wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefff

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:22

Inderdaad extra ringen voor zadel tassen. Ik ben erg van buitenrijden en Iris zei toen misschien moet je voor die mogelijkheid kiezen mocht je nog eens een trek toch maken. Dus vandaar

Idd Deep Sit en die bladen geloof ik meteen. Weet ik de naam niet van. Waren iniedergeval de dure :)

Wat betreft de vraag van top ruiters. Ik snap je vraag maar ook weer niet. Aangezien er ook veel paarden leed is in de top.
Ik heb zelf voor een WOW gekozen op basis van advies van Steffie v.d. Laarse en gekocht bij Iris Smalbeek. Beide erg goed thuis in de bespiering van het paard en het hele lichaam van het paard. Dat gaf mij het vertrouwen dat ik nodig had om over te gaan tot zo'n aanschaf.

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:35

Belker schreef:
Ik herken je gevoel paloma_arab.
Ik heb in het begin van dit topic ook hier vragen overgesteld. Mede uit eigen ervaring.

gelukkig een aantal die mijn standpunt wel begrijpen... en... hoe zijn jou vragen beantwoord, t topic is 73 pagina s lang, misschien kun je t samenvatten?? En heb je m inmiddels aangeschaft??

Gr Annicka

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:39

Je kunt op mijn berichten zoeken in dit topic.
Ik heb de vraag niet gesteld om te beslissen of ik er wel of geen 1 wilde, maar meer om meer duideliijkheid te krijgen. Duidelijkheid heb ik nog niet. Een echt goed antwoord op mijn vraag ook niet. Vooralsnog ben ik terug bij wol gevoerd. Niet ideaal, maar voor mijn dier wel beter dan de WOW.

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:40

Zoefff schreef:
Wat betreft de vraag van top ruiters. Ik snap je vraag maar ook weer niet. Aangezien er ook veel paarden leed is in de top.
Ik heb zelf voor een WOW gekozen op basis van advies van Steffie v.d. Laarse en gekocht bij Iris Smalbeek. Beide erg goed thuis in de bespiering van het paard en het hele lichaam van het paard. Dat gaf mij het vertrouwen dat ik nodig had om over te gaan tot zo'n aanschaf.

Ik weet dat er in de topsport ook wel dierenleed voorkomt, maar dat komt overal voor daar is de topsport geen uitzondering in... er zijn ook genoeg topsporters die t beste met de paarden voor hebben, daarom sloeg ik ook al de weg in qua voorbeelden van mensen die prof bezig zijn met paarden ipv enkel topsporters....

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:44

Ik heb gekozen voor een wow omdat ik met andere zadels altijd tegen het probleem aanliep dat ze niet goed geschikt waren voor een paard met hoge schoft zoals de mijne. Zadels werden dan knijter hard opgevuld en nog lag het niet goed. Daarnaast heb erge last van mijn rug en heup, de meeste zadels zijn zo breed, waardoor ik nog meer last krijg van mijn heup en op wow had ik gewoon veel minder last van rug en heup. (nou moet ik ook gewoon mijn rug na laten kijken, ga van de week eens langs de chiropracter)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:04

Ik had dat net zo soraya, zo ongelovelijk veel zadel leed dat ik zelfs heb gedacht aan alles verkopen niet weer achterom kijken.

De wow bleek een uitkomst zowel voor mij als voor het paard ik heb door een ongeluk een liesblessure maar door de vorm van de wow seat kan ik zitten zonder pijn en dat meerdere paarden per dag.

Mn paard is zoals al gezegd veel fijner geworden.

Wat wil je precies weten paloma even duidelijk gevraagd want de eerste vraag is denk ik wel beantwoord :D

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:31

Seven schreef:
Wat wil je precies weten paloma even duidelijk gevraagd want de eerste vraag is denk ik wel beantwoord :D

Ja ik denk dat ik het zelf verder moet ondervinden of ik het wat vindt of het. Het enige waar ik idd ook meer over wil weten is het luchtdruk verhaal waar Belker het eerder in dit topic over heeft. Ga maar een op een luchtbed liggen ook al heb je er lucht uit laten lopen hij word kneiter hard!
Ik vind het zeker interessant zo'n WOW zadel, aangezien je het kunt aanpassen, en geheel naar smaak kunt laten maken. Maar ik rij nu een Renault Clio en zou ook liever een Ferarri rijden, maar is dat wel zoveel beter. En het is niet dat ik die 2500 euro niet heb, ik vraag me alleen af of het echt zoveeel beter is.

Gr Annicka

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:35

Er wordt imo best gevallen over de kosten van een Wow.
Maar geloof me. Er zijn zat zadels van bekende merken die nog veel duurder zijn.
En van die zadels moet je maar hopen dat je paard er niet uitgroeit. :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:40

ik had daar ook mn twijfels over maar een luchtbed pomp je erg hard op de lucht kan zich niet verplaatsen en wordt een harde massa, dit zie je bijv ook bij waterbedden voor dieren deze worden minimaal gevult zodat er een lichte bewegende massa over blijft.

De lucht is de wow omdat er vrij weinig in zit heeft de kans te bewegen door de kussens waardoor je geen harde balon krijgt.

in vergelijking met wol dit kan zich niet aan passend terwijl het dier loopt dit vormd zich zeker naar de rug maar thats it als het paard iets veranderd kwa rug zal deze sneller last krijgen van de wol, de lucht past zich daar zonder moeilijkheden aan.

Dit heb ik bij mijn paard dus gezien enkele maanden geleden hebben we hem gekocht met een lichte spierdistrofie bij de schoft veroorzaakt door het zadel (ik zag dit bij de aankoop ) het paard had een wol zadel en viel perfect in de holtes na 3 maand met de wow rustig getraind en aan de longe zie je er niets meer van das voor mij bewijs genoeg :D als ik zie hoe vrolijk voorwaarts en blij dit paard is en toen we hem kochten was hij er bravig bijna robot achtig.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:21

@paloma_arab Je gelooft in het concept of niet. De een zweert bij een Prestige, de ander bij KN en de ander bij een Jemery Rudge.

Mij interesseert het niet of de subtop de internationale top met dit zadel rijdt, het gaat erom dat ik denk dat dit zadel voor mijn paard als mij geschikt is en dat ik geloof in het concept en daar gaat het om.

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:17

steinstein schreef:
@paloma_arab Je gelooft in het concept of niet. De een zweert bij een Prestige, de ander bij KN en de ander bij een Jemery Rudge.

Mij interesseert het niet of de subtop de internationale top met dit zadel rijdt, het gaat erom dat ik denk dat dit zadel voor mijn paard als mij geschikt is en dat ik geloof in het concept en daar gaat het om.

Misschien moet je eerst beter mijn posts lezen, voordat je een conclusie trekt en zo'n bericht erop zet. Het kan mij niet interesseren of profs er mee rijden. Alleen ik vind dat consumenten nog al eens wat wijs gemaakt word met n mooie babbel en overtuigende reclame. Ik wilde gewoon weten of het echt zo goed is, zoals het lijkt. En ja ik denk dat je mensen met paarden meer wijs kunt maken als paardenmensen. Niet iedereen, en ik wijs naar niemand.
Daarom vraag ik me af, of dit zadel alleen door particulieren word gebruikt of ook door profs, meer intereseerd het me niet

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:29

paloma_arab schreef:
steinstein schreef:

Misschien moet je eerst beter mijn posts lezen, voordat je een conclusie trekt en zo'n bericht erop zet. Het kan mij niet interesseren of profs er mee rijden. Alleen ik vind dat consumenten nog al eens wat wijs gemaakt word met n mooie babbel en overtuigende reclame. Ik wilde gewoon weten of het echt zo goed is, zoals het lijkt. En ja ik denk dat je mensen met paarden meer wijs kunt maken als paardenmensen. Niet iedereen, en ik wijs naar niemand.
Daarom vraag ik me af, of dit zadel alleen door particulieren word gebruikt of ook door profs, meer intereseerd het me niet

Volgend mij maken ze niks geen reclame met dit zadel,nog nooit ergens in een blaadje zien staan.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:51

Seven schreef:
hoe steekt jou been meer af van t paard of meer naar voren etc

Naar achteren en iets opzij. Zie foto's profiel. Bovendien is het zadel maar een 17 inch dus aan de kleine kant.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:51

Seven schreef:
asl iemand nog een mooi hoofdstel zoekt ik verkoop de stubben weer, ookal heb ik hem nu 2 x gepast hij sluit gewoon niet goed bij de neusriem en even een andere neusriem is 90 euro beetje te vind ik.

kleur is tobacco en leer is super kwaliteit

Heb je een foto? en wat is de vraagprijs en de maat?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:55

Laurens van lieren rijdt met een wow. Er zijn mensen die zeggen dat je door de luchtvulling niet zulke subtiele hulpen kan geven met je zit als je met een wolzadel kan. Wat nodig is bij dat niveau

Of het waar is geen idee, Laurens kan het wel :D mocht ik ooit op dat niveau komen dan kan ik altijd nog wisselen voor wol :D maar goed zal dus m'n leven op lucht rijden :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:04

ik heb mijn wolzadel vorig jaar vier keer laten aanpassen door een gerenommeerde zadelmaker en nog niet goed. nu met de wow loopt mijn paard fijner, is ze minder narrig met zadelen en singelen. wellicht met een ander wol zadel ook zo kunnen zijn, maar die zijn niet zo fijn aanpasbaar. Ik denk wel dat ik Arie nog een keer laat komen om het nog beter af te stellen, maar dan wil ik mijn laarzen weer aan hebben met rijden, die liggen nu nog bij de laarzenmaker

Ik zie wel dat er veel mensen die het Antoine de Bodt systeem aanhangen er mee rijden. Een aantal daarvan blijft een beetje op het basisniveau hangen van erg op de voorhand traag lopende paarden. Vaak zijn het ook probleem paarden en/of combinaties die er nu weer lol in hebben. Ik denk dat dit het imago ook niet verbeterd :o

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:23

Tatatadaaaaaaaaaaaa!!!!

Mijn dan eindelijk Wow. Vorige week geleverd door Iris Smalbeek.
Donker bruin, de wrongen en zitting zijn iets donkerder dan de zweetbladen.
Ik heb er ook een bijpassende curved singel bij, maar die is niet goed te zien op de foto.
Erg mooi, helaas krijg ik de kleur niet helemaal goed op de foto. Het is nogal grauw weer hier.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:27

Splinter schreef:
Laurens van lieren rijdt met een wow. Er zijn mensen die zeggen dat je door de luchtvulling niet zulke subtiele hulpen kan geven met je zit als je met een wolzadel kan. Wat nodig is bij dat niveau

Of het waar is geen idee, Laurens kan het wel :D mocht ik ooit op dat niveau komen dan kan ik altijd nog wisselen voor wol :D maar goed zal dus m'n leven op lucht rijden :D

Merci....

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:28

knollentuin schreef:
ik leg de lussen van het chabrak tussen de frontpanels en het zweetblad,blijft zo eigenlijk bij alle chabrakken gewoon goed liggen

Ik heb vanmiddag deze methode van dekje bevestigen uitgeprobeerd, en kan jullie melden dat het heel goed werkt.
Mijn dekje is perfect blijven liggen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:29

Kaspar schreef:
Tatatadaaaaaaaaaaaa!!!!

Ik heb er ook een bijpassende curved singel bij, maar die is niet goed te zien op de foto.
Erg mooi, helaas krijg ik de kleur niet helemaal goed op de foto. Het is nogal grauw weer hier.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Om eerlijk te zeggen vind ik hem erg achterover hangen..

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:29

MAIKESTER schreef:
Volgend mij maken ze niks geen reclame met dit zadel,nog nooit ergens in een blaadje zien staan.

Dus die site met allemaal referenties en die promo WOW dagen zijn geen reclame?
Het doet mij denken aan de Monty Roberts reclame, that's all.

Verder nogmaals, ik ben heel enthousiast over de zadels. Voor ik weer een heel pelaton aanval. Maar ik wil meer horen als alleen maar geweldig, de onderbouwing van Splinter zojuist, was voor mij duidelijk. Zo zullen er nog meer dingen zijn die je hier nu niet leest.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:33

Elco schreef:
Kaspar schreef:
Tatatadaaaaaaaaaaaa!!!!

Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Om eerlijk te zeggen vind ik hem erg achterover hangen..

Dat vermoeden had ik dus ook al. Heb deze foto ook al aan Iris doorgestuurd.
Ik heb sinds vorige week dat ik het zadel kreeg pas dit weekend echt goed kunnen rijden en testen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:36

paloma-arab ik denk dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft voor een zadel en dat er veel zijn die een ander achterna lopen. Wat ik het lastige vond is dat je het niet echt kan uittesten wat met sommige anderen wel kan. Ik heb de gok genomen en het bevalt mij en mijn paard prima. Ik rijd er overigen dressuur mee en ben weer bijna op het oude wedstrijdniveau van M/Z qua oefeningen en denk over enkele maanden weer te gaan starten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:42

paloma_arab schreef:
steinstein schreef:

Mooie babbels hebben alle zadelmerken. een luchtbed is niet tevergelijken met de wow omdat er ook nog een voering inzit. De luchtzakken liggen niet direct op de rug, er zit een foamlaag tussen. Lucht verplaatst zich snel en hierdoor heb je dat de druk zich snel verplaatst en dus drukplekken worden voorkomen. Daarnaast is de boomconstructie totaal ander als een gewoon zadel. Veel schoudervrijheid hierdoor.

En ja het is echt zo goed. Ik heb een van de grootste pietluttige merrie die je maar kunt bedenken. Gaat in de staak als het zadel niet goed ligt. Je mag d'r komen testen, geeft direct aan als het niet zint.
Daarnaast doe ik de mfsc opleiding, dus veel wijs maken kunnen je mij niet meer. Je moet het zelf testen op je paard. Je paard geeft aan of het wat is.
Een ander verschil met wol is dat lucht niet op de rug klappert. Hoe zacht de wolvulling ook is deze blijft toch klapperen, lucht rolt over de rug.

Kaspar: ligt het zadel niet te ver naar voren? ligt de schouder voldoende vrij (boompunt moet 5cm achter de schouder liggen)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:56

paloma_arab schreef:
steinstein schreef:

Ik heb je posts heel goed gelezen, maar begrijpend lezen is ook een vak.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik in het concept geloof, zoals een ander gelooft in bv de Prestige of KN.