Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dribbel schreef:Hallo dames (en heren). Ik heb met veel plezier jullie topic door gekeken en ik zag dat jullie veel kennis hebben over dit onderwerp. Wie van jullie zou het leuk vinden om eens naar de zadelartikelen in de bokt Wiki te kijken? Daar mist naar mijn mening (maar dat kunnen jullie natuurlijk beter bepalen) nog wat over niet-Engelse zadels.
De volgende artikelen zijn er al:
Australisch Stockzadel
Barrelzadel
Boomloos zadel
Camargue zadel
Cutting zadel
Dameszadel
Hunter zadel
IJslands Zadel
Pleasure zadel
Reining zadel
Renzadel
Roping zadel
Trail zadel
Western zadel
Het lijkt me dat daar nog wel wat meer verschillende soorten zadels bij kunnen. Wie het leuk vind om deze artikelen aan te vullen of een nieuw artikel over een ander niet-Engels zadel te schrijven kan mij gewoon een pbtje sturen. Het is niet erg als je nog nooit voor de Wiki geschreven hebt. Ik zal voor begeleiding zorgen en je wegwijs maken, als dat nodig is.
Dribbel schreef:Ik quote mezelf hierbij even. Het is niet zo dat ik alleen vraag om schrijvers, maar ik vroeg me ook af welk soort 'bijzondere' zadels jullie nog missen.
peaches schreef:Wat ik ook vreemd vind is dat ze al die metingen doen, daar de boom voor op maat maken en dan zeg je..de kale boom kan dan gepast worden en als ie dan niet past kunnen ze hem ook weer aanpassen. Maar daarvoor heb je dan toch net die hele scan enzo laten doen?
Vraag me ook af wat de kosten worden. Bij arthurs westernstore kun je ook zo'n meting laten doen en dat kost je 100 euro, maar dan moet de boom nog gemaakt worden zeg maar..
peaches schreef:Wat ik ook vreemd vind is dat ze al die metingen doen, daar de boom voor op maat maken en dan zeg je..de kale boom kan dan gepast worden en als ie dan niet past kunnen ze hem ook weer aanpassen. Maar daarvoor heb je dan toch net die hele scan enzo laten doen?
Vraag me ook af wat de kosten worden. Bij arthurs westernstore kun je ook zo'n meting laten doen en dat kost je 100 euro, maar dan moet de boom nog gemaakt worden zeg maar..
scoxxx schreef:Indien je een kale boom koopt, is podium-leer het meeste handige om eromheen te fabriceren. Podium verkoopt de leeronderdelen gewoon los. En het is mooi kwaliteitsleer.
Enige nadeel: overal staat "podium" in gestanced.
De equiflex-boom = handig. De "voorbeugel" (hoe heet dat ding ook al weer?) is los erop geschroeft. Je kan de flexibele boom dus wat breder schroeven bij de schouders.
Zelf boom maken = tricky. Je zit met zoveel details die belangrijk zijn.
Cambiar schreef:Dit is het systeem:
Een PDF van hoe de rieserbomen gemaakt worden via de equiscan:
http://www.distanzsattel.de/pdf/equiscan.pdf
De equiscan:
http://www.equiscan.de/messverfahren/pferderueckenvermesser.html