wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:13

Sorry patricia wel interesse maar op dit moment is de geldboom leeg dus mijn andere merrie moet nog even wachten op een wow. Ga morgen de wow Korrektor op haar uitproberen. heeft ze toch iets van de wow.

Seven

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:33

asl iemand nog een mooi hoofdstel zoekt ik verkoop de stubben weer, ookal heb ik hem nu 2 x gepast hij sluit gewoon niet goed bij de neusriem en even een andere neusriem is 90 euro beetje te vind ik.

kleur is tobacco en leer is super kwaliteit

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:51

Weer een wow vraag van mijn kant;
Hoe bevestigen jullie je dekjes onder je zadel?
Ik heb een eskadron cotton dekje.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:56

Kaspar: ik heb scapa's, zitten alleen 'vast' waar de singelstoten door het lusje gaan. Ik knip die andere lusjes altijd eraf. Blijft goed liggen zo!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:09

ik leg de lussen van het chabrak tussen de frontpanels en het zweetblad,blijft zo eigenlijk bij alle chabrakken gewoon goed liggen

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:16

Ankie_Boris: Dat deed ik vroeger ook altijd met m'n dekjes (toen ik nog een Fryso zadel had). Maar met dit zadel ben ik toch wat bang dat m'n dekje gaat schuiven, dus lusjes eraf knippen vind ik een beetje riskant dan.

Knollentuin: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :o? . Heb je mss een foto?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:19

ik doe enkel de singellus de rest maak ik nooit vast, ik gebruik voornamelijk br event dekjes die blijven het beste zitten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:36

nee n foto heb ik zo snel ff niet. maar je hebt die kussens aan de voorkant bij schouder \schoft en daaroverheen ligt je zweetblad. ik doe het chabrak op de rug,leg het zadel erop en voor ik de singel vastmaak steek ik de lussen van het chabrak tussen die kussens en het zweetblad. door het vastmaken van de singel komen die lussen redelijk vast te zitten.issie zo helder?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:38

Aha helemaal duidelijk knollentuin.
Zal ik morgen ook eens proberen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:41

gaat jou lukken! :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 09:34

ik heb er nu een eurostar onder liggen met alleen singellussen vast, ga straks een anky proberen zonder lussen, gaat dat niet, kan ik daar altijd nog lussen op laten zetten voor de singel

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:10

Hallo allemaal,

Ik heb geen ervaring met WOW zadels, wel trekt het mijn aandacht,maar vindt ik het een hele aanschaf. Ik ben zelf een fan van Exselle en Jaguar zadels nu weet ik dat,dat echt A-merk zadels zijn.

Nu vraag ik me sterk af waar 'top'ruiters mee rijden... rijden er ook ruiters op grand prix niveau met deze WOW zadels of stinken wij alleen als consument in deze dure luchtgevulde zadel??

Ik bekijk het kritisch,maar ben op zich wel heel erg enthousiast hoor, dus graag geen aanvallen,maar probeer het van de andere kant te bekijken.

Gr Annicka

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:20

dat een topruiter wel of niet met een bepaald zadel rijdt zegt ook niet alles.........daar zou ik mijn keuze niet vanaf laten hangen.
een beetje logisch nadenken helpt veel mee,het wow zadel is erg goed aanpasbaar,en ik weet toevallig dat er een model van prestige bestaat dat even duur is als een wow,alleen is die wolgevuld,paard veranderd in bouw,zadel past niet meer,en tadaaa dag duur prestige zadel.
je wow kan dan vaak gewoon aangepast worden.

Laurens van Lieren rijdt bv met een wow zadel volgens mij.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:43

Wayne Shannon ook denk ik.

Ik ken ook topruiters die met wintec rondhobbelen. Is maar waar jij en je paard je bij goed voelen zeker?

Ik doe de lussen zoals Knollentuin het doet.

Seven: prachtige frontriem!

Even een vraagje: wat kost eigenlijk een boom? Denk nl. dat ik een grotere boom nodig heb en wil wel eens weten wat me dat zou kosten?!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:47

als je een kopijzer of headplate bedoeld,ik dacht dat die 25 euro zijn oid

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:51

ik rij in de subtop en ik kom geregeld wow tegen hoor,maar ik zie ze ook op recreatie hafjes ;) en laatst op tv grand prix wereld beker nivo 2 wow's. dat zegt toch idd niks? wat past jou en wat past je paard?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:01

Kaspar schreef:
Weer een wow vraag van mijn kant;
Hoe bevestigen jullie je dekjes onder je zadel?
Ik heb een eskadron cotton dekje.

Ik bevestig ze aan de ringetjes aan de voorkant. De lussen er doorheen trekken, klitteband dichtmaken en dan een keertje het bovenste stuk van het klitteband onderdoor halen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:02

Ben het er mee eens dat het niets zegt of een top ruiter en mee rijd, je moet er als ruiter natuurlijk ook op kunnen zitten (hoewel ik stiekem vind dat je aan elk zadel kunt wennen :D) Maar ik denk als je goed naar de verhalen kijkt de verschillen voor en na de wow dat je al snel overtuigd wordt, de prijs ja als dat een struikle punt is zul je met alles met paarden wel ergens tegen aan lopen enkel verdiend de wow zich terug (mits goed aan gemeten maar dat geld voor alles natuurlijk)

Mijn paard is zo goed geworden en sterk op zn rug naar nu 3 maanden een wow heb nog nooit een paard zo snel zien veranderen, waar hij eerst gevoelig was met aansingelen en op de borst met borstelen gaat hij nu staan soezelen en kijkt hij met aansingelen niet op of om, ook met opstappen staat hij ontspannen en kan hij stil staan zonder te zeuren en voor en achterwaarts te bewegen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:05

paloma_arab schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb geen ervaring met WOW zadels, wel trekt het mijn aandacht,maar vindt ik het een hele aanschaf. Ik ben zelf een fan van Exselle en Jaguar zadels nu weet ik dat,dat echt A-merk zadels zijn.

Nu vraag ik me sterk af waar 'top'ruiters mee rijden... rijden er ook ruiters op grand prix niveau met deze WOW zadels of stinken wij alleen als consument in deze dure luchtgevulde zadel??

Ik bekijk het kritisch,maar ben op zich wel heel erg enthousiast hoor, dus graag geen aanvallen,maar probeer het van de andere kant te bekijken.

Gr Annicka

Zie link voor topruiters op de site van wow zelf

http://www.fteltd.co.uk/wow/wowriderendorsements.htm

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:11

Afbeelding
Afbeelding

Heeft even geduurd maar hier vast 2 foto's. Beugels liggen nog over de andere kant, zadel is nog niet aangesingeld, maar alvast voor de eerste indruk!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:14

ziet er goed uit, waarom heb jij voor extra ringen gekozen

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:14

ziet er netjes uit, heb jij nu deep sit en conventional bladen?

paloma_arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:15

Ok, bedankt voor de reacties. Ik heb al spijt van het plaatsen....omdat iedereen het verkeerd opvat.

Een ruiter die op een heel hoog niveau rijdt, zit veel meer op n paard dan de meeste van ons op het forum 'doorgaans' . Ze hebben vaak ook n andere achtergrond en kijk op paarden. Denk aan het gezegde je hebt mensen met paarden en paardenmensen. Ik val hierbij niemand aan en ja je kunt ook professional zijn zonder dat je op hoog niveau rijdt. Maar ik bedoelde mensen die veeel rijden op prof gebied. Ik vroeg me af of het nu gewoon een hype is of dat het gewoon echt te gek is. en op deze manier wilde ik dat afwegen.

Gr Annicka

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:16

mooie kleur! De extra ringen voor zadeltassen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:18

Ik herken je gevoel paloma_arab.
Ik heb in het begin van dit topic ook hier vragen overgesteld. Mede uit eigen ervaring.