kruitvat zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: kruitvat zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:49

en het kruidvat verkoopt ook mobieltjes, fotocamera's, dvd spelers, laptops/pc's etc etc... zekers is dat dan maar enkelvoudig (kan geen dier schaden) maar even erbij over kennis van zaken, waarbij ik mijn twijfels heb en vraagtekens zet.

ikzelf zou er geen zadel kopen, maar koop er evenmin een mobieltje, camera of pc..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 00:04

dorienkee schreef:
geef dan gewoon geld aan de dierenbescherming, is nuttiger. of vraag een expert die er verstand van heeft en laat die naar het zadel kijken, ff kijken of het echt een moordwapen is

Moordwapen zal het niet zijn, maar ieder zadel wat niet past kan wel werken als een martelwerktuig....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:22

nee dat snap ik allemaal wel, maar wat ik zij was: mensen die geen verstand van hebben die kopen ook welleens een zadel zonder info te vragen ( bij een paardenwinkel!!!) Ik zeg alleen als je dit zadel wilt kopen, moet je er ZELF veel verstand van hebben, en ik ben diegene die niet zegt dat het een slecht zadel is. Waarom zou dat? Alleen de verkoopers hebben er geen verstand van, dus moet jij dat hebben. Mensen die voor het eerst een zadel kopen.. tsja die zullen ook wel merken dat ze daar geen goede info krijgen. Maar ik zeg dus dat het wel een goed zadel KAN zijn.

en sorry dat ik vervelend ben om te lezen, ik dacht ff niet aan editten. Maar dat terzake, maak daar nou ff geen punt van..ontopic blijven.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-08-07 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verschillende berichten van je samengevoegd, hopelijk denk je de volgende keer wél aan editten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:39

Maar het punt is dat mensen die geen verstand hebben van zadels (en paarden) dus denken: dat is een goede aanbieding! die hebben bijvoorbeeld net een pony gekocht op de paardenmarkt, en kopen dan ook maar even snel een kruidvat zadel (of een oud zadel dat te koop is op de markt, dat ook van geen kanten past) omdat het GOEDKOOP is.

Deze mensen moeten BEGELEID worden bij hun aankoop. DAAROM is een kruidvat dus NIET geschikt om zadels te gaan verkopen.

Laat ze lekker bij dekjes en borstels blijven, halsters, zwepen, caps. Van mijn part ook rijlaarzen en dekens of wat dan ook. Dat zijn artikelen die men ZONDER begeleiding kan kopen, die over het algemeen NIET als martelwegtuig kunnen dienen bij fout gebruik (met uitzondering van zwepen en extreem reem gebruik.... iedereen snapt wel dat een ahlster voor om een hoofd is en het geen tuigje is zoals bij een hond)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:47

Alane schreef:
en het kruidvat verkoopt ook mobieltjes, fotocamera's, dvd spelers, laptops/pc's etc etc... zekers is dat dan maar enkelvoudig (kan geen dier schaden) maar even erbij over kennis van zaken, waarbij ik mijn twijfels heb en vraagtekens zet.

ikzelf zou er geen zadel kopen, maar koop er evenmin een mobieltje, camera of pc..

Ik had me camera er vandaan Ja was een hele goede..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:48

ma_rie_tje schreef:
Maar het punt is dat mensen die geen verstand hebben van zadels (en paarden) dus denken: dat is een goede aanbieding! die hebben bijvoorbeeld net een pony gekocht op de paardenmarkt, en kopen dan ook maar even snel een kruidvat zadel (of een oud zadel dat te koop is op de markt, dat ook van geen kanten past) omdat het GOEDKOOP is.

Deze mensen moeten BEGELEID worden bij hun aankoop. DAAROM is een kruidvat dus NIET geschikt om zadels te gaan verkopen.

Laat ze lekker bij dekjes en borstels blijven, halsters, zwepen, caps. Van mijn part ook rijlaarzen en dekens of wat dan ook. Dat zijn artikelen die men ZONDER begeleiding kan kopen, die over het algemeen NIET als martelwegtuig kunnen dienen bij fout gebruik (met uitzondering van zwepen en extreem reem gebruik.... iedereen snapt wel dat een ahlster voor om een hoofd is en het geen tuigje is zoals bij een hond)

idd Knipoog je hebt helemaal gelijk Knipoog !

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:53

Moirsa schreef:
Alane schreef:

Ik had me camera er vandaan Ja was een hele goede..

mijn moeder heeft der camera ervan is ook een hele goede , kvind die net zogoed als eentje van 600 euro (we hebben met een vriendin vergeleken)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:53

Ik zou er best een zadel kunnen kopen, op marktplaats heb je toch precies hetzelfde? Zijn ook zat mensen die niets van zadels weten, de afprijzing vind ik overdreven maar mooi zadeltje toch. als ze ook in de winkel liggen kan zou ik het wel de moeite waard vinden (als ik een zadel nodig had) om even te kijken.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:34

[PP] -> [HAR]

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:49

maar nelleke, jij hebt net iets (lees waarschijnlijk een heleboel) meer verstand van zadels dan de gemiddelde kruidvat klant, die denkt goh wat leuk, een zadel.
Das leuk voor op de pony die ik volgende maand ga kopen voor mn dochtertje.

Camera's, laptops, tv's, dvd spelers, sieraden, tassen, sportartikelen, home cinema sets, gsm's en pc's verkopen ze tegenwoordig overal.
Bij de Aldi kan je (als het in de aanbieding is) ook een afwas of wasmachine kopen.
Toch vind ik dat je dat niet kan vergelijken met een zadel.

Het zijn namelijk allemaal artikelen die voor menselijk gebruik zijn gemaakt, en (heel zwart wit gezien) geen schade aan kunnen brengen.
Als een zadel ook zo simpel in aanschaf zou zijn, dan zouden er echt geen winkels vol liggen met verschillende modellen.
Dan was er gewoon type 1 spring zadel, type 1 vzh zadel, 1 type dressuur zadel ect. en was het lang niet zo lastig om een goed passend zadel te vinden!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:52

Joh dorienkee ga eerst even terug naar school en leer typen en hoe je woorden en dingen spelt en hoe je zinnen opbouwt voor je van dit soort onzin vertelt!

Het gaat erom dat het het gevaarlijk is voor de ruggen van paarden en uiteindelijk ook voor mensen: het paard krijgt pijn in zijn rug en gooit mensen eraf, paard wordt als gevaarlijk bestempeld en dan is het hek van de dam en dit allemaal omdat de kruidvat graag een zadel wil verkopen.

edit: ma_rie_tje ik ben het met je eens, een camera oid kan wel een slechte kwaliteit zijn maar daar schaadt je geen mensen mee.
Een paard kan niet praten en vertellen dat zijn zadel niet fijn zit en dat het hierdoor pijn krijgt en misschien bokt oid!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:57

dorienkee schreef:
nee dat snap ik allemaal wel, maar wat ik zij was: mensen die geen verstand van hebben die kopen ook welleens een zadel zonder info te vragen ( bij een paardenwinkel!!!) Ik zeg alleen als je dit zadel wilt kopen, moet je er ZELF veel verstand van hebben, en ik ben diegene die niet zegt dat het een slecht zadel is. Waarom zou dat? Alleen de verkoopers hebben er geen verstand van, dus moet jij dat hebben. Mensen die voor het eerst een zadel kopen.. tsja die zullen ook wel merken dat ze daar geen goede info krijgen. Maar ik zeg dus dat het wel een goed zadel KAN zijn.

en sorry dat ik vervelend ben om te lezen, ik dacht ff niet aan editten. Maar dat terzake, maak daar nou ff geen punt van..ontopic blijven.

Of bedoel je terzijde?

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:45

Ook ik heb net een mailtje verzonden naar kruidvat, ik snap niet dat hun niet inzien wat het allemaal kan veroorzaken door een zadel in een drogisterij te verkopen!

Ik vind het te belachelijk voor woorde, en natuurlijk zal het zadel wel op enkele paarden passen, maar niet iedereen heeft er veel verstand van die bij de kruidvat komt en zomaar een leuk goedkoop zadeltje ziet voor het kleinkind ofzo.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:52

Ik heb al een tijd geleden een mailtje naar hun klantenservice gestuurd over de idioterie van het verkopen van zadels. Nooit meer iets op gehoord natuurlijk Koe . Fijne service hebben ze daar, zeg. Clown Vork

PS; ik vind het 'zo maar' kopen van zadels zonder te kijken of het echt past (het is toch maatwerk) sowieso erg fout. En helaas zie ik een hoop mensen dat toch doen. Of dat nou bij het Kruidvat, zadelmarkt, marktplaats, via via of weet ik wat is......

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:55

Girl007 schreef:
Ook ik heb net een mailtje verzonden naar kruidvat, ik snap niet dat hun niet inzien wat het allemaal kan veroorzaken door een zadel in een drogisterij te verkopen!

Ik vind het te belachelijk voor woorde, en natuurlijk zal het zadel wel op enkele paarden passen, maar niet iedereen heeft er veel verstand van die bij de kruidvat komt en zomaar een leuk goedkoop zadeltje ziet voor het kleinkind ofzo.

Ik ben benieuwd of jij wel wat terug krijgt, laat je het dan weten Knipoog ?

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:58

Nadya schreef:
PS; ik vind het 'zo maar' kopen van zadels zonder te kijken of het echt past (het is toch maatwerk) sowieso erg fout. En helaas zie ik een hoop mensen dat toch doen. Of dat nou bij het Kruidvat, zadelmarkt, marktplaats, via via of weet ik wat is......

Idd,, ook ik vind het belachelijk om een zadel te kopen dat je nooit hebt gepast dus ook via marktplaats,zadelmarkt etc...
Ik zelf heb een ainsley gekregen van een vrouw die met de sport moest stoppen i.v.m. borstkanker. Dit zadel heb ik toen aangenomen maar ook alleen als het zou passen, gelukkig zit er een verstelbare boom in dus past het eigenlijk op elke paardenrug.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:59

GirlyMelis schreef:
Girl007 schreef:
Ik ben benieuwd of jij wel wat terug krijgt, laat je het dan weten Knipoog ?

Natuurlijk laat ik dat weten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:03

Lous schreef:
Hier is al eens een discussie over geweest als ik mij kan herinneren. Maar de meeste paardenmensen weten toch wel dat dit nooit iets kan zijn. Die kijken heus wel verder.

Tja, dat zou je denken. Ik zie bij ons hoe kinderen een pony van hun ouders krijgen en vervolgens gooien ze er een tweedehandsje op of kopen er eentje van zadelmarkt (want goedkoop). Het is niet om aan te zien, ze passen nooit met alle gevolgen van dien.
Helaas zijn er dus wel degelijk een hoop onwetende mensen met paard, die dit kopen. Scheve mond

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:14

Jaimyliefje schreef:
marietje27 schreef:
Binnenkort kun je er een paard/pony kopen. Haha!

shetlander, van 200 voor maar 2 euro!
op=op
*LOL*

alleen verkrijgbaar in de kleuren zwart, grijs en bruin
whaaaaa. Haha! Vork

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:31

Julia_14 schreef:
Haha dat zadel is van 1200 naar 299 euro gegaan Huilen van het lachen Yeah right Tong uitsteken Ik zou het echt nooit kopen...

Als er een merkje bij staat, stubben ofzo, dan was het een ander verhaal. Maar hier staat niet eens een merk genoemd, en de specificaties zijn om te lachen: 100% leer. Tuurlijk, wat zit er in het zadel dan? een boom van leer, vulling van leer, enz? Haha!
En de foto, ook zo enorm duidelijk. Wat koop je nu? een alleskunner, vzh staat immers voor alles-in-1. Maar het is wel een robuust elegant zadel dat overal voor geschikt is (western wordt nog net niet genoemd). Tong uitsteken
Oftewel, mooi aangeprezen, complete l u l koek staat er bij en van 1200 voor 299 zonder ook maar een merk te noemen betekent dat het gewoon een handgemaakt indiazadel ofzo is (knap werk als je complete zadels machinaal kunt maken).

En zouden ze er ook een gratis opvulbeurt bij doen?

En over medewerkers die er geen verstand van hebben, ik vind dat ze zadels verkopen geen probleem. Je kunt immers ook lenzen kopen bij de Kruidvat en daar hebben ze ook geen verstand van. Ik vind alleen dat ze eerlijk en volledig moeten zijn over de gegevens die bij het zadel horen. Dus boommaat, merk, van-voor-prijs. verder heb je als koper ook een soort onderzoeksplicht. Zet er dan in de advertentie bij dat een zadel gecontroleerd moet worden op pasvorm door een zadelmaker. Doen ze ook met lenzen, zetten ze ook bij dat je geregeld langs de opticien moet.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:22

Ik begrijp de opwinding richting Kruidvat niet helemaal, je gaat toch ook niet roepen dat de slijter de schuldige is als hij drank aan een alcoholist verkoopt? Dan kun je het toch ook het Kruidvat niet aanrekenen als zij niet-passend zadel verkopen? Jij als paardeneigenaar bent verantwoordelijk voor wat je op de rug van je paard legt, niet het Kruidvat. Ze hebben gewoon een lading van die zadeltjes opgekocht en brengen die aan de man, ze hadden ze ook op Marktplaats kunnen zetten en dan had er geen haan naar gekraaid.

En dat de oorspronkelijke prijs belachelijk hoog is: das niet alleen in dit geval zo, dat vind je in elke reclamefolder terug, misschien alleen wat minder opvallend.

Ik zoek nog een 17 inch ponyzadeltje, misschien ga ik wel ff kijken Knipoog Schijnheilig

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:28

Moderatoropmerking:
Vriendelijk verzoek om ontopic te blijven, onzinberichten zoals deze berichten:
Citaat:
Binnenkort kun je er een paard/pony kopen. Haha!

Citaat:
shetlander, van 200 voor maar 2 euro!
op=op
*LOL*

Citaat:
alleen verkrijgbaar in de kleuren zwart, grijs en bruin
whaaaaa. Haha! Vork

dragen totaal niets bij aan de discussie!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:32

Oh en zo'n modopmerking natuurlijk wel.
Er kunnen ook pb's verstuurd worden Pling

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:55

@ sodera: wrm reageer je zo arrogant?, van leer typen enzo? ik geef gewoon mijn mening, en dat ik miss niet zo geweldig ben in typen heeft daar niets mee te maken. ik vind het ook niet echt gepast zon zadel in de kruitvat, maja ik zeg alleen dat het niet slecht hoeft te zijn, en dan reageren mensen zo. ik snap ook wel dat die mensen daar geen goede uitleg over zo'n zadel kunnen geven. Ik ben alleen van mening dat het wel een goed zadel KAN zijn. Maarja als ik een discussie aanga word ik meteen bestempeld als dom. Gezellig zeg, bokt

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:03

Wat ik erg jammer vind is dat dit soort keten de hele markt in elkaar gooien. Straks moeten we bij de hema onze rijspullen halen en zijn alle paarden winkels verleden tijd. Straks is ieder groot waren huis op zich een winkel centrum. Ik hoop dat de leinschalige bedrijven dit soort grollen te boven kunnen blijven en dat de mensen MET ervaring en kennis over ruitersport artikelen de leiders blijven in deze markt.

Het lijkt mij eerlijk gezegd wel een goed idde om mensen een bevoegdheid te geven om artikelen als zadels e.d. te verkopen. Deze hebben namelijk een grote invloed op de gezondheid van een dier.