De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:46

Ze moeten nog wat vormen maar zien er verder echt prima uit voor de prijs inderdaad :j

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:53

Hier helaas ook nog opzoek. De Kentucky D30 beschermers zijn lekker luchtig, maar helaas krijgt mijn paard er schuurplekken van. Misschien meer succes bij mijn andere paard.

Nu sinds kort de nieuwe Eskadron Allrounds. Zitten mooi en ze lijken goed te ademen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 10:53

Ik gebruik afwisselend de equifit en de snug boots, over allebei tevreden nog steeds.
De husky's las ik een pagina terug 1 recensie over na 1 x licht gebruik, dat zegt mij helaas nog niet genoeg. Er waren toch meer mensen die ze gekocht hebben? Hoe zijn ze met intensief dagelijks gebruik? Hoe zit het met de temperatuur onder de beschermers als je hele paard bezweet is? En is dat dan de versie met een verharding in de beschermer of zonder?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:16

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:00

Zien er wel mooi uit!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:31

FennaK schreef:
Zien er wel mooi uit!

Ik vind ze ook heel mooi, maar ik weet niet of ze aan te raden zijn :') kan iemand me uit mijn lijden verlossen? Ik blijf maar staren naar de pagina...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:35

SinneJ schreef:
FennaK schreef:
Zien er wel mooi uit!

Ik vind ze ook heel mooi, maar ik weet niet of ze aan te raden zijn :') kan iemand me uit mijn lijden verlossen? Ik blijf maar staren naar de pagina...

Rideaway (co.uk) heeft deze in wit in de aanbieding zonder bont voor 23 pond. en ze verzenden voor 5 pond binnen europa, ongeveer 7 euro :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:38

Ir1ne schreef:
SinneJ schreef:

Rideaway (co.uk) heeft deze in wit in de aanbieding zonder bont voor 23 pond. en ze verzenden voor 5 pond binnen europa, ongeveer 7 euro :)

Dat is inderdaad aantrekkelijk :) ik heb ze elders gevonden voor €60 met bont, dus dat is heel wat meer, maar ik ben wel fan van het bont eigenlijk :D

Ze zijn wel enkel voor voorbenen... nu doe ik tegenwoordig ook enkel voor, maar ik begin nu met meer galopwerk en zijgangen en dan zou ik toch ook graag achter beschermen. Nu is mijn paard heel gemakkelijk op dat vlak; heeft nooit schuurplekken of warme benen, maar toch wil ik niet zomaar neopreen rommel rond zijn voeten doen. OH DIT IS ZO MOEILIJK

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:19

Mijn paard heeft n hekel aan achterbeschermers, dat wil zeggen.. Hij trekt dan wat met zn achterbenen. Wil daarom graag zachte beschermers proberen.. Maar geen flextrainers.
Iemand nog suggesties?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:46

Ik heb helemaal niets met beschermers met bont. Maar dat is vooral omdat die dingen zo vies worden. En erg plassen proof zijn ze ook al niet.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:51

Ir1ne schreef:
Mijn paard heeft n hekel aan achterbeschermers, dat wil zeggen.. Hij trekt dan wat met zn achterbenen. Wil daarom graag zachte beschermers proberen.. Maar geen flextrainers.
Iemand nog suggesties?

Première Equine heeft ook een zachte variant, een soort drie in een beschermer

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:10

Ik heb sinds een paar maanden de bont singel van Kentucky, en verbaas me erover hoe koel dat blijft en hoe fijn hij in gebruik is. Ook al gewassen en kwam er super fluffy en zacht weer uit!

Twijfel dus nu om ook die beschermers ervan te proberen maar als de bak nat is etc houd je me beetje tegen. Heb een paar BR die ik nu gebruik met natte bak dus misschien dat ik die dan gewoon pak :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:17

inderdaad Capriooltje en pol03, zou ook mijn huidige leren gewoon gebruiken als de bak nat is (nu hebben wij wel een binnenpiste). Ik denk dat het in de binnenbak qua vuil wel meevalt aan de binnenkant van de beschermer eigenlijk.

bedankt voor het meedenken iig, zit nog steeds te twijfelen

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:30

Ik twijfel ook al een hele tijd om die Kentucky beschermers aan te schaffen, zeker nu mijn paard ook weer op ijzers gaat rijd ik altijd met beschermers. Maar ik weet niet of die beschermers van hetzelfde materiaal zijn als de singel.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:52

Hier ook grote twijfel tussen de HH flextrainers en die van Kentucky.
Zullen die van Kentucky echt koeler blijven...???

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:02

smurvaas schreef:
Hier ook grote twijfel tussen de HH flextrainers en die van Kentucky.
Zullen die van Kentucky echt koeler blijven...???

Bedoel je die met of zonder synthetisch bont?

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:05

Met bont

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:06

smurvaas schreef:
Met bont

Ik denk dat dat heel erg opwarmt... qua pasvorm lijken de kentucky's me beter, maar ik vind ze beide niet ideaal qua ademvermogen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:13

Heb je die Kentucky zelf getest? Zoals ik noemde blijft de Singel van Kentucky echt verbazend koel. Echt heel tevreden mee :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:37

Nee, zou kunnen meevallen hoor! Ik baseer me enkel op de beschrijving, maar als ze goed zijn hoor ik het graag :).

Is die singel ook van synthetisch bont? Ik vrees gewoon ook dat het materiaal rond het bont, maakt dat het niet uitmaakt of dat bont kan 'ademen'... ben je een beetje mee met die gedachtengang? :')

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:16

SinneJ schreef:
Nee, zou kunnen meevallen hoor! Ik baseer me enkel op de beschrijving, maar als ze goed zijn hoor ik het graag :).

Is die singel ook van synthetisch bont? Ik vrees gewoon ook dat het materiaal rond het bont, maakt dat het niet uitmaakt of dat bont kan 'ademen'... ben je een beetje mee met die gedachtengang? :')

De singel is ook 'nep' bont. Ik zou ze eigenlijk wel willen proberen als mijn paard ze past, maar even een aanbieding afwachten ergens :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:52

Is inderdaad nep bont maar ik vind het zachter en fijner aanvoelen als evnte wol.

Als het bij een Singel werkt zou het op de benen ook moeten werken zou je zeggen. Misschien koop ik ze wel, even kijken of ze ergens te bekijken zijn .

Ik heb iig nu de veredus pijpenkousen en die zitten ook netjes. Morgen echt testen met rijden :)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:02

Heb die van HH geprobeerd maar daar worden zn benen wel echt nat onder. Heb zelf veredus met leer, daar blijven zn benen niet te warm onder.
Helaas heeft hij een schiefel en werdt er aangeraden om met bandages te rijden, dat vind ik echt te warm dus ben opzoek naar een alternatief.

Iemand ervaring met de 3D mesh van back on track?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:51

Bij een schiefel gebruik ik de mesh brushing boots van (hoe heet dat merk nou waar de snugboots van zijn.....)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:58

pol013 schreef:
Bij een schiefel gebruik ik de mesh brushing boots van (hoe heet dat merk nou waar de snugboots van zijn.....)

Le Mieux :P