Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:43

Oh ja die halve wrongen heb ik ook, vind het heerlijk zitten. Ik zal straks nog wel foto plaatsen met paard en zadel in zijn geheel ;)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:02

Zoals beloofd nog een foto bij daglicht en het paard met zadel ;)

Afbeelding
Afbeelding

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:56

Allemaal zadels in de maak :D

Ik moet nog 2 nachtjes slapen :):)

Ik zie je foto's niet supertinkie, zal thuis nog is kijken. Dan kan ik ze wel zien :D

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:43

WHahhhhh Partoutz goed bezig puf ik nog 15 dagen :D Laat effe weten of je hem echt heb moeten inrijden

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:44

Nou ik hoop het niet, heb zaterdag wedstrijd.... :))

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:02

Wauw, op die nieuwe foto's lijkt het wel een ander zadel. :P
Zijn het verschillende kleuren leer? Want dat zie je dan weer niet op de nieuwe foto's.
En wat een cool paard heb je trouwens :D!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:06

Shalot, ik heb hem niet hoeven inrijden, je tuft er zo op weg. Het enige is dat het leer nog wat stug is, dus je moet wel goed invetten.

@ Katyatje: Het leer van de zitting en het zweetblad verschilt enigzins van kleur, maar dat komt meer doordat het verschillende leersoorten zijn. Ik heb het zadel inmiddels een paar keer ingevet dat maakt ook verschil, want het leer was wel droog.
Dus nu zijn de kleuren al een stuk beter. En bij donker ziet het er toch anders uit dan overdag hihi ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:29

Ik moest de eerste 2 weken dagelijks vetten, op een gegeven moment dreef het leer onderhand van het vet, haha!
Maar het zat idd gelijk goed, alleen de zweetbladen zijn wat stug in het begin.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:33

Zadel staat King heel erg goed zeg! Heb je een kalfslederen zitvlak genomen dan? Ikke ook, ik heb alleen alles in het zwart. Ik heb ook een eenkleurtje, maar durfde het bruin niet goed aan. Wat voor hoofdstel heb je erbij gecombineerd?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:54

Nee heb niet kalfslederen zitvlak, ik weet niet wat het wel is, maar het is wel anders hihi ;) Nu heb ik er nog een zwart hoofdstel bij, omdat ik momenteel bitloos rijd, proberen hoe dat gaat met King. Dus ik heb nu een niet al te duur bitloos hoofdstel. En als dat goed gaat, bitloos rijden, kan Arno voor mij nog een bijpassend hoofdstel maken.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:04

Ziet er goed uit zo op de foto supertinkie :D

Tout staat met een dikke bult achter zijn linker oor. Kan geen hoofdstel om.
Mag er niet eens aankomen, zo zeer doet het -O-

Snoeppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:56

Ik lees al een poosje mee, had eerst een wow in gedachte, maar daar heb ik helaas het budget niet voor :D

Ik heb alleen net zo'n paard als supertinkie, en moet je eerlijk zeggen dat ik het zadel wel heel erg hoog vindt liggen op de foto, alsof de boomtakken direct in de schoft prikken.. Hij ligt achterover en de beugelriemen hangen ook niet mooi naar beneden. ( na al heel veel zadels te hebben gepast en gekocht kan ik mij wel ervaringsdeskundige noemen :D )

Kan het misschien zijn dat dit soort zadels niet zo geschikt zijn voor ronde paarden? Mijn paard heeft een schoftbreedte van rond de 35 a 36 cm...?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:18

Het zadel ligt in het begin heel hoog wanneer je er niet op zit.
Dit komt omdat de vulling nog zo luchtig is,die moet nog inzakken.
Hij laat het zadel op maat maken,dus boomwijdte maakt niet uit.
Als een model niet passend gemaakt kan worden voor jou paard dan zegt hij dit ook.
De beugelriemen hangen hier niet mooi naar beneden omdat de zweetbladen nog wat uitsteken naar buiten.
Het zadel moet namelijk nog ingereden worden.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:46

nou ik heb anderhalve week geleden ook bestelt.. een San Dressage met een heel ielig wrongetje (niet de standaard). Ik ben benieuwd. Was heel grappig. Mijn ruin danste echt weg onder het testzadel. Normaal ben ik 15 minuten bezig hem op het achterbeen te zetten. Nu draafde hij uit zichzelf op het achterbeen weg :-) Dus na 5 minuten was ik verkocht...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:20

Wat een super verhalen zeg!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:40

Snoeppaard schreef:
Ik lees al een poosje mee, had eerst een wow in gedachte, maar daar heb ik helaas het budget niet voor :D

Ik heb alleen net zo'n paard als supertinkie, en moet je eerlijk zeggen dat ik het zadel wel heel erg hoog vindt liggen op de foto, alsof de boomtakken direct in de schoft prikken.. Hij ligt achterover en de beugelriemen hangen ook niet mooi naar beneden. ( na al heel veel zadels te hebben gepast en gekocht kan ik mij wel ervaringsdeskundige noemen :D )

Kan het misschien zijn dat dit soort zadels niet zo geschikt zijn voor ronde paarden? Mijn paard heeft een schoftbreedte van rond de 35 a 36 cm...?

Mijn paard loopt met dit zadel beter dan hij ooit gedaan heeft. En ik heb de nodige zadels ook al op dit paard gehad en als het niet goed is merk ik dat gelijk. Daarnaast, het zadel is net nieuw, het leer e.d. moet allemaal nog wat vormen en soepel worden. Die beugelriemen hangen wat scheef naar achteren doordat ik er flinke (halve) wrongen onder heb zitten waardoor het zweetblad wat afstaat als er niemand op zit.
Als dit zadel niet geschikt was geweest voor King had Arno dit gelijk wel gezegd dus mocht je een AB zadel overwegen Snoeppaard, hoef je daar niet over in te zitten. En je kunt natuurlijk van te voren eerst ook informeren of het geschikt is voor jou paard.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:21

Vanmorgen is Arno de twee nieuwe zadels komen brengen en gelijk nog een tweedehands ook voor een pensionklant en een voor de paarden in training (wordt nog op gestuurd).

Zat al heerlijk en het resultaat mag er wezen. Ben benieuwd hoe het voelt als ik morgen fanatiek ga rijden :) Foto's komen nog wel.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:12

Ik heb mijn zadel!!! *\o/*

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:23

Woew! *\o/*
Welk type is het? En hoe ziet het eruit? (Ik zou terug kunnen kijken maar het staat wrs heel ver..)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:31

Foto's foto's foto's! :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:39

Foto's zijn aan het uploaden :D

San Dressage zitvlak.
SB kniewrongen, de lange & standaard.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:42

Passen :D (zonder neusriem vanwege bult achter oor)
Afbeelding

Zonder flits
Afbeelding

Met flits
Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:45

mooi :D
volgens mij zat ie wel lekker :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:48

Het was heel erg wennen, maar ik geloof dat ik er snel aan gewend ben hoor :)) :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:52

Heel mooi :D !
Is bruin de nieuwe mode eigenlijk? Heb nog nooit zoveel bruine dresuurzadels gezien voor ik in dit topic terecht kwam. :P