Moragh schreef:Zadel ligt zo'n 2 vingers achter schouderblad, schouderblad ligt heel fijn in de romp dus kan mooi onder de boom door-roteren. Paarden met "uitstekende" schouderbladen kunnen dit minder goed, dus daar moet je OF een bredere boom hebben OF echt verder naar achter liggen (maar ook dan is het moeilijker...)
En qua riemen... trektocht ervaringen wijzen uit dat dat niet gebeurd, maar enige gewenning (of een stevig dekje) kan wel nuttig zijn.
Dit is de 38W inderdaad, de 42 en forty hebben grotere zit. En ik heb hier bijzonder veel aan (plus ik zit net op die 70 kg grens...)
Hioer was trouwens weer mooi te zien dat een totale zadellengte van 50 cm (ik heb zelf gemeten en kwam op 48 cm trouwens) toch voor 44 a 45 cm kan dragen. In de totale lengte van het zadel wordt nl ook de welving aan voor en achterkant gemeten, terwijl die lang niet op alle paarden dragen...
hoi ester, mooi zadel he! ik heb er sinds een jaar ook een. Fijn zadel maar fenders zijn wel aan te raden. we hebben ook een drukmeting laten doen bij country mill misschien wel interessant die eens op te vragen, je werkt toch samen met hun? In ieder geval in de druk aan de voorkant van het zadel erg groot daar ligt heel veel druk en een dik shabrak het liefst op lucht is ook aan te raden om de druk op te vangen. Verder fijn licht gewicht zadel.
Daarbij is een langer shabrak wel fijn om de druk van waar de singel begint/ vast gemaakt wordt op te vangen. In het begin moet je een beetje aan de hardheid wennen ik dan tenminsten maar een bondje is erbij te bestellen.
Ik heb hier ooit een vraag gesteld dus ik weet niet wat voro antwoorden jullie hier verwachten maar dit is in ieder geval mijn ervaring met het zadel.