Flair / Wow zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Flair / Wow zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:11

Huertecilla schreef:
Nikka schreef:
nog steeds geen link naar 'jouw bewijs' gevonden.

welk bewijs waarvan?

Ík claim niet dat WOW/Flair een Ei van Columbus is.

Voor uitleg van natuurkundige principes (bijvoorbeeld wat ´druk´ is), de eigenschappen van lucht(vering) en de wet van Blaise-Pascal verwijs ik je graag naar het web en een leraar natuurkunde of een opleiding.

De belangenloze uitleg op mijn site is een vereenvoudigde samenvatting van wat ik mbt zadels geleerd heb uit mijn onderzoek.

hc

Ik denk dat ik uitstekend in staat ben basale kennis van Natuurkunde te begrijpen. Dat er niet op het web staat wat voor opleiding ik heb betekent niet dat ik er geen heb genoten. Ik loop er alleen niet zo mee te koop. Het feit dat dat je dat zo neerzet vind ik uiterst neerbuigend. Het internet is geen goed medium om te kunnen beoordelen hoe een ander iets bedoelt maar jouw manier van schrijven hier kan ik niet als prikkelend of uitnodigend ervaren. Het lijkt meer op het eenvoudigweg afschieten van wat eenieder hier meldt. Zoals je zegt de bewijslast ligt voor jou bij de ander en dat is altijd een makkelijke positie.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:19

Huertecilla schreef:
De drukmeting die Wow/Flair laat zien is met de Novel-apparatuur, niet wetenschappelijk verantwoord en niet vergelijkend.
Non-bewijs en bovendien geen fraai beeld.

hc

novel pliance systeem werk als volgt
een elastische mat met 224 sensoren die meten de druk ,kracht en oppervlakte .
the sensoren worden gescand met een snelheid van 10000 sensoren per seconde
dit heeft als gevolg een dynamische meting

hieronder een link naar een voorbeeld die geen nadere uitleg behoeft.

http://www.pliance.com/multi/PEDAR_3.WMV

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:04

Ach ja, wat een leuk gemorrel hier. Nors opkijken
Natuurlijk kan je zweren bij paardenhaar in je zadel maar als ik mag kiezen tussen een stromatras en waterbed dan weet ik het echt wel.
Wil je simpel leven dan gebruik je lekker de tam tam en wil je echt in contact blijven dan ga je lekker achter je computertje zitten bokken. Haha!
Internet is trouwens ook niet toevallig zomaar ontstaan hoor, daar was toch echt wat vernieuwing en anders denkende geesten voor nodig. Waarom altijd met je kont op paardenhaar of wol blijven zitten als er een nieuwe techniek gerold is uit het brein van een echte denker Pling ?

Laat je niet afschrikken door Huertekillah' hoor Arie. Ik weet hoe je begonnen bent in dat kleine pandje in dordrecht bij Theo en dat je een groot hart voor paarden en alle dieren hebt.
Als jij zegt dat het wow zadel heel goed is dan geloof ik dat en wel gewoon puur op persoonkennis.
(en natuurlijk ook op alle goede ervaringen van wow rijders Schijnheilig )

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 22:04

Huertecilla schreef:
Nikka schreef:
nog steeds geen link naar 'jouw bewijs' gevonden.

welk bewijs waarvan?

Ík claim niet dat WOW/Flair een Ei van Columbus is.

Voor uitleg van natuurkundige principes (bijvoorbeeld wat ´druk´ is), de eigenschappen van lucht(vering) en de wet van Blaise-Pascal verwijs ik je graag naar het web en een leraar natuurkunde of een opleiding.

De belangenloze uitleg op mijn site is een vereenvoudigde samenvatting van wat ik mbt zadels geleerd heb uit mijn onderzoek.

hc

En die is wel wetenschappelijk onderzocht en onderbouwd Nors opkijken
Lijkt mij toch meer op persoonlijke mening, al is deze belangeloos dat wil niet zeggen dat het dan altijd correct is.

Net als je ons verwijst naar het web voor natuurkunde, denk ik dat ik je maar door moet verwijzen naar de basisprincipes van een discussie. Alles lukraak afkraken valt toch echt niet onder defnitie van discussie.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:46

Huertecilla schreef:
De drukmeting die Wow/Flair laat zien is met de Novel-apparatuur, niet wetenschappelijk verantwoord en niet vergelijkend.

Wat meet of doet Novel apparatuur? Zou je dat willen toelichten...

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:53

Snovje schreef:
Huertecilla schreef:

Ik heb me nog niet overal even ver in verdiept maar wat is precies een NOVel-apparatuur, wat doet deze.. Zou je dit aub wille uitleggen wat je er mee meet of iets dergelijks? Dan begrijp ik het allemal beterder en ik denk meerdere met mij...

Oeps staat al uitgelegd neem mijn opmerking terug Bloos

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:38

er staat iets naar boven een link naar de aparatuur...

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:45

Huertecilla schreef:
Dit bewijs is vrij eenvoudig te leveren met behulp van een wetenschappelijke verantwoorde vergelijkende test met Novel-apparatuur gecombineerd met HSM.

Huertecilla schreef:

??? Rolleyes

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:41

Achilles schreef:
Huertecilla schreef:
Dit bewijs is vrij eenvoudig te leveren met behulp van een wetenschappelijke verantwoorde vergelijkende test met Novel-apparatuur gecombineerd met HSM.

Huertecilla schreef:

??? Rolleyes

zonnesteek ?????

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:44

Huertecilla schreef:

Huertecilla schreef:

??? Rolleyes[/quote]

zonnesteek ?????[/quote]

Wel grappig Haha! maar bokt doet/deed raar....daarom staan mijn post er ook raar en meerdere malen..... Boos!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:07

Pff,door al dat gewauwel raak ik het spoor een beetje bijster Bloos

Mijn 3 jarige friese merrie is nu net zadelmak en m'n zadel (Kentauer penelopa) ligt nu prima,maar ik denk dat ze er over een half jaartje is uitgegroeid.Dus dan zal ik een ander moeten kopen.
Door alle positieve verhalen over een Wow zadel is mijn ieteresse wel gewekt Haha!
Dus nu een vraagje: kan een Wow zadel op elk paard passend gemaakt worden?
En hoe zit dat dan als ze nog meer spieren kweekt en het gaat knellen,kan het dan opnieuw aangepast worden?
En kan je ergens zo'n zadel een weekje ofzo te leen krijgen,zodat je kan voelen of het iets voor jou en je paard is?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:09

Pipi... WOW zadel is helemaal uit elkaar te halen kan steeds een andere boommaat in enzo... dus moet mogelijk zijn om hem steeds aan te passen. Meer specifiek zal Arie (zadelboer) het wel weten...

Je kunt een testzadel uitproberen geloof ik...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:26

voor willem was een wow zadel zeker niet geschikt.
maar goed.. willem is extreemgeval Haha! daar heeft arie de korrektor als oplossing gegeven.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:47

Pipi schreef:
Pff,door al dat gewauwel raak ik het spoor een beetje bijster Bloos

Mijn 3 jarige friese merrie is nu net zadelmak en m'n zadel (Kentauer penelopa) ligt nu prima,maar ik denk dat ze er over een half jaartje is uitgegroeid.Dus dan zal ik een ander moeten kopen.
Door alle positieve verhalen over een Wow zadel is mijn ieteresse wel gewekt Haha!
Dus nu een vraagje: kan een Wow zadel op elk paard passend gemaakt worden?
En hoe zit dat dan als ze nog meer spieren kweekt en het gaat knellen,kan het dan opnieuw aangepast worden?
En kan je ergens zo'n zadel een weekje ofzo te leen krijgen,zodat je kan voelen of het iets voor jou en je paard is?

het Wow zadel wordt door een combinatie van zit,zweetbladen en kussens aangepast aan het paard en de ruiter.
door de verwisselbare head-plates en aanpassen van het luchtsysteem kan het zadel meegroeien
door zijn spierontwikkeling en verandering van bouw is het noodzakelijk om regelmatig het zadel mee te laten groeien.
de mogelijkheid tot aanpassen is noodzakelijk bij een paard in ontwikkeling en het zadel kan hierin voorzien.
de head-plates zijn in elke boom verwisselbaar met de boommaat "smalste 26cm tot de breedste 39 cm"
het zadel wordt samengesteld ter plaatse en kan door je getest worden
je zal er dan op moeten rijden zodat ik de juiste balans kan afregelen met het lucht.
helaas is het niet mogelijk om het zadel een week uit te proberen.
het zou mij een behoorlijke hoeveelheid zadels kosten om iedereen in die behoefte te voorzien,je bent niet de enige.
bij mensen die twijfelen kan ik een soort van proeftijd geven en neem het zadels terug als het niet naar wens is en krijg je geld terug.
gelukkig komt dat zelden voor ,maar wij pretenderen niet dat wij het perfecte zadel voor iedereen hebben en als het niet bevalt neem ik het liever terug.
het belang van het paard en ruiter gaat boven financieel gewin.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:19

Klinkt allemaal erg positief.
Dat wordt dus hard sparen Knipoog

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:43

Er stond een paar dagen geleden een tweedehands op marktplaats....

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:08

gekke_koei schreef:
voor willem was een wow zadel zeker niet geschikt.
maar goed.. willem is extreemgeval Haha! daar heeft arie de korrektor als oplossing gegeven.

Kun je en wil je het nader uitleggen, dan begrijp ik en meerdere het die op zoek zijn naar een goed zadel..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:41

dat is wat arie zei. dat een wow zadel niet geschikt was.
willem heeft een karperrug en ook nog een weggevallen bespiering rond de schoft en ruggegraat, waardoor alles uitsteekt.
niet ieder type zadelis geshikt voor zo'n rug, heb er dan ook 6 gehad ofzo.
nu heb ik een kn met flair die goed past, met daaronder een korrektor, ook met lucht. willem kan geen zadels direct op zijn rug verdragen. die komen altijd gelijk op de ruggegraat te drukken.

dat was de beste oplossing volgens arie en dat is gebleken. ik heb zelfs het idee dat zijn spieren wat dikker zijn geworden rond de schoft. hij is in elk geval helemaal los in zijn rug nu.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:37

Super dat je zo een oplossing gevonden hebt.
Zowel voor jezelf als voor je paard.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:29

gekke_koei schreef:
dat is wat arie zei. dat een wow zadel niet geschikt was.
willem heeft een karperrug en ook nog een weggevallen bespiering rond de schoft en ruggegraat, waardoor alles uitsteekt.
niet ieder type zadelis geshikt voor zo'n rug, heb er dan ook 6 gehad ofzo.
nu heb ik een kn met flair die goed past, met daaronder een korrektor, ook met lucht. willem kan geen zadels direct op zijn rug verdragen. die komen altijd gelijk op de ruggegraat te drukken.

dat was de beste oplossing volgens arie en dat is gebleken. ik heb zelfs het idee dat zijn spieren wat dikker zijn geworden rond de schoft. hij is in elk geval helemaal los in zijn rug nu.

Thanx Haha!