WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:17

@freespirit: Mooie zadels, vooral natuurlijk de military!
Mijn zadel heeft als tweede kleur alleen een roodbruine piping, alleen is het zadel alweer wat ouder en begint de piping vooraan de zitting kapot te gaan. Wel zonde, ben ook bang dat daar weinig aan te doen is.
(mijn bovenarmen zijn in verhouding iets te lang, om een rechte lijn naar het bit te houden moet ik mijn handen dus iets lager houden met als gevolg dat ik mijn vingers nogal eens tegen die voorste rand stoot - gevolg randje kapot, én m'n nagels en nagelriemen kapot - zou met handschoenen kunnen rijden, maar dat vind ik niet lekker zitten)

Seven

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:16

ik wat eehhh lang := weet niet eens meer hoe lang :D zit geen haast achter maar wil nu mn singel wel graag. Het zal een wave singel worden zwart met military de beugelriemen gatloos military :))

geduldig wacht ik af..................

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:16

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie:
Ik heb sinds 1,5 jaar een WoW zadel waar ik in principe heel tevreden over ben.
Mijn paard loopt er lekker onder en ik vind het heerlijk rijden. Maar de kussens zijn nu al een paar keer lek geweest.
Een dikke maand terug zijn er kussens vervangen en het lag weer helemaal goed. Maar nu is er volgens mij alweer een kussen lek.
Of het echt lek is weet ik niet zeker, maar er zit een stuk minder lucht in dan vorige maand.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet echt niet meer waar ik goed aan doe.
Gr.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:21

Seven schreef:
ik wat eehhh lang := weet niet eens meer hoe lang :D zit geen haast achter maar wil nu mn singel wel graag. Het zal een wave singel worden zwart met military de beugelriemen gatloos military :))

geduldig wacht ik af..................

ik ben ff zo vrij geweest om te gaan zoeken :')

op 3 maart typte je dit, heb je het toen besteld?

Seven schreef:
Ik heb ook heel goede ervaringen met marjolein, en heb een wow singel in bestelling curved in de kleuren van t zadel jippie

rijden gaat heel goed mn paard weet alleen de vooruit erg goed te vinden momenteel die is erg fris

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:23

dat vind ik wel heel extreem extreem sundance.. zit er niet iets in je zadel waardoor je kussens lekgaan?

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:44

Niet dat ik weet knollentuin (grappige naam). Maar ik ben echt ten einde raad. Ik vind het ook zielig voor mijn paard. Ik weet op een gegeven moment niet meer of mijn paard last van het zadel heeft of dat hij stout is. Het is ook heel vervelend om steeds aan je zadel te moeten twijfelen.
Ik heb uiteraard al vaker aan mijn zadelmaker gevraagd hoe dit kan. Dit zou toch niet moeten kunnen met zo'n duur zadel? Zij zegt dat het kan liggen dat we teveel op de voorhand zitten (we hebben het meeste last met de voorkussens). Maar dit lijkt me sterk, ik rij Z, dus dan zal dat op de voorhand rijden wel meevallen denk ik. Nu heb ik ook een bijrijdster die hem wat minder hard aan het werk heeft dan ikzelf. Maar ook al zouden we op de voorhand rijden, dit mag toch niet?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:50

nee dat is wel een hele rare verklaring! ik heb hier al meerdere jaren wow en heb nog nooit een lek kussen meegemaakt. probeer eens via een andere fitter of door rechtstreeks contact met wow opnemen. het lijkt mij dat ze dit soort dingen op willen lossen.
( ik heb knollen in mn tuin ;) )

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:51

de kussens van een wow zadel kunnen leeg lopen als ze , na het vullen met lucht, niet goed worden afgedicht met siliconen. Is dat wel gebeurd bij jou kussens ?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:51

Wat is daar dan de gedachte achter :?
Paard loopt op de voorhand, dus meer druk op de voorkussens, dus de voorkussens lopen leeg?
Met die gedachtenkronkel is Wow wel erg beperkt inzetbaar, want hoeveel paarden lopen er nou werkelijk op het achterbeen?

Toevallig heb ik een paard dat door zijn bouw zeer zeer moeilijk op het achterbeen te zetten is. Dit lukt slechts zeer korte stukjes. Maar ik heb geen last van lekkende voorkussens.

Ik zou bij dit soort problemen toch echt altijd direct contact opnemen met Engeland.
Hoogstwaarschijnlijk krijg je van daaruit te horen dat je eens een andere zadelpasser moet laten kijken (en ik kan ook wel raden wie ze je dan sturen). Mocht het probleem blijven bestaan, moet in mijn ogen het zadel in z'n geheel terug naar Engeland en zoeken ze daar zelf maar mooi uit wat er fout gaat. Ondertussen heeft de zadelpasser vast wel een leenzadel voor je.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:07

klopt zinn := wacht dus lang genoeg maar heb later ook de beugelriemen besteld dus vanaf die datum wacht ik op beide

Ik heb bij een andere fitter ook een veel te vol op gepompt kussen gehad en deze was vervolgens niet goed gedicht dus 1 kant liep langzaam leeg gelukkig nu nooit meer last van :))

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:08

Wat bedoel je met gatloos beugelriemen trouwens?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:10

Seven heeft beugelriemen besteld zonder gaatjes erin. Die wil ze er zelf inmaken zodat ze de beugellengte precies gelijk kan maken.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:10

pfoeh, dat is al bijna 5 maanden...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:20

Zit er vaak verschil in de gaten van de beugelriemen dan?

Als je al 5 maanden aan het wachten bent, lijkt me dat er wat fout gegaan is met bestellen :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:25

Mijn beugelriemen zijn helaas niet gelijk. Scheelt bijna een half gat! Niet echt handig.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:29

Da's inderdaad niet bepaald handig :\
Hoe los je dat op dan?

Ga straks gelijk even mijn beugelriemen controlleren!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:30

Elke dag omwisselen.
En de volgende keer aan zadelmaker vragen of hij anderen heeft. :o
Maar ivm blessure van m'n paard heb ik daar niet zo'n haast mee.
Draaf net weer 3 rondjes. :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:46

Ik heb denk ik ook last van minder lucht en dan met name in het kussen linksvoor. Vrijdag weet ik meer.
Paardlief is al weer aan het stuiteren.

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:10

Aimee schreef:
Wat is daar dan de gedachte achter :?
Paard loopt op de voorhand, dus meer druk op de voorkussens, dus de voorkussens lopen leeg?
Met die gedachtenkronkel is Wow wel erg beperkt inzetbaar, want hoeveel paarden lopen er nou werkelijk op het achterbeen?

Toevallig heb ik een paard dat door zijn bouw zeer zeer moeilijk op het achterbeen te zetten is. Dit lukt slechts zeer korte stukjes. Maar ik heb geen last van lekkende voorkussens.

Ik zou bij dit soort problemen toch echt altijd direct contact opnemen met Engeland.
Hoogstwaarschijnlijk krijg je van daaruit te horen dat je eens een andere zadelpasser moet laten kijken (en ik kan ook wel raden wie ze je dan sturen). Mocht het probleem blijven bestaan, moet in mijn ogen het zadel in z'n geheel terug naar Engeland en zoeken ze daar zelf maar mooi uit wat er fout gaat. Ondertussen heeft de zadelpasser vast wel een leenzadel voor je.

Ik vind het ook een apart verhaal en het is ook gewoon niet zo. Maar ik blijf wel met een groot probleem zitten. |(
Mijn paard heeft een erg hoge schoft, waardoor ik heel moeilijk een goed passend zadel kon vinden. Hierom heb ik uiteindelijk voor een (duur) WoW zadel gekozen. Maar nu zit ik weer met een probleem.

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:12

Maris schreef:
de kussens van een wow zadel kunnen leeg lopen als ze , na het vullen met lucht, niet goed worden afgedicht met siliconen. Is dat wel gebeurd bij jou kussens ?

Ja, ze zijn afgedicht met siliconen.

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:48

Schangah schreef:
Ik heb denk ik ook last van minder lucht en dan met name in het kussen linksvoor. Vrijdag weet ik meer.
Paardlief is al weer aan het stuiteren.

Ik ken het probleem. Mijn paard blijft wel braaf maar wilt dan niet buigen en ontspannen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:28

Die van mij is erg duidelijk. Stap en draf gaan niet zo lekker, galop is helemaal uitgesloten als je niet de grond van dichtbij wilt bekijken.

sundance14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:41

Schangah schreef:
Die van mij is erg duidelijk. Stap en draf gaan niet zo lekker, galop is helemaal uitgesloten als je niet de grond van dichtbij wilt bekijken.

Kan het zijn dat het zadel zijn schoft raakt? Dit is nl. een probleem (heb er zelf ook last van gehad) wat zich juist in de galop kenbaar maakt omdat je paard z'n rug dan een beetje bolt.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:11

Nee ze heeft voldoende ruimte, heeft eerder te maken met haar schouder denk ik.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:23

er zit geen verschil tussen de gaten bij mij maar ik heb net een tussen gat nodig de ene is te kort de andere voor t mooie net te lang vandaar dat ik andere beugel riemen wil.
mn singel is er hoorde ik toevallig vandaag :D