Ik moet je nog steeds pb'en over dat dekje! gisteren vergeten!! Ben nu op m'n werk, misschien zometeen nog, anders vanavond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaspar schreef:@ Seven; dan ben ik zeg maar een oost indische kippige variant, want ik zie dus niet dat het zadel iets te ver naar voren ligt als ik erop zit. Mss ligt dat ook wat aan de bouw van het paard - fries? Ga gewoon hard oefenen om het te zien, en vanavond het zadel nog een stukje verder naar achter te leggen. Ik heb dan overigens wel het idee dat de singel zo gek ver naar achter komt te liggen.
@ Ankie-Boris; ik wacht rustig af op de foto van je dekje. Ik hoop dat het is wat ik zoek.
MarChak schreef:Voorste kussen 1-2 cm achter de rand van het schouderblad.
Bij de wow valt bij sommige modellen het zweetblad eroverheen, maar je kunt het goed voelen aan het voorste kussen dat dus netjes achter het bot van het schouderblad, in het (lichte?) kuiltje daarachter moet liggen.
Schangah schreef:MarChak schreef:Voorste kussen 1-2 cm achter de rand van het schouderblad.
Bij de wow valt bij sommige modellen het zweetblad eroverheen, maar je kunt het goed voelen aan het voorste kussen dat dus netjes achter het bot van het schouderblad, in het (lichte?) kuiltje daarachter moet liggen.
Is veel te weinig, recent onderzoek heeft uitgewezen dat de beweging van de schouder nog meer is dan gedacht (8 cm) dus het zadel hoort minimaal 5 cm achter de schouder te liggen.
Kaspar schreef:Ik heb zojuist een reactie van Iris ontvangen over de ligging van het zadel.
Volgens haar moet het zadel 3 vingers achter de schouder liggen. Maar meet ik dat dan vanaf het grote zweetblad (waar zeg maar de wrongen op zitten), of dat kleine blad wat hier onder zit (waat de singelstoten overheen lopen)? Of moet ik vanuit een heel ander punt meten?
Het kan zijn, omdat mijn paard een bolle buik heeft, het zadel ook wat naar voren word getrokken door de singel.
Kaspar schreef:Kaspar schreef:Tatatadaaaaaaaaaaaa!!!!
Mijn dan eindelijk Wow. Vorige week geleverd door Iris Smalbeek.
Donker bruin, de wrongen en zitting zijn iets donkerder dan de zweetbladen.
Ik heb er ook een bijpassende curved singel bij, maar die is niet goed te zien op de foto.
Erg mooi, helaas krijg ik de kleur niet helemaal goed op de foto. Het is nogal grauw weer hier.
Wat vinden jullie ervan?
Zojuist (voor het voeren) nog even mijn zadel op m'n paard gelegt.
Ik heb hem nu een stukje verder naar achter gelegt, en volgens mij ligt het nu beter en rechter?
Wat vinden jullie?
De foto's zijn wat donker helaas, maar de camera krijgt geen betere beelden met kunstlicht.
Ik hoor gaag jullie mening.