De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:28

Ben ook benieuwd naar de huskies!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:28

Ik ben ook benieuwd naar de Husk beschermers, lijken mij voor dressuur wel fijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:06

Ben ook benieuwd naar ervaringen met de husks! zien er goed uit!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:33

Heeft iemand ervaring met de Veredus piaffe beschermers? Zijn ze een beetje ademend en hoe blijven ze zitten, maw zijn ze hun geld waard.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:09

Bij mijn paard draaide ze rond, bij het paard van men vriend blijven ze mooi zitten. Of ze ademend zijn kan ik mij niet meer herinneren :o

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:21

Die beschermers van Husk zien er zeker goed uit. Ik wilde ze ook bestellen maar helaas zijn ze in Medium uitverkocht. En Full is echt te groot vrees ik...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:38

Ik heb de mijne ontvangen!
In 2 dagen tijd van UK naar België dus prima service!
Zitten ook in een mooie bewaartas!

Ik kan ze helaas nog niet meteen uittesten, paard is dinsdag geopereerd aan beide voorbenen en moet een 6tal weken revalideren alvorens weer te werken maar ik wou dit alvast als haar "volledig herstel geschenkje" hebben liggen!

LaPuraVida: waarschijnlijk heb ik dan voor je neus net de laatste mediums weggekaapt... mijn excuses hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:40

Little_Gift schreef:
Ik heb de mijne ontvangen!
In 2 dagen tijd van UK naar België dus prima service!
Zitten ook in een mooie bewaartas!

Ik kan ze helaas nog niet meteen uittesten, paard is dinsdag geopereerd aan beide voorbenen en moet een 6tal weken revalideren alvorens weer te werken maar ik wou dit alvast als haar "volledig herstel geschenkje" hebben liggen!

LaPuraVida: waarschijnlijk heb ik dan voor je neus net de laatste mediums weggekaapt... mijn excuses hihi!

Zou je eigen foto's willen maken? Ben heel benieuwd

Irisx233

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:07

Fijn dat je ze binnen hebt !
Helaas wordt mijn geduld nog even op de proef gesteld, de large zonder piping bleek helaas ook te zijn uitverkocht.
Werd netjes op de hoogte gesteld en hoop ze over ongeveer 2 weekjes te ontvangen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:41

Nini_roosje: wil best foto's maken hoor maar zoals gezegd, foto's dat ze om het paard zitten, zal niet voor de eerst volgende 6 weken zijn aangezien ze net geopereerd werd aan beide voorbenen. Dus als je effe 6 weken geduld hebt, dan kan ik foto's maken...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 07:59

Ik hoop ook dat ik er kan bestellen, denken jullie dat M gaat voor kleiner paard(1.56)?

Alsook, heeft er iemand een idee of voor bovenstaande grootte van paard de eskadron onderlappen climatex 'paard' gaan? Of zou ik beter pony bestellen? Moest iemand een idee hebben? Ik heb geen idee van hoe lang zo een onderlappen moeten komen
Full klein: 32 x 45 cm
Full groot: 45 x45 cm
Pony Klein: 25 x 35 cm
Pony groot: 35 x35 cm

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:12

The_Cat schreef:
Ik hoop ook dat ik er kan bestellen, denken jullie dat M gaat voor kleiner paard(1.56)?

Alsook, heeft er iemand een idee of voor bovenstaande grootte van paard de eskadron onderlappen climatex 'paard' gaan? Of zou ik beter pony bestellen? Moest iemand een idee hebben? Ik heb geen idee van hoe lang zo een onderlappen moeten komen

Ik denk dat je full moet nemen, welke maat beschermers heeft je paard normaal?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:13

MoniekV schreef:
The_Cat schreef:

Ik denk dat je full moet nemen, welke maat beschermers heeft je paard normaal?

Ergens ertussen. Dressage boots ofzo koop ik bv in M, iets wat meestal overeenkomt met maat cob. hij heeft nogal korte dikke pootjes :p

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:16

Ik zal zometeen mijn onderlappen even opmeten, mijn paarden zijn ong 1.55 en hebben maat cob

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:18

MoniekV schreef:
Ik zal zometeen mijn onderlappen even opmeten, mijn paarden zijn ong 1.55 en hebben maat cob

thanks!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:53

Hey allemaal! Ik vind de lemieux snug boots er goed uitzien. Rijd zelf enkel klassiek, maar doe hem steeds iets om, omdat ik toch veel aan de zijgangen ben. Voordeel is dat zijn benen er zo goed als nooit warm onder uitkomen, bij eender welke beschermers. Hij zweet ook niet snel.

Hij heeft echter nogal 'zwaar' beenwerk voor een warmbloed, had gewoon een paar full elite-r van HH gekocht en deze kreeg ik zelfs niet gesloten. Velcro is bij full normaal gezien geen probleem. Iemand een gelijkaardige situatie? Hij meet net geen 1m70 denk ik. Ik wil er voor achter ook hoge omdat ik dat gewoon netter vind staan :o haha

ik volg gewoon mee hoor, maar misschien heeft iemand de gouden tip. Ik shop niet veel ;), dus prijs mag gerust wat hoger zijn als ik er dan even goed mee ben.

Ik vind wit ook zo leuk om te dressuren, maar is dat niet wat pretentieus als je je paard nog niet uitbrengt? :+ ik twijfel altijd hahaha

edit: de husk boots zien er super uit, maar vallen ze ruim genoeg?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:39

Little_Gift schreef:
Ikke idem als Iris!
Ik heb wel lang getwijfeld tussen deze en de "high impact" versie maar dan toch voor deze gegaan omdat de "high impact" mijn inziens weer heel wat ventilerend vermogen verliest.

Er zijn 4 soorten zo te zien. Vraag me af war het verschil is tussen de modellen. Dat is me niet erg duidelijk

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:30

Ik ben ook op zoek naar goede peesbeschermers die zo veel mogelijk ademen!

Heel benieuwd naar de ervaringen met de Husk!

Zit in de Husk beschermers wel een "harde" achterkant? Het lijkt mij jammer dat ze voor 4 klittenband strips gekozen hebben.... 1 minder en er zou meer ruimte tussen de strips zitten zodat ook daar meer lucht door kan of zie ik dat fout?

Irisx233

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:16

Die van mij zijn ook binnen!
Vandaag voor het eerst mee gereden, alleen met de voor beschermers.
Passen goed voor mijn kwpn'er van 1.72m.
Benen waren wel degelijk koeler toen ze er onder vandaag kwamen met name de voorkant van de benen waren gewoon echt koud. Achter waar het klittenband zit waren ze iets warmer maar niet extreem.
Had ook de snugboots en was daar niet tevreden over.
Mijn eerste ervaring met de husk beschermers zijn dus positief :)
Afbeelding
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:19

Ze ogen naar mijn mening wel warm. Jammer dat jullie ze niet twee weken eerder hadden, om te testen bij 25 graden :)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:48

Vind ze wel echt mooi ook!

demeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:06

ik ben fan van de equifit beschermers, die hebben een foam die zich aanpast aan de vorm van je paard zijn been.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:04

Er zit zo te zien geen extra bescherming tegen aantikken in de Husk beschermers?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:38

Ze lijken best veel op de strijklappen van (hoe heet dat merk van die snugboots ook alweer)
Die heb ik en die bevallen mijn prima. Genoeg bescherming voor dressuur en licht springwerk wat mij betreft. Mijn jonkie heeft een schiefel aan de binnenkant van het been dus ik gebruik net zo lief geen beschermers met een harde schaal.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:44

Misschien zit hier in het topic iemand die de springschoenen van Eskadron (of een ander merk) met bont rand hebben; hoe maken jullie deze schoon? :)