Maar verder geen idee of dit wat zou kunnen zijn, flink prijzig om zomaar te bestellen.
Suggesties zijn dus welkom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JacKing schreef:@daphara
hierbij de fotos. merrie is 161 rond en kort. heeft 1,5 jr geleden een veulentje gehad
zadel blijft wel ok liggen, onlangs nagekeken
deze singel rijden we nu mee een rider pro neopreen met memoryfoam 65 cm
[ [url=m/fwZPSE.jpg]Afbeelding[/url] ]
zit redelijk maar elleboog klemt toch nog wel tegen de singel (zeker nu ik weer eens heel kritisch beoordeel)
[ [url=m/Ljh4SB.jpg]Afbeelding[/url] ]
onlangs geprobeerd (geen foto's) br banaan singel met wol 65 cm. elleboog floepte over het materiaal. geen succes
dit is een leren heel zacht anatomisch mooie uitsnede 75cm, in stand ziet het er super uit, met lopen loopt ze gelijk met de ellebogen er tegen aan dusdanig dat ze niet meer wilde lopen. kon ook niet met mijn hand ertussen dat deed pijn
[ [url=m/Df6Cz0.jpg]Afbeelding[/url] ]
lemieux anatomisch (niet leer) met wol 70cm, ook hierbij floept de elleboog er tegen aan
[ [url=m/Jnf4oD.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik denk aan
een hkm https://www.agradi.nl/hkm-singel-lamsvel-zwart-zwart-70.htm
[ [url=m/VqUhaT.jpg]Afbeelding[/url] ]
ook busse opti summer https://www.kifrahorse.nl/Dressuursingel-Opti-Curved-Summer
lijkt me iets
[ [url=m/eO0mVS.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mUtncT.jpg]Afbeelding[/url] ]
of deze https://www.hetgareel.nl/chamberlain-dressuursingel-gel-elastiek-anatomisch-14985/
[ [url=m/nVHyzu.jpg]Afbeelding[/url] ]
heel benieuwd naar jullie ervaringen en tips
Liiesjjj schreef:Ik heb misschien een hele domme vraag![]()
Laatst heb ik voor mijn paard een fairfax singel gekocht (asymmetrisch). Alleen het flapje aan de voorkant sluit niet aan en ik verwacht dat dat wel moet. Of hoeft dat niet?
Simone238 schreef:Bedankt voor jullie reacties, voor mijn info asymetrisch en anatomisch is dus gelijk? Of zit ik verkeerd.. was door de osteo getipt op de edix anatomic vanwege de bewegingsruimte bij de oksel en het elastiek.
Maar verder geen idee of dit wat zou kunnen zijn, flink prijzig om zomaar te bestellen.
Simone238 schreef:Simone238 schreef:Bedankt voor jullie reacties, voor mijn info asymetrisch en anatomisch is dus gelijk? Of zit ik verkeerd.. was door de osteo getipt op de edix anatomic vanwege de bewegingsruimte bij de oksel en het elastiek.
Voor de edix gegaan.
Wat vinden jullie? Hij zit mooi hoger en paard lijkt het prettig te vinden.
[ [url=m/VtEwos.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2xIhBO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onderste moest hij nog een gaatje gesingeld komt dus nog ietsje hoger
xLiez schreef:Het is een beetje een onhandige foto want in het echt zit de singel niet tegen het been aan.
Wat bij mijn pony zo lastig is, is de lengte. Hij zou eigenlijk langer moeten maar dat kan bijna niet. Ik zit dan tegen het zadel aan. Dit is een 60cm (Harry’s Horse freefit), deze heb ik even geleend en hij loopt er heel ruim onder. Twijfel alleen of ik een 65cm moet hebben of niet.
[ [url=m/cRllVZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Farjen schreef:Ik was gisteren in de ruiterwinkel en wat aan de praat geraakt met de zadelpasser van daar.
Hij had 2 singels die hij mij aanraadde:
- de prestige RP: omdat deze los in het "rondje" ligt krijg je veel bewegingsvrijheid
https://www.ruitersweelde.be/nl/item_si ... x?pid=6009
- Scharf
https://www.ruitersweelde.be/nl/item_fr ... x?pid=6009
Iemand hier al ervaringen hiermee? Mijn osteopaat heeft lang geleden die van Prestige me aangeraden voor mijn vorig paard. Maar dat ronde stuk lijkt me zo groot
Floran schreef:xLiez schreef:Het is een beetje een onhandige foto want in het echt zit de singel niet tegen het been aan.
Wat bij mijn pony zo lastig is, is de lengte. Hij zou eigenlijk langer moeten maar dat kan bijna niet. Ik zit dan tegen het zadel aan. Dit is een 60cm (Harry’s Horse freefit), deze heb ik even geleend en hij loopt er heel ruim onder. Twijfel alleen of ik een 65cm moet hebben of niet.
[ [url=m/cRllVZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lastig probleem inderdaad. Je hebt een zadel met relatief gezien vrij lange zweetbladen, met een veel langere singel ga je ook niet uitkomen denk ik, in elk geval goed zoeken naar een singel met de gespen zoveel mogelijk aan het uiteinde. Wat mij aan deze singel wel opvalt is dat de gespen ongelijk zitten. Ik ben bang dat deze singel naar voren gaat trekken hierdoor.
Flubberboot schreef:Hoi hoi!
Ik ben opzoek naar een andere singel maar door de singels, zie ik de singels niet meer om het maar zo te zeggen![]()
Ik heb nu de tribal leren dressuursingel en die past an sich wel goed maar paardlief blijft last hebben van singelnijd dus wil ik even kijken of een memory foam singel daar wat mee wilt helpen. Ze had een tijdje terug last van haar buik maar sinds aanpassen van voorbeleid heeft ze daar geen last van. Singelnijd heeft ze nu al een jaartje en ik hoopt dat het met gewoon langzaam aansingelen en tussendoor knuffelen misschien minder zou worden maar ze blijft last hebben... Iemand die een suggestie heeft??
Daphara schreef:Flubberboot schreef:Hoi hoi!
Ik ben opzoek naar een andere singel maar door de singels, zie ik de singels niet meer om het maar zo te zeggen![]()
Ik heb nu de tribal leren dressuursingel en die past an sich wel goed maar paardlief blijft last hebben van singelnijd dus wil ik even kijken of een memory foam singel daar wat mee wilt helpen. Ze had een tijdje terug last van haar buik maar sinds aanpassen van voorbeleid heeft ze daar geen last van. Singelnijd heeft ze nu al een jaartje en ik hoopt dat het met gewoon langzaam aansingelen en tussendoor knuffelen misschien minder zou worden maar ze blijft last hebben... Iemand die een suggestie heeft??
Singelnijd kan van veel oorzaken komen, zo ook van maagzweren, zand in de darmen, een slecht passend zadel, pijn in de rug of SI gewricht, maar ook van een singel die te kort is of niet goed past bij de bouw van je paard.
Suggesties kunnen pas echt goed gegeven worden als je recente foto’s van de zijkant van je paard plaatst, het liefst:
- Een foto met niets er op
- Een foto gezadeld en aangesingeld voor het rijden
- Een foto gezadeld en aangesingeld na het rijden
De informatie die we dan nodig hebben is de huidige singel, link of foto en de lengte van gesp tot gesp. Wat is je budget voor een nieuwe singel en welk materiaal heeft je voorkeur.
Met die informatie kunnen we hier goed meedenken en suggesties geven wat betreft singels.