Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:43

Bedankt Pmarena _/-\o_

Aestrith schreef:
Hoe zitten deze dekjes nou precies in elkaar? Ik zit te kijken op de website van Buitenzinnig, maar wordt er niet helemaal wijs uit. (http://www.buitenzinnig.nl/BuitenZinnig/CHRIST.html)

Als ik qua informatie nog verbeteringen aan moet brengen hoor ik dat graag :o

Citaat:
Dat dekje wat je op de fotos eronder ziet, zit dat erbij of moet je dat nog los bestellen? Zie ik het goed dat dááronder nog weer een laagje schaap zit? Hoor je daar dan weer een dekje onder te doen (anders wordt dat schaap daar zo harig en vies lijkt me?)

Nee, dat "dekje" is onderdeel van het geheel - de zitting is afritsbaar, omdat die niet altijd meegewassen hoeft te worden, de onderkant (dekje + laagje schaap voor op de paardenrug) gaat vermoedelijk vaker in de was. Er hoeft niet nog een dekje onder - je moet na het rijden het geheel even te laten drogen, dan afborstelen of stofzuigen. Dan verwijder je vet en vuil (haren) Eventueel met een speciaal (katten)borsteltje de wol weer wat "opfluffen"

Citaat:
En er zit zo te zien een soort handvat aan de voorkant op?

Klopt - ook handig om hem te dragen. Er zitten ook ringetjes voorop, zodat je er een klein (licht) zadeltasje aan vast kunt maken + een extra setje ringen onder de zitting aan de band waar de singelstoten aan vast zitten, zodat je daar het tasje ook aan kunt bevestigen tegen klapperen.

Citaat:
De inlages die erin zitten kan je zelf nog wisselen voor andere?

Ja, dat kan: de inlagen zitten tussen het katoenen dekje en de schapenvacht in, zodat je onderop een soort "kussens" krijgt van vacht.

Citaat:
Zitten hier nou ook ringen in om beueglriemen aan te maken? Staat in de tekst eronder dat dat bij de Premium Plus dingen zo is, de Iberica is alleen Plus toch? En als ze er wel zitten, voel je ze met het rijden zitten of het je er geen last van?

Hopelijk kan iemand mij informeren hierover!

Op de band waar de singelstoten aan vast zitten en die geheel over het dekje (en onder de zitting) heen loopt, zitten ook ringen voor de beugelriemen. deze ringen zitten onder de vacht van de zitting. Inderdaad wordt de Iberica alleen in "PLUS" uitvoering geleverd, dus mèt inlagen. De ringen voel je niet, maar ik doe er wel beugelriemen aan met de gesp naar onderen - dit is ook beter voor de vacht en het katoen van het dekje.
Afbeelding
De ringen aan de band van de singelstoten onder de zitting

Afbeelding
De inlagen, je ziet hier de onderkant van de Iberica

Afbeelding
Nogmaals de inlagen, je ziet hier de onderkant van de Basic Plus

Afbeelding
Een Premium (Plus) hier zie je duidelijk de handgreep aan de voorkant, de extra ringen en die ringen aan de band van de singel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:51

die handgreep is handig om het zadel aan op te hangen als je het opbergt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:32

Ik heb de handgreep eraf gehaald :o . Vond hem behoorlijk in de weg zitten met de teugels.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:34

Geen last van en ik hang hem wel eens aan de deurknop of zo.... ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:35

Ik ben er ook geen liefhebber van, dergelijke rommel aan de voorkant :P
Wel handig om te dragen of op te hangen inderdaad, maar met rijden vind ik het maar niks :n

Maar je kan hem er gelukkig netjes vanaf slopen als je hem niet wilt, dat is wel fijn :)

Morrie

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:40

met de teugels heb ik er ook geen last van, als ik Morrie ff parkeer, knup ik de teugels er wel eens aan vast, opdat ie ze niet stuk trekt of erin gaat staan als ie gaat grazen (en die kop gaat direct naar de grond als ie geparkeerd staat)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:43

Ik ben zelf rommel er bovenop, dus wie ben ik om te zeuren over rommel aan de voorkant :+

Ik doe ook de teugels er wel eens aan vast, zodat ik ze niet uit het gras hoef te vissen (ook hier Morrie acties) Ik zou er nog een karabijn haakje aan kunnen hangen, dan hoef je ze niet te knopen, dan kan je ze haken....

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:07

Geweldig, bedankt voor alle info. Als ik genoeg gespaard heb gaat er hier vast ook wel een komen, gelukkig is mn paard toch nog niet oud genoeg nu

Die handgreep lijkt me wel prettig, het is nogal eens van dat weer waarbij je denk, jas... of toch geen jas? Dan knoop je hem gewoon daaraan met een touwtje. En als je klein grut zoals paardgekke nichtjes op je paard wilt zetten die eigenlijk niet kunnen rijden, kunnen ze zich mooi vasthouden

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:13

Als je paard vaker van die sprongen maakt zoals in je Avatar, zou ik dat grut nog maar even ver weg houden :D

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:28

Buitenzinnig schreef:
Als je paard vaker van die sprongen maakt zoals in je Avatar, zou ik dat grut nog maar even ver weg houden :D

Die is dan ook nog maar 2, dan mag dat nog :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:34

ik heb van alles aan mijn zadel hangen: 2 gele nummerplaten van het GNR, een zakje met paardensnoepjes (ik conditioneer gedrag en dat moet beloond worden) een adreskokertje met instructies wat te doen met Morrie als ik dood in het bos lig, een string (tja Parellier van huis uit)

Ik hoor Peter Timoteef het weer voorspellen en ik word er niet blij van :(

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:48

Morrie schreef:
ik heb van alles aan mijn zadel hangen: 2 gele nummerplaten van het GNR, een zakje met paardensnoepjes (ik conditioneer gedrag en dat moet beloond worden) een adreskokertje met instructies wat te doen met Morrie als ik dood in het bos lig, een string (tja Parellier van huis uit)

Een slimme meid, is op alles voorbereid. _O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:21

En wat moeten ze doen met Morrie als jij dood in het bos ligt???? Valt er wat met Morrie te doen, in dat geval? ;)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:49

als ik ga rijden, is het hek open en dan kunnen ze hem zo in de bak zetten en iemand bellen,staat allemaal op het strookje, die iemand weet wat ie dan moet doen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:52

Achgos Els je bent echt op alles voorbereid :+

Iedereen zit nu een beetje om je te grijnzen denk ik, maar je zal er vast wel een reden voor hebben.... :(:)
Vertelt die iemand het ook even aan ons als jij ineens van Morrie af kruimelt in dat bos of gaan de instructies niet zo ver :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:33

nee zo ver gaan de instructies niet, jullie merken het vanzelf als ik verdwijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:45

Ach...ik hoop maar gewoon dat het nog even duurt hoor :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:48

Wat goed trouwens dat je je kattebeest weer aan kon haken in het bos! Was het nog ver naar huis...?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:51

hij heeft er een kwartiertje naast moeten rennen,mar vanmiddag was ie alweer weg. Dit keer was ie voor zijn doen dik, niet zo broodmager als de vorige keren, dus ik denk dat ie een adres heeft gevonden waar ie eten krijgt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:54

Jeetje dat is nog best een aardig stukje, dat hij dan helemaal mee gaat :)

Maar jij voert toch ook dacht ik? Wat kan een kat nou beter krijgen dan lekker daar op de wei en stal leven, sukkeltje :(:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:33

ik voer ze 2 x per dag een blik kattenvoer en er staan altijd brokjes,muizen en konijnen in overvloed, de andere 2 zijn ook helemaal happy, alleen Aloys niet, hij is van kleins af aan al een wegloper.
De eerste paar keer zit je in de stress als ie weg is, maar nu denk ik ook: ik hoor het wel weer als iemand hem gevonden heeft, ik kijk af en toe bij Amivedi op de site en bel een keer naar het asiel

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:39

Citaat:
als jij ineens van Morrie af kruimelt
:') _O-
Wil je dat NIET meer doen, ik denk in plaatjes... *kruipt weer op haar stoel*

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:38

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:08

Jammer dat die zadel hoes niet in andere kleuren is.. :')

Vandaag is Anne behandeld door de osteopaat, het zat weer goed vast :(:)
Heb mijn zadel aan haar laten zien en dat vond ze een prima oplossing voor Anneloes! Zeker omdat er niks hards in zit en zadels bij Anne nogal snel knellen rond haar schoft.. Was voor mij dus een fijne bevestiging *\o/*

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:41

Haha ja, vind ik ook jammer, ik had graag een roze met witte bolletjes om in de regen te gaan ronddobberen :')