Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:12

Zou je geen spijt krijgen als je het zadel weg doet?

Misschien eerst proberen passend te krijgen op je 3 jarige?

Ik weet niet hoe jij erop zit natuurlijk maar ik vind ze heerlijk! Hopelijk krijgt mijn paard nergens last van met het zadel!

Spijtig dat ik heel de week al in bed lig met virus op luchtwegen/longen :(

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:18

Klopt hoor, maar ik ben geen fan van te jong een paard inrijden. Van de zomer maak ik hem misschien wel zadelmak maar daarna mag hij gewoon weer verder spelen. Dus dit zadel ligt dan nog 2 jaar te wachten voor hij weer echt gebruikt wordt. Dat vind ik een beetje zonde.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:39

Ja dat is waar en er zijn, net als de jouwe, zeer nette 2de handsen te vinden!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:10

Vandaag is Marion van Checkmate Saddlery weer langsgekomen.
Ik ben weer helemaal *\o/*

Pony is fijn verbeterd en het zadel ligt weer fijner!
Ennuh, als iemand zijn 17" zitting weg wilt of 17" kussens met stitch en zonder tab (liefst DXWG) dan hou ik me aanbevolen. Ik ben met mijn maatje 34/36 een beetje aan het zwemmen in een 18" :') Maar misschien is er binnenkort al eentje beschikbaar! Zal tzt ook eens foto's plaatsen van mijn WOW

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:16

Foto's zijn altijd leuk

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:40

Ik heb Marion ook en ben ook altijd blij al ze is geweest en het zadel weer top is.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:41

FelineNanet schreef:

Ennuh, als iemand zijn 17" zitting weg wilt of 17" kussens met stitch en zonder tab (liefst DXWG) dan hou ik me aanbevolen. Ik ben met mijn maatje 34/36 een beetje aan het zwemmen in een 18" :') Maar misschien is er binnenkort al eentje beschikbaar! Zal tzt ook eens foto's plaatsen van mijn WOW

Ik ga morgen voor je kijken. Volgens mij heb ik die kussens liggen maar die zijn niet goed voor mijn paard. Heb zelf andere onder mijn zadel. Als het de goede zijn mag je ze overnemen. Is beter dan nieuwe van 700,-

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:11

Babybeertjes schreef:
Het is inderdaad een prachtig zadel. Leuk dat je foto's plaatst.
Ik heb mijn zadel in de verkoop gedaan. Mijn pony kreeg last precies op het punt tussen de luchtzakken. Nu heb ik getwijfeld om er wol in te laten zetten maar dat is toch een beetje zonde. Ik heb nu een ander passend zadel dus deze is even overbodig. Al heb ik nog een 3 jarige, dus wellicht dat hij er geen last van krijgt.

Ik ben niet tegen of voor Wow, wel geboeid! Dit probleem kende ik nog niet. Hoe merk je dat je paard er last van heeft?

Ik vraag me ook regelmatig af of dat ook bij een Cair zadel een probleem kan worden?

Zie mijn vraag niet als kritiek oid? Het is echt vanuit het oogpunt om het zadel beter te begrijpen. Wow verwijs ik altijd door naar de zadelmakers die daar meer kijk op hebben dan ik.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:22

idefix4 schreef:
Babybeertjes schreef:
Ik heb mijn zadel in de verkoop gedaan. Mijn pony kreeg last precies op het punt tussen de luchtzakken. Nu heb ik getwijfeld om er wol in te laten zetten maar dat is toch een beetje zonde. Ik heb nu een ander passend zadel dus deze is even overbodig. Al heb ik nog een 3 jarige, dus wellicht dat hij er geen last van krijgt.

Ik ben niet tegen of voor Wow, wel geboeid! Dit probleem kende ik nog niet. Hoe merk je dat je paard er last van heeft?

Ik vraag me ook regelmatig af of dat ook bij een Cair zadel een probleem kan worden?

Zie mijn vraag niet als kritiek oid? Het is echt vanuit het oogpunt om het zadel beter te begrijpen. Wow verwijs ik altijd door naar de zadelmakers die daar meer kijk op hebben dan ik.

Cair is niet te vergelijken met flair.

Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Maar bv flair wordt afgesteld op je eigen gewicht en paard. Cair niet, je kan er wel stukjes bij in steken enzo maar het is een heel ander concept

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:44

idefix4
Ik heb van hetzelfde probleem last gehad omdat toch de kussens lek waren/slecht gevuld. Destijds had pony drukpunten precies op de kussenovergangen.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:24

Ook ik heb Marion van checkmate, zo blij met haar, de tijd die ze neemt voor mij, haar expertise, haar geduld, en wil om het perfect te krijgen voor mij en mijn haffie !! Ape-trots op mijn prachtige wow en een pony die er fijn onder kan ontspannen.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:00

idefix4 schreef:
Babybeertjes schreef:

Geen probleem. Mijn pony had precies onder het zadel 2 gevoelige punten op zijn rug. Ik kwam er pas achter toen de osteopaat kwam, hij liep er helemaal niet slecht onder verder.
De zadelmaakster zei dat dit af en toe wel eens voorkomt. Ik rij natuurlijk lange afstanden en dan is de belasting veel langer (uur of 4 rijden is geen uitzondering) als dat je alleen dressuur rijdt.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:16

Het is al weer even geleden dat ik hier heb gepost. Ik was altijd zeer tevreden over mijn WoW zadel op mijn tinker. Mijn tinker is helaas met pensioen gegaan wegens een rug blessure. Ik heb ondertussen een ander paardje. Ik ben nu opzoek naar een goede fitter, regio Rotterdam om te kijken of mijn WoW nog aan te passen is op mijn nieuwe paardje.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 01:09

dekoezegtboe schreef:
Het is al weer even geleden dat ik hier heb gepost. Ik was altijd zeer tevreden over mijn WoW zadel op mijn tinker. Mijn tinker is helaas met pensioen gegaan wegens een rug blessure. Ik heb ondertussen een ander paardje. Ik ben nu opzoek naar een goede fitter, regio Rotterdam om te kijken of mijn WoW nog aan te passen is op mijn nieuwe paardje.

Checkmate saddlery (Marion) aanrader, echt ! Ze heeft werkelijk voor alles een oplossing (desnoods onderdelen omruilen, of ze helpt je om er aan te komen mocht dat nodig zijn) en wat ik al eerder aangaf "geduld"

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:55

FelineNanet schreef:

ik heb een 17 inch maar zoek een 18 inch.
Misschien kunnen we ruilen

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:23

Iemand nog opzoek naar deze 17" kussens?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:38

Dekoezegtboe: idd van Checkmate Saddlery of kerry Sharp.
Haha, als je niet meer weet , hoe fijn je wow is: rijd even n week of 2 alleen maar op andere zadels :P ....en dan weer op je wow. Dan merk je zo'n giga verschil...je voelt gewoon weer alles onder je bewegen ineens.

Mijn merrie was niet helemaal rad, dus heb haar ruim 2 weken niet gereden. Wel een andere merie gerden met haar Eigen zadel ( zit ook goed en is net zo duur: een childeric) .
Gister weer op die van mij gestapt met de wow....had gewoon de eerste rondes het gevoel, alsof ik op een schommelend schip zat ( positief) en ik kon Vliegen *D . Dan merk je pas, hoeveel je van de bewegingen meekrijgt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:24

Getup schreef:
Dekoezegtboe: idd van Checkmate Saddlery of kerry Sharp.
Haha, als je niet meer weet , hoe fijn je wow is: rijd even n week of 2 alleen maar op andere zadels :P ....en dan weer op je wow. Dan merk je zo'n giga verschil...je voelt gewoon weer alles onder je bewegen ineens.

.

Grappig dat iedereen dat toch heel anders ervaart dan kennelijk. Ik vond het juist fijn om weer niet op een wow te rijden. Met een wow zadel zat ik ver boven mijn paard, ipv "in" mijn paard.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:47

mijn wow zadel is aangepast aan mijn nieuwe paardje!

nieuwe kussens en een ander voorboogje en hij ligt nu ook op mijn nieuwe paardje goed... dat is wel super fijn!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:06

Kussens zijn best prijzig,;toch? Of viel het mee?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:21

Gisteren Jeanette Craenmehr van Zadel&Zorg bij mijn paarden gehad. Gepuzzeld en gewisseld met de Wow's die ik nog had en aan het einde van de dag een dressuur- en een spring/bos-zadel voor mijn merrie en een dressuurzadel voor de ruin. Heel fijn!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:40

I'm in shock...

Vandaag de WoWzadel mogen uittesten. Competitor, boommaat 1 (maar paard is spieren verloren dus die moet gemakkelijk in een 2/3 gaan groeien). Wow is hij inderdaad! Ik herkende mijn paard gewoon niet meer. Absoluut ongelooflijk dat een zadel zulk verschil kan maken.

Zahire was voorwaarts. Liep losser, erg fijn in de hand. Ze reageerde zo fel op mijn been dat ik ervan achteroversloeg. Zahire. Reageert. Op. Mijn. Been... Niet normaal, normaal moet je 3x been geven en een mep met de zweep voor ze ook maar overwéégt om sneller te gaan, nu dééd ze het gewoon meteen. Shocking!
Ook aangalopperen deed ze goed. Zelfs uit stap... Wow. Dat wéigert ze normaal altijd. Altijd!

Zelf zat ik er goed in, uit mezelf recht, ook niet doorgereden vanonder wat met mijn huidige zadel dagelijkse kost is. Heerlijk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:14

Fijn hè :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:27

Ik was en ben nog steeds verbaasd dat een zadel zoveel verschil kan geven! Mijn paard dat doorloopt en reageert op been :O. Daar ben ik verdikkeme al anderhalf jaar op aan het zwoegen en zweten om haar wat vooruit en aan het been te krijgen...

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:21

Super toch. Geeft wel aan dat geen onwil is altijd maar niet kunnen.....