Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:38

Ja was heel duidelijk. Dacht echt even dat ik een verkeerd paard had opgezadeld...

Net bevestigd gekregen dat ze er nog 100€ heeft afgekregen, mag hem hebben voor 1500€ :D (incl fitting en nieuw kopijzer)
Zaterdag mag ik hem gaan halen :D

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:01

oooh fijn :) mijn paard was gisteren weer een stuiterbal, ze reageerde in het begin ook heel heftig met galoperen op het zadel, ik heb er maar 3 weken mee gewerkt en dan 3 weken stil gestaan omdat ik zelf met longontsteking zat, gisteren dan terug opgezadeld en in stap en draf loopt ze super braaf maar galop bolt ze zo haar rug en gaat ze bokken, ik denk terug even wennen aan het gevoel van lucht... voor de rest blijft ze ook braaf met opzadelen enzo dus ik wijt het nog niet aan pijn of niet passen

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:15

Ai! Terug beter hoop ik? Zit zelf met een bronchitis die niet over wilt gaan, maar ben te koppig om thuis te blijven dus ga nog dagelijks rijden. Morgen toch maar eens terug naar de dokter.

Zahire heeft haar keuze gemaakt! Superlastig met het aansingelen vandaag met haar oude zadel... Tempo en reactie waren ook vér te zoeken. Dat het maar snel zaterdag is!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:16

Wel, ik had normaal les vandaag maar ben terug naar de dokter geweest :( longen klonken weer onzuiver dus opnieuw antibiotica, puffen en hoestsiroop.

Lesgeefster komt wel met haar grondwerk doen, dus dan zadelen we maar weer op om ze te laten wennen...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:01

Ik zoek een headplate maat 3. Heeft iemand toevallig nog een ongebruikte liggen? Graag even een pb-tje.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:03

Deze middag is Sibyl bij mij geweest om een nieuwe wow op te meten voor mij en mijn jonge hengst Siebert. Volgende maand is hij 3 , daarna ga ik een tijd wat longeren met het zadel en daarna erop. Vind het een fijn gedacht dat ik nu een zadel ga hebben dat vanaf het begin mooi meegroeid met mijn paard en altijd aanpasbaar is. Siebert was vandaag tevens ook voorbeeldig braaf bij het passen , draafde ook vrolijk weg met het zadel aan de longe :)
Volgende maand heb ik het zadel en zal ik wat foto's posten.
Ik kan wel al zeggen dat hij helemaal zwart is, aan de achterkant Swarofski details , misschien komt daar nog een laque stukje bij. En een nieuwe H-singel erbij ook.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:31

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik heb mijn tweedehandse WoW bij Sibyl gaan ophalen :D. Ondertussen al twee keer mee gereden. Echt een heerlijk ding, ik ben fan!
(Zadeldekjes lijken er wel gigantisch onder...)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:49

Oh echt ? Heb ik eigelijk geen idee van. Maar vind ik niet erg ik zie mijn dekjes toch heel graag haha! :p

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:44

Afbeelding

Afbeelding

Mijn zadel valt wel mee met mijn dekjes

Ik heb wel 1 inch kortere zweetbladen

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:06

Ik zat al te denken. Mijn dekjes zijn gewoon aan de kleine korte kant eronder....
Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:09

Ik ben eigenlijk verbaasd te lezen dat er nog steeds mensen een helemaal nieuwe wow kopen ! Er zjin er zoveel 2de hands te vinden voor veel leukere prijzen ..... :o

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:09

Moet maar net je smaak zijn :D
Ik heb bv nutmeg met havanna met verlengde zweetbladen en die vind je niet zo snel 2de hands.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:26

Ik heb hard gewerkt en lang gespaard om een nieuwe te kopen, ik haal daar persoonlijk echt heel veel voldoening uit :) !

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:53

Ja, ik vond het ook veel geld als je een 2de hands moet aanpassen, nu kon ik het helemaal naar mijn zin maken, kleurtje, zitting, flappen,...

Ik heb 3, 2de handsen getest maar van de ene waren de singelstoten ook aan vervanging toe en daarom voor een nieuw gekozen, ook om de garantie, 2 passessies die je erbij krijgt en met kortingsbon voor haar eigen webshop (was toen een actie)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:22

Ik heb er 2 2e hands gekocht, ook niet super goedkoop, maar ik ben blij mee.
De ene heb ik volgens mij al iets van 6 jaar en die was toen al 2e hands, ben er nog steeds blij mee! :j

Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:29

Heel mooi ! Ik heb een fries, dus wel voor een zwarte gekozen ;)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:23

Ik heb ook 3 tweedehandse, allemaal dezelfde :D

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:51

Hier ook sinds eind februari een WoW.

Heb een grote shire, niet makkelijk om daar een passend zadel op te vinden. Helaas lag het zadel van mijn overleden shire-merrie niet meer goed op mijn huidige merrie.
Ze werd behoorlijk belemmerd in haar beweging.

Ben voor een 2e hands gegaan. Nieuw toch echt beetje very much ;)

Maar wat een verschil.....voelde me in het begin net een beginner......zo uit balans. Mijn juf zei alleen: je benen leiden geen eigen leven meer :')
Maar nu goed gewend. Echt super!!!

Heb ook moeten wennen aan de "dunne" kussens. En de enkele zweetbladen. Niet alle dekjes liggen er fijn onder, willen eronderuit sneaken.

Blij ook met een fitter/dealer in het zuiden des lands nu. En mijn geluk, ze woont haast om de hoek!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:01

Ik heb een deels nieuw, deels 2e hands door een flat tree, die was toen 2e hands in de juiste maat niet te vinden 2e hands.
Ik heb juist meer zwabberbenen gekregen door de WOW

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:05

Vandaag komt eleonora om mijn wow na te kijken. Ik heb het gevoel dat ik wat naar voor val en zadel schuift makkelijk naar links en rechts. Gelukkig blijft het wel heel mooi achter de schouder liggen. Dat was tot nu toe bij alle zadels een probleem.
Ik hoop ook andere zweetbladen te proberen. Ik kocht het zadel met standard zweetbladen, maar die vind ik rot. Ik kom met mijn knieën niet in de buurt van de wrongen waardoor er altijd lucht zit tussen het zadel en mijn knieën. Gevolg: klapperknieën :o Wat zijn jullie ervaringen met verschillende zweetbladen?

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:35

Ik heb dressuurbladen, maar heb dat gevoel niet.

Denk wel dat ik binnenkort weer een check moet laten doen, zo in de zomer. Omdat ze volop in de groei is en ik van de week schrok hoe ze aan het uitzwaren is (ze wordt volgende maand 5)
Daarbij ook weer verandering door bespiering, zeker nu ze makkelijker beweegt.

Sinds mn WoW blijft ze weer netjes staan met opzadelen/opstappen. Met mijn oude zadel begon ze op het laatst wat te draaien met opzadelen en opstappen. Teken??
Met rijden merkte ik niets aan haar.

Maar goed, ze had ook blinde wolfskiezen, met rijden niet te merken. Maar ineens wilde ze het bit niet meer in.
Als het er dan eenmaal inzat, was het geen probleem. Terwijl je met wolfskiezen toch echt iets moet merken met rijden.
Bikkel!!! Gewoon d'r best doen terwijl het niet lekker voelt.

Weet nu wel dat als ze zo doet, er echt iets is ;)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:23

Ik heb de Giant high flappen .
Ik heb lange benen en deze liggen nu supergoed! Vroeger sukkelde ik ook vaak met te veel ruimte tussen mijn knie en de wrong maar dat is weg nu, heb nog nooit zo goed gezeten

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:39

Ik heb bij alle 3 mijn zadels de conventional dressuurbladen, die blijven ook moooier vind ik.
Die met dat sierstiksel erin zijn heel mooi om te zien als ze nieuw zijn , maar ik zie bij alle tweedehandse dat ze zo "verkreukeld" zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:08

Mrijn schreef:
Ik hoop ook andere zweetbladen te proberen. Ik kocht het zadel met standard zweetbladen, maar die vind ik rot. Ik kom met mijn knieën niet in de buurt van de wrongen waardoor er altijd lucht zit tussen het zadel en mijn knieën. Gevolg: klapperknieën :o Wat zijn jullie ervaringen met verschillende zweetbladen?

Helaas, ik heb, geloof ik, 3 verschillende zweetbladen geprobeerd. Maar bij geen van de zweetbladen kwam mijn knieën ook maar in de buurt van de wrongen. In ieder geval niet bij de movable block en standaard zweetbladen. Bij de high tigh kregen mijn dijbenen wat steun, maar ideaal was het nog niet.

Mijn zweetbladen met stiknaden zagen er super netjes uit, als nieuw eigenlijk.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:28

LiindseyV schreef:
Ik heb de Giant high flappen .
Ik heb lange benen en deze liggen nu supergoed! Vroeger sukkelde ik ook vaak met te veel ruimte tussen mijn knie en de wrong maar dat is weg nu, heb nog nooit zo goed gezeten

Het stomme is dat mij het idee wordt gegeven dat het onkunde is dat deze wrongen mij niet lekker zitten. Dat ik 'meer' steun nodig heb. Ik ben helemaal niet op zoek naar een zadel waarin ik vast zit, maar die ruimte bij je knieen is gewoon enorm rot.
Ik vrees dat dat weer een diepteinvestering wordt...