Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:34

Maris schreef:
Mrijn schreef:
Ik hoop ook andere zweetbladen te proberen. Ik kocht het zadel met standard zweetbladen, maar die vind ik rot. Ik kom met mijn knieën niet in de buurt van de wrongen waardoor er altijd lucht zit tussen het zadel en mijn knieën. Gevolg: klapperknieën :o Wat zijn jullie ervaringen met verschillende zweetbladen?

Helaas, ik heb, geloof ik, 3 verschillende zweetbladen geprobeerd. Maar bij geen van de zweetbladen kwam mijn knieën ook maar in de buurt van de wrongen. In ieder geval niet bij de movable block en standaard zweetbladen. Bij de high tigh kregen mijn dijbenen wat steun, maar ideaal was het nog niet.

Mijn zweetbladen met stiknaden zagen er super netjes uit, als nieuw eigenlijk.

Hmm, ik hoop dat het mij anders vergaat. Ik heb bij 2 vorige zadels movable flappen gehad en daarmee zat ik ook vaak te klooien. Maar, daar heb je nog wat mogelijkheden mee. Desnoods met dikke wrongen van Wintec ofzo. Dat zal iig een stuk goedkoper zijn dan extra wow wrongen. Mijn instructrice heeft conventional flappen en zij zweert daarbij. Die lijken qua opbouw ook wat logischer dan die stootblokken die aan de standard zitten...

We zullen zien vanmiddag. Hoewel ik vrees dat mijj paard zich erg moeilijk laat rijden met die wind :+

San

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:38

Ik heb ook de giant high... en kom niet in de buurt van de wrongen. Als ik goed zit dan liggen mijn benen 2 cm achter de wrong. Moet zeggen dat ik dat niet erg vindt. Je hebt alleen niks aan je wrongen, die zouden er net zo goed af kunnen

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:41

Ik heb geluk gehad met mijn tweedehandsje dan :D

Kussens en boom waren geschikt voor mijn paard. Sibyl heeft er wel een andere headplate moeten inzetten, maar dat doet ze gratis.
Ik klom erin en had direct een gevoel van heerlijk :). Had wat schrik voor de zitting, die was halfdiep terwijl ik echt graag diep zit, maar eenmaal dat ik zat had ik er geen bezwaar meer tegen. Gaf me steun genoeg. En de zweetbladen waren excellent, wrong middeldik en die ligt op exact de juiste plaats.

Voor 1500€ gesteld inclusief fitting voor een zadel dat me nieuw 3500€ gekost zou hebben. En hij ziet er echt nog goed uit. Ik en portemonnee zijn dus beiden blij :)

Ik ga van de week eens een foto maken, ook van het dekje eronder. Is een Eskadron Cotton maar die lijkt echt gigantisch eronder XD. Moet wel zeggen dat mijn vorig zadel nogal extreem lange zweetbladen had, de WoW is vergeleken daarmee echt wel wat kleiner. Achja went wel :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:15

Ik vond de conventional heel fijn maar ik vind het ander leer fijner kwa gevoel, soepeler... dat was met de conventional niet verkrijgbaar... Daarom moveable gekozen met kleine dikke wrongen, bovenaan geplaatst en dit bevalt goed, bovendien wil ik af en toe springen, dan kan de blok eraf :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:36

San schreef:
Ik heb ook de giant high... en kom niet in de buurt van de wrongen. Als ik goed zit dan liggen mijn benen 2 cm achter de wrong. Moet zeggen dat ik dat niet erg vindt. Je hebt alleen niks aan je wrongen, die zouden er net zo goed af kunnen

Toch wel grappig om nu te horen dat er echt meer mensen zijn die de wrongen/ zitting van de wow niet snappen. Nou ja niet snappen ? Maar ik had altijd geen idee waarom er wrongen op zaten, mijn benen, knieen kwamen nooit in de buurt ervan. en toch werd ik in stoelzit gezet door het zadel, niet door de wrongen dus.

Mrijn, kijk ook op engelse ebay bv als je eventueel andere zweetbladen nodig hebt ! En de dame op facebook die in wow onderdelen handelde, is die er nog ?
edit: net even voor je gekeken op e-bay maar het zijn vooral veel kussens op dit moment die worden aangeboden en vz zweetbladen

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:58

Idd bestaat die facebook nog voor losse onderdelen? Ik was eerst lid van die groep maar nu niet meer....

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:38

Als ik niet meer bij de wrongen kom met mijn benen, is dat voor mij een teken dat hij achter wat lucht nodig heeft.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:43

Ik ben prima geslaagd vanmiddag! Eleonora had alleen een set movables en giant highs mee en zo op het zicht leek de movable mijn probleem niet op te lossen. Ze heeft aan een kant de giant high eraan gedaan zodat ik het verschil goed kon voelen en dat deed ik! Waar ik met mijn eigen flappen vanaf mijn dij tot halverwege mijn kuit los fladderde van mijn paard, zat ik met de giant high prima! Niet eens omdat ik met mijn knie echt op de wrong zit, maar meer doordat mijn dijbeen meer naar achter wordt gehouden. Voor een heel klein prijsje heb ik deze kunnen omruilen voor mijn eigen flappen. Ik ben blij (helemaal omdat er een rekening van de veearts op de mat lag toen ik thuis kwam -O- ).

Een paar pompjes lucht erbij en een chiropractiebehandeling en we zijn weer klaar voor verdere studie :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:43

MiniMaxi schreef:
Idd bestaat die facebook nog voor losse onderdelen? Ik was eerst lid van die groep maar nu niet meer....

Die bestaat nog wel, maar er is maar heel weinig leven volgens mij...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:58

Fijn opgelost zo en gelijk dus ook nog behandeld door Eleonora. Een alles in 1 consult dus ;)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:20

Yep, Noor kan weer op vakantie :D :D Maar, ze is het meer dan waard hoor!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:02

Mrijn schreef:
MiniMaxi schreef:

Die bestaat nog wel, maar er is maar heel weinig leven volgens mij...

Dan heeft het weinig zin om daar nog naar te zoeken. Dan hoop ik dat ik mijn kussens via marktplaats verkocht krijg.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:32

Ik liep vanmiddag de fitter tegen het lijf toen ik kwam lessen. Dat was erg fijn, want kon sinds n week of 2 niet fijn meer zitten, en donderdag reageerde mijn paard ook ineens wat heftig.
Kopijzer gewisseld en oef, ik zat weer fatsoenlijk _/-\o_ én -erg belangrijk- mijn merrie wilde weer lopen.

Een stalgenoot had een kopijzer nodig in de grootte van die, die er bij mij uit ging. Dus dat was mooi voor mij hihi

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:48

Dat is handig Getup!

Ik heb echt heerlijk gereden vandaag met de WoW :D. Eens het wijken geprobeerd. Waaauw. Eindelijk nam ze haar achterhand mee, normaal doet ze enkel de voorhand. En daar zit ik al 1,5 jaar op te sukkelen!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:35

Kreeg gister op wedstrijd een compliment voor mijn houding en zit ! Over de rest zullen we het maar niet hebben :')

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:32

En bij deze een foto van mijn nieuwe (tweedehandse XD) WOW!

En hierbij dus ook wat ik bedoel dat de dekjes wel erg groot lijken. Kan misschien ook aan het merk dekje liggen (Eskadron), mijn vorige zadel was ook wel groter.

Afbeelding

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:19

Hee dat is mijn zadel met hetzelfde sjabrak

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:09

xLes schreef:

En hierbij dus ook wat ik bedoel dat de dekjes wel erg groot lijken. Kan misschien ook aan het merk dekje liggen (Eskadron), mijn vorige zadel was ook wel groter.

[ Afbeelding ]

Wat ligt je zadel hoog aan de voorkant.
Ook je beugels hangen niet mooi in het midden naar beneden.
Laatst bijgewerkt door Elco op 13-04-16 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:10

Elco schreef:
xLes schreef:

[ Afbeelding ]

Wat ligt je zadel hoog.

Is bij de mijne ook hoor

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:23

Die beugels ligt aan de foto, in het echt hangen ze netjes naar beneden. Hij is aangepast door Equilotus, daar heb ik wel vertrouwen in. Hadden mijn vorige zadels ook wel wat, beestje is een schat van een dier maar heeft een lastige bouw om iets passend voor te vinden. Hier loopt ze echt top op.

Vrees alleen dat ze snel gaat mogen terugkeren. Zahire bouwt echt in sneltreintempo spieren op onder dit zadel :O. Ze had echt niks meer toen hij aangepast werd (door revalidatie en angst van mij) en nu begint er al wat spier terug te komen. Gaat snel een grotere headplate inmoeten denk ik!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:15

ziet er inderdaad op de foto wel naar uit dat je heel snel naar een maat groter moet, fijn dat je zadel zo snel zo'n goede invloed op de spieren heeft.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:38

xLes schreef:
Vrees alleen dat ze snel gaat mogen terugkeren. Zahire bouwt echt in sneltreintempo spieren op onder dit zadel :O. Ze had echt niks meer toen hij aangepast werd (door revalidatie en angst van mij) en nu begint er al wat spier terug te komen. Gaat snel een grotere headplate inmoeten denk ik!

Nou, zet je dan maar schrap. Mijn vorige paard is in 6 maanden 2 boommaten en een kamerbreedte gegroeid toen hij onder de Wow kwam. En die was niet eens arm bespierd. En dat was in een periode dat hij ook nog eens werd gediagnostiseerd met KS... Daar had ik toen iedere 2-3 maanden de zadelmaker bij.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:38

Roodvos schreef:
xLes schreef:

Nou, zet je dan maar schrap. Mijn vorige paard is in 6 maanden 2 boommaten en een kamerbreedte gegroeid toen hij onder de Wow kwam. En die was niet eens arm bespierd. En dat was in een periode dat hij ook nog eens werd gediagnostiseerd met KS... Daar had ik toen iedere 2-3 maanden de zadelmaker bij.

*fluit*. Amai das echt veel! Gaat hier het eerste half jaar ook om de 2 maand controle worden denk ik. Ik zié haar bijna uitdijen, niet normaal. En liever een controle teveel dan te weinig :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:39

Mijn pony ook hoor, terwijl ze niet eens extreem veranderd is :7
December afspraak, maandje geleden en volgende week komt mijn fitter weer.

Wel met een ander zadel erbij, een heeeeeeeele mooie bruine. En laat bruin nu prachtig om schimmels staan :# . Moet alleen even kijken of het qua betaling ook een mooi zadel gaat worden :')

Edit. Aan de andere kant: positief natuurlijk dat je paard zo mooi kan veranderen onder een zadel, daar mag je blij mee zijn het ligt dus oké. Ooit over nagedacht dat er heel veel mensen met (wol)zadels 1x per jaar of minder vaak een zadelpasser laten komen. Kan me dat echt niet voorstellen met de WOWs. Vooral hoe lekker alles weer rijdt na een fitting...

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:31

Onder wol zadel kunnen ze veel minder veranderen en is daardoor ook minder aanpassing nodig, beetje kip-en-ei verhaal eigenlijk.