Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:23

uudje schreef:
@ Maris, nee zit geen dekje onder, de pad die dus onder het vel zit is beige, dus geen extra dekje er onder.
Inderdaad Jokari.

oeps, verkeerd begrepen !

uudje

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:24

maakt niet uit joh, kan toch en was nog niet zo verkeerd gedacht van je hoor.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:25

Morrie schreef:
Morrie is ook grotendeels wit, maar staat altijd buiten en slaapt in het zand of in de modder, dus hij is altijd smerig

Dus eigenlijk zwart hihi.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:44

Soms, als het niet anders kan, maakt Christ iets op bestelling. Maar dat kost minimaal 25% extra.....

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:13

Ja dat dacht ik al. Denk niet dat ik dat er voor over heb, zoals ze zijn, zijn ze ook mooi.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:21

Ze zeggen zelf dat ze gewoon productiewerk doen en geen custom made bedrijf zijn, maar ze maken uiteindelijk ook dekjes voor de meest uiteenlopende modellen, zoals Trekker en Spaanse zadels....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:44

Ik heb die minstens 25% er absoluut wel voor over hoor (nog wel meer ook) als ze voor mij een combi tussen de Butterfly en Iberica zouden willen maken.....maar helaas :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:32

Die 25% is alleen voor een ander kleurtje of een aanpassing in de kleurenmix, kan je nagaan wat ze voor jouw wensen zouden vragen..... ;(

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:59

@Buitenzinnig: je wilde de foto's gebruiken toch? Van mij mag het, maar ik zou het ook nog even aan de fotografe vragen als ik jou was zodat je zeker weet dat het goed zit :j Ze heet NESCAFE op bokt.

Hier alle foto's op een rijtje, dan kan je zelf kiezen:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6160_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4446_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7861_n.jpg
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7063_n.jpg
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8693_o.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8488_n.jpg

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:24

pmarena schreef:
Ik heb die minstens 25% er absoluut wel voor over hoor (nog wel meer ook) als ze voor mij een combi tussen de Butterfly en Iberica zouden willen maken.....maar helaas :')

Ja dan zou ik het er ook voor over hebben, als ze een fell maken naar jou zin, maar alleen voor een ander kleur dekje niet, dan vind gewoon bruin ook goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:52

Ik ben serieus zo gek dat ik er het dubbele voor zou willen betalen als ze voor mij een kruising tussen de Iberica en de Butterfly zouden willen maken :o

Maarja, je hebt het al eens gevraagd en toen was het een dikke nee begreep ik, dus tja...

Ik vind het nog steeds wel flauw, zeker als ze nu ook kleurtjes gaan doen....

Laat ze nou verstandig zijn en mij dat custom-made-Fellsattel gunnen zodat ik niet bij Barefoot hoef te zeuren om zoiets op de markt te gaan brengen, dat scheelt ze weer concurrentie O:)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:09

Het na deel is denk dat dan iedereen komt met iedeeen en sugesties en dat zou het probleem wel zijn denk ik, dan kunnen ze het werk niet meer aan en niet meer het product leveren met de qualiteit die ze nu hebben.
Maar uh je mag nog wel even doorzeuren bij BF hoor :P , ze hebben nu al een leuke pad op de markt gebracht en met wat aanpassingen zou dat zeker ook een optie voor mij zijn, maar zoals hij nu is, kies ik toch nog voor de iberica. Maar is de iberia van holuhorse dan niks voor jou? Is qua singel ligging anders[ ligt iets verder naar achter en is met de ''zweet bladen korter dan de iberica, maar langer dan de butterfly, vind alleen dat achter boogje wat minder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:16

Ik snap het ook volledig hoor waarom ze het niet doen, maar daarom baal ik er nog wel van :P

Nah daar heb ik niks aan. Singel moet juist niet verder naar achteren, en de zweetbladen korter wil ik dus ook juist niet :P

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:19

Vanochtend even op de Iberica met dubbele inlages gezeten voor 'n fotosessie (dus Don, er komen nog meer plaatjes aan _O- ).
Zat erg comfortabel moet ik zeggen, binnenkort eens een echt ritje maken om het verschil te voelen met de enkele inlages.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:35

... ik ben onzichtbaar...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:01

kvika schreef:
... ik ben onzichtbaar...

Iets wat ik gemist heb??? Ik ben soms zo kippig B-)

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 06:38

Gister een stapritje gemaakt op de iberica van stalgenootje. Heb genoten! Wel voelde ik de inlages op 't einde zitten als 'een soort plankjes' zeg maar. Niet werkelijk zo hard natuurlijk maar wel aanwezig zeg maar. Is dit op te vangen met bv de Heavy duty inlages of andere soort foam iets?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:00

Voor mij is dat wel de oplossing tegen het "plankerige" gevoel :j

Ik kan dat gevoel overigens niet helemaal plaatsen, zo hard als ik ze te paard aan vind voelen zijn ze helemaal niet :P

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:28

Thx! Ja dat had ik gister ook toen ik keek en voelde na t ritje :p

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:34

even voor BZ ;)

kvika schreef:
Ik rij nu steeds met mijn prolite eronder. Misschien wel zonde van de vacht aan de onderkant,maar ben niet de lichtste en denk dat het toch prettiger is.
Zit te twijfelen om er andere inlages in te doen,maar wat zouden die meer doen dan deze?
Wat ik wel vindt is dat de inlages die er in zitten weinig ruggengraat vrijheid ze zijn zo breed in verhouding met.de.ruimte die.ze hebben. Daardoor kruipen ze snel dichter bij elkaar.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:45

Aha - bedankt +:)+

De inlagen die er in zitten, zijn aan de randen heel erg afgevlakt, zodat je geen "randjes" in je paard duwt als je er op zit (al haast onmogelijk die te voelen door de dikke vacht) Dikkere/andere inlagen moet je ook zo afvlakken. De kans dat ze naar elkaar toe kruipen is er vrijwel niet, want ze zitten strak in het vak. De kans dat het druk geeft op de wervelkolom is er ook niet, want alles is zacht. Jouw achterwerk heeft een eigen ingebouwde kamer, dus ook daar zie ik geen noodzaak voor andere (en zeker geen smallere) inlagen. Dikker, of met meer stevigheid, kan ik me wel voorstellen, zeker als je in de beugels gaat staan. Wanneer je "niet de lichtste" bent, heb je meestal zelf ook meer oppervlak dan een dun iemand, om je eigen gewicht over te verdelen.
De CompriPol inlagen die er nu inzitten, zijn bij www.foamworld.nl in een dikkere en/of vastere kwaliteit te bestellen (gaat alleen per telefoon of mail, het staat niet als artikel op de site) Dan heb je al meer bescherming, maar nogmaals, maak ze niet kleiner, want dan gaan ze zeker schuiven. Je zou ze wat extra uitsnijding kunnen geven onder je dijen.... en absoluut ook zo afschuinen aan de randen. De meerwaarde is dat ze iets meer bescherming bieden onder de singel/beugelplaats en dat is toch vaak waar de wervelkolom dicht en onbeschermd onder de huid zit.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:25

Hoe zitten deze dekjes nou precies in elkaar? Ik zit te kijken op de website van Buitenzinnig, maar wordt er niet helemaal wijs uit. (http://www.buitenzinnig.nl/BuitenZinnig/CHRIST.html)

Dat dekje wat je op de fotos eronder ziet, zit dat erbij of moet je dat nog los bestellen? Zie ik het goed dat dááronder nog weer een laagje schaap zit? Hoor je daar dan weer een dekje onder te doen (anders wordt dat schaap daar zo harig en vies lijkt me?)

En er zit zo te zien een soort handvat aan de voorkant op?

De inlages die erin zitten kan je zelf nog wisselen voor andere?

Zitten hier nou ook ringen in om beueglriemen aan te maken? Staat in de tekst eronder dat dat bij de Premium Plus dingen zo is, de Iberica is alleen Plus toch? En als ze er wel zitten, voel je ze met het rijden zitten of het je er geen last van?

Hopelijk kan iemand mij informeren hierover!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:32

Als je goed kijkt staat op zich alles op de site van BZ :)

Over de wrongen en inlages, dit kun je min of meer zelf kiezen of je met of zonder wilt, afhankelijk van het model (zadelvormig, Iberica of Butterfly):

Citaat:
Christ Basic is het dressuur model zonder inlagen of wrongen (en dus een normale bare back pad)
De toevoeging Premium wil zeggen dat het zadel wrongen en/of een cantle heeft
De toevoeging Plus staat voor inlagen

Het Fellsattel bestaat uit een "standaard" lamswollen dekje met lamswol onderzijde en een katoenen bovenzijde. Daarop zit een nylon band bevestigd met de singelstoten eraan. Bovenop die nylon band zit nog zo'n zelfde nylon band, daar hangen de D-ringen in (zie foto op site van BZ) waaraan je je beugelriemen kunt bevestigen.

Verder zit er nog een rondgenaaid nylon riempje (handvat) voorop, en een rits voorop en een rits achterop: hier wordt de lamsvellen zitting aan bevestigd. Die kun je er dus zelf afhalen als je het "dekje" wilt wassen ofzo.

Wanneer je een Plus model (met inlages dus) kiest, dan zitten er inlagevakken in het "dekje".

Het mooie aan de Fellsättel is nu juist dat jij als ruiter lekker in het schaap zit, en het paard lekker schaap op de rug heeft. Zonde om daar nog een apart dekje onder te doen...dan haal je dat extra comfortabele gevoel voor het paard weer weg :P

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:35

Is het al volgende week? :o :):) :o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:18

mijn schaap zit, na een aantal zweterige ritjes, zonder inlages (dit keer :+ ) weer in de wasmachine, nu kan ie nog buiten nadrogen,volgende week regent het weer en kan ik dus sowieso niet meer rijden. De week erop moet ik weer volledig op kantoor aan de bak, dus dan is het weer uit met de pret.