De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:43

Kan iemand mij adviseren?

Mijn paard heeft sinds een half jaar en vrij grote schieffel aan haar voorbeen. Is behandeld en getjeckt. Maar nu ben ik op zoek naar een fijn beschermer. Paard heeft gauw 'kokende pezen' dus het moet zeker ademend zijn. Heb nu al jaren de airzone trilite beschermers en die bevielen inprincipe goed, al werd ze er op warme dagen, toch nog wel iets bezweet onder. Aan haar achterbeen, heeft ze al sinds ik haar heb een onschuldige verdikking, dus ik rij haar meestal ook achter met beschermers. Maar er is nu zoveel nieuws op de markt en zoveel ontwikkelingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb alleen een buitenbak die dus ook wel nat wordt, dus een beschermer moet zich niet gelijk volzuigen, en een btje vlot drogen.

Iemand tips??

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:13

Mijn Le mieux snug boots zijn overleden, dankzij 2 lieve puppy's :=

Ben me nu weer een beetje aan het oriënteren of dat ik ze opnieuw in de UK bestel (wil de bruine).
Heeft iemand toevallig al ervaringen met de Amigo Air Flow boots? Deze zijn niet duur en makkelijk te krijgen in NL.

Ik zal ze dagelijks gebruiken voor longeren, dressuur werk en buitenritjes. Voor springen heb ik een set Veredus carbon gel :) Dus zoveel hebben ze niet te voorduren.

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:02

Wel ervaring met horseware amigo peesbeschermer. (Tendon boot, complete set voor en achter)
Voor ons paard niks anders meer. Vele soorten en merken geprobeerd.
Met de amigo's geen wondjes en schuurplekken.
Als je set nieuw ziet, denk je dat het flut dingen zijn.
Ik heb ze besteld bij ruitershop pas de deux.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:14

tienus63 schreef:
Wel ervaring met horseware amigo peesbeschermer. (Tendon boot, complete set voor en achter)

Oh die ga ik eens opzoeken straks, want ik ben al fan van de horseware dekens, dus zullen we die boots ook eens een kans geven als de beschrijving me bevalt!

edit: hmmm dan vind ik die air flows leuker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:25

En de br pro mesh kent iemand die?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:38

SinneJ schreef:
tienus63 schreef:

Oh die ga ik eens opzoeken straks, want ik ben al fan van de horseware dekens, dus zullen we die boots ook eens een kans geven als de beschrijving me bevalt!

edit: hmmm dan vind ik die air flows leuker...

Leuk geldt niet meer als benen ervan kapot gaan
Veredus, Dalmar, BR (met en zonder bont) geprobeerd.

Horseware reageerde sympathiek en heeft me kostenloos set amigo's opgestuurd. En die bevallen uitstekend. Vervolgens dus in Nederland besteld. Dalmar is merk van Horseware.

Veredus reageerde helemaal niet op de foto's die ik ze mailde.
En volgens BR bestond het niet dat er wonden ontstonden door hun beschermers.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:41

Ik geef je helemaal gelijk hoor! Comfort en werking gaat ALTIJD voor op de mooi, maar in die air flows zit ook een verhard deel? Lijkt me voldoende voor dressuurwerk? Ik wil vooral beschermen tegen verwondingen bij aantikken bij zijgangen of dergelijke...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:53

SinneJ schreef:
Ik geef je helemaal gelijk hoor! Comfort en werking gaat ALTIJD voor op de mooi, maar in die air flows zit ook een verhard deel? Lijkt me voldoende voor dressuurwerk? Ik wil vooral beschermen tegen verwondingen bij aantikken bij zijgangen of dergelijke...

Volgens mij heeft Horseware alleen maar beenscherming met verharde delen in haar assortiment. Uitgezonderd de transportbeschermers.

De mijne zijn trouwens zwart met grijze voering.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:55

Ja ik vond die airflow er ook goed uit zien, en voor ons inderdaad meer dan genoeg voor het gewone werk. :)

Die normale peesjes zien er ook goed uit voor de prijs inderdaad. Heel fijn dat ze voor jou paard werken en Horseware zo goed meedacht zeg :j

edit; ik heb de airflow besteld, wel langere levertijd dus zie wel wanneer ze aankomen. Zal m'n ervaring hier delen :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:37

Ladies, heeft iemand deze kappen al in handen gehad?
http://www.ekkia.co.uk/products/leg-pro ... t--Z04495/

Afbeelding

Ik ben benieuwd of ze doen wat ze zeggen, zouden mesh gevoerd zijn en door allerlei ventitalie gaatjes in de schaal dus minder warm moeten worden als normalen.
Nou zijn ze prijstechnisch erg interessant(adviesprijs voor set is 64€ dus voor en achter) maar zijn ze het ook waard?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:42

ik vind ze prachtig <3 Jammer van de sluitingen, houdt t voor mij op :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:47

Ik ga de snugboots verkopen denk ik, de rekkers worden precies steeds terug straffer, wss omdat ik ze niet gebruik. Ik ga eens kijken naar de boots van back on track of husky

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:27

Mocht je hitte wel een dingetje vinden, back on track werd bij mij erg warm. Althans de benen :D
Zeker wanneer het buiten wat warmer is, dus ik zou ze zelf alleen in de winter gebruiken.
Ik heb er meerdere getest (royal working boots en gewone beenbeschermers).

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:12

Gisteren eindelijk mijn Husks kunnen testen!
Na de operatie 20/9 is mijn paard eindelijk uitgerevalideerd en mag terug aan het werk!

De Husks zaten bij om doen als gegoten!
Verder zijn ze, ondanks ze geen plastic kappen hebben, wel enorm sterk en beschermen ze het ganse onderbeen vanaf de knie tot onder de kogel!

Paard droeg ze heel graag en na het werk (serieus door de modder gebaggerd) waren ze nog heel licht om te dragen (houden dus geen water en modder vast) en waren ze zo afgespoeld onder de kraan en weer helemaal netjes.
Uurtje later waren ze ook alweer droog (en dat met vochtig weer!).

Zéker geen miskoop dus!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:18

Fijn zeg! :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:22

Hmm. Snugboots verkopen en hop naar de husks denk ik :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:46

Mijn amigo airflow komen vandaag binnen, ben ook erg benieuwd :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:38

Ben ook erg benieuw naar die van jou Capriootje. Had ze laatst ook al gezien en twijfelse.
De le mieux pro sport mesh vind ik prima voor in de zomer, maar met natte benen en een buitenbak vind ik het in t najaar en winter niets.

Heb nu maar gewoon een neopreen setje gehaald omdat t daaronder in de winter ook niet zweet, makkelijk schoon maakt en snel droogt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:59

Ik ook Capriootje, als ze je bevallen is de kans groot dat ik ze ook bestel. Gebruik je ze enkel voor?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:42

Ik ben ook benieuwd Kayleigh! Ik heb ook pijpkousen van Woofwear maar die drogen echt heel langzaam...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:34

Heb je toevallig foto's?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:02

Die Equifit heb ik ook gepast, waren voor die van mij ook niet passend. Hij heeft lange dunne benen. De amigo airflow gaan ook retour, die zijn helaas te breed in omvang voor hem. Houd een heel stuk klittenband over wat dan uitsteekt en ben bang dat ze gaan afzakken dus heb er maar niet mee gereden.

Zoektocht gaat verder haha, ik was wel tevreden over de snugboots dus bestel die volgende week wel in Engeland denk :) heb ik iig weer wat voor dagelijkse training

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:04

Het blijft een zoektocht.... ;)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:06

Capriootje schreef:
Die Equifit heb ik ook gepast, waren voor die van mij ook niet passend. Hij heeft lange dunne benen. De amigo airflow gaan ook retour, die zijn helaas te breed in omvang voor hem. Houd een heel stuk klittenband over wat dan uitsteekt en ben bang dat ze gaan afzakken dus heb er maar niet mee gereden.

Zoektocht gaat verder haha, ik was wel tevreden over de snugboots dus bestel die volgende week wel in Engeland denk :) heb ik iig weer wat voor dagelijkse training

Hij vond je de beschermers verder? Ze zijn wel aantrekkelijk geprijsd om te proberen :+