Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:25

Gaaf!!!

Birel1: ik hou ook wel een beetje van apart, hihi.. dacht dat mn zadel niet meer goed lag en wilde sowieso graag een nieuw zadel. Mis steun in mn wintec..

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:44

Goldie@ bedoel apart in de goede zin! En leuke is kenmerkt de persoon die het samensteld;-) en zonder deze keuze zou alles simpel zwart of bruin zijn.

Maar moet zeggen omdat ik zwart en bruin rij is moeilijk samenstellen hihi. En heb mijn jasje zelf ontworpen en als alles apart is wordt mischien wel heel druk. En jasje is geen standaard colbert. En wist evht anders niet wat ik moest kiezen qua kleur.... En geloof mij ik ben een mega twijfelkont. Ging mijn laarzen bestellen en kon niet kiezen bruin of zwart heb ze toen maar allebei gedaan.... Schaam schaam.

Ik vindt echt leuk te horen en zien wat iedereen kiest en samensteld.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:44

Inderdaad gaaf zadel

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:59

Hahaha daar herken ik mijzelf echt zo in := zadel samenstellen heeft me echt een paar nachten slechte nachtrust gegeven..
Dacht apart van uuuh juist :+ maar zo kan je het ook bedoelen inderdaad :) erg leuk om te zien dat iedereen toch weer een ander zadel heeft.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:42

Nee vindt juist leuk en bruin zwart kan heel goed ook wel mooi, en apart maar toch niet schreeuwerig als zwart met lak rood! Ofzo iets hihi!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:22

vencedor schreef:
Kan.best zojn dat iemand mijn zadel krijgt.hihi. die.is zwart met bruine randen en die dunne randen en stiksels neigen wat naar oranje.

Of de mijne. 18 inch Icon flight zwart met blauwe weltlijn en lak achter op de lepel :)

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:49

Vindt leenzadel echt niet fijn en paard ook niet.

Maar kon steeds niet echt de vinger opleggen waarom ik het niet fijn vondt.

Heb vandaag een dikker dekje genomen en geen bontje om te kijken hoe mijn paard erop reageerde.

Toen voelde ik eigenlijk waarom ik het een k** zadel vindt.

Het is mega hard en rij mij stuk (dat laatste wist ik al)

En paard duwt steeds zijn romp naar links en wil er dus niet recht onder lopen. Terwijl daar 1st geen probleem mee was. Loopt wel met zijn benen recht achter elkaar maar de romp duwt hij er tussen uit.

Maar zonder bontje kan het Zadel ook niet want met rijden trekt hij over zijn schoft.

Doordat ik hem elke keer met bontje pakte heb ik ook nog eens niet gevoelt dat er amper vuling in he zadel bijde schoft zit.

Dus ga van de week weer proberen met het zadel van mijn andere paard te rijden

Maar die licht ook niet goed en ik kies voor een leenzadel omdat hij gewoon goed moet liggen en niet omdat hij k** ligt!

Ja en de zadels die ik heb geprobeerd waren zoooooo veel fijner! Dat waren gewoon top zadels maar bij leen zadel had ik vanaf begin (is niet gepast bij afgeven maar gewoon dit is leenzadel) twijfels maar nu heb ik stoom uit mijn oren. Kan straks gaan recht richten omdat hij onder leenzadel zo beroert loopt.

Daarnaast is hij niet meer voorwaarts. Of dit een oorzaak van het zadel is weet ik niet ga ik van de week met andere zadel proberen uit te vinden.

Sorry maar moest gewoon even kwijt dat het leenzadel waardeloos is! Mis heb ik pech dat zo beroert leenzadel heb, maar wellicht als hij was gepast bij afgeven dat gelijk al hadden kunnen weten.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:01

Zijn krachtige en lekker zittende galop is veranders in een galop waarbij hij hem niet meer doorspringt, en voelt net als een draf galopje. Een hele slechte galop in iedergeval.

En heb dit leen zadel pas 1,5 week (sinds woensdag 8 januari)

Fox_xy

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:22

Birel1 neem aan dat je al een berichtje naar Custom heb gedaan??

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:41

Tsja als dat zadel zo ligt zou ik er niet meer mee rijden. Overigens vind ik de hele leenzadel constructie een superservice, ik heb dat bij weinig andere zadelverkopers gezien. Dat een tijdelijk zadel niet helemaal op je paard aangepast wordt vind ik ook niet onbegrijpelijk. Wel rot als dat nou net bij jou is natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:23

Ik zou er idd ook niet mee rijden maar contact opnemen?

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:29

Moet er nog contact over op nemen.

Denk dat ik dat maar snel even moet doen. Maar wilde eerst echt zeker weten dat het door het zadel komt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:52

Bij ons is het leenzadel gewoon aangepast in de tussentijd.
De Flight bevslt super, ligt als een huis en wordt al steeds soepeler.

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:10

Wat leuk om zoveel verschillende ervaringen te lezen! Ik wacht nu al 22 weken op mijn droomzadel, wat me toch aardig begint te irriteren moet ik zeggen. Het is dat ik nog nooit zo stabiel en met zoveel gevoel op m'n paard heb gezeten als tijdens het proefrijden. Anders had ik het zadel waarschijnlijk geannuleerd.
Mijn leenzadel lag helaas totaal anders, een inch groter waardoor mijn zwaartepunt verder terug kwam te liggen en er niets van mijn fijne gevoel over bleef. Anderhalve week terug kreeg ik een (dacht ik) verlossend telefoontje dat m'n zadel er was. Het probleem was alleen dat de wrongen er recht op waren gezet.
De nieuwe fabriek is voor mij dus nogsteeds geen succes.. ;(

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:32

Ik kreeg net een smsje dat Claudia mijn zadel binnenkort komt brengen! Hoop dat het het wachten meer dan waard was!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:43

Ik heb mijn zadel binnen :) moet zeggen dat ik er niet zo fijn in zit als mijn leenzadel maar eerst maar is inrijden

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:29

Bregje88@ pff dat is erg lang! Begrijp het goed. Is jou wel verteld toen ze bellen dat de wrong verkeerd was hoelang het nu nog ging duren!

Ik heb vandaag met het zadel van mjjn andere paard gereden en wat een verschil. Zat nu temibste weer power achter wat vorige week met leen zadel totaal verdwenen was. In alle gang ging hij weer beter lopen en dat rare galop drafje was er ook niet meer. En liep weer met swoeng in draf. (Ondangs het zadel hem niet past, let wel past amper een plate hand tussen de bovenkant van de kamer en schoft)

Had vanmiddag al gebeld naar de fitter voor ik met het andere zadel ben gaan rijden, dat mijn paard er zo beroert onder liep. Laat ik zeggen dat erop dit moment niet een oplossing voor is aangezien ze maar weinig leenzadels hebben die voor een hoge schoft geschikt zijn. Wacht af of de fitter mij nog eerdags terug belt voor een oplossing (of wel een terug gekomen leenzadel)

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:03

@Birel1 Het goede zadel zou er direct achteraan gestuurd zijn, maar ook dat laat nu bijna 2 weken op zich wachten. :(
Maar fijn dat je paardje iig nog kan lopen ;) met de verhoogde productie moeten er vast ook meer leenzadels beschikbaar komen!

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:03

Jeetje, hoop dat hij niet meer lang op zich laat wachten!

Hoop dat ze snel een ander leen zadel hebben, of gewoon snel mijn eigen zadel;-)

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:32

Jeeh mijn zadel wordt straks gebracht!! Ben zo blij en benieuwd *\o/*
Er komt dan weer een leenzadel (wolfgang solo) vrij! ;-)

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:07

Leuk om (veelal) goede verhalen & ervaringen te lezen! Ik ben ook nog steeds mega mega blij met mijne <3
Ik heb een vraagje, weten jullie misschien wat de prijs van een 2e hands wolfgang solo (in ''normaal'' leer) zal zijn? Ik wil voor mijn andere paard ook eigenlijk een custom.. omdat zijn huidige zadel maar blijft schuiven wil ik graag een 2e handse om het financieel wat minder vreselijk te maken. Nieuw kosten ze 1650/1850 las ik op de custom site, iemand een idee wat een demo/2e handse versie zal kosten?

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:15

Volgens mij doen ze (nog) niet aan 2e hands zadels.. Maar ik zou gewoon custom even contacten!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:05

Hier eind van de ochtend m'n afspraak, zag al gelijk toen het zadel uit de bus kwam dat het niet de juiste was. Ik had een korte wrong besteld en hier zat den lange op. Gelijk nagekeken en contact gehad met Heerde maar was allemaal wel goed door gegeven.

Afgesproken dat ik deze toch een week of wat uitprobeer om te voelen of het bevalt met lange wrong, zo niet dan word er een nieuw zadel besteld.

Baal hier wel van, gewacht vanaf eind september, moeten uitstellen omdat paard geblesseerd raakte en dan niet het juiste zadel. Wel nette service dat ik deze mag uitproberen en, mocht ik toch de korte wrong willen, deze zolang kan houden maar vindt het wel slordig.
Begreep van de fitter dat ze het momenteel zo druk hebben en een nieuwe fabriek dat er dus af en toe wat misgaat.

Wat wel super was, was dat ik op m'n heen en weer drentelende, ietwat opgefokte heerschap na 4 weken stilstaan gewoon kon opstappen en wegrijden, geeft de burger moed :o

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:46

Afbeelding

Afbeelding

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:46

custom zadel van een klant voor mijn trainingspaarden :)