WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:25

blijkbaar komen de bestellingen overal binnen druppelen, hoop dat mijn zadel er deze week ook eindelijk is dan!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:40

ik wacht ook al vanaf februari op mn singel hoor! beugelriemen heb ik tegelijkertijd besteld en die zaten niet bij de laatste levering helaas

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:52

Allemachtig, bizar die lange wachttijden! Ze hebben het zeker errug druk en alles wordt dan pas op bestelling gemaakt ofzo?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:55

Ik vind het eerlijk gezegd bizar dat de wachttijden zo lang zijn.
5 maanden is niet normaal.
Ben benieuwd via welke fitter deze langdurende bestellingen gegaan zijn. :o

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:12

zo lang heb ik idd ook nog nooit op een bestelling hoeven wachten....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:59

Ik heb ook nog niet zulke lange wachttijden meegemaakt :n
Ik heb het al eerder gezegd, maar volgens mij is er dan echt iets mis gegaan met bestellen.
Zoals Needje ben ik ook benieuwd via welke zadelpasser deze bestellingen gaan.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:14

Is er evt interesse in een 2e hands wow-zadel? Het is van 2008, dressuurzadel, destijds geleverd door Arie Boer. Ik denk erover om een ander zadel op mijn merrie te laten aanmeten, wat mij zelf ook beter past, vandaar.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:07

kay27 schreef:
Is er evt interesse in een 2e hands wow-zadel? Het is van 2008, dressuurzadel, destijds geleverd door Arie Boer. Ik denk erover om een ander zadel op mijn merrie te laten aanmeten, wat mij zelf ook beter past, vandaar.

morgen komt Marjolein bij mij en weet ik welke maten ik nodig heb voor mijn paard. Afhankelijk daarvan ga ik eerst kijken of ik een wow 2e hands kan vinden dus als je me de maten door zou willen pben...? :)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:20

sundance14 schreef:
Maris schreef:
de kussens van een wow zadel kunnen leeg lopen als ze , na het vullen met lucht, niet goed worden afgedicht met siliconen. Is dat wel gebeurd bij jou kussens ?

Ja, ze zijn afgedicht met siliconen.

Toch vreemd dat de kussens dan zomaar kunnen leeglopen... En bedoel je dan echt leeglopen zoals dat er geen lucht meer in zit?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:27

Kan het niet zijn dat aan de binnenkant van het leer iets scherps zit waardoor het kussen kapot gaat.

Heb ook 1 keer een leeg kussen gehad, maar dat kwam omdat de siliconen eruit was. Verder geen problemen.

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:35

Ja Maris, de kussens zijn al meerdere malen echt lek geweest. Het zadel is pas 1,5 jaar oud en ik ben er heel zuinig mee. As. weekend is mijn zadelfitter terug en dan zal ik het probleem voorleggen. Ik hoop dat ik dan geen verhalen krijg van dat hij bv. bij de bijrijdster op de voorhand loopt of zo want hier kan ik weinig mee. Dit vind ik ook onzin. Ook al zou dit zo zijn, dan moet een zadel hier toch tegen kunnen?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:47

Zelfs als er geen silliconen in de slangetjes zit, (en alleen de dopjes erop zitten) mag er geen lucht ontsnappen! Toen ik mijn zadel pas had, heb ik een paar maanden zonder silliconen in de slangetjes gereden (fitter was de silliconen vergeten) en mijn kussens waren gewoon nog goed.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:50

Ik hoor vrijdag wat er bij mij aan de hand is. Mijn merrie geeft aan dat er iets niet goed is. Ik denk zelf linksvoor.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:11

Mocht iemand nog een Havana bruin WOW zadel zoeken ik heb er eentje in de aanbieding. Is al wel een wat ouder zadel maar nog heel netjes. Prijs n.o.t.k.

Waarom doe ik hem weg. Ik merk dat ik na mijn bevalling zelf absoluut niet goed meer in dat zadel kan zitten:). En wil dus gaan zoeken naar een ander zadel waar ik zelf prettiger in zit en mijn paard ook blij mee is. Die trouwens ook even wat minder bespiering heeft nu door zwangerschap vakantie.

Ik heb een boommaat 1 en 2 erbij en 2 zit er nu in. Beugelriemen en beugels erbij. Singel niet.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:50

Heb je anders de maten en event. foto voor me Kostolony van je zadel?

Vandaag is Marjolein geweest en heb voor het eerst rondgecrosst op een wow. Was even wennen, ook omdat m'n paard vorige week behandeld was door de Osteo. Het voelde aan alsof ik er voor het eerst op zat en hij pas een week onder het zadel was. :P

Verder weet ik nu de maten die ik nodig heb voor Jack dus als iemand nog dressuurvarianten in de aanbieding heeft mag er altijd ge-pbt worden ;) :D

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:59

@mellamoshan, als je een zadel met een flat tree nodig hebt, dan heb ik nog een zwarte 18" met dgw panels voor je in de aanbieding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:21

Curved tree dus helaas JoesPleasure :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:22

Hoe zat het met mijn zadel mellamoshan? Ik heb er een curved tree op zitten.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:34

Ben benieuwd of jullie met het testrijden gelijk het "Wauw"-gevoel hadden. Lees net dat mellamoshan dat net als ik ook niet had en dat dat voor mij dus niet gelijk de doorslag gaf om een nieuwe wow aan te schaffen. Zodra mijn paard weer rad is komt Marjolein en ik ben benieuwd of de 2de testronde me wel het Wow-gevoel geeft :D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:53

@Kay, heb je een pbtje terug gestuurd! ^^

Haha echt het wow gevoel was het niet. Maar ik vond wel dat hij er fijn onder liep. Die schoudervrijheid was wel duidelijk merkbaar, maar ik twijfelde ook wat doordat de Osteo net was geweest. Was het z'n rug of was het het zadel dat dit gevoel van rijden gaf :P
Was wel wennen in ieder geval! :Y)

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:15

Schangah schreef:
Ik hoor vrijdag wat er bij mij aan de hand is. Mijn merrie geeft aan dat er iets niet goed is. Ik denk zelf linksvoor.

En weet je al wat?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:44

We hebben het zadel helemaal opnieuw afgesteld. Daarna vond ik dat het kussen linksvoor weer evenveel lucht had als het kussen rechts voor. De vreemde deuk is nu uit het kussen. Ze ging daarna weer beter lopen (rustiger in de aanleuning). Ga zondag zelf weer rijden en weet dan definitief of het idd aan de vulling van de kussen lag. Ik denk van wel.

Mijn merrie is echt een "prinses op de erwt" dame en op iedere onregelmatigheid reageert ze heel sterk. :roll:
Wordt er soms wel eens :x van.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:03

Kan ik me voorstellen Schangah! Hopelijk is je dametje nu weer tevreden ;)

Ik dacht dat mijn kussen ook leger was, dus ik ben naar Schwung gereden en het bleek helemaal niet zo erg te zijn :') Toch een pufje lucht er bij en hopelijk is mijn prinsesje ook weer blij! :) Ben echt heel blij het zadel bij Schwung gekocht te hebben, ze hebben zoals ik al gehoord had echt een geweldige service!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:05

Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn 3 jarige. Zit te twijfelen tussen 2 dingen, een 2e handse kopen en dan over 2 jaar een zadel op maat laten maken. Of een WOW kopen en deze dmv voldoende controles goed passend op mijn paard houden. Wat zijn de kosten van de controles, en heeft iemand voor mij een naam van een persoon die in de omgeving van Gelderland zit die goede controles en aanpassingen uitvoerd. Daarbij, kan zo'n zadel echt ten alle tijden passend gemaakt worden op je paard? Ik heb al een heel eind terug gelezen in het topic maar ben toch nog wel heel benieuwd naar ervaringen. Bedankt alvast!

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:42

@ db1, je kunt eerst even een fitter contacteren om te overleggen, want je paard gaat natuurlijk nog groeien. Een 2de hands zadel via een fitter ligt denk ik al snel rond de 1900,-. Als je de maten weet kun je ook op internet zoeken, maar dan moet je het zadel alsnog door een fitter aan laten passen, want je zult wellicht een headplate moeten laten vervangen (als je de rest helemaal op maat weet te vinden) en je moet ook zeker weten dat de verkopende partij wel over de juiste informatie beschikt wat het zadel betreft (een aankoopbon of vraag welke fitter het zadel aangepast heeft bij zijn/haar paard). Zo werd mij dus een zadel verkocht met een curved tree en bleek er achteraf een flat tree in te zitten. Volgens mij is een reguliere check up ca.75,- excl kilometervergoeding. Voor het opvragen van de afmetingen die je paard nodig hebt omdat je zelf wilt gaan rondkijken zul je misschien meer moeten betalen.
Wow heeft verschillende soorten kussens en koop je een 2de hands zadel waarvan de panels (kussens) vervangen moeten worden door een paar nieuwe, dan betaal je rond de 600,-. Volgens mij voor de flaps (zweetbladen) rond de 500,-, een headplate (kopijzer) ligt dacht ik rond de 35,- en een nieuwe seat ligt geloof ik rond de 1000,-.
Ik zou gewoon eens met een fitter overleggen, bijv. Marjolein van Woensel, zij heeft ook een site waar de prijzen e.d. op vermeld staan. Het is een hoop geld, dus ik zou goed nadenken wat je precies wilt.