Ik heb een vraagje! Al heel lang ben ik opzoek naar een passend zadel voor mijn pony, eigenlijk is het nog nooit gelukt. Nu werd bij geadviseerd een boomloos zadel te proberen. Een stalgenoot heeft er 1 liggen (aardig wat jaren oud en wordt niet meer gebruikt) Nu heb ik hem er vanmiddag even opgelegd maar ik vind die voorrand zo strak op de schoft liggen. Hebben de nieuwe Barefoot modellen dit minder? Nu weet ik niet eens of dit een Barefoot is, er staat geen merk op. En ze hadden geen pad, dus heb hem zonder pad er even opgelegd (niet mee gereden) Tips en adviezen zijn van harte welkom!
pmarena
Geplaatst: 01-03-15 15:17
Leuk die Cheyenne met fork
Positiefo: ik betwijfel of het een Barefoot is inderdaad. De huidige Barefoots en ook al die van jaren oud, hebben zeker meer schoftruimte dan dit zadel.
Maar als je hier een goede pd onder legt heb je best kans dat hij goed te gebruiken is
Fenders waarbij de gesp bovenaan zit zijn wel een afrader hoor, die gesp kan vervelend gaan drukken op paard en/of in jouw been.
Dankje, Ik twijfel ook of het een echte is het was ook maar even om een idee te hebben van een boomloos zadel, ik ben van plan de Barefoot Ceyenne drytex aan te schaffen.
ik vrees dat het het lichtrijden was, al had ik het met de barrydale niet, met de lexinton wel ,maar daar werd ik heel erg naar voren gedrukt voor mijn gevoel, london had ik het af en toe wat blauwig (liezen) maar goed , ik was niet zo bekend met deze zadels, maar omdat ze in het topic naar voren kwamen elke keer , lijkt het me de moeite waard er is 1 te gaan proberen straks
Dat kan heel goed, dat is een typisch kenmerk van de Lexington
Die heeft een verhoogde vulling aan de achterzijde die bedoeld is voor paarden met veel front. Op een "gewoon" paard gaat het zadel dan al snel wat voorover liggen met alle gevolgen van dien.
Volgens mij zijn de randolls idd kwalitatief best prima, maar er zitten geen extra drukverdelende/verminderende materialen onder, zoals bijv de vps in huidige Barefoots, en kussens bij ghost/hidalgo/trekker ed. Moet dan dus wel n heel goede pad onder. Zou persoonlijk ook nog even door sparen.
Een Randolls is wel alleen te vergelijken met een héle ouderwetse Barefoot hoor, totaal niet meer te vergelijken met de huidige Barefoots eigenlijk
Je kan ze oprollen, zitten ondertussen vaak kreukels bij de beugelophanging en de zijkanten doordat ze toch wat ouder worden.... en natuurlijk weinig schoftruimte.
Het is gewoon veel minder stevig allemaal en als je dat zoekt en niet zo veel schoftruimte nodig hebt dan kan je er best een fijn zadeltje aan hebben maar het is toch meer een veredelde BBP zeg maar dan een zadel (net als de oudere Barefoots die al 10 jaar mee draaien)
Ook de oudere Barefoot heeft een betere kwaliteit dan de oudere Randolls'. Ik rij nog met veel plezier op mijn oude VPS loze Barefoot. Heerlijk zacht. Altijd een goede pad eronder, vanzelfsprekend.
Van wat ik tot nu toe heb gezien vind ik dat ook Jetta
De Randolls / Trekker zadeltjes zijn vaak toch een stuk meer verfrommeld dan even oude / gebruikte Barefoots maargoed dat kan per zadel natuurlijk verschillen