hmm, tja daar heb je een goed punt Pmarena! Ik dacht/hoopte dat er onder dat kniestuk een extra verplaatsbare wrong te zetten zou zijn, en dat er een soort 'zweetbladje' oid op zat... Valt tegen!

Ik vind de kleur bruin wel onwijs gaaf daarintegen. Stuur je even een pb :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:39

jenny : Zal wel enthousiasme zijn denk ik :P

Safiera : ja de kleur is wel erg leuk zo inderdaad , maar zal ook wel weer mensen afschrikken denk ik :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:00

Oh oh.. een endurance barefoot zadel. Het idee is goed. Maar heb je toevallig al een idee van de maten pmarena? Want mijn cheyenne drytexje slijt wel harder nu met al mijn endurance wedstrijden(eerste echte slijtplek waar de drytex vanaf is is al binnen), dus zal volgend jaar zomer/winter toch overstappen naar een nieuw zadel.
Maar nu rijd ik met een maatje 0, Wat is de ruglengte van de Barrydale maat 1? Of is het mogelijk om hem op bestelling toch in maat 0 te krijgen op den duur?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:05

Wat voor beugelriemen gebruik je , dat je slijtplekken krijgt ? (neem aan dat het onder de beugelriemen is ?)

De maten , tja , gewoon maat 1 en maat 2. Een maat 0 zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd.
Zelfs de Cherokee heeft nog geen maat 0 en dat is toch het meest verkochte model....

Maar alles kan gemaakt worden , als er maar minimaal 10 van besteld worden , dus als je iets "geks" wilt moet je medestanders ronselen :P ...de laatste 3 van de 10 wil ik dan wel hebben , maar meer ook niet want ik ben de sukkel die er mee blijft zitten :P

Ik heb hier geen Barrydale liggen dus kan niks meten , maar een maat 1 zal niet ineens als een maat 0 vallen qua ruglengte , het zal wel een beetje vergelijkbaar zijn met de London of Lexington neem ik aan :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:18

Jammer zeg! Dan zal ik waarschijnlijk richting een Trekker boomloos zadel moeten gaan kijken. Die zijn ook in korte ruglengtes.. Al zijn de london en de lexington al weer net iets korter dan de cheyenne. Lastig lastig!

Ik heb barefoot leren beugelriemen gebruikt, die waren ook bijna doorgesleten(bij de gesp onderaan, maar ik had die beugelriemen al wel langer dan het zadel), en nu heb ik drytex beugelriemen gekocht. Maarja dat lost het probleem natuurlijk niet op, want de slijtplekken zitten er al :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:02

Is er al een foto van dat nieuwe zadel? Ben wel benieuwd nu :))

Edit; Gevonden :D Ben benieuwd naar een foto te paard+iemand erop. Wrongen spreken me wel aan, voor derest vind ik hem nou niet heel.. wauw ofzo :n

Edit2; die bruine is wel gaaf eigenlijk :Y) Misschien als ik een grote geldprijs win _O-

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:27

@ Safiera, je kunt bij mij (Te voet & Te paard) inderdaad kopen zonder verzendkosten. Dit is voorlopig nog een testperiode, om te kijken wat het doet met de verkoop. Ik geef het een bepaalde periode de tijd, daarna besluit ik of het definitief blijft of dat ik de verzendkosten aan de klant doorbereken. Wat pmarena zegt is waar; er zit zo weinig ruimte in de prijs dat ik er écht niks op verdien. Als de enige verandering in de verkoop is, dat mensen alleen maar kleine bestellingen doen dan, dan is de uitslag van de 'testperiode' snel bekend ;)

Overigens ben ik zelf erg benieuwd naar het nieuwe Barrydale zadel! Ik vind de kleurstelling erg leuk! Alleen het model, heb ik nog wel iets twijfels bij. Dan kan ik beter een MyBarefoot nemen, dan kan ik ook een leuk kleurtje kiezen, maar kan ik wel mijn vertouwde Cheyenne kiezen :+ Maar misschien ligt de Barrydale wel super fijn op mijn paard en zit ik er zelf erg lekker op... :) Even afwachten nog dus!

Ik snap overigens ook niet dat er niet heel veel vraag is geweest naar de Arizona in DryTex. Ik vind dat écht een super leuk zadel voor een mooie prijs! Enige kleine minpuntje wat ik eraan zou kunnen bedenken, dat hij geen fenders heeft. Nu kun je wel leren fenders erbij kopen, maar dan zit je weer met het materiaal verschil. Misschien dat als er DryTex fenders waren, dat meer mensen ervoor zouden kiezen.... Maar er zullen genoeg mensen zijn die het juist fijn vinden, die brede beugelriemen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:01

Tja, ik begrijp het goed van die verzendkosten, Soraya! Laat je het nog even weten wanneer je testperiode afloopt? :o Ik denk er over om maar alvast een L pommel en toch ook nog zachte inlages te bestellen, én wilde een grotere bestelling met ook afrasteringsmateriaal (van allesvoormijnpaard en boerenwinkel) doen :)

Was wel erg blij met de 'geen verzendkosten' actie en je goede service, dus ben wel van plan terug te komen!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:28

@Pmarena; Bedankt voor je antwoord!

Dus het komt er op neer; Als ik een PLIP-pad maak, en ik gebruik hem met mijn Grandeur met enkele inlage, en er komt een goede uitslag uit (dus niet te veel druk), dan moet ik een lamsvel pad aanschaffen? Of zou ik voor die test ook al zachten moeten gebruiken, want die zou ik eventueel wel van iemand kunnen lenen denk ik.. Want stel dat er een goede uitslag uit komt, dan is het altijd goedkoper om een lamsvel pad te kopen, dan een geheel nieuw zadel..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:54

Ik zou inderdaad met de Grandeur met stevige inlage testen , als daar dan niks spannends qua druk uit komt , dan bevestig je daarmee dat het toch een reactie is op datgene dat de huid raakt....en daarvoor is echt lamsvel de logische oplossing :)

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:58

he, bij grandeur kun je de pads wel krijgen met echt bont hoor, (je kunt ze via mij bestellen ben ook grandeur verdeler)
de barrydale heb ik nu in bruin en zwart/grijs binnen - klanten komen voor een cherokee, zien de barrydale en zijn daar mee weg! tis natuurlijk wel wat het oog wil he, Ikzelf heb er ook een tijdje mee gereden. ik vind juist de kniewrongen wel fijn, een hele lekkere been ligging, omdat de kniewrong bovenop het blad ligt. ook closecontact met benen aan het paard vind ik heel fijn, ook zeker met rondere paarden, dat ik met bijv. de lex en cherokee wat mis maar ook dit is weer, hoe rond is het paard, hoe lang zijn de benen van de ruiter.
Met dragen komt de wrong aan de onderzijde idd even los van het zadel, op het paard niet meer, ik zou liever zien dat aan het onderste puntje dit echt vastgezet kon worden zodat je dit niet meer hebt.

ennuh, model.. natuurlijk vind ik dit wel een geweldig model! (mijn ontwerp!) de 2-tone vind ik ook heel mooi, de bruine is mijn favouriet!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:05

Ha Natas , ja , zoveel mensen , zoveel meningen :j

Ik vind het ook echt wel een leuk zadel , maar vind de kleur het meest aansprekende van het geheel en weet niet of dat genoeg gaat zijn voor de verkoop. Maar er zullen vast wel mensen zijn die hem heel erg graag willen hebben en er ook echt dolblij mee zijn , ik hoop dat er meer ervaringen komen van mensen die toch de wrong fijner vinden of dat soort dingen , want denk dat het wel nodig is om nog iets anders extra te hebben dan alleen een leuk kleurtje :)

Er zijn natuurlijk maar heel erg weinig Grandeur-pads met echt schaap aan de onderkant in Nederland omdat Barefoot ze daar nooit mee geleverd heeft , dus vandaar dat ik het over het type heb zoals Barefoot ze verkocht heeft :)

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:29

yep, dat is natuurlijk wel zo, ik ben ook benieuwd naar de meningen van de kniewrong, een groot verschil vind ik het wel. ik vind zeker wel dat de zadels in echt veel mooier zijn dan op de foto, dat merk ik hier ook, ze zien eerst het plaatje en als het zadel van het rek af komt..

let op: de grandeurpads met bont is wel een tikkeltje (tikkel) duurder he. je kunt de onderzijde samenstellen zoals je wilt, bont, vestan (kunstbont), sympanova -met bont of met vestan, vilt of katoen (bij de laatste 2 zit de inlage er bovenop- - beter is onder.) ook als je iets speciaals wilt, bijv. een barok pad met inlages of een vierkante pad etc. kan allemaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:36

Mja de eerste bruine maat 1 die ik heb binnengekregen is een beetje frommelig jammer genoeg....dat is er 1 voor de aanbiedingen-pagina met een korting , kan ik niet de normale prijs voor vragen helaas want dan krijg ik echt een mopperende klant...

Ja , de grote keuze is echt leuk bij Grandeur , je kunt ook nog een binnenbiesje in een kleur doen volgens mij :)

Alleen inlages er bovenop , of die nare inlagevakken met die openingen boven de ruggengraat waar je gemene schuurplekken van krijgt , of die dunne inlages...dat is ècht niet goed voor verkoop bij boomloze zadels :n

En het sympanova van Grandeur wil ik ook nooit meer verkopen vanwege de problemen die we daarmee hebben gehad , pffft.
Zijn wel mensen bij wie het juist heel goed bevalt dus daarom is het wel fijn dat het nog steeds besteld kan worden , dat wel :)