Jaime_ schreef:Ik betaalde zodra ik inkomsten had ook wel mijn eigen ziektekosten, kleding, abonnementen enzovoort, en kocht rond die tijd ook mijn eigen paard, dus helemaal vrij van vaste lasten was ik ook zeker niet. Feit is wel dat toen ik nog bij mijn ouders woonde het niveau van vaste lasten heel wat anders lag dan nu, hypotheek is wel een stukje hoger dan kostgeld, ik kreeg toen nog zorgtoeslag nu niet meer, ik betaal nu allerlei belastingen zelf waar ik toen het bestaan nog niet eens van wist, zoals rioolbelasting enzovoort.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er altijd een reden/verklaring is waarom je iets wel kan/wil kopen of niet, 'salaris' opzich is geen reden.. Het kunnen kopen is omdat je weinig andere/vaste uitgaven hebt (je woont thuis en hoef niet bij te dragen, je gaat nooit uit, je koopt nooit nieuwe kleren voor jezelf enzovoort), of omdat je ruim meer inkomsten hebt dan je noodzakelijke uitgaven, of omdat je een geweldige erfenis hebt gehad en zwemt in het geld en niet meer weet wat je aan moet met al dat geld, of je hebt een lening afgesloten en je werkt je enorm in de schulden omdat je koopziek bent. Er zijn 1001 redenen te bedenken, dus die zullen er ook zijn. Dus ik kan me soms best voorstellen dat mensen zich afvragen welke van de 1001 redenen iemand heeft waarom het hen wel kan/lukt. En omdat dat natuurlijk privé is hoef je dat zeker niet uit te leggen. Die vraag wordt vast niet gesteld uit afgunst, maar mensen vragen zich misschien oprecht af wat zij anders doen dan anderen,waarom zij dat niet kunnen? Misschien kunnen ze van een antwoord zelfs nog wat van opsteken en gaan ze ook naast hun 40-urige job elke ochtend om 5 uur de krant rondbrengen omdat ze dat ervoor over hebben.
Kortom het is mensen hun goed recht om zich hardop af te vragen hoe iemand zoiets doet, evenals dat het mensen hun goed recht is om dat lekker voor zichzelf te houden.
Nou het kan ook zijn dat de 1 meer verdiend dan de ander zijn gewone vaste lasten heeft zoals iedereen.
En wat die gene over heeft er mee doet wat die zelf wil en aan niemand verantwoording af hoef te leggen hoe ze het doen.
Kunnen we het nu weer over gaan op de inhoud van het topic "SEIZOENSCOLLECTIES"
En als er over doorgezeurd moet worden waar de 1 het van doet of hoe het kan dan graag een ander topic aanmaken