Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:08

Wat zonde zeg , als je dekje zo kapot uit de was komt :(

Na mijn grote tevredenheid met de carbon cooler tot nu toe heb ik ook de thermo cooler gekocht (was mooi in de aanbieding bij Dochorse) en vandaag binnen gekregen. Wat een prachtige deken zeg. Heel mooi dik zwaar materiaal en een prachtige donkere kleur rood (ik heb de burgundy gekocht). Morgen maar even op paardlief passen :D maar het is dezelfde maat als de carbon cooler dus moet vast goed komen

CelinI

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:15

Renee_S goed om te horen! Waar gebruik je ze voor? Ben eigenlijk op zoek naar een goede deken die snel zweet / vocht opneemt voor in de winter/ herfst. Zat te kijken naar de rambo dry deken, maar daar blijft echt alles aanplakken. Heeft Lemieux een soortgelijke? Iemand tips?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:22

Ik had al een standaart fleecedeken van QHP. Op zich heel prima ding hoor, maar als hij echt nat was duurde het nog behoorlijk lang hieronder voor ie droog was. Ook vond ik m te dun/koud voor echt hartje winter.
De carbon cooler gebruik ik nu vooral als hij nog heel nat is na de les. Ik koel zijn benen altijd en merk dat hij als hij nat is en in de wind staat de kou ook nog op z'n benen niet prettig vind. Dus dan gooi ik m mooi zn carbon cooler op. En laatst na buitenrit was hij nog heel warm (lichamelijk, stond helemaal te dampen) dan zet ik m er mooi mee op stal dat ie wat geleidelijker af kan koelen. Ga ik in de tussentijd opruimen/stallen doen, half uur later dekentje af, is ie een stuk beter op temperatuur voor ie de wei weer op gaat. We zijn nog niet met de trailer weg geweest maar dan gaat ie ook mee.

De thermo cooler wordt echt voor in de winter. Vanaf dat zijn winterdeken op gaat (scheer m altijd) dat ie mooi even geleidelijk kan drogen en afkoelen voor hij zn winterdeken weer op krijgt.

Ik geloof dat ze ook en 4-seasons rug hebben, en de thermo cool light rug, welke qua dikte tussen de carbon en de thermo in zit (gewone fleecedeken achtig dus denk ik) misschien is dat iets voor je? :)

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:30

Thx voor je info! Ja ik heb geen idee welke ik dus zou moeten nemen.. mijne zit heel kort in zn vacht.. hoef hem nooit te scheren. Maar heb meestal dik een maand waarbij die dus na trainingen wel behoorlijk bezweet is. Overgang in vacht ofzo? Zal ook wel de tijd zijn dat het nog niet super koud is.. Dan zet ik hem even op stal, maar met de huidige zweetdekens blijft die te lang nat. Wil hem eigenlijk na een half uur weer naar buiten kunnen doen met natuurlijk wel een winterdeken. Welke zou jij nemen?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:35

Als het niet tijdens de echte koude perioden is en je paard is niet geschoren zou ik denk ik zeggen de thermo cool light :)
Paard droogt zonder deken natuurlijk sneller maar ik ben dan vooral bang dat hij te snel afkoelt dan. Vooral als hij nog heel nat is. Daarom de dekentjes :)

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:37

Zonder deken vind ik echt geen optie in de herfst / winter. Hij staat ook altijd onder dikke dekens. Of misschien toch voor de thermo cooler gaan. Heb je een foto van die? Zit er ook een hals aan?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:39

Nee heeft geen hals. Ik vind een hals ivm het kapsel van mijn fjord toch niet handig :p

http://www.lemieuxproducts.com/horse-wear/lemieux-rugs
Hier staan al hun dekens, kun je even per stuk kijken :) de thermo cool is wel echt dik voor een zweetdeken, maar dit wilde ik juist graag. Zal morgen paardlief even als model gebruiken en een foto maken!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:54

Met zo een waszak word het ook schoon! Ik heb er eentje van DocHorse. Ideaal.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:22

De thermo cooler is echt gaaf! Heel fijne dikke deken. Heb m nog niet gebruikt, wel gepast, fijne pasvorm. Gebruiken is het nu te warm voor. Je kan er wel een losse hals bij kopen, die kan er dan met clipjes aan vastgemaakt worden. Thermocooler is bij mij besteld, dus hoop dat die er volgende week is

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:18

Dat wassen vind ik echt het enige nadeel van deze dekjes. Heb heel vaak dat er restjes vuil en wasmiddel op zitten waar hij dan gevouwen heeft gezeten. Dat heb ik met slappere dekjes nooit.
Maar goed, die blijven dan weer niet zo super strak liggen onder je zadel.

De mesh dekjes zijn trouwens een stuk minder luchtig dan ik dacht. Is een gewoon dekje met mesh bovenop ipv door en door mesh.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:21

Ik haal ze elke keer weer als nieuw uit de wasmachine. Smeer de vlekken in met ossengalzeep, iniminibeetje wasmiddel, op 40 graden en 800 toeren en dan strak trekken en ophangen. Alleen waar de singelstoten zitten kun je een klein beetje zien dat ze niet nieuw zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:22

Ik blijf het zeggen. Maar dat is de rede dat ik mijn dekjes met de hand was. En dan alleen even kort centrifugeren. Dan heb je deze problemen niet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:25

wwillemijn schreef:
Ik haal ze elke keer weer als nieuw uit de wasmachine. Smeer de vlekken in met ossengalzeep, iniminibeetje wasmiddel, op 40 graden en 800 toeren en dan strak trekken en ophangen. Alleen waar de singelstoten zitten kun je een klein beetje zien dat ze niet nieuw zijn.

Het zijn niet de vlekken die er al in zaten. Het zijn vlekken die opgehoopt zijn op een andere plek omdat ze daar gevouwen hebben gezeten.
Doe jij je dekjes er 'alleen' in of met iets erbij?

Ik ga ze echt niet op de hand uitwassen....

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:33

Om op het wassen in te gaan, hoe wassen jullie de dekjes met wol?

Ik heb ze op 30 graden op normaal programma gedaan omdat ze anders niet schoon worden (witte dekjes). Heb het wol goed ingesmeerd met conditioner (Andrelon oil and care) maar ze komen toch wel met iets "stugger" wol uit de wasmachine. Het is wel zacht maar niet meer zo zacht als bij aankoop.

Welk programma of wasmiddel of conditioner gebruiken jullie voor de dekjes met wol?

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:34

Roos_M schreef:
Mooi zeg!

Ik heb een bruin bont paard en een bruin zadel; zou ook super mooi staan !! :')

Ik heb mij ook voorgenomen om een beetje te stoppen met hebbedingetjes.

Ik overweeg ooit nog wel de full wool in peacook. Die vind ik zo gaaf!!!

Welke kleuren heb jij dan nog? De mijne is wel met wat meer bruin.

Afbeelding

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:05

Ik was ze per stuk zonder iets erbij. Nooit vlekken gehad. Haal ze er wel meteen uit als de machine klaar is.
De wol maak ik nat en smeer goed in met cremespoeling. Na het wassen voorzichtig door kammen met een haarborstel en het is weer zo zacht als voorheen.

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:15

Ik gebruik de wool wash van lemieux..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:21

Ik heb voor mijn singel ook een wolwasmiddel. Werkt prima.

Op de hand wassen ga ik ook niet doen. Mij teveel werk. Zorg dat ik ze goed in de trommel stop. Dan komt het wel goed.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:07

ik was mijn dekje na 1 of 2 x gebruik al. Heb hiervoor zo'n waszak besteld bij Horse Health (ideaal!) ik doe in de trommel met capaciteit van 7 kilo dan 1 dekje in de waszak. Het wasmiddel doe ik in een dop bij de zak in. Wasprogramma is 30 graden, 40 minuten en op 1200 toeren centrifugeren. Als de machine klaar is haal ik het er ook meteen uit. Rechttrekken is eigenlijk niet nodig.

Dekjes zijn nog als nieuw zo mooi.

Met wol geen ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:10

Hier idd alle 3 (op de streep bij de witte na) ook nog echt als nieuw. Echt top kwaliteit stof.

Ik heb een beige en blauwe en was ze om de 2 weken.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:00

salamaleque

Mooi!

Mijn paard (zie profiel) heeft meer wit. Tot nu toe alleen eigenlijk alleen navy, zwart, kaki, lichtblauw, leger groen en roze op haar gehad. Niet van Lemieux hoor.
Maar kleurtjes als roze en lichtblauw vervelen mij vrij snel. En daar zijn deze dekjes wel wat te duur voor haha

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:04

Mijn navy komt vandaag met de pakketbezorger als het goed is :D

Normaal was ik mijn dekjes na 4/5 keer ik merk dat de LeMieux langer me gaan.
Ze drogen goed en worden ook absoluut niet hard. Ik borstel de haartjes er af met mijn magic brush.
Mijn lichtblauwe heb ik pas na een keer of 8 gewassen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:05

Die tip van cremespoeling is wel een goede, dat ga ik eens proberen met mijn bontsingel.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:07

Babyshampoo wordt ook vaak aangeraden omdat dat niet ontvet, daarna kan je het bont evt nog borstelen met een slicker borstel.