Maar er zijn zoveel verschillende soorten / maten / materialen / modellen singels...en wat voor de 1 perfect werkt , daar krijgt de ander plekjes van...en andersom.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chaatje16 schreef:Ik heb gister het lexington test zadel binnen gekregen, en heb er gister mee gereden, en oh wat viel dit tegen... Helaas vind ik het echt helemaal 3x niks dus heb hem meteen vandaag weer terug gestuurd
De achterkant met al die lagen vond ik er echt niet uit zien, zadel is erg groot en kraakt onwijs erg, ook vond ik hem niet fijn met het rijden en op mijn tinker liggen. Jammer!
Hester schreef:Er werd hierboven gevraagd om dressuurmodellen, momenteel test ik een Freeform Elite, ik denk dat het best wel eens een fijn zadel zou kunnen zijn, maar ik ben er te groot voor (mijn knieën komen voorbij de knie-wrong) dus mijn keuze zal het niet worden. Jammer, want het is wel een erg mooi zadel, aan alle kanten eenvoudig te verstellen, en de sceptici (met Anky-pad in de kleur van de dag) in mijn les hadden niet eens door dat ie boomloos was
pmarena schreef:Voel je het ook nog als je de beugelophanging er af haalt ?
Het is vooral belangrijk om er achter te komen of het in het zadel of in alleen de ophanging zit
Het lijkt er trouwens op dat het bij smalle paardjes sneller vervelend aanvoelt voor de ruiter dan bij brede paardjes.