Seizoenscollecties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Re: Seizoenscollecties 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:16

Ik betaal ook genoeg zelf, dus in die zin heb je zeker vaste lasten.
Daarbij vind ik het totaal niet nodig dat anderen hoeven te weten waarom ik iets wel/niet kan betalen. Volgens mij is dat mijn zaak en heeft verder niemand daar iets mee te maken? En als iemand nou echt de brandende vraag heeft, stuur dan gewoon even een PB. Want deze discussie voegt niks toe aan het topic ;)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:20

Zullen we hier over ophouden :o

Mooie spullen Pradadaan!

Alpha89: Klopt :( Er staan nog maar 3 kleuren volgens mij...

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:23

Ik blijf nog even hopen op heel goed weer.. hoe sneller de asperges uit de grond komen schieten hoe eerder ik weer de boerderijwinkel in kan, en hoe sneller ik een nieuw setje aan kan schaffen :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:25

Ik betaalde zodra ik inkomsten had ook wel mijn eigen ziektekosten, kleding, abonnementen enzovoort, en kocht rond die tijd ook mijn eigen paard, dus helemaal vrij van vaste lasten was ik ook zeker niet. Feit is wel dat toen ik nog bij mijn ouders woonde het niveau van vaste lasten heel wat anders lag dan nu, hypotheek is wel een stukje hoger dan kostgeld, ik kreeg toen nog zorgtoeslag nu niet meer, ik betaal nu allerlei belastingen zelf waar ik toen het bestaan nog niet eens van wist, zoals rioolbelasting enzovoort.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er altijd een reden/verklaring is waarom je iets wel kan/wil kopen of niet, 'salaris' opzich is geen reden.. Het kunnen kopen is omdat je weinig andere/vaste uitgaven hebt (je woont thuis en hoef niet bij te dragen, je gaat nooit uit, je koopt nooit nieuwe kleren voor jezelf enzovoort), of omdat je ruim meer inkomsten hebt dan je noodzakelijke uitgaven, of omdat je een geweldige erfenis hebt gehad en zwemt in het geld en niet meer weet wat je aan moet met al dat geld, of je hebt een lening afgesloten en je werkt je enorm in de schulden omdat je koopziek bent. Er zijn 1001 redenen te bedenken, dus die zullen er ook zijn. Dus ik kan me soms best voorstellen dat mensen zich afvragen welke van de 1001 redenen iemand heeft waarom het hen wel kan/lukt. En omdat dat natuurlijk privé is hoef je dat zeker niet uit te leggen. Die vraag wordt vast niet gesteld uit afgunst, maar mensen vragen zich misschien oprecht af wat zij anders doen dan anderen,waarom zij dat niet kunnen? Misschien kunnen ze van een antwoord zelfs nog wat van opsteken en gaan ze ook naast hun 40-urige job elke ochtend om 5 uur de krant rondbrengen omdat ze dat ervoor over hebben.

Kortom het is mensen hun goed recht om zich hardop af te vragen hoe iemand zoiets doet, evenals dat het mensen hun goed recht is om dat lekker voor zichzelf te houden.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:07

Jaime_ schreef:
Ik betaalde zodra ik inkomsten had ook wel mijn eigen ziektekosten, kleding, abonnementen enzovoort, en kocht rond die tijd ook mijn eigen paard, dus helemaal vrij van vaste lasten was ik ook zeker niet. Feit is wel dat toen ik nog bij mijn ouders woonde het niveau van vaste lasten heel wat anders lag dan nu, hypotheek is wel een stukje hoger dan kostgeld, ik kreeg toen nog zorgtoeslag nu niet meer, ik betaal nu allerlei belastingen zelf waar ik toen het bestaan nog niet eens van wist, zoals rioolbelasting enzovoort.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er altijd een reden/verklaring is waarom je iets wel kan/wil kopen of niet, 'salaris' opzich is geen reden.. Het kunnen kopen is omdat je weinig andere/vaste uitgaven hebt (je woont thuis en hoef niet bij te dragen, je gaat nooit uit, je koopt nooit nieuwe kleren voor jezelf enzovoort), of omdat je ruim meer inkomsten hebt dan je noodzakelijke uitgaven, of omdat je een geweldige erfenis hebt gehad en zwemt in het geld en niet meer weet wat je aan moet met al dat geld, of je hebt een lening afgesloten en je werkt je enorm in de schulden omdat je koopziek bent. Er zijn 1001 redenen te bedenken, dus die zullen er ook zijn. Dus ik kan me soms best voorstellen dat mensen zich afvragen welke van de 1001 redenen iemand heeft waarom het hen wel kan/lukt. En omdat dat natuurlijk privé is hoef je dat zeker niet uit te leggen. Die vraag wordt vast niet gesteld uit afgunst, maar mensen vragen zich misschien oprecht af wat zij anders doen dan anderen,waarom zij dat niet kunnen? Misschien kunnen ze van een antwoord zelfs nog wat van opsteken en gaan ze ook naast hun 40-urige job elke ochtend om 5 uur de krant rondbrengen omdat ze dat ervoor over hebben.

Kortom het is mensen hun goed recht om zich hardop af te vragen hoe iemand zoiets doet, evenals dat het mensen hun goed recht is om dat lekker voor zichzelf te houden.

Nou het kan ook zijn dat de 1 meer verdiend dan de ander zijn gewone vaste lasten heeft zoals iedereen.
En wat die gene over heeft er mee doet wat die zelf wil en aan niemand verantwoording af hoef te leggen hoe ze het doen.

Kunnen we het nu weer over gaan op de inhoud van het topic "SEIZOENSCOLLECTIES"
En als er over doorgezeurd moet worden waar de 1 het van doet of hoe het kan dan graag een ander topic aanmaken

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:39

Sorry. Ik breek even in. Het is helemaal niemand goed recht te vragen hoe iemand aan geld komt voor wat dan ook. Dat is ieders keuze. Al deal je of hoereer je jezelf ervoor. Dat is je eigen pakkie an en gaat nimand wat aan. Sorry kon het even niet laten te reageren.

Wat ik me wel af vraag. Waar laten jullie het allemaal :D Ik heb een grote kast en daar ook wel wat dekjes liggen maar blijf ruimte te kort hebben.

Ik vind de mint mooier dan ik dacht te paard. Vind de nieuwe br collectie ook prachtig. Helaas momenteel mezelf op shop dieet gezet dus mag even niets aanschaffen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:44

Haha Eline dat vraag ik me ook af! Bij mij past het ook niet :')

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:52

Ik heb het thuis in die Ikea dimpa zakken liggen, en de overige spullen zitten allemaal in bakken en die staan in het tuinhuisje :) ( heb op het moment alles thuis staan aangezien ik opzoek ben naar een eigen paard dus nog geen kast heb op stal )

Heb van deze collectie toch de mintgreen big square + bandages & halster en touw besteld :)

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:41

Ik ben net maar even bij de epplejeck langs geweest met die leuke 25% korting op de zomercollectie :D

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:45

Afbeelding
Vandaag gescoord bij EJ :D

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:14

Heeft iemand misschien een foto van de Schockemöhle turquoise set (of alleen dekje) te paard ? Van een catalogus ofzo..

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:18

lindamusters schreef:
Heeft iemand misschien een foto van de Schockemöhle turquoise set (of alleen dekje) te paard ? Van een catalogus ofzo..

Ik heb die set besteld! Maar schockemohle heeft nog niet uitgeleverd.. Dus foto's te paard ga je helaas nog niet vinden!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:13

Anneloes___M schreef:
lindamusters schreef:

Ik heb die set besteld! Maar schockemohle heeft nog niet uitgeleverd.. Dus foto's te paard ga je helaas nog niet vinden!

Zou je een foto willen plaatsen als je het hebt, ben superbenieuwd!

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:40

Natuurlijk! :D

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:39

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:10

Mooooiii! Vind die chromestyle dekjes ook erg mooi! En die olijfkleurige!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:17

Die dekjes van Schockemoehle zijn echt prachtig..
Wordt diep in de buidel tasten voor een bodywarmer, oornetje ,zadeldek en peesbeschermers

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:00

ElizeVdS schreef:
Sorry. Ik breek even in. Het is helemaal niemand goed recht te vragen hoe iemand aan geld komt voor wat dan ook. Dat is ieders keuze. Al deal je of hoereer je jezelf ervoor. Dat is je eigen pakkie an en gaat nimand wat aan. Sorry kon het even niet laten te reageren.

Wat ik me wel af vraag. Waar laten jullie het allemaal :D Ik heb een grote kast en daar ook wel wat dekjes liggen maar blijf ruimte te kort hebben.

Ik vind de mint mooier dan ik dacht te paard. Vind de nieuwe br collectie ook prachtig. Helaas momenteel mezelf op shop dieet gezet dus mag even niets aanschaffen.

Ik heb het geluk een ruime kelder te hebben, waar men stiefvader special enkele rekken gemaakt heeft voor al men setjes :D dus ondertussen heb ik een 30tal setjes, het mag nu wel stoppen denk ik :x
Men ma zei, als je nu voor de 52 ga, kan je elke week een nieuw setje gebruiken. Nou breng me niet op ideeën ma :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:03

Haha. Ik zou gebruik maken van zo'n tip :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:08

Ja, want er zijn nog enkele dekjes die ik wil :') oa van de hv polo serie :') maar ik heb net nog 2 van eskadron gekocht. Het mag nou ook niet te worden :p straks koop ik er meer dan dat ik kan gebruiken :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:27

Ik heb op mijn kamer een hele grote ingebouwde kast. Een deel daarvan is voor eigen kleding en het opbergen van spullen, en het andere deel is volledig 'paard'

dit is mijn kast indeling:
Hier de planken waar alle dekjes liggen met daarnaast kleding bijpassend bij setjes (en een deken zie ik, die ligt nu op stal)
Afbeelding

Daaronder een la voor peesbeschermers (hier nog netjes, ondertussen ligt daar een deken bovenop omdat die niet meer in de deken la paste)
Afbeelding

en daaronder een la voor zweetdekens en halsters
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:47

Ah setjes zijn een fase hoor. Had ze vroeger ook. Nu wil ik vnl een kwalitatief goed en makkelijk dekje en met een paar heb ik genoeg. Nu denk ik vooral zonde van mn geld toendertijd. :) ik zie ook sets voorbijkomen (niet specifiek hier hoor), maar ik zou me schamen als ik daarmee het erf af moest komen.
Maar goed ik investeer tegenwoordig liever in een fijn hoofdstel of een paar goede dekens.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:01

Hahaha, nou inderdaad Ines _O- Ik had alles in een mooie grote inbouwkast liggen, maar toen ik ging verhuizen en het al twee jaar de kast niet uit geweest was heb ik alles verkocht en er een paard van gekocht :))

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:03

Kijk dat bedoel ik. Prioriteiten gaan soms anders liggen haha. En geef toe waar heb je het meeste plezier aan?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:59

Zo pradadaan, je kan je eigen winkel wel beginnen! Je hebt het super netjes geordend zo, wel gaaf! Ik zou willen dat ik zoveel geld eraan uit kan geven, maar helaas. Ben stiekem wel een beetje jaloers haha (en daar gaat t vaak mis hier op t forum, jaloerse mensen :P )

Hebben jullie al sneakpeaks gezien van Subscribe?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding