Slecht tuig, wel dure onnodige spullen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Slecht tuig, wel dure onnodige spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:48

MISTRAL94 schreef:
Jij voelt je dus duidelijk aangesproken Haha!
Ik doelde namelijk met die 4 paarden op de TS Knipoog
Knap overigens dat jij mij denkt te kennen en dus kunt oordelen wanneer ik me druk maak (geloof me als ik me druk maak gaat dat er heel anders aan toe Duivel ) Ik reageer allleen met de reactie dat als iemand dan toch een goede reden heeft om met 1 zadel meerdere paarden te rijden kom dan met een goede redenatie ik vind het onzin dat als iemand meerdere paarden heeft het maar een vrijbrief is om dan maar 1 zadel te hebben. Dan denk ik ook neem dan een 3 paarden maar zorg dat je het voor elkaar hebt. Aangezien we in nederland onze mening mogen geven en dat hier op een forum ook mag dan doe ik dat, als mensen daar niet tegen kunnen ja daar kan ik helaas niets aan doen. Ik loop nou eenmaal niet mee met het gros van de mensen en dat zie je hier (en niet alleen hier) toch wel erg vaak, dat is jammer. Iedereen heeft er het recht op om zijn of haar mening te uiten maar veel mensen durven er niet tegen in te gaan omdat ze bang zijn voor een weerwoord.

Edit: Ik doel dus niet op jou, als ik specifiek op jou doel zet ik je naam er wel bij voordat dit weer verkeerd begrepen wordt!

je mag op mij doelen, wij hebben 3 (rijpaarden) de rest veulen. 2 hebben hun eigen zadel, pas nagekeken. of net eengemeten. een deze weken schaffen we weer een zadel aan voor onze 3.5 jarige die we laten aanmeten. dus je mag op mij doelen. maar in mijn ogen hebben wij allemaal passende zadels. want dat vinden we belangrijk Ja

maargoed, dat zijn ook onze 3 vaste paarden. als onze twenter straks 3 wordt, koop ik echt niet een nieuw zadel. hij zal het eerst met het best passend zadel mogen doen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:54

patjelisa schreef:
Klinkt raar maar heb altijd het idee dat mensen die dit soort topics plaatsen toch een soort jaloers zijn?!

mag je mij vertellen waarom ik jaloers zou moeten zijn. geloof mij, ik ben alles behalve jaloers. want ik ben gelukkig met wat ik heb! ik heb de mogelijkheid voor een goed passend zadel. en als ik wil kan ik ook tig setjes kopen. ik heb inderdaad wel wat mooie sjabrakken liggen. maar ben echt niet jaloers op iemand die 30 setjes heeft Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:57

lotjj92 schreef:
patjelisa schreef:
Klinkt raar maar heb altijd het idee dat mensen die dit soort topics plaatsen toch een soort jaloers zijn?!

mag je mij vertellen waarom ik jaloers zou moeten zijn. geloof mij, ik ben alles behalve jaloers. want ik ben gelukkig met wat ik heb! ik heb de mogelijkheid voor een goed passend zadel. en als ik wil kan ik ook tig setjes kopen. ik heb inderdaad wel wat mooie sjabrakken liggen. maar ben echt niet jaloers op iemand die 30 setjes heeft Haha!

Nou dan zou ik zeggen wat is dan het probleem Haha! Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:59

Citaat:
het valt me op dat vaak het tuig niet van goede kwaliteit is. mensen inversteren liever in een mooi sjabrakje en een mooie peesbeschermers dan dat er daadwerkelijk een 'goed passend zadel' op ligt.

volgens mij heb ik niets tegen setjesfreaks. ik vind het erg leuk om topics te kijken hoeveel leuke setjes mensen hebben! want zelf hoef ik dat helemaal niet.

ik doel erop, dat het mij opvalt dat mensen liever hun geld aan prut dingen uitgeven. inplaats van dat ze sparen voor een 'goed passend zadel'. ik zelf vind het heel belangrijk. ik vind het sowieso het belangrijkste dat MIJN paard voor alles gaat! bijv ze heeft snel plekjes, dus ik rijd met een bontje onder de singel. ook onder de kin heeft ze het, dus een gel ding gekocht. en echt niet omdat ik dat mooi vind! maar puur omdat ik het belangrijk vind dat mijn paard gelukkig is. en geen pijn of druk heeft.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:02

lotjj92 schreef:
patjelisa schreef:

Nou dan zou ik zeggen wat is dan het probleem Haha! Knipoog

kennelijk is het tog wel een probleem voor sommige mensen anders word er niet 8 pagina;s vol over gediscuseert Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:03

hahah ja dat is waar!
Maar ik maak me juist niet zo druk over andere ik kan het toch niet veranderen Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:03

__KELLY schreef:
kennelijk is het tog wel een probleem voor sommige mensen anders word er niet 8 pagina;s vol over gediscuseert Haha!

ik open een discussie, omdat het iets is wat mij opvalt. niet iets waar ik jaloers om ben Dromen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:04

patjelisa schreef:
hahah ja dat is waar!
Maar ik maak me juist niet zo druk over andere ik kan het toch niet veranderen Knipoog

daar heb je inderdaad helemaal een punt!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:06

..En daarom kopen wij setjes, zodat ze niet buitengesloten word door de andere paarden omdat ze niet in de hipste mode loopt. Clown En ze dus ongelukkig word. Vork

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:06

lotjj92 schreef:
__KELLY schreef:

ik open een discussie, omdat het iets is wat mij opvalt. niet iets waar ik jaloers om ben Dromen

ik zeg ook niet dat jij jarloers ben of dat jij een probleem erover heb, val jou ook niet persoonlijk aan (kennelijk heb je het iddee dat ik jouw persoonlijk aanval) maar ik heb het over iedereen die hier deze 8 pagina's vol discuseren (ook ik) want die nemen de moeite om hier te reageren dus hebben kennelijk moeite met deze discussie...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:07

Joscaa schreef:
..En daarom kopen wij setjes, zodat ze niet buitengesloten word door de andere paarden omdat ze niet in de hipste mode loopt. Clown En ze dus ongelukkig word. Vork

goh jij hebt een sterk argument! ik zou zeggen koop vooral door denk dat je pony/paard binnenkort super gelukkig is Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:08

patjelisa schreef:
hahah ja dat is waar!

daar heb je gellijk in Ja , als je iemand aanvald op het feit dat hij slecht tuig hebt gaat diegene echt geen nieuw tuig kopen denk ik..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:09

__KELLY schreef:
lotjj92 schreef:

ik zeg ook niet dat jij jarloers ben of dat jij een probleem erover heb, val jou ook niet persoonlijk aan (kennelijk heb je het iddee dat ik jouw persoonlijk aanval) maar ik heb het over iedereen die hier deze 8 pagina's vol discuseren (ook ik) want die nemen de moeite om hier te reageren dus hebben kennelijk moeite met deze discussie...

klopt, en ze denken dat ik henzelf persoonlijk aanval op het feit dat ze setjes kopen. worden ze nogal aanvallend naar mij toe! terwijl ik helemaal niet zeg dat mensen die setjes kopen= geen passend zadel hebben. zeg alleen dat het vaak verdoezeld ermee wordt Ja

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:09

Joscaa schreef:

tuurlijk Huilen van het lachen

ik denk dat je paard niet veel scheelt in wat voor outfit hij loopt' Koe maargoed neem aan dat je dit een beetje synisch bedoelt...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:11

Was idd synisch Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:14

gelukkig maar Haha!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:23

lotjj92 schreef:
__KELLY schreef:

klopt, en ze denken dat ik henzelf persoonlijk aanval op het feit dat ze setjes kopen. worden ze nogal aanvallend naar mij toe! terwijl ik helemaal niet zeg dat mensen die setjes kopen= geen passend zadel hebben. zeg alleen dat het vaak verdoezeld ermee wordt Ja

Maar zo komt het wel over, als ik alleen al te titel lees, krijg ik het idee dat het zo is. Knipoog

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:29

lotjj92 schreef:
Citaat:
het valt me op dat vaak het tuig niet van goede kwaliteit is. mensen inversteren liever in een mooi sjabrakje en een mooie peesbeschermers dan dat er daadwerkelijk een 'goed passend zadel' op ligt.

volgens mij heb ik niets tegen setjesfreaks. ik vind het erg leuk om topics te kijken hoeveel leuke setjes mensen hebben! want zelf hoef ik dat helemaal niet.

ik doel erop, dat het mij opvalt dat mensen liever hun geld aan prut dingen uitgeven. inplaats van dat ze sparen voor een 'goed passend zadel'. ik zelf vind het heel belangrijk. ik vind het sowieso het belangrijkste dat MIJN paard voor alles gaat! bijv ze heeft snel plekjes, dus ik rijd met een bontje onder de singel. ook onder de kin heeft ze het, dus een gel ding gekocht. en echt niet omdat ik dat mooi vind! maar puur omdat ik het belangrijk vind dat mijn paard gelukkig is. en geen pijn of druk heeft.

Maar kun jij dan eens een voorbeeld noemen van mensen die veel setjes en een slecht zadel hebben? Ik ben er nog geen een tegengekomen op bokt hoor En als het al wel gebeurd is het vaak ontwetenheid Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:31

bedoel mijn omgeving, staat duidelijk in het topic ergens dat ik het heb over mensen in mijn omgeving, dat ik het niet constateer op dit forum. en moet ik dan namen gaan noemen? Bloos maak ik mezelf niet bepaald geliefd mee.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:32

Tsja, als het alleen over jouw omgeving gaat, je het verder nergens tegenkomt, wij niet mogen weten & zien om wie het gaat, waarom open je dan een topic?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:34

omdat ik benieuwd ben wat andere mensen ervan vinden, of zij het in hun omgeving ook formuleren. kan moeilijk allemaal mensen gaan beschuldigen van niet passend tuig. het is alleen iets wat mij enorm opvalt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:35

Wat niet past dat past niet, als je het niet eens tegen ze zegt, misschien wéten ze wel niet eens dat het niet past. Knipoog En is het niet slecht bedoelt, maar is het gewoon onwetendheid.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:36

als ik zie dat ze er een stuk vilt onder leggen, begrijpen ze zelf wel dat het niet past denk ik Nagelbijten / Gniffelen . kan een meisje van 11 niet vertellen dat een bontje onder het zadel leggen niet de oplossing is voor een te groot zadel. dat nemen ze echt niet van mij aan hoor Knipoog

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:37

lotjj92 schreef:
bedoel mijn omgeving, staat duidelijk in het topic ergens dat ik het heb over mensen in mijn omgeving, dat ik het niet constateer op dit forum. en moet ik dan namen gaan noemen? Bloos maak ik mezelf niet bepaald geliefd mee.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand expres met een verkeerd zadel blijft rijden omdat hij/zij zonodig nieuwe setjes wil kopen? Volgens mij ga je je dan behoorlijk schuldig voelen tegenover je paard. Ik neem toch aan dat iedereen dusdanig veel van zijn paard houd om het een passend zadel te geven.. Nagelbijten / Gniffelen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:39

lotjj92 schreef:
als ik zie dat ze er een stuk vilt onder leggen, begrijpen ze zelf wel dat het niet past denk ik Nagelbijten / Gniffelen . kan een meisje van 11 niet vertellen dat een bontje onder het zadel leggen niet de oplossing is voor een te groot zadel. dat nemen ze echt niet van mij aan hoor Knipoog

Een meisje van 11 kan ook geen nieuw zadel kopen Lips are sealed