WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:47

knollentuin schreef:
hoi, ik heb er een in t zz-z een op zz-l nivo en 1 ga ik mee in het z 1 beginnen, alle 3 onder een wow en laat ze max 1 keer per jaar door een masseuse van happy athlete nakijken of eerder ,als ik iets in het rijden tegenkom dat ik niet oplossen kan. de zadels worden net als dat je een wolzadel laat nakijken als ik verandering bij de paarden opmerk. ik heb nog geen drukplekken meegemaakt [maar ook niet onder mn wolzadels ]
nivo maakt idd denk ik niet uit, gaat erom dat je zelf of je instrukteur goed in de gaten houdt hoe je paard beweegt, je zadel nog past , en hoe je erop zit.

Ja belangrijk is zeker dat je naar het paard luistert en daar de bezoeken van een fitter aan aanpast? Wat heeft jou doen beslissen op lucht over te stappen als wol ook goed lag?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:49

knollentuin schreef:
oh, dat vind ik zo een onzin, ik heb er op de olympische spelen iig 3 met een wow gezien, en in de subtop kom ik ze ook geregeld tegen hoor...het gaat er denk ik meer om welke sponsor de topruiters treffen, en een gratis zadel zou ik ook geen nee tegen zeggen, daarnaast zal een wow niet zo snel op 3 verschillende paarden passen omdat de aanpassingen zo specifiek zijn, op handelsstallen zullen het dus geen handige zadels zijn..

Oke bedankt voor je antwoord dat wist ik niet!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:49

Jenny Schreven rijdt er o.a ook mee en er zijn er meer. Kijk maar eens op de site van wow.

Overigens denk ik dat het meer is dat het zadel en het concept bij je moet passen. Soms lijkt het in mijn ogen wel eens dat mensen een zadel als een mode artikel zien. 20 jaar geleden ging bij wijze van spreke iedereen voor een stube zadel, 10 jaar later had iedereen een Kieffer en nu zal het vast wel wat anders zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:52

voor mijn oudste paard werd t wolzadel niet meer aanpasbaar, spieren bij de schoft trokken weg zadel ging tever achterover liggen, toen het besluit genomen om met een wow te beginnen, en haleluja, alle spieren kwamen weer terug! van lieverlee is zo alles onder een wow gekomen, ik ben groot fan,maar besef dat het succes van het zadel samen hangt met het werk van de fitter -maar dat is met wol net zo-

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:53

Indomitable schreef:
Jenny Schreven rijdt er o.a ook mee en er zijn er meer. Kijk maar eens op de site van wow.

Overigens denk ik dat het meer is dat het zadel en het concept bij concept bij je moet passen. Soms lijkt het in mijn ogen wel eens dat mensen een zadel als een mode artikel zien. 20 jaar geleden ging bij wijze van spreke voor een stube zadel, 10 jaar later had iedereen een Kieffer en nu zal het vast wel wat anders zijn.

Ik vind het concept erg logisch en past ook bij me. Toch schrik ik ervan als ik veel negatiefs over WoW hoor, ze me er echt voor waarschuwen en met dingen komen waar ik ook weer ga twijfelen zoals;' anders zou iedereen er bij olympische spelen ook wel mee rijden'.

Maar daarom kom ik ook hier rechtstreekse ervaringen vragen!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:55

knollentuin schreef:
voor mijn oudste paard werd t wolzadel niet meer aanpasbaar, spieren bij de schoft trokken weg zadel ging tever achterover liggen, toen het besluit genomen om met een wow te beginnen, en haleluja, alle spieren kwamen weer terug! van lieverlee is zo alles onder een wow gekomen, ik ben groot fan,maar besef dat het succes van het zadel samen hangt met het werk van de fitter -maar dat is met wol net zo-

Ja ik denk ook dat bij mijn paard een wereld van verschil zou zijn met spieren! Mij is ene Kerry aangeraden als een beste fitter van het land om mijn zadel door te laten doen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:56

net zoals dat een kieffer niet op elk paard past of een passier ,zal de wow ook niet op elk paard passen. de fitter die dat beweerd zit mi gewoon te liegen. mede daardoor en de andere redenen die ik net opnoemde zijn naar mijn idee redelijk logische dat niet elk paard onder een zelfde merk loopt.er staan hier op stal ook 2 paarden waar een wow niet goed op ligt.
ja kerry heb ik ook goede verhalen van gehoord [en ook zullen daar weer anderen niet van gecharmeerd zijn, ik heb het idee dat er veel verschil in meningen is over de capaciteiten van fitters ]

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:30

Zipporah schreef:
Ik vind het concept erg logisch en past ook bij me. Toch schrik ik ervan als ik veel negatiefs over WoW hoor, ze me er echt voor waarschuwen en met dingen komen waar ik ook weer ga twijfelen zoals;' anders zou iedereen er bij olympische spelen ook wel mee rijden'.

Maar daarom kom ik ook hier rechtstreekse ervaringen vragen!

Maar dat zelfde kan je voor elk ander merk zadel natuurlijk ook zeggen.
Als Kieffer helemaal geweldig en perfect was dan zou iedereen met een Kieffer rijden. Helaas past het niet op ieder paard, en heb je dus altijd mensen die niet positief over Kieffer zijn. Zelfde met Stubben, past het wel goed dan ben je erg enthousiast, ligt het ruk op je paard, tja dan heb je geen reden om positief te zijn.

Voor elk merk zijn er positieve en negatieve ervaringen. En bij elk merk is het zo dat de fitter/zadelmaker het merk maakt of breekt.
Daarbij is het vanzelfsprekend dat een zadel goed past als je deze koopt. Dit wordt dus niet gemeld, het is het normale (logische) verwachtings patroon. Wanneer een zadel niet goed past of niet lekker ligt zal iemand dat sneller melden.
En dat is niet alleen bij WoW maar bij elk merk denk ik.

En, net als bij ieder ander merk, zijn de meeste negatieve ervaringe "van horen zeggen" en "niet uit eerste hand". Natuurlijk zijn er ook negatieve ervaringen wel uit eerste hand (begrijp me niet verkeerd!).
Het beste is om het zelf uit te proberen denk ik :)

readyornot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:12

Ik ben er tevreden over

Peet_Paneel

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:44

Ik heb veel vertrouwen in het Wow zadel wat ik over ongeveer een week binnen kan verwachten. Ik heb er erg veel zin in. Mijn paard is weer een stuk losser geworden door de fysio behandeling en zeven weken longeer werk na een hele poos met een te krap zadel te hebben gereden. Maar nu kijk ik er wel naar uit om er weer op te stappen met een nieuw Wow zadel en het weer rustig op te pakken. Wel heb ik in deze zeven weken met mijn oude zadel met daaronder de korrector pad een bosrit gemaakt. Zo'n korrector is een goede tussen oplossing. Wel rijd ik er alleen mee als dat nodig is. Dus in dit geval voor een bosrit. En ik wacht rustig het Wow zadel af voordat ik weer echt begin te trainen onder het zadel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:03

ik heb ook een korrektor liggen maar die gebruik ik alleen onder zadels die te wijd zijn, onder een krap zadel heb ik t idee dat t alleen maar krapper wordt..spannend peet paneel , nog maar even..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:37

Op een smal paard kan een korrektor inderdaad de pasvorm aan de voorkant wat krapper maken, op een ronder paard ligt de korrektor meer bovenop. Hangt er dus een beetje vanaf wat voor paard met wat voor zadel erop gecorrigeerd moet worden.

VitalEquine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:50

Hoi iedereen, ik ben al 3,5 jaar gebruiker van WOW zadels.
Alleen een probleempje, ik ben bang dat er iets (Y bar) kapot is. Als ik probeer de achterkant van t zadel omhoog te drukken tov de voorkant hoor ik een zacht knakje, al kan ik er verder geen beweging in krijgen, ben bang dat de boom gebroken is of gedeeltelijk.
Iemand een idee hoeveel garantie daar op zit?
We staan over 2 weken op HE dus gooi m'n zadel natuurlijk in de auto en laat het checken. Maar even voor de gerustelling kom ik toch even jullie ervaring vragen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:54

ik heb een keer meegemaakt dat er bij iemand een boom gebroken bleek, zij heeft de zitting opgestuurd naar engeland en een gerepareerd zadel teruggekregen, ze was alleen de verzendkosten kwijt, ze had tevoren wel contact opgenomen met engeland.

VitalEquine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:06

Ja ik ga er vanuit dat je gewoon de zitting vervangt of dat ze de boom maken?
Maar vroeg me af of het onder de garantie viel, er zit mij iets bij van 5 jr. Op de boom maar kan me vergissen.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:08

Je zou ook contact op kunnen nemen met je fitter, volgens mij zitten er meerdere jaren garantie op de het zadel.

VitalEquine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:24

Ik pas ze zelf aan al 2 jaar, Kerry was m'n fitter maar was niet zo actief in het komen. Zou hem even kunnen mailen natuurlijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:45

bij haar is er een nieuwe boom ingezeten als je alleen de verzendkosten betaald lijkt t mij onder garantie te vallen,maar misschien is er alleen een schroef los? bij de kapotte boom die ik gevoeld had zat er veel speling in de vering

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:28

@VitalEquine: Zitten alle schroeven van de zweetbladen en kussens nog goed aangedraaid? Die moet je af en toe controleren of ze nog goed vastzitten, een enkele keer kan er één iets losgaan, en dat kan ook zo'n zacht knakgeluidje geven.

VitalEquine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:35

Ja daar had ik al aan gedacht dus alles los en weer vast gedraaid.

Idd alleen de verzendkosten betalen dan zal het wel onder garantie vallen, had ondertussen nog wat gegoogled en Kerry gemaild dus we wachten even af.
In ieder geval bedankt :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:51

VitalEquine schreef:
Hoi iedereen, ik ben al 3,5 jaar gebruiker van WOW zadels.
Alleen een probleempje, ik ben bang dat er iets (Y bar) kapot is. Als ik probeer de achterkant van t zadel omhoog te drukken tov de voorkant hoor ik een zacht knakje, al kan ik er verder geen beweging in krijgen, ben bang dat de boom gebroken is of gedeeltelijk.
Iemand een idee hoeveel garantie daar op zit?
We staan over 2 weken op HE dus gooi m'n zadel natuurlijk in de auto en laat het checken. Maar even voor de gerustelling kom ik toch even jullie ervaring vragen.

Mijn paard is vorig jaar achterover gegaan met het zadel op haar rug. Hierna bleek ook de boom gebroken (althans, een van de bevestigingspunten van de y-bar was dwars door het zadel losgekomen). Ik heb de reparatie uiteraard moeten betalen, maar die viel me reuze mee. Ik was 75 euro voor het verzenden krijt en 50 euro voor de reparatie (en weer 100 euro aan de fitter om het zadel weer pas te krijgen). Ik denk dat er wel iets als garantie bestaat, maar het is natuurlijk lastig voor Wow om te bepalen of een breuk zomaar ontstaat of, zoals in mijn geval, door een salto van het paard.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:07

Zijn hier ook mensen die hun wow gebruiken icm gpg adapters?
Ik heb met rijden nogal last van mijn enkel en knieen en zat er over te denken om de spring variant adapters te gaan bestellen, omdat deze minder veren dan de dressuurvariant.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:11

Wel wow + bow balance , en dat bevalt goed

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:27

hier ook de sprenger beweegbare beugels

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:39

Hier ook bow balance bevalt me goed