Aestrith schreef:Hoe zitten deze dekjes nou precies in elkaar? Ik zit te kijken op de website van Buitenzinnig, maar wordt er niet helemaal wijs uit. (http://www.buitenzinnig.nl/BuitenZinnig/CHRIST.html)
Als ik qua informatie nog verbeteringen aan moet brengen hoor ik dat graag

Citaat:Dat dekje wat je op de fotos eronder ziet, zit dat erbij of moet je dat nog los bestellen? Zie ik het goed dat dááronder nog weer een laagje schaap zit? Hoor je daar dan weer een dekje onder te doen (anders wordt dat schaap daar zo harig en vies lijkt me?)
Nee, dat "dekje" is onderdeel van het geheel - de zitting is afritsbaar, omdat die niet altijd meegewassen hoeft te worden, de onderkant (dekje + laagje schaap voor op de paardenrug) gaat vermoedelijk vaker in de was. Er hoeft niet nog een dekje onder - je moet na het rijden het geheel even te laten drogen, dan afborstelen of stofzuigen. Dan verwijder je vet en vuil (haren) Eventueel met een speciaal (katten)borsteltje de wol weer wat "opfluffen"
Citaat:En er zit zo te zien een soort handvat aan de voorkant op?
Klopt - ook handig om hem te dragen. Er zitten ook ringetjes voorop, zodat je er een klein (licht) zadeltasje aan vast kunt maken + een extra setje ringen onder de zitting aan de band waar de singelstoten aan vast zitten, zodat je daar het tasje ook aan kunt bevestigen tegen klapperen.
Citaat:De inlages die erin zitten kan je zelf nog wisselen voor andere?
Ja, dat kan: de inlagen zitten tussen het katoenen dekje en de schapenvacht in, zodat je onderop een soort "kussens" krijgt van vacht.
Citaat:Zitten hier nou ook ringen in om beueglriemen aan te maken? Staat in de tekst eronder dat dat bij de Premium Plus dingen zo is, de Iberica is alleen Plus toch? En als ze er wel zitten, voel je ze met het rijden zitten of het je er geen last van?
Hopelijk kan iemand mij informeren hierover!
Op de band waar de singelstoten aan vast zitten en die geheel over het dekje (en onder de zitting) heen loopt, zitten ook ringen voor de beugelriemen. deze ringen zitten onder de vacht van de zitting. Inderdaad wordt de Iberica alleen in "PLUS" uitvoering geleverd, dus mèt inlagen. De ringen voel je niet, maar ik doe er wel beugelriemen aan met de gesp naar onderen - dit is ook beter voor de vacht en het katoen van het dekje.

De ringen aan de band van de singelstoten onder de zitting

De inlagen, je ziet hier de onderkant van de Iberica

Nogmaals de inlagen, je ziet hier de onderkant van de Basic Plus

Een Premium (Plus) hier zie je duidelijk de handgreep aan de voorkant, de extra ringen en die ringen aan de band van de singel