[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:48

Mijn kast en zadel zijn op stal .
Dus als ik deze week een goed moment vinden kan eindelijk foto's ...

Maar het blijft wisselvallig helaas.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:23

Azmay schreef:
Ik denk dat ik voor de Freemax western ga als boomloos zadel, ik vind hem mooi en het systeem spreekt me aan.

Nou wilde ik een testzadel bestellen maar ik zie dat daar forkmaat 4 in zit, terwijl ik bang ben dat die dikke van mij wel zeker een 5 nodig heeft. Is de enige optie dan het kopen van een zadel op de gok? Of heeft de zadelpasservice meer opties daarin? Iemand ervaring? :o?

Leuk dat je interesse hebt in een Freemax Western +:)+ Voordat een zadel verkocht wordt dient er altijd een passessie te hebben plaats gevonden. Dat kan via Lilianne of via mij. Wij kunnen beide de juiste fork maat voor je opmeten en zien welk zadel het beste bij jou en je paard past. :) Mocht je meer willen weten, mail mij dan even ;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:49

voor de geïnteresseerden, binnenkort heb ik een Bruine vetleer Roma te koop.
Ik heb een Florac besteld bij Buitenzinnig (dankjewel voor je hulp en duidelijke info!!)

je mag me altijd pb'n voor info

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:57

@pmarena: mijn 80 vm bf komt aangesingeld even ver als de 100 cm fra. ik zal eens proberen te filmen als ik aansingel. de bf gaat beduidend vlotter dan de fra. de bf zou op mijn jongste iets durven glijden.maar vind ik wel fijner kwa flexibiliteit op mijn oudste.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:59

zou mijn FRA singel ook te kort kunnen zijn? heb een 45 cm voor mijn cherokee op mijn tinkertje, dit gaat maar komt maar juist tot de oksel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:09

Mij lijkt 45 cm wel erg kort. Bij mijn smalle halve Andalusier met een kippenborstje van 1 hand breed heb ik een Barefoot Stretch en Breathe van 80 cm en die eindigt net boven de oksels.
Je moet niet kijken naar vaar het been aan de buik vastzit, maar naar hoe ver dat ellebooggewricht naar achteren beweegt en hoever hij dus over de singelplek heen beweegt. Je kunt dat testen door naast je paard te staan, het voorbeen op te tillen en vervolgens met een hand om de knie het been naar achteren te trekken: je wilt dat je singelgespen boven het stuk huid/spier/gewricht zitten wat dan naar achteren beweegt.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:14

Afbeelding
op deze foto is er nog niet gereden met het zadel maar zover komt de singel ongeveer

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:32

Ik vind het christdekje van Wubwub ook heel mooi onder de ghost zeg!

Thanks voor de leuke reacties op de burioni bij Rose! Ik vind het ook goed staan, de kleur bruin is nét goed. :D

Ik heb nu heel kort een gezeten op het zadel met de burioni en met de ghostpad. Gevoelsmatig ligt de burioni fijner en ik vind hem héél stoer staan, maar hij lijkt ook nét wat gladder, dus ik weet het zo net nog niet.
Ondertussen is een zadel voor Rose allemaal nog heel nieuw en best spannend afentoe, dus we doen voorzichtig aan. Ik hoop met nog een paar keer kort zitten er meer over te kunnen zeggen.

xyzutu2 schreef:
Wat leuk! Ik was stiekem al heel erg benieuwd naar hoe een bruine fleece pad er onder een zadel uit zou zien, maar het is een erg sjieke kleur als ik het zo zie, net een berenvel. :D
Heb je ook foto's van de zijkant?

Afbeelding

Ons burioni-ghost torentje :+ Allemaal zo gloedje nieuw, dat moet nog even inzakken. Puur voor de beeldvorming dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:39

Heel erg leuk, inderdaad precies de juiste kleur. :)
Ook vind ik het mooi dat de pad al zijn eigen ruggengraatvrijheid maakt, hij ligt meteen mooi in model met de voor- en achterkant omhoog. Maar goed, hij moet natuurlijk wel blijven liggen. 8-)

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:19

Ik heb sinds kort een barefoot arizona nut aangekocht. Bij het testen kwam ik tot de conclusie dat de medium fork verschilt van maat met de medium pommel die in mn madrid zit. Jammer genoeg is hij dus te groot. Na contact met barefoot belgie weet ik nu dus ook dat er geen fork in small bestaat, jammer genoeg |( .

Nu vroeg ik mij af of het een mogelijkheid is om er gewoon een pommel in te steken? En dan eventueel met wat knutselwerk een knop op de gewone pommel proberen te maken? Iemand die dit misschien al geprobeerd heeft of tips heeft?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:27

Raya, wat vind je van de inlagen van de burioni fleecepad? Zijn die een beetje stevig?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:40

Dank je xyzutu!
Het is op zich geen hele gladde pad hoor, maar na ervaringen met een zadel dat met een gladde pad (ander zadel, ander paard, maar toch) ineens op de buik hing bij een schrikreactie, en ik dus onvermijdelijk zand kon happen, ben ik daar een beetje een pieperd in geworden :o
Het kan dus goed zijn dat ik overdrijf hoor! Ik moet het gewoon nog een paar keer goed voelen.

tennan, ze zijn zeker zachter dan de ghost inlages, je kunt er makkelijk in knijpen, maar over de hele lengte voelen ze wel als mooie zachte kussentjes die gelijkmatig gewicht kunnen verdelen.
Het verschil van het zadel met een ghost pad of een burioni is wel echt groot, het zadel ligt dan echt anders.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:46

Klinkt goed Raya! Wat bedoel je precies met anders? Meer op/in het paard, hoger of lager, stabieler? Ik vind hem erg mooi maar ik twijfel, omdat ik bij mijn pony nu shims gebruik.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:07

Hmm, het heel precies benoemen vind ik nog lastig, ik denk dat ik het daarvoor nog wat vaker moet proberen. Het is een interessant proces, met een net-half-zadelmakke pony een pad testen :D
Mijn eerste idee was dat ik met de burioni meer om Rose heen zat en dat het daarmee stabieler voelde, maar dat ik het geheel zelf wat meer schuiverig vond voelen als ik hard mijn best deed.
Bij de ghost pad leek mijn ghost op Rose iets naar voren te kantelen, maar ik zag achteraf ook dat ik het hele zadel wat verder naar achter had gelegd met ghost pad, dus dat kan ook de reden zijn.

Vandaag heb ik alleen geoefend met het zadel en de pads en het aansingelen met Rose, zonder er zelf op te gaan zitten.
Rose vindt de burioni pad steeds maar een raar pluizig ding, ze moest er even van snorken vandaag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:58

Als je m weg zou doen sta ik vooraan haha.
Denk dat ik ook wel bruin kies voor mijn schimpie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:51

raya00 schreef:
Mijn eerste idee was dat ik met de burioni meer om Rose heen zat en dat het daarmee stabieler voelde

Misschien komt dat doordat de Burioni dikker is waar je knieen/onderbenen zitten? Ik kan me voorstellen dat je met smalle paardjes dan wat meer het gevoel hebt dat je echt overal contact hebt, terwijl bij een pad die alleen bovenop dik is je benen wat meer loshangen?
Bij een rond paard kan het juist andersom zijn, zo vond mijn stalgenootje de Ghost Firenze + Ghost pad met schaap aan de onderkant te breed zitten en zat zij beter met een dunner katoenen dek met bovenin inlages.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:54

Zijn er ook zittingversmallers voor dressuurmodel zadels? Ik heb een Startrekk dressuur, ik zit er zelf heerlijk op, ik heb niet het idee dat het zadel zo breed zit.
Maar mijn dochter zit er niet lekker op, die krijgt pijnlijke heupen en benen ervan. Het gekke is dat we niet veel in lengte, gewicht en postuur schelen (Ik ben alleen krakkemikkiger :D )
Of heeft iemand een andere slimme oplossing om een smallere twist te krijgen?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:57

Mijn burioni fleece is wat minder glad geworden door een keer wassen..Misschien is dat een idee?Gave kleur hoor dat bruin <3

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:24

Ik heb even een vraag aan alle Ghost gebruikers.

We zijn bezig de hele site onder handen te nemen. Nu is het de bedoeling dat er een slideshow met foto's komt.

Ik ben op zoek naar mensen die het leuk vinden hun foto te paard daar op te hebben.
Er zitten wel wat eisen aan vast;

Foto's moeten in landscape mode gemaakt zijn (dus liggende foto's, geen staande)
Afmetingen minimaal 1000 pixels hoog en 1500 pixels breed (meer mag altijd) Kleinere hebben we niets aan, dus spaar de moeite, hoe leuk de foto ook mag zijn....
Er moet een Ghost zadel op staan :)

Graag mailen; info@buitenzinnig.nl

Bedankt alvast!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:18

Toevoeging zorg dat de foto rechtenvrij is, kan veel geld kosten anders

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:25

Dank!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:05

Verdorie
Mijn nieuwe burioni fleece pads zijn binnen, donderdag vertrek ik vol enthousiasme om te gaan rijden, vergeet ik mijn pads :+
Heb ik vandaag mijn pads mee om te testen, vergeet ik mijn telefoon, dus nog altijd geen foto's :D
Ik heb vandaag getest onder mijn specialized. Valt op dat de pads nog erg nieuw zijn dus een behoorlijk torentje en nog wat glibberig. paard wist in eerste instantie niet zo goed wat te denken dus liep nogal kriebelig, maar tegen het einde van het buitenritje liep ze lekker ontspannen te swingen :). De boel is niet gaan schuiven en ruggegraatvrijheid voelt fijn aan. Haartjes lagen na het ritje ook allemaal netjes glad :)
Morgen testen op mijn bolletje met de ghost, eens zien of dat ook blijft liggen :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:01

Ik heb toch de blauwe erin gedaan wat vinden jullie? Vliegen deken is busse gewone maat beugels passen er over heen .Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:08

Op pad met de zebra :D

Op basis van deze foto's durf ik niet te zeggen welke pommel beter ligt....de rode ligt er scheef op en de blauwe daarbij staat paardlief met kop aan de grond en naar links te kijken, dat vertekent allebei....

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:12

Ja dat klopt idd zal betere foto maken dat hij vast staat. Hij stond goed maar toen zag hij paar sprietjes hooi .