wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:59

Schangah schreef:
Kaspar: ligt het zadel niet te ver naar voren? ligt de schouder voldoende vrij (boompunt moet 5cm achter de schouder liggen)

Volgens mij ligt het wel op de goede plaats.
Ik hoop snel reactie van Iris te ontvangen, zij heeft er meer verstand van als ik.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:01

Ik zweer bij het concept van de wow!!
Echter.. voor mij is het té comfortabel.. ;(
Ik rij nu sinds een week op een prestige, maar ik schrok eigenlijk van wat ik ineens allemaal voelde wat ik dus met een wow niet deed.
Daarbij moest ik op de prestige weer helemaal op zoek naar mijn eigen balans..
Dus ondanks dat de wow hét concept is, voor mij is het niet geschikt.. :n

Zoefff

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:08

Hoe bedoel je allemaal voelde?? Ik voel nu namelijk veel meer.
Als hij zijn rug bolt voel ik dat nu veel beter.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:30

Precies zoals ik het zeg..
Ik voel nu precies welke spieren hij aanspant en welke hij ontspant.
Ook voel ik nu véél beter de onbalans.
Met de wow voelde ik dit veel minder..

Daarnaast zat ik eigenlijk standaard achter de beweging.
Iets wat ik nu op de prestige niet meer heb..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 23-01-11 19:50, in het totaal 2 keer bewerkt

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:37

Kaspar; hij is mooi!!! Heb je nou een diepe of een extra diepe zit? En die wrongen, heerlijk he! :D heb ze ook!
Moeilijk zeggen vanaf de foto, misschien net iets te ver naar voren gelegd waardoor hij achter wat te laag ligt, kan ook! Heeft mijn zadel ook als ik hem net te ver naar voren leg. Moet precies goed liggen. Zie 't vaker bij onze rondborstige paarden met hun holle brede rugje :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:41

femmefatale1 schreef:

Iets wat ik nu op de prestige niet mee
r heb..

Grappig, ik juist met wolgevulde zadels, altijd achter de beweging, nu niet meer. Ook geen rugpijn en pijn in mijn bekken meer. Zalig <3

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:50

Wat betreft de topruiters, weliswaar geen WOW maar wel lucht, Imke Bartels

Verder is er in het begin van de luchtzadels een onderzoek gedaan bij Universiteitskliniek te Utrecht en die waren er heel positief over kan ik me herinneren.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:55

@ Ankie-Boris: hij is mooi he, ik vind het bruin erg mooi staan.
Die wrongen zijn erg wennen, maar ze geven wel enorm veel steun op mijn explosief ;-)
Ik zal als ik straks de paarden ga voeren het zadel nog eens even erop leggen, nu een stuk naar achteren.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:58

Ze geven zeker veel steun, ik zit zowieso door het hele zadel beter in balans, maar die wrongen zorgen daar nog eens extra voor, vooral in die explosieve galop.
Wel grappig niet, jij had eerst ook een western equiflex, ik ook. En nu zijn we beide overgestapt naar een engels WOW zadel :D
Lag de equiflex niet meer goed?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:04

Ja die extra steun in de galop heb ik ook ervaren. Mijn paard maakt nu ook echt reuze galopsprongen met dit zadel. Echt bizar.
M'n Equiflex; ik vind het nog steeds jammer dat ik er wegens medische klachten niet meer pijnvrij op kan rijden. Op mijn paard lag hij inmiddels ook niet meer op en top. Mijn paard is nogal wisselend qua bouw (in 3 jaar 5 zadels versleten pfff). Hoe heb jij je equiflex verkocht?

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:27

Ja hier ook, volgens mij leg ik 5 meter af in 1 galopsprong :+
Ik heb in 1 jaar tijd 3 zadels versleten! Dus toen werd de keuze voor een WOW ook wat makkelijker..
Ik heb 'm toen verkocht via MP..maarja, wel natuulijk flink verlies op gehad, maarja!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:43

Ik ben erg tevreden met mijn Wow, gekocht van Belker.

Mijn paard loopt er echt heerlijk onder. En die is na de aankoop ook vooruit gegaan in zijn bewegingen. In het begin was het voor mij wennen om op de Wow rijden, maar eenmaal gewend voel ik veel meer. Ik voel duidelijk wanneer mijn paard zijn rug gebruikt. Ik ben er dus erg blij mee. :j

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:06

femmefatale1 schreef:

Kun je me uitleggen waar jij denkt dat het aan ligt?? Is het, het systeem of het zadel wat Jou en je paard dan niet past? Als het concept wel bevalt kun je dan ook nog voor flair kussens kiezen,toch? Of denk je dat je t probleem dan houdt.?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:11

Ankie_Boris schreef:
Ja hier ook, volgens mij leg ik 5 meter af in 1 galopsprong :+
Ik heb in 1 jaar tijd 3 zadels versleten! Dus toen werd de keuze voor een WOW ook wat makkelijker..
Ik heb 'm toen verkocht via MP..maarja, wel natuulijk flink verlies op gehad, maarja!

Dat is echt wennen he. Ik heb nu gewoon moeite om hem uit te zitten.
De keuze voor wow deed me wel echt even zeer hoor, wat kosten die krengen veel.
Maar er nu vanuit gaande dat dit zadel telkens aangepast kan worden zodra paardlief weer veranderd maakte
de keus wel makkelijker. Manlief is het ook aardig beu zoveel van die dure zadels in korte tijd.
Mijn equiflex staat ook op mp, maar tot op heden nog weinig interesse :(

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:14

Kaspar schreef:
Tatatadaaaaaaaaaaaa!!!!

Mijn dan eindelijk Wow. Vorige week geleverd door Iris Smalbeek.
Donker bruin, de wrongen en zitting zijn iets donkerder dan de zweetbladen.
Ik heb er ook een bijpassende curved singel bij, maar die is niet goed te zien op de foto.
Erg mooi, helaas krijg ik de kleur niet helemaal goed op de foto. Het is nogal grauw weer hier.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Zojuist (voor het voeren) nog even mijn zadel op m'n paard gelegt.
Ik heb hem nu een stukje verder naar achter gelegt, en volgens mij ligt het nu beter en rechter?
Wat vinden jullie?
De foto's zijn wat donker helaas, maar de camera krijgt geen betere beelden met kunstlicht.

Ik hoor gaag jullie mening.

Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:21

paloma_arab schreef:
femmefatale1 schreef:

Kun je me uitleggen waar jij denkt dat het aan ligt?? Is het, het systeem of het zadel wat Jou en je paard dan niet past? Als het concept wel bevalt kun je dan ook nog voor flair kussens kiezen,toch? Of denk je dat je t probleem dan houdt.?

Het zal een combinatie zijn van factoren, denk ik..
De combinatie van lucht en een zeer zachte zitting die ook nog eens weinig steun geeft.
Daarnaast jonge paarden die nog niet in balans zijn.
Zelf zit ik het liefst op een plat zadeltje zit met weinig steun, nu op de prestige heb ik er ook geen last meer van.

En wie weet komt er in de toekomst een wow terug, maar dat zien we tzt wel :o

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:24

Kaspar schreef:
Kaspar schreef:
Tatatadaaaaaaaaaaaa!!!!

Mijn dan eindelijk Wow. Vorige week geleverd door Iris Smalbeek.
Donker bruin, de wrongen en zitting zijn iets donkerder dan de zweetbladen.
Ik heb er ook een bijpassende curved singel bij, maar die is niet goed te zien op de foto.
Erg mooi, helaas krijg ik de kleur niet helemaal goed op de foto. Het is nogal grauw weer hier.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Zojuist (voor het voeren) nog even mijn zadel op m'n paard gelegt.
Ik heb hem nu een stukje verder naar achter gelegt, en volgens mij ligt het nu beter en rechter?
Wat vinden jullie?
De foto's zijn wat donker helaas, maar de camera krijgt geen betere beelden met kunstlicht.

Ik hoor gaag jullie mening.

Afbeelding
Afbeelding

beter!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:39

laatste fotos zijn wel wat verbeterd heb t idee dat ie nog iets hoog ligt voor maar dat kan ook aan de stand van t paard liggen :D

jammer dat mijn reactie op die van jou paloma even wordt genegeerd :)

Jammer dat het niet wil FF ik voel juist alles veel beter en de onbalans voel ik zeker op mn jonge paard :D maar je kunt natuurlijk ook voor een wow gaan met vlakke zit en geen wrongen als je die nog niet had. Kwa lucht ja je zit meer verdeeld over de rug dus de spierspanningen voel je misschien anders maar ik voel ze wel degelijk ik voel duidelijk wanneer meneer gaat klieren en dan is een waarschuwing genoeg om weer verder te rijden. Maar zoals het altijd is zoveel ruiters zoveel paarden het hoeft niet het ideale te zijn voor iedereen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:45

Persoonlijk voel ik de beweging juist beter doorkomen. Misschien ligt het wel aan het paard. Mijn merrie heeft veel achterbeengebruik. Dus veel beweging in de rug en ik voel nog steeds heel duidelijk wanneer ze wel of geen spanning heeft.

Onze engelse leraren zeggen allemaal dat ze op probleempaarden die gevoelig zijn en waar niets anders op pas dat ze er een wow op gooien. Met name paarden met ongelijke schouders is het een oplossing. (heeft mijn merrie dus).

Ik denk dat mensen die van een zadel met een gedwongen zit meer moeite zullen hebeben met de wow.
Ik kom van een jeremy rudge af met een vlakke zit en heb meer steun aan mijn wow qua balans. zal ook wel met het achterbeengebruik te maken hebben.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 23-01-11 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:47

mijn ruin ook iets meer kwa bespiering trouwens dan beenwerk maar das toch lastig met een normaal zadel, dat achter been gebruik doet mn ruin ook goed maar voor mist hij dan de balans om alles op t achter been te plaatsen en wil wel eens krabben :D

ik kom ook wel eens achter de bewegingen maar dat komt meer omdat hij dan aanspant en ineens meer beweegd :=

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:53

Seven schreef:
Jammer dat het niet wil FF ik voel juist alles veel beter en de onbalans voel ik zeker op mn jonge paard :D maar je kunt natuurlijk ook voor een wow gaan met vlakke zit en geen wrongen als je die nog niet had. Kwa lucht ja je zit meer verdeeld over de rug dus de spierspanningen voel je misschien anders maar ik voel ze wel degelijk ik voel duidelijk wanneer meneer gaat klieren en dan is een waarschuwing genoeg om weer verder te rijden. Maar zoals het altijd is zoveel ruiters zoveel paarden het hoeft niet het ideale te zijn voor iedereen.

Ik heb juist een vlakke zit en weinig wrong.. ivm springen :D
Maar dat werkt dus niet.. zowel met mijn springbladen als mijn dressuurbladen niet.
En ik voelde juist met de wow niet welke spier wat deed..
Toen ik de eerste dag op de prestige reed voelde ik pas dat hij niet kon ontspannen in die rug.
Nu doet hij dat gelukkig wel, waarschijnlijk omdat ik em nu wél kan volgen.. (en met de wow achter de beweging zat)

Vindt het jammer hoor.. het blijft het concept, maarja.. als ik er niet goed op zit..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:50

@ Schangah en Seven: Peerd wilde op de foto niet echt goed meewerken en stond met zijn hoofd alle kanten op te zwabberen, behalve recht vooruit. Hij wilde eten, het was namelijk voedertijd.
Ligt het nu volgens jullie op de goede plaats, of zou het nog een stukje verder naar achter mogen liggen? Ik vind het erg moeilijk te bepalen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:05

Kaspar zadel zou mijn inziens nog iets naar achter mogen voor het oog

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:37

@ Panterhei, ik ga het proberen. Bedankt voor je reactie.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:49

altijd lastig he als ze niet mee willen werken :D
ik denk ook dat hij nog iets terug mag, dat vin dik ook wat lastig trouwens ik leg hem soms ook wat te ver naar voren zo in stand valt het niet op maar ga je er op dan zie je het direct dus dan kan ik gelijk weer af :D