Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SharonIndezz schreef:Iemand die eens mee wil kijken naar mijn paard en zijn singel?
Ik heb nu de freefit singel van Harry’s horse eraan zitten, ik twijfel of de pasvorm überhaupt geschikt is voor mijn paard,.? En buiten dat wil ik graag een andere singel aanschaffen, omdat hier veel haren in blijven hangen, en dat irriteert mij haha.
Hij draagt nu 65 cm, wat denken jullie? Is de maat goed? En welke andere singel zou eventueel geschikt zijn voor hem?
Zonder zadel
[ [url=m/lzGv0n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor het rijden
[ [url=m/3KYDBD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden (andere dag)
[ [url=m/irQwnZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
SharonIndezz schreef:Iemand die eens mee wil kijken naar mijn paard en zijn singel?
Ik heb nu de freefit singel van Harry’s horse eraan zitten, ik twijfel of de pasvorm überhaupt geschikt is voor mijn paard,.? En buiten dat wil ik graag een andere singel aanschaffen, omdat hier veel haren in blijven hangen, en dat irriteert mij haha.
Hij draagt nu 65 cm, wat denken jullie? Is de maat goed? En welke andere singel zou eventueel geschikt zijn voor hem?
Zonder zadel
[ [url=m/lzGv0n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor het rijden
[ [url=m/3KYDBD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden (andere dag)
[ [url=m/irQwnZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
EmmyAJ schreef:Ik ben ook opzoek naar een andere singel voor mijn pony.
Ik heb nu een rechte singel van br met bont. Deze heb ik ooit 2de hands gekocht maar is nu langzaam aan vervanging toe. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.
Mijn pony heeft nu maat 55cm. Dit past precies met mijn dekjes. Als de singel langer wordt dan komt hij over mijn dekjes heen.
Ik twijfel of ik weer voor een rechte singel moet gaan of een anatomische. Verder twijfel ik over de maat. Een aantal singels zijn alleen in 50 of 60 cm te koop. Welke moet ik dan nemen of vallen ze sws af doordat het niet de juiste maat is?
De singel die ik nu heb moet ik altijd in z’n geheel wassen. Hij blijft dan helaas heel lang nat waardoor ik dit altijd goed moet plannen, ook qua weer. Een singel met los bontje lijkt mij dan praktischer.
Ik wil wel graag bont houden ivm gevoelige huid.
Ik heb blijkbaar nauwelijks foto's waar je de singel goed kunt zien. Hopelijk hebben jullie hier iets aan, anders moet ik komende week nieuwe foto's maken.
[ [url=m/nUiNgU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uYU4jG.jpg]Afbeelding[/url] ]
EmmyAJ schreef:ik heb vandaag nog iets meer van het topic doorgelezen dan ik gister had.
Het klopt dat mijn pony op de foto's op de voorhand loopt. Hier heb ik ondertussen flink aan gewerkt en hiervoor hebben wij ook iedere week les. En de singel zit nu idd scheef. Als ik hem gelijk doe dan zit hij naar mijn idee te strak.
Ik heb vandaag het plaatje met de verschillende soorten singels naast mijn pony gehouden en denk nu dat hij een asymetrische singel nodig heeft. Dat deze langer moet is mij nu ook duidelijk. ik twijfel echter nog hoeveel langer.
Ik heb verschillende singels gevonden in dit topic die asymetrisch zijn en de gespen vooraan hebben zodat het past met mijn dekjes. Ik zou echter graag een bontje willen hebben en dit heb ik nog niet kunnen vinden. Heeft iemand misschien tips? Mag ook een hoes zijn.
Een foto van mijn zadel met mijn huidige singel. Dit is een br anatomische singel in maat 55cm.
[ [url=m/lPHJE6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7wOGCh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Avalanche schreef:Sowieso moet je singel zeker 20 cm langer, echt echt te kort.
In dit geval zou een crescent ook geen gek idee zijn denk ik.
Saar88 schreef:Avalanche schreef:Sowieso moet je singel zeker 20 cm langer, echt echt te kort.
In dit geval zou een crescent ook geen gek idee zijn denk ik.
Ja, echt, daar kom ik nu achter! Ik had destijds geen idee en heb dus advies gevraagd in een winkel. Duidelijk eerst bokt raadplegen dus. Omdat ie er prima mee liep/loopt heb ik me er stom genoeg ook nooit verder in verdiept.
Die ik nu heb is een 70, denk je dat ik met een 90 goed uit kom?
En kun je misschien uitleggen waarom je denkt dat de crescent een goed idee zou zijn? Ik zit er nu helemaal in, dus ben heel benieuwd naar onderbouwing