[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:24

Wow! Dat Freemax Round Cow zadel!! *kwijl* :9 Zijn die zadel veel zwaarder dan een BF Arizona?

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:33

Kitty een fleece burioni in groen wit of bruin.
Twijfel nog over de kleur!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:51

Gewoon beide doen darkchrystal, dan krijg je korting *\o/*

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:54

Inmiddels al meer tevreden gebruikers van de BF happy valley? Of de geheel leren versie?

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:17

nog even vraagje
Nu een drietal keer gereden met mijn nieuwe Cherokee maar Jack krijgt wondjes van de FRA stretch single :-(
Toen ik met een Wintec reed met lederen singel nooit problemen gehad. Wat zou ik doen, toch weer lederen singel of hoes over FRA? Ben bang dat zadel gaat schuiven met gewone singel, ligt niet zo stevig als mij (geleende) boomzadel, zadel moet nog zakken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:44

Daarom heeft Barefoot ook een neopreen hoesje om de Stretch & Breath singel :(:)

Gewoon eerst maar eens met hoesje proberen zou ik zeggen :j

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:55

zou ik dan een neopreen hoesje bestellen of een bont? De FRA singels werd mij aangeraden door de verdeler van Barefoot, vond de singel beter dan de echte van Barefoot

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:59

Grappig, ik heb ze allebei en afgezien van het hoesje merk ik geen verschil :) Neopreen werkt hier goed, als het vuil is ook gewoon afspoelen en klaar!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:59

bumper schreef:
Inmiddels al meer tevreden gebruikers van de BF happy valley? Of de geheel leren versie?

Zou 'm zeker een keertje testen, beide versies zitten écht heerlijk!

Debbie00 schreef:
Wow! Dat Freemax Round Cow zadel!! *kwijl* :9 Zijn die zadel veel zwaarder dan een BF Arizona?

Ja, de Cow weegt ongeveer 12 kg, en de Buffel 9 kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:27

tennan schreef:

haha betaal jij? :D :D ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:57

Ow ow ow ow die Freemax :~ :~ <3

Ik zal Flynn nog eens diep in zijn ogen kijken en vragen of hij toch geen westernpaard wil worden :') En dan moet hij maar z'n zakgeld opzij gaan leggen voor een nieuw zadel :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:04

Anoniem schreef:
tennan schreef:

haha betaal jij? :D :D ;)

Een van de twee :):)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:27

Oryani schreef:
Grappig, ik heb ze allebei en afgezien van het hoesje merk ik geen verschil :) Neopreen werkt hier goed, als het vuil is ook gewoon afspoelen en klaar!

ik heb ze ook allebei, maar merk toch dat de fra van een stuggere stof is dan de barefoot, er zit veel meer rek in de BF... Het hoesje vind ik wel erg fijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:34

De grap is wel sinds ik dat van jou (en nog een Bokker dacht ik?) hoorde ben ik het af en toe gaan vragen aan andere mensen waarvan ik weet dat ze ze allebei hebben en daarvan hoorde ik dan weer dat ze juist geen verschil merken en zelfs een keer iemand die het idee had dat die van Barefoot juist iets stugger was.....dus tja ik hou het er toch maar even op dat het erg vergelijkbaar is :)

Misschien dat er ook wel wijzigigingen in materiaal van de 1 of de ander zijn geweest, dat kan natuurlijk ook :j

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:40

Ik heb ook beide en ik heb ook de ervaring dat in de Barefoot singel veel meer rek zit. Echt een significant verschil.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:45

Hoe lang geleden heb je beide singels gekocht?

Ben wel benieuwd waar die verschillende meningen vandaan komen :)

Kreeg kort geleden nog een berichtje van een klant die het idee had dat ik haar een niet-elastische singel toegestuurd had omdat je zo met de hand eigenlijk niet kan voelen dat het geheel elastisch is... het is ook zo apart dat spul :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:52

Ik heb een westipp die al zo'n 6 jaar mee gaat denk ik. Dan nog een FRA van 2 jaar oud en eentje van ongeveer een jaar oud. De Barefoot zal ook zo'n jaar oud zijn.
Bij mij is het verschil niet te missen maar ik heb natuurlijk ook vergelijkingsmateriaal :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:10

Je merkt dan neem ik aan vooral dat je bvb. een andere maat singel nodig hebt van het ene of andere merk ofzo....? Of waar zit het hem in? En wat vind je voor / nadeel aan het verschil? :)

En merk je geen verschil tussen de oudere en nieuwere FRA?

Op zich maakt het natuurlijk niet zo gek veel uit, het hoeft niet allemaal hetzelfde te zijn :P

Maar vind het wel interessant :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:23

pmarena schreef:
Buitenzinnig schreef:

Toeval bestaat niet... haha maar in dit geval wel! We hebben niks bij christ op maat laten maken iig

Echt mazzel, staat super +:)+

Dankjewel!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:19

Ik denk dat ik voor de Freemax western ga als boomloos zadel, ik vind hem mooi en het systeem spreekt me aan.

Nou wilde ik een testzadel bestellen maar ik zie dat daar forkmaat 4 in zit, terwijl ik bang ben dat die dikke van mij wel zeker een 5 nodig heeft. Is de enige optie dan het kopen van een zadel op de gok? Of heeft de zadelpasservice meer opties daarin? Iemand ervaring? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:59

Die Freemax zadels zijn inderdaad supermooi. Jammer van het gewicht, maar dat hoort er helaas bij.

Hier is de Barefoot Stretch & Breathe ook behoorlijk stevig, maar als ik de uiteindes vasthou en met mijn knie in de lus duw dan heb je toch verrassend veel ruimte extra. Dat ze niet zo makkelijk meegeven vind ik alleen maar een voordeel, anders ga je onbewust toch de extra ruimte die het elastiek heeft aansnoeren en dat is ook niet de bedoeling...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:11

Dat is ook zo :j

Alleen lijkt het bij ontvangst natuurlijk net alsof je bedonderd bent als je geen rek voelt :P

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:20

Azmay schreef:
Ik denk dat ik voor de Freemax western ga als boomloos zadel, ik vind hem mooi en het systeem spreekt me aan.

Nou wilde ik een testzadel bestellen maar ik zie dat daar forkmaat 4 in zit, terwijl ik bang ben dat die dikke van mij wel zeker een 5 nodig heeft. Is de enige optie dan het kopen van een zadel op de gok? Of heeft de zadelpasservice meer opties daarin? Iemand ervaring? :o?

Ja ik :D bij mij is Lilianne geweest om de freemax uit te proberen. Ze heeft het short model met fork 5. Binnenkort ook het round model als ik het goed heb.
Ik heb nu zelf een freemax round maat 5. Helaas door de regen nog niet uit kunnen proberen (beetje off topic, maar er staat een short maat 4 te koop op de boktmarkt, het nieuwe model)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:36

nanda1980 schreef:
Azmay schreef:

Ja ik :D bij mij is Lilianne geweest om de freemax uit te proberen. Ze heeft het short model met fork 5. Binnenkort ook het round model als ik het goed heb.
Ik heb nu zelf een freemax round maat 5. Helaas door de regen nog niet uit kunnen proberen (beetje off topic, maar er staat een short maat 4 te koop op de boktmarkt, het nieuwe model)

Goed om te weten dat lilianne een fork 5 heeft. Ik kijk eerst wel even of ik inderdaad een 5 gebruiken kan. Als die op de bokt markt dezelfde is als op marktplaats heb ik dar al contact mee gehad maar dat liep niet lekker :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:47

Hier gaat het Grandeur boomloos schapenvacht-dressuurzadel dan eindelijk in de verkoop, dus wie interesse heeft: hij staat op de Boktmarkt, net als drie verschillende pads voor boomloze zadels van Ghost tot de Corrector, zie de link in mijn onderschrift. :)