Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:00

paars schreef:
Daar heb ik 'm recent ook mee gereinigd en ingewreven met de creme. Prima gelukt, hij zag er weer als nieuw uit!

Aanvulling: Ik heb dat ook pas 1 x gedaan hoor, heb 'm vorig jaar mei gekocht. Ben niet zo'n invetter.

Djoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:55

Ik heb ook een Fairfax dressuursingel van 60 cm te koop. Zo goed als nieuw, 2 maanden gebruikt, in perfecte staat!
Dus pb als er nog iemand op zoek is naar een singel. Hij staat op op de markt pagina hier op Bokt.

Glenda

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:44

Ik heb de singel sinds gisteren en ik heb em gelijk gisteravond getest.
Het viel me op dat mijn paard erg druk en loperig was, meer als normaal.
De singel heeft de goede maat en zit verder ook goed.( ik heb de smalle variant)
Dus of ze moet wennen aan de singel,of ze was gewoon toevallig zo druk,we reden wel met meerdere in de bak, hadden wat balkjes neergelegd en een muziekje opgezet,maar dat doen we wel vaker ;)

Iemand die ook toevallig deze ervaring had?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:02

Mijn paard liep de eerste dag 4 benen kreupel bij wijze van spreken. Ze wist echt niet waar ze haar benen moest laten. Tweede keer liep ze al een stuk minder gestrest.

Voor mijn nieuwe paard ben ik nog aan het sparen om haar er 1 te geven

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:15

Hier de nieuwe singel binnen en wat den mega verschil zeg, veel zachter *\o/*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:25

Mijne gaat ook terug. Met zadelmaker gesproken en hij heeft hem gevoeld. Knoerdhard noemde hij hem zelf :+ En nam geen druppel olie op dus niet uitgedroogd. Dus ik krijg ook een nieuwe. Gelukkig. Verschil in soepelheid singel en leer en zachtheid met een nieuwe in de winkel was mega!

Heel fijn, want ik vind het verder een super fijne singel.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:31

Mijne was ook druk en loperig toen ik deze singel had gebruikt. Het heeft een week of 3 geduurd voordat hij eraan gewend was. Moet er wel bijzeggen dat het een extreem gevoelig paard is.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:21

Ik denk echt dat de harde singels van een verkeerde lichting komen. Ik heb er 3 in 1x besteld (niet alle drie voor mezelf hoor ;-)) en alle drie hele mooie, zachte kwaliteit leer.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:50

Heb nu ook een hele fijne zachte! Had gewoon net pech denk ik..

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:24

Pytje schreef:
Mijne was ook druk en loperig toen ik deze singel had gebruikt. Het heeft een week of 3 geduurd voordat hij eraan gewend was. Moet er wel bijzeggen dat het een extreem gevoelig paard is.

Oke, en liep jou paard er daarna wel lekker mee?
Ik heb idd ook een heel sensibel paard ;)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:33

Hij loopt er nu fijn mee. Het is geen WOW verschil, maar hij kan toch iets meer zn rug loslaten. Hij liep altijd wat kort als ik er net op zat en dat is nu ook beter.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:11

Vraagje ik heb nu een 55 cm wintec singel voor de pony's, hij zit dan tegen mijn dekje aan in het laatste gaatje. Welke maat van fairfax zou ik dan nodig hebben? Zijn er ook mensen die hem bij divoza besteld hebben?

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:12

Moniquex schreef:
Vraagje ik heb nu een 55 cm wintec singel voor de pony's, hij zit dan tegen mijn dekje aan in het laatste gaatje. Welke maat van fairfax zou ik dan nodig hebben? Zijn er ook mensen die hem bij divoza besteld hebben?

Op de site van Fairfax staat dat de singel zo lang mogelijk moet zijn,dus dan zou ik ook een 55cm doen.

Een stalgenootje van mij heeft haar singel bij Divoza vandaan. ze verkopen daar volgens mij alleen de standaard maat,niet de smalle. dus daar moet je even op letten dan.
Ik had voor mijn E-pony een smalle nodig :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:01

glenda schreef:
Moniquex schreef:

Op de site van Fairfax staat dat de singel zo lang mogelijk moet zijn,dus dan zou ik ook een 55cm doen.

Een stalgenootje van mij heeft haar singel bij Divoza vandaan. ze verkopen daar volgens mij alleen de standaard maat,niet de smalle. dus daar moet je even op letten dan.
Ik had voor mijn E-pony een smalle nodig :)

ze hebben sinds kort ook de smalle maat bij Divoza ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:35

De singel die ik bij divoza in heteren heb gevoeld was wel een stuk harder dan die ik had. Ik weet niet of het toevallig was maar dus wel iets om op te letten

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:21

Misschien staat het wel ergens, maar kan het zo niet vinden. Wie weet in de omgeving Gelderland/ Ede een dealer waar ik deze singel kan krijgen? Ik moet nl een nieuwe singel en wil graag over op deze. Wel met een ringetje aan de onderkant. Alvast bedankt!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:22

Is Soest te doen voor je?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:39

Ja hoor prima

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:43

Dan zou ik even naar Fugers rijden/bellen. Daar heb ik de mijne ook vandaan. Hele fijne mensen :j

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:03

bedankt!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:09

Passionato schreef:
Misschien staat het wel ergens, maar kan het zo niet vinden. Wie weet in de omgeving Gelderland/ Ede een dealer waar ik deze singel kan krijgen? Ik moet nl een nieuwe singel en wil graag over op deze. Wel met een ringetje aan de onderkant. Alvast bedankt!

CountryMill in Nijkerk levert ze ook

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:53

Flink balen, ik zit dus met de maten. De lengte is bij alle paarden ongeveer gelijk, de breedte echter niet. De ene is rond de 18-19 cm, en de andere bijna 27... en de rest zit er een beetje tussenin. Ik denk dat ik dan beter voor de smalle kan gaan, aangezien twee een beetje prijzig wordt ;)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:55

dan zou ik ook voor de smalle gaan als je echt zou moeten kiezen vraag me dan alleen wel af of je bij de bredere paarden rond de 27 hetzelfde resultaat zal gaan boeken

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:59

Passionato schreef:
Flink balen, ik zit dus met de maten. De lengte is bij alle paarden ongeveer gelijk, de breedte echter niet. De ene is rond de 18-19 cm, en de andere bijna 27... en de rest zit er een beetje tussenin. Ik denk dat ik dan beter voor de smalle kan gaan, aangezien twee een beetje prijzig wordt ;)

Ik heb een paard die makkelijk een normale singel zou moeten passen, echter zij is erg rondgeribt en de singel duwt dan toch nog in de oksel.Nu heb ik een smalle en die bevalt perfect!

Als ik jou was zou ik dus ook voor een smalle gaan.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:40

Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en ben vanmiddag naar Pas de Deux gereden om een fairfax te kopen, de smalle variant. :) Ik ga er morgen voor het eerst mee rijden. Wil hem graag gaan gebruiken op twee paarden, ik rij ze ook met hetzelfde zadel.

Passionato waar heb jij voor gekozen qua maat?
Toevallig meer mensen die ervaring hebben met het gebruik van dezelfde singel op meerdere paarden?