Waar moet het heen, van dun dekje naar dikke pad...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Waar moet het heen, van dun dekje naar dikke pad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:54

Ik gebruik op aanraden van mijn zadelmaker alleen de dekjes van Horsegold en deze zijn echt dik, maar het zadel is daar natuurlijk ook aan aangepast.
Heb nu een dekje van Eurostar gekocht en het zadel blijft fijn liggen.
Ook de dikke versie van BR bevallen me goed.
Af en toe rijd ik met een dunner dekje, maar dikke bevallen mij en mijn paard toch beter. Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:59

wel bijzonder dat sommige mensen zadels met knoeterhard gevulde kussens hebben, en vervolgens een bontje nodig hebben om het weer zacht aan te laten voelen...
(p.s. dit geldt natuurlijk niet voor alle bont-gebruikers!)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:04

beantsje schreef:
wel bijzonder dat sommige mensen zadels met knoeterhard gevulde kussens hebben, en vervolgens een bontje nodig hebben om het weer zacht aan te laten voelen...

Moet je nagaan, dat er in kussens ook gewoon wol zit, precies hetzelfde materiaal als waar het bontje van gemaakt is ROFL

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:44

BrittKitt schreef:
beantsje schreef:

Moet je nagaan, dat er in kussens ook gewoon wol zit, precies hetzelfde materiaal als waar het bontje van gemaakt is ROFL

Brittkitt, ik geef jou wel overal gelijk zeg in de meeste topics Huilen van het lachen
Maar bij deze sluit ik me weer bij je aan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:54

Wie gebruikt er nu in godsnaam een bontje voor de mooi? Ik vind die dingen echt niet mooi Zelfde met ankypads, peesbeschermers of van die bontjes rond neusriemen... Net van die opgeschoren poedels...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:10

poes schreef:
Wie gebruikt er nu in godsnaam een bontje voor de mooi? Ik vind die dingen echt niet mooi Zelfde met ankypads, peesbeschermers of van die bontjes rond neusriemen... Net van die opgeschoren poedels...

Dat kan je nou wel zeggen, maar je kunt er van uitgaan dat 90% het wel mooi vind. Kan me niet voorstellen dat dat in jou omgeving niet zo is. En paardeigenaren zijn nou eenmaal trent gevoelig, ik ken genoeg mensen die het nemen voor de mooi, dus wat dat betreft is de showonderlegger een hele goede zet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:20

Ik ken er ook wel die het mooi vinden... Maar bandages of peesjes of bontjes enkel voor de mooi is er gelukkig not done...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:21

Helaas gaat dat bontje voor mij wel nodig zijn, maar dan achter het kopstuk, beest krijgt zo'n dunne huid ondertussen Nagelbijten / Gniffelen
Al ga ik dan wel voor badstof ipv bont Clown
Maar voor uiterlijk ga ik niet voor spullen, máár als het mooi is en ik heb het toch nodig, waarom dan iets kiezen wat minder mooi is en hetzelfde nut heeft als het mooie? Haha!