WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:17

De bow balance heb ik al, maar helpen helaas niet voldoende tegen mijn knie en enkelpijn. Vandaar mijn idee om daar dus van die gpg adapters aan te hangen.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:57

Wel veel die de combi wow & Bow Balance hebben. Ik straks ook, want de Bow Balance had ik al.. Erg fijne beugels.. Mijn benen werden er ook stiller door!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:07

Hoe onderhouden jullie, jullie wow zadel?? Ik ben wel benieuwd hoe een wow zadel op z'n mooist blijft. Dus welke product(en) raden jullie aan? En hoe vaak?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:15

Ik gebruik van die veiligheidsbeugels die aan 1 kant open zijn ook heel erg fijn! Zelf ben ik niet zo kapot van die bow balance als ik eerlijk ben, maar dat zal ook puur zijn wat je gewend bent.

Voor het poetsen van mijn zadel gebruik ik Leder dressing van Rapide. Erg fijn spul, heel goed voor luie mensen :). 1x per week doe ik dat. Dressing op het sponsje inpoetsen, zadelhoes er weer om en in de kast.

Mijn fitter vond dat ik mijn zadel zo goed verzorgde, dus die dacht dat ik een echt poetsmiep was. Ze gebruikt geloof ik nu zelf ook het spul :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:38

meer mensen met rugpijn van een wowzadel ? Mijn buikspieren zijn ook niet echt in conditie maar ik kom echt met lage rugpijnklachten van de wow af, zelf met een bbp heb ik geen problemen als ik af stap, maar wel met de wow, ik heb het nu wat dagen geprobeerd en ben benieuwd naar andere ervaringen.
Ik heb nu EINDELIJK ( na 2 jaar gedoe elke keer en met van alles )mijn wow goed liggen en nu dit...wordt wel een beetje gaar van mezelf ondertussen

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:08

Dan even contact opnemen met je fitter, dan zal er ws toch een pompje lucht in of uit je achterste kussens moeten zodat je zelf ook weer goed zit.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:24

Ik onderhoud mijn zadel met Effax en eens in de zoveel tijd gebruikt ik Rapide lederdressing.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:10

Effax idd :j

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:11

effax houdt het mooi zwart :j ik heb vanalles staan, stubben hamanol, effax, nog een potje met witte creme waarvan ik de naam ff kwijt ben....gebruik allerlei...

jeannine45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:12

Ik zou heel graag het westernzadel van WOW zien... wie ??

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:14

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:48

Komt het bij de wow vaker voor dat er droge plekken na het rijden onder het zadel zijn. Bij mij zitten naast de schoft aan beide kanten droge plekken met daar omheen zweet, ik vraag me af of dit nu goed is of niet... Zadel is net weer gevuld. Ik heb de fitter gemaild maar ben ondertussen benieuwd naar jullie reacties.

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:11

@ Paperboy Een stukje terug in het topic (blz 62,63) hebben we het daar ook over gehad.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:24

Dankje Jenn_Mellow :D , jouw foto's zien er precies zo uit als bij mij...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:21

Paperboy schreef:
Komt het bij de wow vaker voor dat er droge plekken na het rijden onder het zadel zijn. Bij mij zitten naast de schoft aan beide kanten droge plekken met daar omheen zweet, ik vraag me af of dit nu goed is of niet... Zadel is net weer gevuld. Ik heb de fitter gemaild maar ben ondertussen benieuwd naar jullie reacties.

volgens mij heb ik exact hetzelfde, ik zal even mijn foto uploade, die heb ik een tijdje terug gemaakt, maar vergeten te posten hier. Mijn paard loopt echter super, dus ik denk niet dta het een probleem is.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:25

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:07

Zinn zo te zien inderdaad het zelfde . Mijn paard loopt verder ook goed, alleen moet ik heel erg goed opletten dat mijn zadel recht blijft liggen op mijn paard. Doordat hij mij graag op rechts zet en ik ook wat scheef ben (nooit geweten trouwens, op mijn andere paard nooit last van gehad) wil mijn zadel nog weleens naar rechts zakken.... Sinds de laatste aanpassing al veel beter gelukkig. De plekken vielen nu ook ineens op maar dat komt dus meer voor bij de wow.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:23

Ik was ruim een week geleden nogal hard van mijn paard gevallen en wat me daarna opviel, was dat ik daarna dus meer op links zat. Gelukkig had ik een afspraak bij m'n osteopaat staan voor mezelf, die heeft weer e.e.a. terug in balans gebracht en gelukkig zat ik daarna ook weer in balans op m'n zadel.
Het is dus inderdaad wel belangrijk te weten of je paard, en/of jezelf en/of je zadel scheef is.
Als je een permanente scheefheid in je lichaam hebt, kan zadel daarop aangepast worden met meer of minder lucht, maar als je zelf, en/of je paard scheef bent, zul je daar door training en/of behandeling iets aan moeten doen.

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:38

Zinn schreef:
Op mijn zwarte paard was het op de foto's zelf erg slecht te zien, dus ik heb het dekje gefotografeerd

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3728_n.jpg

Bij mijn paard heb ik dit wat verder naar achteren, in het midden. Ik gebruik de point strap dus daarom zal het wel verder naar achteren zijn. Het blijft niet zo droog als op jouw foto, maar wel iets droger dan de rest. Ik zie het vooral goed als ik zonder zadel rijdt. Dan zitten er twee rechthoeken naast de ruggengraat...
Maar mijn paard gaat ook prima, dus ik denk niet dat het een probleem is.

@ Paperboy; ben benieuwd wat de fitter zegt

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:40

Ik heb net bericht gehad van mijn fitter. De droge plekken van de voorkussens (naast de schoft) zijn goed als ze aan beide kanten zitten. De drogen plekken komen omdat het zadel daar stabiel en aangesloten ligt. Achteraan het zadel moet wel helemaal bezweet zijn omdat daar beweging is door buiging daar mogen dus geen droge plekken zijn....

Mijn zadel is nu de laatste keer achter niet gelijk gevuld om recht te komen op mijn paard doordat ik op het moment zelf iets heb waardoor mijn balans niet in orde is, nu blijft mijn zadel ook rechter. Bij de volgende check hoop ik zover opgeknapt te zijn dat het zadel weer gewoon gelijkmatig gevuld kan worden. Mijn paard is overigens ook linksgebogen waardoor het nu voor mij dus erg moeilijk is om zelf recht te blijven omdat ik dat nu niet voel als ik scheef zit... Een tijdelijke oplossing zodat ik mijn paard niet nog schever ga maken...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:15

MarChak schreef:
Dan even contact opnemen met je fitter, dan zal er ws toch een pompje lucht in of uit je achterste kussens moeten zodat je zelf ook weer goed zit.

dat is het inderdaad, ik denk wel een paar pompjes trouwens.. ;)

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:38

Ik heb vandaag mail van mijn fitter gehad dat volgende week het zadel bij haar binnenkomt!! Zin in, eindelijk weer rijden :D.

Is die leder dressing trouwens wel geschikt voor bruin leer? Ik krijg een donkerbruin zadel dus zou graag van jullie horen wat jullie denken van bruine zadels en de verzorging ervan..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:43

voor mn bruine tuig gebruik ik de tubes hamanol van stubben, voor de rest passier zadelzeep en effax

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:50

Ik doe het zelfde als knollentuin, de hamanol niet in de winter in je poets kist laten want dan krijg je het dr nooit meer uit :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:53

nope, in n warm sopje... :D dan wordt ie lekker dun