[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:57

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:58

*tromgeroffel* :D

Ik vind het zo ontzettend fijn dat ik steeds vaker zie dat bokkers zelf elkaar helpen met links naar de site, erg prettig dat ik niet voor niets op het plaatsen van al die info heb zitten zwoegen :P

Afgelopen weekend heb ik de menu-structuur ook iets gewijzigd trouwens, de hoofdstellen en teugels in categorieën onderverdeeld want het werd toch wel wat veel, zo alles bij elkaar :o

Ook de fenders en beugelriemen maar uit elkaar gehaald.

Ik vind het wel wat overzichtelijker geworden zo :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 25-10-13 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:58

Ohhh die zijn zo mooi <3

eerst die singel van jou betalen Shirley en dan komt dat wel! Ik rij voorlopig toch nog even niet met de fenders... Eerst een passend dressuurzadel vinden, flinke klus met de rotrug van mn pony :roll:

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:00

pmarena schreef:
Het is mij toch altijd een raadsel waarom mensen zo zitten te prutsen met fenders... je ziet ze regelmatig ondersteboven-achterstevoren-binnenstebuiten aan het zadel zitten op foto's op Bokt, Marktplaats of elders.

Kijk dan even bij mij op de site voordat je gaat pielen :P Hier staat allerlei uitleg:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/hoe-f ... evestigen/

Trouwens speciaal voor Dierfysio en wellicht ook anderen die er interesse in hebben:
Het lijkt erop dat Barefoot nog een paar nootbruine nubuck-lederen London zadels wil gaan maken, ik heb het heel lief gevraagd en heb goede hoop dat ik over een week of 12 4 stuks hier binnen krijg:

2x maat 1 en 2x maat 2, dus wie interesse heeft....

Ik denk dat Dierfysio nu is flauwgevallen achter haar computer :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:04

Hartje: Wat voor kleur riempjes zoek je en moeten ze nieuw zijn? Misschien heb ik hier anders nog wel wat liggen dat ik nog op de opruimings-pagina moet zetten, hoop vandaag de laatste dingen op te graven en er op te zetten :)

Hihi, dierfysio kan beter gewoon lekker NU een fijn zadeltje kopen denk ik, want dit duurt nog 3 maanden en dat is ook zonde om dan in de tussentijd niks te hebben :(:)

Ik duim er voor dat ze gewoon al die net-niet zadels snel kan verkopen, en snel een leuk nieuw model London voor een mooie prijs op de kop kan tikken zodat ze lekker aan de hobbel kan daarmee.

En dan is een bruine begin volgend jaar eventueel misschien wel een optie als de kleur echt zo belangrijk is, die zwarte verkoop je dan gewoon weer toch :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:07

Dierfysio is zojuist afgevoerd ...Afbeelding

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:07

Ik zoek zwarte riempjes pmarena. Maar als ze cognackleurig zijn mag ook!
Aangezien mijn zadel toch 2 kleurig is :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:10

Pmarena, als je nu toch online bent meteen weer even een vraagje van mijn kant. Als ik alles goed heb begrepen kunnen die Soft Step Westernbeugels ook aan de extra brede beugelriemen (die met twee rijen gaatjes) toch? En die beugelriemen kunnen wel aan de tweekleurige Cherokee maar niet aan de Classic?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:14

Pmarena... potverdorie. Ik stuurde iemand (die geïnteresseerd is in mijn zadels) een linkje van je FAQ... toen moest ik natuurlijk ook op de aanbiedings en opruimingspagina kijken... damnit ik wil die cherokee-pad, en S-pommel, en T-beugelriemen, en schaap-singel en dan ook nog twee setjes inlages :+

Doe je aan kwantum-korting? :') (geintje)

Nouja, duimen dat ik mijn zadels snel kwijt ben (al vind ik het nu ook wel een beetje eng, want geïnteresseerde is een stalgenoot en weet nog amper iets over boomloos.... heb haar al gewaarschuwd dat het vaak een paar weken wennen is, want dadelijk bevalt het niet of ontstaat er een probleem en heb ik het gedaan) Heb in elk geval al aangeboden om te helpen passen :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:17

Baal dat ik nog steeds geen geldboom gevonden heb, maar aan de andere kant misschien ook wel beter. Anders had ik nu ook een zadelverzameling gehad. :+

Zag dat de leren barefoot singel 45 cm van de aanbiedingen af is. En als ik pech heb gaat iemand anders met de bontsingel vandoor. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:17

M_hartje_M schreef:

Ik zal vanmiddag even kijken wat ik hier nog heb liggen :)

Cognac-kleurig... dat heeft Barefoot niet hoor :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:19

pmarena schreef:
M_hartje_M schreef:

Haha ja ik heb de cheyenne simply red alleen die is zodanig verkleurd dat die nu cognac is!
Als je nog zwarte hebt liggen of hele donkerbruine dan mag je me gerust een pbtje sturen :) super bedankt voor de moeite!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:28

Kirsha schreef:
Pmarena, als je nu toch online bent meteen weer even een vraagje van mijn kant. Als ik alles goed heb begrepen kunnen die Soft Step Westernbeugels ook aan de extra brede beugelriemen (die met twee rijen gaatjes) toch? En die beugelriemen kunnen wel aan de tweekleurige Cherokee maar niet aan de Classic?

Ja klopt :j

De zwart-bruine Cherokee (meer western-looks) heeft een brede beugelophanging, en de Classic (meer Engelse looks) een smalle.

Je moet het zo zien:

De stijgbeugel-ophanging van de Barefoots is 25 of 50 mm breed.
De fenders / riemen / beugels zijn ook 25 of 50 mm breed.

In principe is de 25 mm breedte voor Engels en de 50 mm breedte voor western.

Daarom hebben alle pommel-zadels (Engels zeg maar) 25 mm brede ophangringen, daar hangen de normale smalle (25 mm) beugelriemen netjes stevig in vast. En die 25 mm brede beugelriemen passen weer netjes door de Engelse stijgbeugels die zo'n smal sleufje bovenin het metaal hebben.

De enige pommel-zadels die de brede ophanging hebben dat zijn de zwart-bruine Cherokee en Atlanta.
Dit kun je bij mij op de website ook zien bij de icoontjes bij de omschrijvingen:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... rokee.html

Dit omdat dit wat meer western-look-zadels zijn. Aan de Atlanta willen de meeste mensen graag western-fenders of de brede riemen, dat staat stoerder en daar passen de western-beugels met een 50 mm brede ophanging beter aan :)

De Cherokee zwart-bruin daar doe je door de kniestukken niet zo snel de bede westernfenders aan, dat wordt een beetje druk zeg maar. Maar de brede riemen staan er wel super stoer aan en dan kun je daar bvb. die Soft Step beugels aan vast maken, die beugels zijn erg populair :j

Ik heb nu de fenders (breed) en beugelriemen (smal) met de bijbehorende stijgbeugels expres uit elkaar getrokken in het shop-menu zodat het nog wat duidelijker is wat nu waarbij gebruikt kan worden.

Dat kun je overigens ook gewoon lezen in de omschrijvingen hoor, als het goed is heb ik overal de breedte bij gezet :)

En als het goed is heb ik ook bij elk artikel, de meest voor de hand liggende bijpassende artikelen er onder gezet, zodat je bvb. als je de omschrijving van de brede beugelriemen bekijkt, je daaronder bij de bijpassende artikelen de brede beugels ziet staan en direct aan kunt klikken om daar de beschrijving weer van te bekijken :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:31

Safiera schreef:
Pmarena... potverdorie. Ik stuurde iemand (die geïnteresseerd is in mijn zadels) een linkje van je FAQ... toen moest ik natuurlijk ook op de aanbiedings en opruimingspagina kijken... damnit ik wil die cherokee-pad, en S-pommel, en T-beugelriemen, en schaap-singel en dan ook nog twee setjes inlages :+

Doe je aan kwantum-korting? :') (geintje)

Nouja, duimen dat ik mijn zadels snel kwijt ben (al vind ik het nu ook wel een beetje eng, want geïnteresseerde is een stalgenoot en weet nog amper iets over boomloos.... heb haar al gewaarschuwd dat het vaak een paar weken wennen is, want dadelijk bevalt het niet of ontstaat er een probleem en heb ik het gedaan) Heb in elk geval al aangeboden om te helpen passen :j

Nou dat treft dat jij ze wilt, want ik wil er vanaf, wat een toeval *D :+

Oei ja ik snap je helemaal...daarom heb ik ook nooit iemand actief benaderd, ik laat mensen altijd zelf naar mij toekomen om te voorkomen dat het er op lijkt dat ik ze iets opgedrongen heb ofzo...want inderdaad, dan heb je het nog gedaan straks ook.... als iemand zelf niet weet waar die mee bezig is -O-

Marcella: ja klopt, die bruin lederen 45 cm singel bedoel je zeker?
Daarvan had ik er een paar teveel op voorraad en die zijn nu weg. Van het schaap heb ik er nog 1 van elk, alleen de 55 nog 2 geloof ik.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:36

Bedankt voor de info :D Dat is inderdaad ook wat ik uit de beschrijving op je site had opgemaakt, maar ik ben dan weer zo'n zenuwpees die bang is dat ze het verkeerd begrijpt dus vandaar :P

HOOO, ik zie nu pas die icoontjes waar je het over hebt. Lekker bezig weer, ik moet mijn ogen eens uit mijn broekzak halen 8)7

Nou, dan ga ik maar weer verder hopen op een geldboom :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:36

Jep helaas maar ook geen geld dus zal gewoon geduld en geluk moeten hebben en anders heb ik pech.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:17

pmarena schreef:
M_hartje_M schreef:

Oh nee ???
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Aanbi ... ognac.html :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:32

Geen fenderriempjes ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:49

pmarena schreef:
Het is mij toch altijd een raadsel waarom mensen zo zitten te prutsen met fenders... je ziet ze regelmatig ondersteboven-achterstevoren-binnenstebuiten aan het zadel zitten op foto's op Bokt, Marktplaats of elders.

Kijk dan even bij mij op de site voordat je gaat pielen :P Hier staat allerlei uitleg:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/hoe-f ... evestigen/

Trouwens speciaal voor Dierfysio en wellicht ook anderen die er interesse in hebben:
Het lijkt erop dat Barefoot nog een paar nootbruine nubuck-lederen London zadels wil gaan maken, ik heb het heel lief gevraagd en heb goede hoop dat ik over een week of 12 4 stuks hier binnen krijg:

2x maat 1 en 2x maat 2, dus wie interesse heeft....

*\o/* Oooh de maat 1! :~ Laat je het weten zodra de prijs bekend is? Ook wel goed om te weten, haha.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:54

pmarena schreef:
Geen fenderriempjes ;)

Ja ja ... klets je er maar weer uit :))

Mijn riempjes zijn trouwens net binnen, bedankt !

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:00

Pad is binnen!!!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:01

hmm,... ik wil die t- beugels maar ja, heb ook al beugel hoesjes e.d besteld....
die willen alleen nog niet komen, grrr is nu al een week of 4 terug -O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:37

Ik zit er over te denken mijn bruine Cheyenne zonder vps, maat 2 te verkopen, hij ligt maar werkeloos in de kast en ik heb nu een trekker zadel gekocht. Het is al een oud ding, maar niet kapot ofzo, dus als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel. Er zitten evt. 2 pads, 2 sets fenders (kort en lang) en westernbeugels bij. Ik had ook een singel erbij, maar geloof dat Marcella die graag wil overkopen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:50

Jep. :D *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:52

Goed geregeld, he :D ?