Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Soraya85 schreef:Of je moet heel handig zijn? Dan zou je een stukje stof over je pad kunnen stikken (in een leuk kleurtje), maar of het er mooier van wordt, dat weet ik niet...
julius_juut schreef:Soraya85 schreef:Of je moet heel handig zijn? Dan zou je een stukje stof over je pad kunnen stikken (in een leuk kleurtje), maar of het er mooier van wordt, dat weet ik niet...
Hoef je echt niet heel handig voor te zijn. Iedereen die een naald kan kopen, daar een draad in kan steken, en vervolgens een rechte lijn kan naaien kan hoezen onder een dek maken.
chaatje16 schreef:Hoe kan dat dan alsnog de druk op de ruggengraat..? Dat dek ligt er dan toch onder en een anky dekje geeft toch geen druk..
Hester schreef:chaatje16 schreef:Hoe kan dat dan alsnog de druk op de ruggengraat..? Dat dek ligt er dan toch onder en een anky dekje geeft toch geen druk..
Ik heb nog nooit een Anky-dekje géén druk zien geven. Aangezien ze helemaal niet anatomisch gevormd zijn drukken ze snel op de schoft en achter op de rug.
Het idee van boomloos (en een goed passend boomzadel heeft hetzelfde principe) is dat er helemaal NIETS op de ruggegraat zelf ligt. Alle druk komt aan weerskanten van de ruggegraat, op de rugspier te liggen. Daarom moet een dekje ook goed de kamer ingetrokken worden (althans, zo heb ik het geleerd). En daarom zijn die luxe zadelbontjes lang niet altijd ook echt positief voor het paard.
Maar hey, het voordeel van een Anky-pad is natuurlijk dat je met een Anky-dekje ook meteen Anky-talent hebt