[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:37

Zo ziet onze set er nu uit! maar dan wel nog zonder de fenders en beugels :)
Het is een beetje moeilijk te zien dat het zadel 2 kleurig is vanwege de seatsaver! Maar op deze foto kan je goed zien hoe hij uit ziet zonder seatsaver: http://imageshack.com/a/img163/4042/ryhc.jpg

Afbeelding
Het hoofdstel is geen echt western hoofdstel maar een mexicaans hoofdstel zonder mexicaanse neusriem :') Dus nu nog een echt western hoofdstel en mijn buitenrij setje is compleet!

Pony stond te snurken!

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:38

Haha leuk! Ben benieuwd hoe die er uit komt te zien met de fenders :D
Wil je dan ook western teugels eraan? Want dat zijn split-reins hé, weet niet of je dat wel zo makkelijk vind rijden ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:41

Ziet er goed uit! Fijn dat Shirleys zadel zo'n goed nieuw leven heeft :D

Even een verkapt vraagje want dit hoort hier niet, ik wil een touwhalster voor mijn merrie bestellen. In donkerbruin, alleen neusband en kopstuk andere kleur. Maar ik kan niet kiezen, iemand ideeën? Merrie is bruinbont.

:=

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:43

Kirsha; Ik zou een super fel kleurtje doen, of juist iets neutralers. Ligt eraan hoe bont jouw merrie is, als ze niet té bont is zou ik een fel kleurtje doen. Anders zou ik misschien voor champagne ofzo kiezen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:45

Friso_lover schreef:
Hahaha, daar hebben we laatst nog over gepb't, was dat niet gister? :P Volgende week moest ik kijken of ik mijn eigen zadel kwijt was, immers?? :=

Goedemorgen.... :o :o? Mijn excuses....

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:45

Friso_lover schreef:
Haha leuk! Ben benieuwd hoe die er uit komt te zien met de fenders :D
Wil je dan ook western teugels eraan? Want dat zijn split-reins hé, weet niet of je dat wel zo makkelijk vind rijden ;)

Kheb gelukkig al vaker western gereden met de haflinger van een vriendin! Die had een echt westernzadel en dus ook een echt westernhoofdstel met split-reins! Ik vond het heerlijk rijden en ontzettend stoer uit zien!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:46

Friso_lover schreef:
Kirsha; Ik zou een super fel kleurtje doen, of juist iets neutralers. Ligt eraan hoe bont jouw merrie is, als ze niet té bont is zou ik een fel kleurtje doen. Anders zou ik misschien voor champagne ofzo kiezen.

Hoe bedoel je té bont? :) Haar hoofd is grotendeels 1 kleur, bruin met witte bles. Ikzelf zit aan turquoise te denken maar ik vind het lastig, veel felle kleurtjes vind ik beter staan op zwartbont dan bruinbont. Dat ik daar niet aan heb gedacht toen ik haar kocht, ik had haar beter laten staan en een zwarte gekocht.

Geintje natuurlijk.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:47

Uhm idd fel kleurtje paars of blauw of turquaise(schrijf ik t zo goed? )
Of als je meer van neutraal houdt beige of licht bruin of juist heul donkerbruin.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:48

@Dierfysio; Hahaha geeft niet, kan gebeuren _O-

@M_hartje_M; Oh oke, nee sommige mensen weten dat niet, vandaar dat ik dat zei :)
Ik zal zometeen even zoeken naar mijn fries in western outfit :+

@Kirsha; sommige paarden hebben veel vlekken, en persoonlijk vind ik dan te felle kleurtjes niet leuk staan. Dan vind ik het too much, snap je? :o

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:50

Heel mooi dat zadel! Daar moeten zwarte fenders wel gaaf op staan idd.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:52

Ah zo :) Nee ze heeft niet veel vlekken, valt mee.

Afbeelding

Omdat de rest van het halster al donkerbruin wordt wil ik toch graag wel iets wat erbij afsteekt. Ik denk dat ik de gok maar ga nemen en voor turquoise kies. Denk alleen dat het geen porem gaat zijn met de tweekleur Cherokee erbij. Nouja, kan mij het schelen. Als ik het maar leuk vind toch :P

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:53

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6637_n.jpg

Even in een linkje, maar dit was dus mijn westernoutfit. En ja mensen, u ziet het goed. Een barefoot Missoula Nut! Heeerlijk zadel :+: Baal nog steeds dat die weg is.

@Kirsha: Ja, dat valt inderdaad mee. Gewoon doen! Turquoise steekt wel mooi af ja :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:54

Friso_lover schreef:

@M_hartje_M; Oh oke, nee sommige mensen weten dat niet, vandaar dat ik dat zei :)

@Kirsha; sommige paarden hebben veel vlekken, en persoonlijk vind ik dan te felle kleurtjes niet leuk staan. Dan vind ik het too much, snap je? :o

Hihi ja ik wist het eerst ook niet totdat ik met haar ging rijden!

Zij had wel echt hele lange.. Die sleepte bij haar haflinger al bijna over de grond en die van haar gaan al richting de 1,50. Mijn pony is maar 1,43 dus dan zou ik naar kortere moeten kijken. Maar ik neem aan dat deze wel te verkrijgen zijn!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:54

Friso_lover schreef:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6637_n.jpg

Even in een linkje, maar dit was dus mijn westernoutfit. En ja mensen, u ziet het goed. Een barefoot Missoula Nut! Heeerlijk zadel :+: Baal nog steeds dat die weg is.

@Kirsha: Ja, dat valt inderdaad mee. Gewoon doen! Turquoise steekt wel mooi af ja :D

<3 :oo :+:

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:55

Fuchsia-roze, met donkerbruine accenten voor de match met je zadel?

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:55

M_hartje_M schreef:

Zij had wel echt hele lange.. Die sleepte bij haar haflinger al bijna over de grond en die van haar gaan al richting de 1,50. Mijn pony is maar 1,43 dus dan zou ik naar kortere moeten kijken. Maar ik neem aan dat deze wel te verkrijgen zijn!

Ja klopt, die kun je in verschillende maten krijgen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:56

Waaaaaah die Fries is leuk zo! <3

Dierfysio, ik ben eigenlijk niet zo weg van rood/roze/paars :o Dus dat beperkt de keuze alweer wat, had ik er even bij moeten zetten :D

Vraagje, weet iemand hoe lang 'normale' teugels over het algemeen zijn? Dus bij een cob/full hoofdstel?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:58

dierfysio schreef:
Friso_lover schreef:
Hahaha, daar hebben we laatst nog over gepb't, was dat niet gister? :P Volgende week moest ik kijken of ik mijn eigen zadel kwijt was, immers?? :=

Goedemorgen.... :o :o? Mijn excuses....

en hier nog een hahaha die eerst ff er een wil proberen van iemand

dus als iemand zich aanbied...

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:58

M_hartje_M schreef:
Friso_lover schreef:

Ik heb vrij korte split reins. Ik heb ze dan ook stiekem bij elkaar gebonden met een elastiekje.... Iets te "zacht" in mijn handen soms en paardlief rukt de teugels dan nog wel eens ineens uit mijn handen. Met split reins ben je ze dan ook echt meteen kwijt..... en dat vindt mijn "groene" belg wat spannend.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:00

Meestal verkopen ze het hoofdstel los van de reins. Wat een normale lengte is weet ik niet, ik had volgens mij 1,60 ofzo.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:01

Zo'n 3 meter, denk ik ? Ik heb mijn split reins door de zadelmaker aan mekaar laten zetten, kon er echt niet mee overweg. :D (engelse cob-teugels, bedoel ik hiermee dus)

Mooi zadeltje hierboven. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:33

M_hartje_M schreef:
Kheb het :D En weet ook waarom het niet lukte

Ik hield de fender verkeerd om :') _O-

:') _O-

Standaard lengte split reins zijn 2.20, maar je zoveel verschillende soort (dik, dun, verzwaard uiteinde, enz.). ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:41

Troost je ik heb met die barefoot fenders die ik bij een zadel had ook eeuwig zitten klooien todat ik ze eindelijk goed had hangen, zeer irritant -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:52

Het is mij toch altijd een raadsel waarom mensen zo zitten te prutsen met fenders... je ziet ze regelmatig ondersteboven-achterstevoren-binnenstebuiten aan het zadel zitten op foto's op Bokt, Marktplaats of elders.

Kijk dan even bij mij op de site voordat je gaat pielen :P Hier staat allerlei uitleg:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/hoe-f ... evestigen/

Trouwens speciaal voor Dierfysio en wellicht ook anderen die er interesse in hebben:
Het lijkt erop dat Barefoot nog een paar nootbruine nubuck-lederen London zadels wil gaan maken, ik heb het heel lief gevraagd en heb goede hoop dat ik over een week of 12 4 stuks hier binnen krijg:

2x maat 1 en 2x maat 2, dus wie interesse heeft....

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:54

Khad jouw site al meteen geopend pmarena! Alleen ik kon de link niet leggen dat hij andersom moest :')

Maar ik heb hem nu goed :D

Het enigste wat ik nu zoek is zo'n hobble-strap... waar kan ik die krijgen?