wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

White_Fella

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:20

Kaspar: ligt echt al veel beter zo! Lag dus toch wat te ver naar voren. Betrap ik mezelf ook vaker op..
Ik moet je nog steeds pb'en over dat dekje! gisteren vergeten!! Ben nu op m'n werk, misschien zometeen nog, anders vanavond :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:26

@ Seven; dan ben ik zeg maar een oost indische kippige variant, want ik zie dus niet dat het zadel iets te ver naar voren ligt als ik erop zit. Mss ligt dat ook wat aan de bouw van het paard - fries? Ga gewoon hard oefenen om het te zien, en vanavond het zadel nog een stukje verder naar achter te leggen. Ik heb dan overigens wel het idee dat de singel zo gek ver naar achter komt te liggen.

@ Ankie-Boris; ik wacht rustig af op de foto van je dekje. Ik hoop dat het is wat ik zoek.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:28

ja dat moet je per paard ook leren zien natuurlijk ze zijn allemaal anders gebouwd :D
mijn ruin heeft nogal duidelijke schouders dus das wel duidelijk als ie daar te dichtbij ligt :D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:38

Voorste kussen 1-2 cm achter de rand van het schouderblad.
Bij de wow valt bij sommige modellen het zweetblad eroverheen, maar je kunt het goed voelen aan het voorste kussen dat dus netjes achter het bot van het schouderblad, in het (lichte?) kuiltje daarachter moet liggen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:44

Arie maar gemaild of ik ook gewoon zadel kan passen om te kijken of het wat is voor ons, zonder aankoopverplichting vooralsnog. Zal toch eerst nog ff moeten sparen. helaas was mn baas van mening dat mn 13e maand niet uitbetaald hoefde te worden dus baal als een stekker. Wachten op vakantiegeld dan maar.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:16

Past er op een Wow-zadel ook een stijgbeugelriem van een ander merk dan Wow zelf?

Ik heb nu een Korrektor pad onder mijn zadel en die bevalt mijzelf niet goed terwijl mijn paard er wel beter mee loopt dan zonder. Ik ben me nu aan het orïenteren voor een ander zadel (bijvoorbeeld een Wow) en wil absoluut geen enkele stijgbeugelriem, dus vandaar de vraag....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:33

jahoor van stubben tot webbers van wintec passen er aan

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:39

Mooi! Dat scheel dan weer ;-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:41

ja gewone dubbelen kunnen ook dan doe je de gesp beneden :D

ik ben wel blij met de enkele :))

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:43

ik heb net n mailtje teru gehad van Iris en ik moet zegen dat de kosten toch wel behoorlijk zijn. Ik wist al dat de massage 75 euro was en reiskosten ook nog 40, maar er komen ook nog 75 euro's bij om een zadelcheck te doen. Best verwarrend want op de site staat dat bij de massage ook gekeken wordt naar het zadel en hoe het paard nder het zadel beweegt, dus waar die 75 euro dan vandaan komt...Sowieso kost dat bij Arie 75 euro incl reiskosten, dus ik weet nu ook niet zo goed wat wijsheid is....ik wil haar wel laten komen, maar wil eigenlijk niet ook nog eens 75 euro er bovenop betalen als ze bv een beetje lucht eruit haalt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:58

kun je dat niet met haar overleggen ? ik vind het ook te gek om voor wat lucht nogmaals die 75 te betalen :o

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:10

wil net zeggen, gewoon even overleggen
Maar je typt zelf al dat het bij Arie ook 75 euro kost voor zadelcontrole, massage erbij is logisch dat het meer kost ... wellicht dat je korting op reiskosten kan vragen!?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:13

ja precies, zoiets zat ik ook te denken Zoefff, wil best wat voor lucht betalen, maar niet nog eens de volle 75 euro. heb haar terug gemailed, dus laat het antwoord wel weten!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:21

Kaspar schreef:
@ Seven; dan ben ik zeg maar een oost indische kippige variant, want ik zie dus niet dat het zadel iets te ver naar voren ligt als ik erop zit. Mss ligt dat ook wat aan de bouw van het paard - fries? Ga gewoon hard oefenen om het te zien, en vanavond het zadel nog een stukje verder naar achter te leggen. Ik heb dan overigens wel het idee dat de singel zo gek ver naar achter komt te liggen.

@ Ankie-Boris; ik wacht rustig af op de foto van je dekje. Ik hoop dat het is wat ik zoek.

boompunt 5 cm achter de schouder is een goede regel om het zadel neer te leggen. wel de schouder nemen die het verst naar achteren ligt

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:26

MarChak schreef:
Bij de wow valt bij sommige modellen het zweetblad eroverheen, maar je kunt het goed voelen aan het voorste kussen dat dus netjes achter het bot van het schouderblad, in het (lichte?) kuiltje daarachter moet liggen.

Is veel te weinig, recent onderzoek heeft uitgewezen dat de beweging van de schouder nog meer is dan gedacht (8 cm) dus het zadel hoort minimaal 5 cm achter de schouder te liggen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:27

Seven schreef:
kun je dat niet met haar overleggen ? ik vind het ook te gek om voor wat lucht nogmaals die 75 te betalen :o

Een zadelcheck van een wolzadel kost ook 75 euro ex verzendkosten. Opvulkosten komen er dan nog bij als het geen service meer is.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:53

Schangah schreef:
MarChak schreef:

Is veel te weinig, recent onderzoek heeft uitgewezen dat de beweging van de schouder nog meer is dan gedacht (8 cm) dus het zadel hoort minimaal 5 cm achter de schouder te liggen.

Door de flexibele Y-bar constructie en de luchtgevulde kussens heeft het schouderblad juist bij de Wow voldoende ruimte voor het schouderblad om naar achter te bewegen.
En niet ieder paard is zo lenig (en zal dat ook, zelfs met een wow, niet worden) dat hij het minst beweeglijke deel, de bovenrand waar het kraakbeen zit van het schouderblad, zover heen en weer kan bewegen. Maar daarentegen, als je sommige dressuurtoppers een uitgestrekte draf zie uitvoeren, dan geloof ik dat zelfs die 8 cm nog krap genomen is...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:56

Ik heb zojuist een reactie van Iris ontvangen over de ligging van het zadel.
Volgens haar moet het zadel 3 vingers achter de schouder liggen. Maar meet ik dat dan vanaf het grote zweetblad (waar zeg maar de wrongen op zitten), of dat kleine blad wat hier onder zit (waat de singelstoten overheen lopen)? Of moet ik vanuit een heel ander punt meten?

Het kan zijn, omdat mijn paard een bolle buik heeft, het zadel ook wat naar voren word getrokken door de singel.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:19

Kaspar schreef:
Ik heb zojuist een reactie van Iris ontvangen over de ligging van het zadel.
Volgens haar moet het zadel 3 vingers achter de schouder liggen. Maar meet ik dat dan vanaf het grote zweetblad (waar zeg maar de wrongen op zitten), of dat kleine blad wat hier onder zit (waat de singelstoten overheen lopen)? Of moet ik vanuit een heel ander punt meten?

Het kan zijn, omdat mijn paard een bolle buik heeft, het zadel ook wat naar voren word getrokken door de singel.

Yep 3 vingers/5 cm of als je kleine vingers hebt zoals ik 4 vingers. Ik zou dus het grote blad nemen, omdat de schouder daar ook tegenaan kan botsen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:29

Ik lees hier veel mee (heb zelf ook een Wow), en heb bij mijn zadel altijd het idee dat hij toch naar voren schuift... Lastig!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:49

ik heb de laatste keer bij Arie E 100 betaald voor passen zadel incl reiskosten

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:23

Kaspar schreef:
Kaspar schreef:
Tatatadaaaaaaaaaaaa!!!!

Mijn dan eindelijk Wow. Vorige week geleverd door Iris Smalbeek.
Donker bruin, de wrongen en zitting zijn iets donkerder dan de zweetbladen.
Ik heb er ook een bijpassende curved singel bij, maar die is niet goed te zien op de foto.
Erg mooi, helaas krijg ik de kleur niet helemaal goed op de foto. Het is nogal grauw weer hier.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Zojuist (voor het voeren) nog even mijn zadel op m'n paard gelegt.
Ik heb hem nu een stukje verder naar achter gelegt, en volgens mij ligt het nu beter en rechter?
Wat vinden jullie?
De foto's zijn wat donker helaas, maar de camera krijgt geen betere beelden met kunstlicht.

Ik hoor gaag jullie mening.

Afbeelding
Afbeelding

Hij ligt wel beter, maar ik vind hem toch nog iets naar achter hangen..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:35

Gister is mijn nieuwe hoofdstel, bijpassend bij mijn zadel, geleverd.
Vanavond even passen, dus hopen dat het past.
Gaaf dan heb ik eindelijk mijn set compleet.
Foto's plaats ik uiteraard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:50

nou ben nu wel helemaal nieuwsgierig kaspar :)) fijn dat je zo snel een setje kon maken

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:55

Hallo!

Ik kom even binnenvallen. Momenteel heb ik een Passier PSL dressuurzadel. Op zich een heel fijn zadel maar na een aantal bezoekjes van de zadelmaker ligt het nog steeds niet helemaal lekker naar mijn gevoel. Nu twijfel ik tussen van alles en nog wat waaronder WOW.

Ik rijd nu met mijn CWD springzadel met enkel zweetblad, dit vind ik erg fijn doordat je veel meer voelt. Ik wil dus ook graag een dressuurzadel met enkel zweetblad, dat is toch bij WOW het geval?

Nu lees ik wat ervaringen over “hoog op je paard zitten” en minder gevoel door de luchtkussen. Ervaren de meeste WOW rijders dit of zijn dit uitzonderingen?

Omdat ik helaas nog steeds geen geldboompje heb gevonden wil ik eventueel kijken voor een 2ehands WOW. Ik ben benieuwd of dit dan heel veel extra gaat kosten om passend te krijgen? Wat zou bijvoorbeeld een nieuwe boom kosten als dit nodig zou zijn?

Groetjes Danielle