Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maris schreef:Misschien zit je teveel achterin het zadel ? Of ligt het zwaartepunt van je zadel tever naar achteren ???
Elco schreef:Dat hoeft niet door je zadel te komen, er zijn zo ontzettend veel redenen dat een paard een harde rug kan hebben.
Kan ook vast gelegen hebben of wat dan ook.
, maar ik begrijp wat je bedoelt.
? Remember schreef:Zou inderdaad goed opletten met een bontje eronder, te krap wordt de boel niet beter van en je neemt het directe effect vd lucht weg!

) of als er iemand aan de andere beugel hangt.
alhoewel ik wel denk dat mijn paard het meteen merkt dat hierdoor het zadel beter zal blijven liggen, nu schuift het ook wat naar achteren( ook niet zoveel meer aangezien ik niet goed deed aansingelen ) zo ook voor de wow wilde paardlief niet draven, met wow (duurde even) ging het telkens beter, (had toen nog wel verkeerde headplate) wat nu ook weer beter is dus paardlief nog beter loopt, alhoewel het nog niet helemaal is wat het is, dus als de H singel binnen is dan maar weer alles laten nakijken, zadel ligt nu ook meer uit balans achter is lager, terwijl het toen de fitter er was wel goed lag,, dit is nu een maand op 3 geleden denk ik.