[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:14

*stopt portemonnee en pinpas heel erg ver weg op een veilige plaats waar mijn handjes niet bij kunnen*

:')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:15

pmarena schreef:
Ik wil er zelf ook liever 10 van elk bestellen, maak liever mensen blij dan verdrietig natuurlijk :j
Maar ook bij mij speelt dat :$ probleem jammer genoeg Y;(

Als het goed is krijg ik begin v/d week van Barefoot te horen wat ze moeten gaan kosten, dat moeten ze eerst berekenen natuurlijk a.d.h.v. de actuele prijzen van het noot-kleurige leer :=

Ik heb gevraagd voor een prijsopgave van zadels inclusief bijpassende nootkleurige beugelriemen :)
Ben heel benieuwd :=

Ben ook heel benieuwd! :):)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:38

Oew die dressage one is wel erg mooi !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:29

Oh my .. die London :wow:
Maar goed dat ik héél gelukkig ben met mijn Stella :Y) (en ja, :$ is ook een goede reden := :') ).

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:31

Gister een staprit en vandaag een training gereden met mijn nieuwe tweedehandse westernpad onder mijn Atlanta. Het ziet er een stuk beter uit dan de Cherokee pad waar ik tot nu toe mee reed, en qua drukverdeling en ruggengraat vrijheid lijkt het ook goed te gaan. De pad lijkt heel erg op een Haf-pad, maar het is een ander merk. Ik zal binnenkort foto's maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:42

Mooi hoor die dressage one! Hij ziet er heel anders uit dan de andere Barefoots.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:02

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:07

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:42

Vandaag voor het eerst met mijn Arizona gereden. Zit heerlijk,maar moet mijn zit nog heel erg aanpassen. Heb een maat 1,maar heb het idee dat hij net iets te klein is voor mij. Heb maatje 36,dus zou toch
gewoon moeten passen? Het zadel is pas 1,5 jaar oud en niet veel mee gereden,moet hij nog een beetje inzakken?
Ga morgen voor de zekerheid de zitting even opmeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:45

Als er niet veel mee gereden is zal het waarschijnlijk daardoor zijn :j
Maar zelfs als het wel een "ingereden" zadel is moet het zich toch altijd even weer aanpassen aan nieuw paard & nieuwe ruiter denk ik .. In het begin had ik met mijn Stella (nieuw) ook het idee dat het niet goed ging komen, nu is het een zeteltje :Y)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:17

Lous schreef:
Vandaag voor het eerst met mijn Arizona gereden. Zit heerlijk,maar moet mijn zit nog heel erg aanpassen. Heb een maat 1,maar heb het idee dat hij net iets te klein is voor mij. Heb maatje 36,dus zou toch
gewoon moeten passen? Het zadel is pas 1,5 jaar oud en niet veel mee gereden,moet hij nog een beetje inzakken?
Ga morgen voor de zekerheid de zitting even opmeten.

Ik heb ook maatje 36 maar zat ook niet lekker in een maat 1. Opzich zou het kunnen maar als mijn paard flink doordrraafde (wat ze regelmatig doet...) dan kwam ik gewoon op de cantle terecht. Dus toen heb ik een advertentie geplaatst om te ruilen met een maat 2 en nu heb ik een maat 2 en ik zit er veel beter in!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:23

dat klinkt mij heel vreemd in mijn oren
ik heb maat 40 en ik voel echt dat ik in e maat 2 naar achteren schuif
voor mij voelt hij dus te groot :?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:15

quibje schreef:
dat klinkt mij heel vreemd in mijn oren
ik heb maat 40 en ik voel echt dat ik in e maat 2 naar achteren schuif
voor mij voelt hij dus te groot :?

Het probleem waar ik zelf tegen aan liep was dat in draf gooit mijn paard enorm hoog op. Als we langzaam gingen kon ik dit prima opvangen maar als ze er zin in heeft en ze zet een flinke draf erop wordt ik gewoon uit het zadel 'gesmeten' waardoor ik de controle over mijn licht-rij beweging een beetje kwijt raak. En dan kwam ik dus op de cantle terecht ipv in het zadel. In galop had ik overigens hetzelfde probleem, dan moest ik in verlicht te zit gaan anders zat ik gewoon op de cantle. In een maat 2 heb ik nu dus meer ruimte en als ze mij nu in de lucht gooit dan kom ik niet op de cantle terecht. In stap kon ik prima in een maat 1 zitten, overigens als we gewoon dressuur reden in de wei dan ging het ook een stuk beter maar vermits wij 90% van de tijd buiten rijden en ze dat erg leuk vind was een maatje 2 voor ons de uitkomst :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:32

Ik heb een haflinger die korte pasjes maakt,dus hoog opgooien heb ik geen last van. Ik heb hem gekocht als een maat 1,misschien dat die maat toch niet klopt zou misschien ook kunnen. Voor de zekerheid toch even opmeten vanmiddag. Anders kijk het nog even aan en in het laatste geval toch met iemand proberen te ruilen voor een maat 2 in dezelfde staat.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:51

pmarena schreef:
Ik wil er zelf ook liever 10 van elk bestellen, maak liever mensen blij dan verdrietig natuurlijk :j
Maar ook bij mij speelt dat :$ probleem jammer genoeg Y;(

Als het goed is krijg ik begin v/d week van Barefoot te horen wat ze moeten gaan kosten, dat moeten ze eerst berekenen natuurlijk a.d.h.v. de actuele prijzen van het noot-kleurige leer :=

Ik heb gevraagd voor een prijsopgave van zadels inclusief bijpassende nootkleurige beugelriemen :)
Ben heel benieuwd :=

Zou heel graag horen wat de prijs is :D
heb nu een bruine cheyenne en wil weleens wat anders :P
en ik hou van bruine zadels

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:21

Het kan veel verschillen tussen de ene en de andere maat 1 hoor, en ook tussen de ene maat 36 ruiter en de andere overigens ;)

Vooral langere bovenbenen kunnen een goede reden zijn om toch een stuk lekkerder in wat ruimere zitting te kunnen zitten :j

En het kan natuurlijk ook per paard verschillen hoe het zit, wat dat betreft blijf ik altijd maar herhalen dat het echt een kwestie van proberen is, want de theorie blijft altijd natte vinger werk terwijl de praktijk goed duidelijkheid geeft :)

Lous: je kunt het beste even de zitting opmeten zodat je die maat in gedachten kunt houden bij het rondkijken naar een wat langer zadel om te proberen, als je dat wilt. Het kan heel goed zijn dat een andere maat 1 groter valt namelijk, in de loop der jaren zijn de maten wel veranderd :j

Wat betreft de Dressage One: deze zijn al jaren geleden gemaakt omdat Barefoot zoveel vraag kreeg naar een "normaal" uitziend dressuurzadel dat toch soepeler was dan de Startrekks enzo.

De Sevilla is toen op de markt gekomen maar de Dressage One daar waren ze toch nog niet helemaal tevreden over dus die hebben ze nog even achtergehouden en in de koelkast gezet zeg maar ten gunste van andere modellen die eerst uitgebracht zijn, en tussendoor zijn ze nog wat aan het brainstormen erover, Wellicht dat er volgend jaar een nieuw model komt, dat is echt afwachten :)

Over de nootbruine London krijg ik wat PB's met vragen dus ik plaats het even hier zodat iedereen het gewoon kan zien :) : zodra ik de prijs door heb gekregen vanuit Duitsland dan zet ik het zadel online zodat mensen het kunnen bestellen, en dan zal ik dat hier even melden zodat jullie op de hoogte zijn.

Ik verwacht dat ik sowieso nog wel tot half november het aantal op zal kunnen hogen als dat nodig zou zijn dus het is niet zo dat mensen nu helemaal gestresst moeten gaan bestellen ofzo :P

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:26

Heeft iemand hier al ervaring met de fenders met kniewrongen van Barefoot? Zo in theorie klinkt het best heel fijn maar ik ben heel benieuwd of dat in de praktijk ook zo is. Voor die prijs ga je het niet zomaar even proberen...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:45

Hier ook nieuwe zadelontwikkelingen.....

Ik dacht dat ik prima reed in mijn Arizona, tot ik ineens witte plekken zag verschijnen (op de plek waar de inlages in de pad beginnen). Oeii..... Heb een quarter met een heel gevoelig huidje, dus ga proberen wat HD inlages en een nog zachtere (heb nu een Barefootpad) pad gaan doen, maar het zat me toch niet lekker.

De witte plekken zijn inmiddels (met het verharen naar wintervacht) helemaal weg, dus gelukkig was het alleen irritatie en nog geen drukking, maar toch.

Als alternatief op mijn Wintec gereden, poeh, dat valt dan weer tegen, wat een stug geval. Dus op zoek naar de tussenvorm heb ik nu de Startrekk gekocht die in dit topic ook al een keer is aangehaald (bruine endurance): boomloos maar toch wat meer stijfheid. Kan hem volgende week pas ophalen, maar ben zo benieuwd!

Hier iemand ervaring met de overgang van de flexibelere Barefoot naar Startrekk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:47

Oei, dan heb je zeker een gevoelig diertje inderdaad, een enkele keer komt het voor dat je bij een paardje zo het randje van zowat de hele inlages er in ziet staan, bij de Sympanova pads heb ik dat meerdere keren gezien, echt balen is dat :(:)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:57

@pmarena: wat mij nogal beangstigd is dat het pas zo laat naar boven kwam. Vanwege een wondje op een vervelende plek had ik al weken het zadel er niet op gehad toen de witte haren kwamen. Kon ook eerst niet geloven dat het van het zadel was, omdat de zweetafdrukken perfect waren, geen rommelige haren of iets dergelijks, maar toen ik de pad er naast hield kon ik het gewoon niet ontkennen: het randje kwam precies overeen..... Het is op de plaats van de beugelophanging, dus toch een teken dat de extra druk op die plek + het randje (wat met je handen echt nauwelijks te voelen is) te veel is voor hem.

Ach ja, we komen er wel uit, andere inlages, ander pad, extra zadel ter afwisseling: alles om mijn gevoelige jongen tevreden te houden :D (en een goed excuus om weer eens wat te kopen natuurlijk O:) )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:23

Ik ga de zitting straks even opmeten. Maar zijn de maten dan kleiner of groter geworden? Aangezien dit zadel maar 1.5 jaar oud is. Ik heb ook maar korte benen. Dus dat is het in dit geval ook niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:38

Zo'n randje is op zich puur de irritatie van de plotselinge overgang van wel druk - geen druk, ik heb het vaker gezien :j

Komt heel weinig voor, nog minder vaak als dat je bvb. schuurplekken van halters / beenbeschermers ziet, dat zijn echt alleen de extreem gevoelige velletjes waarbij je dat hebt.

Daarom vind ik de HD-inlages ook zo fijn, die randen zijn afgerond waardoor de druk wegloopt als het ware.

Lous: maten zijn verschillende keren aangepast, is ook niet altijd door Barefoot gecommuniceerd helaas dus is echt een kwestie van meten en vergelijken Y;(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:44

pmarena schreef:
Zo'n randje is op zich puur de irritatie van de plotselinge overgang van wel druk - geen druk, ik heb het vaker gezien :j

Komt heel weinig voor, nog minder vaak als dat je bvb. schuurplekken van halters / beenbeschermers ziet, dat zijn echt alleen de extreem gevoelige velletjes waarbij je dat hebt.

Daarom vind ik de HD-inlages ook zo fijn, die randen zijn afgerond waardoor de druk wegloopt als het ware.

Lous: maten zijn verschillende keren aangepast, is ook niet altijd door Barefoot gecommuniceerd helaas dus is echt een kwestie van meten en vergelijken Y;(

En ik in het begin mijn HD inlages steeds met de afgeronde kant naar boven :')

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:51

Hahahahaha, voer mij maar af idd! :D

Oeioei, moeilijk dit.... had net besloten terug naar een (zwart, maar wel mooi, Tietse's Choice) boomzadel te gaan, en nu komt mijn droomzadel misschien dichtbij. *\o/*

Ik vrees dat die me qua :$ de pet teboven gaat, maar oweeowee, wat zou ik graag een 2tje kopen!! Mijn huidige zadels inruilen kan vast niet? O:)
Als ik mijn Cheyenne en London voor die tijd verkoop, kan het!! En dan maken die drie maanden me niet uit, want een goede gebrukte zwarte vind ik nu niet, en ik ben het gedoe met niet-passende zadels echt beu. -O-

Dus: wie wil er een eigenlijk nog nieuwe bruin leren Cheyenne, maat twee? En een gebruikte, maar nette, zwarte London maat twee? Beide met vps.
#helpdierfysioaandebruinelondondiewelpastopdierfysio'spaard. ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:04

pmarena, welke singel raad je aan voor een bruine cheyenne bij een fjord?
heb nu een lederen van 50 of 55 cm weet zo niet uit mijn hoofd dat is een barefootsingel..

gewoon weer zo een of is een met elastiek beter?