De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:00

snorremans schreef:
Misschien zit hier in het topic iemand die de springschoenen van Eskadron (of een ander merk) met bont rand hebben; hoe maken jullie deze schoon? :)

In de wasmachine, kort programma 30 graden, met (meestal) wat wolwasmiddel

Capriootje

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:57

Precies zoals Leen :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:00

Ik gewoon onder de kraan met handzeep...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:02

Gewoon in de wasmachine .

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 18:19

leenbeesje schreef:
snorremans schreef:
Misschien zit hier in het topic iemand die de springschoenen van Eskadron (of een ander merk) met bont rand hebben; hoe maken jullie deze schoon? :)

In de wasmachine, kort programma 30 graden, met (meestal) wat wolwasmiddel

Ik ook op deze manier maar ik gebruik een flesje wasmiddel van Christ speciaal voor bont(onderleggers)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:33

Hi! Ik heb niet het hele topic doorgezocht.. maar wellicht kan ik hier m'n vraag stellen (sta nu in de paardenwinkel namelijk haha)
Nu past mijn fries de normale harde peeskappen maat paard niet en werd mij hier zachte aangeraden. Maar vangen die wel genoeg op als mijn paard per ongeluk z'n pees aantikt? Ze heeft rondom ijzers..

Zulke bedoel ik:
Afbeelding

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:35

Ik denk niet dat ze voldoende klappen opvangen... zeker niet bij ijzers, zou het zelf niet riskeren als dat het doel van de beschermers is, maar misschien ben ik fout hoor.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:37

SinneJ schreef:
Ik denk niet dat ze voldoende klappen opvangen... zeker niet bij ijzers, zou het zelf niet riskeren als dat het doel van de beschermers is, maar misschien ben ik fout hoor.

Dat gevoel kreeg ik er dus ook bij.. vandaar mijn twijfel over het advies van de verkoopster..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:44

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:52

AnneJ, waarschijnlijk krijg je van deze beschermers het onderste klittenband niet netjes dicht omdat de kogels van je paard te groot zijn. Krijg je met paarden die een fatsoenlijk onderstel hebben en niet van die ballerinabeentjes ;).

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:13

Dank voor jullie advies! Ik ga je link even opzoeken Jotoma!

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen peesbeschermers en beenbeschermers (met verharding aan de achterkant)..? Ze zijn grotendeels gelijk qua hoogte, maar lijken wat breder te zijn...
Of zijn beenbeschermers niet bedoeld om mee te trainen?
Ik bedoel dus weer iets anders dan transportbeschermers haha.
Sinds kort een eigen paard dus nu moet ik ineens zelf gaan nadenken over deze dingen i.p.v. de eigenaresse van mijn bijrijdpaard haha.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:26

Nou precies zoals je het naar mijn mening omschrijft. Bij beenbescherming mist meestal (niet bij alle) de verharding.
Voor dressuurtraining, grondwerk of naar het bos gebruik ik de lemieux pro sport. Daar zit geen verharding in, beschermd t been rondom. En voor het strijken, af en toe een wandje aantikken of takken in t bos (of zelfs trailer), vind ik dit voldoende bescherming. Die bevallen me dus veruit het beste, dus denk dat ik de snugboots in maat M en L ook ga verkopen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:41

Hoe vallen die lemieux pro sport qua maat tov de snug boots?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:02

wwillemijn schreef:
Hoe vallen die lemieux pro sport qua maat tov de snug boots?

In de OP staat mn twee afbeeldingen met de maten. Maar let wel, ze zijn vanaf verschillende plaatsen gemeten.
Ik heb van beide beschermers M voor en L achter.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:13

Ik vind de le mieux strijklappen genoeg voor op de trailer, dressuur, het bos en het lage spring werk wat mijn guppie nu doet. Ik wil namelijk ook dat hij wel iets voelt als hij zichzelf ech zo zou gaan aantikken bij dat soort simpel werk. Naar mijn idee houdt het toch de helft van de klap tegen.
Alleen bij crossen (of echte galoptraining op snelheid, maar dat is nog niet van toepassing) gebruik ik Cross beschermer. Met een harde schaal dus.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 23:39

Mijn snugboots zijn helaas gesneuveld. Het stiksel bij de derde sluiting was eraf geknapt. Dit gebeurde tijdens een Clinic en ik was zo teleurgesteld dat ik ze daarna meteen in de prullenbak het gedeponeerd. Achteraf misschien niet heel slim, het had misschien nog gemaakt kunnen worden maar ik was zo teleurgesteld...

Ik heb voor nu de memo soft van eskadron en de BR air tech, maar de pasvorm van Le mieux was toch wel heel goed.. misschien dat er wel weer een paar komt in de toekomst.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:37

Heeft er iemand al de husks uitvoerig getest? :D

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:44

Aangezien een aantal in het topic al een tijd de LeMieux snugboots in gebruik hebben ben ik benieuwd hoe ze bevallen bij dagelijks gebruik, drogen ze een beetje snel en zijn ze makkelijk schoon te krijgen? Ik ben op zoek naar een set beschermers voor dagelijks gebruik maar aangezien ik alleen een buitenbak en het slechtere weer er aan gaat komen staan er ook wel eens plassen in de bak dus zoek ik beschermers die zichzelf niet volzuigen met water en waar ook geen kilo's zand tussen gaat zitten en het is ook wel zijn als ze de volgende dag weer droog zijn :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:58

Ik vond ze zelf te traag drogen en modderig worden. Voor dit seizoen gebruik ik dus weer een gewone neoprene set en als t weer droger wordt en warmer komen de le mieuwx weer in gebruik.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:00

hoi
zijn er beschermers die de oppervlakkige buiger ondersteunen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:51

Ondersteunen ?? Er zijn zat beschermers maar om een paard van 500/600 kg te ondersteunen . Dat is wat ver gezocht ...

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:03

Ja dat snap ik. Maar vroeg me af of er beschermers zijn waar door die pees net iets minder wordt belast. Paardlief mag net beginnen met "werken" na een blessure

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:08

Nee is er niet (denk ik)

Je kan wel kijken naar de beschermers van Back on Track

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:25

Even een vraagje hier:
nu de HH Grandprix Elite beschermers voor paard. Beginnen kapot te gaan dus ben aan het rondkijken. Oog is gevallen op de HH Flextrainers. Het Bont zou ervoor zorgen dat het geen warmte vast houd. Recensies gelezen en het lijkt te kloppen. MAar nu de vraag: van de Grandprix Elite heb ik maat Full, zowel voor als achter. Dan is bijvoorbeeld de voorste kappen op : middelste gaatje, middelste gaatje, langste gaatje, langste gaatje. Welke maat moet ik nu hebben :+ ?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:30

Dan vraag ik me toch af welke recensies? Want een zoektocht op bokt geeft eigenlijk alleen slechte ervaringen bij mensen die iets zoeken wat beschermt en het niet alleen om het kleurtje kopen.