WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:02

kay27 schreef:
Hoe zat het met mijn zadel mellamoshan? Ik heb er een curved tree op zitten.

fit 1 bedoelde ik trouwens sorry :o
Heb een fit 2 nodige...

amstie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:43

db1 schreef:
Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn 3 jarige. Zit te twijfelen tussen 2 dingen, een 2e handse kopen en dan over 2 jaar een zadel op maat laten maken. Of een WOW kopen en deze dmv voldoende controles goed passend op mijn paard houden. Wat zijn de kosten van de controles, en heeft iemand voor mij een naam van een persoon die in de omgeving van Gelderland zit die goede controles en aanpassingen uitvoerd. Daarbij, kan zo'n zadel echt ten alle tijden passend gemaakt worden op je paard? Ik heb al een heel eind terug gelezen in het topic maar ben toch nog wel heel benieuwd naar ervaringen. Bedankt alvast!

Het voordeel van een wow zadel is, dat het steeds aan te passen is het kopijzer kan veranderd worden en indien nodig de kussens ook. Uiteraard zitten hier wel steeds kosten aan verbonden, maar ja elk half jaar een ander zadel kopen, kost ook een hoop geld! En het zijn gewoon hele fijne zadels, mijn paarden lopen er super fijn onder, ik ben er nog steeds erg blij mee.

In gelderland zit zadelhulp (in kootwijkerbroek), ik heb daar goede ervaring mee, de service is super en je krijgt enorm veel uitleg. voor meer info zou je even op de website kunnen kijken. (http://www.zadelhulp.nl)

Venetia

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:44

Hoe denken jullie over tabs, wanneer zijn die nodig?

Mijn paard loopt nu met een DXWG zonder tab met headplate 1 (die headplatemaat is zeker de goede, heb het recent nog nagemeten en past precies). Mijn masseur zei laatst dat hij wel breed was bij het begin van zijn rug, en ze vroeg of tabs dan misschien niet beter waren. Ik heb daarop een kussen met tabs geleend, maar hierbij viel het zadel erg voorover en wiebelde behoorlijk. Met mijn eigen kussen ligt het zadel eigenlijk wel stabiel en hij loopt ook wel fijn. Toch twijfel ik nu, zou een kussen met tabs toch beter zijn (met de juiste luchtvulling natuurlijk)? Of is de wide gullet genoeg?

Pff vind het een super fijn zadel hoor, maar door alle mogelijkheden ga ik alleen maar meer twijfelen!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:07

@Venetia: die vraag kun je beter stellen aan je fitter, sowieso als je er andere kussens onder doet, moet ook de lucht aangepast worden, dus zo vreemd is het niet dat het zadel daarmee niet goed lag.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:22

De lucht moet inderdaad dan aangepast worden, maar bij normaal gevulde kussens, mag het zadel niet zo ver voorover zakken, dan moeten de kussens keihard opgepompt worden om balans te krijgen. Misschien dat het wel zou werken met een kussen met meer diepte voorin (DD).

Meer in het algemeen dus, hoe denken jullie over de tabs vs wide gullet? Wanneer een tab en wanneer is een wide gullet genoeg?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:37

Ik snap je vraagstelling niet helemaal.
Wat heeft de tab met de breedte van het kussenkanaal te maken?
Dat zijn bij Wow twee zaken die los van elkaar staan. Ze geven ruimte op verschillende plaatsen en kunnen imo niet tegenover elkaar gesteld worden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:08

Heeft iemand van jullie een suede zitting of suede zweetbladen ? Blijft dat mooi ?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:17

Blijft niet mooi, zit wel erg fijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:18

Hmmm, jammer dat het niet mooi blijft !
kan je het op een gegeven moment ook niet gewoon poetsen zodat het glad leer wordt ??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:22

Geen idee. Maar dan is de meerwaarde van je suède zitting sowieso weg.
Ik zou eerder de zitting opnieuw laten overtrekken als het allemaal gesleten is.

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:19

Ik heb precies hetzelfde als Venetia. Mijn paard is ook enorm aan het groeien in zijn spieren en het kan zijn dat hij hierdoor ook kussens met tab nodig heeft.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de tab? Krijg je hier geen drukplekken van? (ik had hier namelijk eerder iets over gelezen)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:41

ik heb nog nutmeg kussens dwg met tab en stitch line liggen mt 2 voor de liefhebbers

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:50

Als iemand nog een 2de handse H singel heeft liggen maat 75 cm hoor ik het heel graag

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:31

Voor de liefhebbers...
Ik heb nog een donker bruine curved singel van 65 cm te koop (of te ruil tegen een shetlander sulky).

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:49

steinstein schreef:
Als iemand nog een 2de handse H singel heeft liggen maat 75 cm hoor ik het heel graag

Dat is een foutje zo grote singel heb ik niet nodig. HET MOET 65 CM ZIJN

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:39

Leanevb schreef:
Ik heb precies hetzelfde als Venetia. Mijn paard is ook enorm aan het groeien in zijn spieren en het kan zijn dat hij hierdoor ook kussens met tab nodig heeft.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de tab? Krijg je hier geen drukplekken van? (ik had hier namelijk eerder iets over gelezen)

Waarom denken jullie dat een paard drukplekken krijgt van een tab :?

Als het zadel goed op het paard ligt, komt die tab helemaal niet in aanraking met de paardenrug.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:48

Mijne loopt zonder problemen met tabs.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:50

Mijn paard kan niet zonder tabs :D. Als het goed ligt, heeft je paard er helemaal geen last van.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:20

Mijn paard kan inderdaad ook niet zonder tabs en niet met stitchline :D Dan drukt ie de schoft naar de grond.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:39

Mijn zadel heeft ook tabs en stichline. Heeft ze geen last van. Het zadel is zo aan haar aangepast ze kan niet zonder met die hoge schoft van haar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:48

en mijn paard met hoge schoft heeft juist kussens zonder tab.
Of terwijl...... ieder paard is anders gebouwd en de fitter moet dus per paard kijken welke kussens het beste zijn.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:36

Ik heb eindelijk telefoon gekregen dat mijn zadel er is (terwijl ik op reis was dus, zoals verwacht), maar ik moet alsnog een maand wachten voor ik hem heb...dealer gaat op vakantie...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:37

welke dealer heb je zinn?
Marjolein was bij mij geweest om de maten op te nemen en ahv deze maten ben ik op zoek gegaan naar een 2e hands wow. gevonden en opgehaald intussen, maar nu is Marjolein net met vakantie. Bummer, kan ik er nog niets mee, moet in ieder geval een andere headplate in eerst :+

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 04:04

ik heb het halve topic gelezen, en ga nu toch een beetje twijfels trekken.

ik heb binnenkort een afspraak met alona voor een WOW zadel te laten aanmeten.
ik moet 150 euro consult betalen die ik wel terug krijg als ik een zadel koop maar goed en daarvoor is ze 2,5 uur bezig zei ze, de reiskosten zouden verdeeld worden met iemand anders en komen op 25 euro uit.
het zadel zal tussen de 2500 en 3000 euro liggen op maat gemaakt nu weet ik niet of dit kaal is of compleet.
maar ik hoor zoveel verhalen over alona nu dat ik echt ga twijfelen of ik er goed aan doe.
ze heeft mij verzekerd nadat ze mijn drama verhaal hoorde over mijn paarden en zadels dat ik een goed passend zadel krijg en mocht er geen passend zadel zijn ik die niet kreeg en ze er geen 1 verkoopt aan mij.
ook mag ik een week een nieuw aangemeten WOW zadel testen heeft ze gezegd en dat doet ook niemand, is voor mij toch wel een pluspuntje vind ik.

wat moet ik nou doen?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:07

Waar woon je dan, My Precious en waarom ben je bij Alona uitgekomen? In de regio Roosendaal heb ik goede ervaringen met Eleonora Westebring en bij bij op stal (Oude Tonge) zijn ze ook zeer te spreken over Iris Smalbeek. over elke fitter zijn slechte verhalen te vinden, maar over sommigen wel erg veel...