[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:20

Bedankt voor de foto!

hommetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:10

http://www.bokt.nl/img/avatar/RdNz6y.jpg

Grappig om je eigen zadel tegen te komen. Ik heb het zadel van de foto nu in mijn bezit. Het model Florac bevalt goed. Ik vind fenders alleen niet zo fijn en rijd meestal met gewone beugels en beugelriemen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:13

Ik heb vandaag een ghost Zadel geprobeerd, maar vond deze echt niet lekker zitten. Net een pannenkoek, zat echt geen vorm in en ik zat wel heel breed voor mijn gevoel.

Het was wel een oud model.

Zitten de nieuwere modellen ook zo?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:20

Klinkt niet zoals mijn ghost nee, zou je het nieuwe model eigenlijk ook even moeten proberen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:33

Amyd schreef:
Ik heb vandaag een ghost Zadel geprobeerd, maar vond deze echt niet lekker zitten. Net een pannenkoek, zat echt geen vorm in en ik zat wel heel breed voor mijn gevoel.

Het was wel een oud model.

Zitten de nieuwere modellen ook zo?

Hoe oud was dat model? De laatste twee a drie jaar zijn ze enorm veranderd.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:13

Ik ben ook benieuwd wat dat dan voor Ghost was???? @Amyd????

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:43

Ik zal er morgen een foto van maken.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:48

Kwetal schreef:
Peetstap schreef:
Wat voor type pad ligt hier eigenlijk onder ?

Lijkt mij een Quevis pad van Ghost, maar soms ontsporen ze in Italië en maken iets nieuws :roll: of de dealer heeft een ander modelletje gebruikt......

Bedankt voor de info, ga effe speuren hierop.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:52

hommetje schreef:
http://www.bokt.nl/img/avatar/RdNz6y.jpg

Grappig om je eigen zadel tegen te komen. Ik heb het zadel van de foto nu in mijn bezit. Het model Florac bevalt goed. Ik vind fenders alleen niet zo fijn en rijd meestal met gewone beugels en beugelriemen.

Dat is inderdaad grappig :D

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:33

Peetstap schreef:
Carl123 schreef:
Is dit een barefoot zadel? Deze wil ik graag, hoop dat het niet de Deuber is? Stond afgebeeld als Madrid
[ [url=m/bKrWKV.png]Afbeelding[/url] ]

Nou , paar in topic hadden het in topic over dat Ghost lelijke zadels maakt, maar dit ziet er echt niet uit vindt ik :')
Het lijkt wel een spuitmal voor een plastic containerdeksel.

Zie ik toch toch veel liever het net getoonde westernzadel van Ghost aan me voorbijkomen :wow:

Haha grappig. Ik nam net mijn smartphone bij de hand om de western te bestellen ;-). Toch, smaken zijn persoonlijk, en mooi en lelijk zijn relatief.
Ja die is niet alleen mooi, maar ook ontzettend praktisch. Lijkt op de basis van een oerzadel en dan gewoon hup, schaapje erover en rijden.
Peet, ik denk dat het over dit zadel gaat, deze is toch niet lelijk? Wel verschrikkelijk duur....

Afbeelding

Juist nog praktisch vraagje, ik geraak niet goed wijs uit welke kussens ik moet bestellen.
Bvb voor trektochten....liggen de kussens met wollen onderkant en verstevigd plaatje stabieler?
Ik heb de gewone kussens getest.
https://myalbum.com/album/dl8rQVrM6S98

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:58

Carl123 schreef:
Juist nog praktisch vraagje, ik geraak niet goed wijs uit welke kussens ik moet bestellen.
Bvb voor trektochten....liggen de kussens met wollen onderkant en verstevigd plaatje stabieler?

Bij een Ghost, neem ik aan? Alle kussens hebben een "verstevigd plaatje". De Sympanova onderkant ventileert prima en is makkelijk schoon te maken, Maar aan de andere kant, je legt het altijd op een pad en dan is het eerder van belang dat het grip heeft op de pad (maar serieus schuiven komt door scheve ruiter of scheef paard - onbalans) Wol is niet stabieler, maar mogelijk wel weer wat zachter.

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:31

Kwetal schreef:
Carl123 schreef:

Bij een Ghost, neem ik aan? Alle kussens hebben een "verstevigd plaatje". De Sympanova onderkant ventileert prima en is makkelijk schoon te maken, Maar aan de andere kant, je legt het altijd op een pad en dan is het eerder van belang dat het grip heeft op de pad (maar serieus schuiven komt door scheve ruiter of scheef paard - onbalans) Wol is niet stabieler, maar mogelijk wel weer wat zachter.

Thx, is duidelijk, zal er nog eens over denken ;-)
Ik merkte dat de sympanova kussens vooraan minder aansloten, waardoor het zadel naar voren 'kan' schuiven. Ik dacht dat dat met wol misschien iets beter zou kunnen zijn.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:37

Of een ander model kussens Carl - vraag anders een zadelpassservice om even te komen kijken....

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:57

Kwetal schreef:
Of een ander model kussens Carl - vraag anders een zadelpassservice om even te komen kijken....

Bedoel je ander dan ghost?
Ga het gewoon bestellen en past het niet dan koop ik er extra kussrns bij. Heb hier toch stel paarden met verschillende ruggen. Wil asap mijn zadel tegen dat ik thuis ben.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:26

Dit is het ghost zadel, wat ik dus echt niet lekker vond zitten Afbeelding

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:54

Ik ben nog helemaal nieuw hier maar ik wil straks ook graag een meer comfortabel zadel om lekker buiten mee te rijden. Ik kreeg als tip van de huidige eigenaresse van mijn nieuwe paard om naar een ghost of barefoot te kijken. Nu had ik heel toevallig precies zo'n zadel als hierboven gezien. Wat vond je precies niet fijn Amyd?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:56

Oude model Ghost was veel platter nog
Daar zal t verschil zitten. Ghost an sich is nl fijn

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:53

Wij hebben vandaag een evenement gehad waarbij we door de stad reden met een boel paarden. Allemaal met een zadeldekje van stal dus die lag tussen Ghost pad en mijn zadel. Stond niet verkeerd, vond ik :o
Afbeelding

Na de rit wel een beetje een houten kont maar het was dan ook voornamelijk stap en stilstaan.

Onderstaande foto's zijn van direct na het afzadelen. Merrie stond half in de schaduw dus het zijn onbedoeld wat artistieke foto's geworden :+ Ruggengraat lag mooi droog, maar ben benieuwd of jullie nog iets zien.
Afbeelding

Afbeelding

Overigens vind ik dat ze vlak na haar schoft erg ingedeukt blijft. Dat was al zo met haar vorige zadel maar ik had een beetje hoop dat het met dit zadel wat makkelijker opgelost zou worden. Wellicht dat het komt door mijn manier van rijden (ben niet heel serieus bezig met dressuur / ben er niet zo heel goed in). Ik hoor namelijk veel dat boomloos zo goed is voor die spieren.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:00

Nissima schreef:
Overigens vind ik dat ze vlak na haar schoft erg ingedeukt blijft. Dat was al zo met haar vorige zadel maar ik had een beetje hoop dat het met dit zadel wat makkelijker opgelost zou worden. Wellicht dat het komt door mijn manier van rijden (ben niet heel serieus bezig met dressuur / ben er niet zo heel goed in). Ik hoor namelijk veel dat boomloos zo goed is voor die spieren.

De spieren naast de schoft van het paard (de trapezius) en uberhaupt de rugspieren van het paard gaat wel wat tijd en specifieke training overheen om die weer volledig goed gevult te krijgen. Zal wel makkelijker gaan met een meegroeiend boomlooszadel dan met een boomzadel die niet meegroeit.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:11

Hoi!
Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn van de Kifra Barebackpad Custom en de Fra Macon extra. Ik ben op zoek naar een nieuwe barebackpad namelijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:40

Amyd schreef:
Dit is het ghost zadel, wat ik dus echt niet lekker vond zitten [ [url=m/ZNxzfY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is dat al een heel oude ghost? Als in nog van voor de heruitbreng vh zadel?
Ik zou zeker eens een testmodel aanvragen bij BZ.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:31

Duhelo schreef:
Amyd schreef:
Dit is het ghost zadel, wat ik dus echt niet lekker vond zitten [ [url=m/ZNxzfY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is dat al een heel oude ghost? Als in nog van voor de heruitbreng vh zadel?
Ik zou zeker eens een testmodel aanvragen bij BZ.

Das idd een echt oud oudje
Niet te vergelijken Met de huidige zadels

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:17

Klopt, dit is nog een oudje, en inderdaad niet te vergelijken.
Nissima, lijkt goed, staat ook mooi met het dekje!
Doordat het zadel flexibel is hebben de spieren de mogelijkheid makkelijk te groeien. Zoals Daphne zegt; gaat wat tijd en training overheen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:20

Ik zit me ook af te vragen hoe Lang die al niet meet gemaakt worden (Ik vond dat model wel een leuk ding om te zien )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:32

Poe, zeker al een jaar of 8-10 niet meer