kaatje_fl schreef:Ik ben net buiten gaan rijden en ben een beetje van slag.
Ik dacht voor de veiligheid mijn oude hoofdstel te gebruiken, omdat ik hiermee altijd op buitenrit ga.
Op een gegeven moment wordt mijn paard zo wild, steigeren, bokken, met haar voorste benen stampen (leek net een wilde hengst). Ik ben echt uit angst voor wat er kon gebeuren afgestapt (mss beetje dom achteraf). Ze schudde zo hard met haar hoofd en beet op haat bit net alsof ze een bit met prikdraad in haar mond had. Zo ken ik mijn lieve merrie echt niet, ze is overigins 15 en heeft toch behoorlijk wat buitenrit-bos - concours,... ervaring. Eenmaal thuis in de weide was ze rustig alleen bleef ze met haar hoofd schudden, het irriteerde haar echt. Mijn vader beweert dat ze mij uittest of de baas probeert te spelen, maar ik zie het meer als irritatie van iets.
Paarden liegen niet en bespelen je niet! Ze doen misschien vervelende dingen als je ze daar een goede reden voor geeft (niet consequent bent ofzo, iets oneerlijks vraagt, het wil eerder gebeuren bij dominantere of eigenzinnige paarden, die niet zomaar alles van je pikken), dat ondervind ik steeds aan den lijve. Natuurlijk is er iets aan de hand. Maar goed dat je bent afgestapt. Ze schudt steeds met haar hoofd, heel goed kan er iets met haar hoofd zijn. Wacht, ik stuur je even een PB...