Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paul11

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:39

Was bij ons ook, niet nodig om te controleren, eerst maar even een aantal weken inrijden, dan zou hij wel een keer langskomen, als het nodig was, voorlopig ligt het nog prima.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:07

presto schreef:
Nou ik ben geen eigenaar meer van een daaleman zadel...... Ja een beetje jammer maar wel netjes geregeld allemaal gelukkig.... Bij het zadel wat voor ons gemaakt was bleef mijn sjabrak niet liggen, na tien minuten was het al helemaal naar achter geschoven en ik reed de hele tijd mijn benen stuk tot bloedens toe dus ik was niet echt blij. Een afspraak gemaakt met Erik en die was het wel met me eens dat dit niet het geschikte zadel voor ons was dus die heeft hij weer meegenomen en een ander zadel opgestuurd om die te proberen maar helaas bij dit zadel was de sjabrak nog eerder naar achter geschoven als bij de eerste dus ik zag het niet zo zitten meer eigenlijk na alle zadel ellende die we al gehad hebben.... Ik zie het al voor me, heb je een wedstrijd kan je drie keer opzadelen om alles weer goed te leggen.... Geen goed idee dus helaas voor ons geen daaleman. Nu maar weer op zoek naar iets wat wel goed past bij paard en mij.... Moeilijk vind ik dat maar we houden hoop, het komt vast goed. Rij nu nogsteeds met mijn KN die ik gelukkig nog niet verkocht had hahaha. Nou iedereen veel rij plezier met de nieuwe zadels en dat ze maar lang mooi en heel mogen blijven maar dat omt vast goed!!!

Presto, wat jammer! Dan heb je zo lang moeten wachten op een zadel en dan is het nog voor niets geweest! Heeft Erik kunnen uitleggen waarom het sjabrak steeds verschoof?? Wel fijn dat ze het netjes hebben opgelost.
Veel succes met de zoektocht naar een nieuw zadel!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:36

Ik ben echt super tevreden met mijn zadel!! De eerste paar weken schoof het nog wel naar voren. Heb hierover gebeld en dat was bij de manier waarop mijn zadel gemaakt was heel logisch (voor meer vulling waardoor het hoger ligt en sneller naar voren schuift). Moest er goed op letten en echt goed aansingelen. Ook zorgen dat de singelstoten voldoende naar voren zitten. Nu ligt het perfect en ben ik echt super blij. Mijn paard loopt er ook veel beter onder!
Mijn shabrak schuift ook wel naar achter totdat het bovenste riempje strak zit. Nu we dat riempje even verzet hebben heb ik er geen last meer van.
Ik meende me te herinneren dat als je ze aan huis laat komen en je bestelt een zadel dat de reiskosten dan vervallen, maar kan me vergissen.
Ook bij ons vertelden ze inderdaad dat je eerst een paar maanden moet gaan rijden totdat het echt lekker soepel en ingezakt is en daarna moet het een keer gecontroleerd worden.

Ben elke keer als ik nu ga rijden helemaal blij, omdat ik weer op mijn nieuwe zadel mag Lachen

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:14

Ja jammer presto!
Ik heb mijn zadel donderdag gekregen. Ben hen nu flink aan het invetten en wilde vanochtend een rondje gaan rijden!
Maar ja het heeft gesneeuwd en ik durf het niet aan te gaan rijden op een knol die al een tijdje niet bereden is (zón 3 maanden)! We zijn wel nog aangespannen weggeweest maar dan gedraagd Viktor zich beter.
De bak staat ook al helemaal onder water! Morgen nieuwe poging denk ik!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:26

Spannend Viktor, wilde er zelf zo snel mogelijk op en was heel fanatiek met invetten, terwijl ik normaal helemaal geen poetser ben Lachen
Wat mij nog het meeste meeviel was dat ik er eigenlijk zo mee weg kon rijden. Was wel een klein beetje onwennig, maar ik had het me veel erger voorgesteld!! Heb ook totaal geen spierpijn oid gehad, terwijl iedereen me dat wel voorspeld had Lachen

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 09:47

Was mijn ervaring ook, opstappen en perfect zitten OK dan!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:49

Het was wel ff wennen, maar had me echt voorbereid op echt een flink aantal keer niet echt te kunnen rijden doordat het niet echt lekker zat. Viel dus mee Cool

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:43

Ik heb gisteren een ritje gemaakt. Het viel mee en tegen. het zat wel erg onwennig alles is stroef en kraakt aan alle kanten en naderhand had ik last van mijn kruis. Maar ja heb dan al vanaf half oktober niet op een paard gezeten dus logisch lijkt me. Maar het bleef heel stabiel op viktor liggen zelfs bij het opstappen! en dat doen andere zadel eigenlijk nooit. woensdag mag ik weer een keer!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 14:05

Ik had in het begin ook pijn in mijn "kruis" na het rijden. Het is een tijdje geminderd maar de laatste keer rijden had ik het weer.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:32

viktor00 schreef:
Ik heb gisteren een ritje gemaakt. Het viel mee en tegen. het zat wel erg onwennig alles is stroef en kraakt aan alle kanten en naderhand had ik last van mijn kruis. Maar ja heb dan al vanaf half oktober niet op een paard gezeten dus logisch lijkt me. Maar het bleef heel stabiel op viktor liggen zelfs bij het opstappen! en dat doen andere zadel eigenlijk nooit. woensdag mag ik weer een keer!

Is de nieuwigheid, gaat vanzelf over, eventueel kan je wat talkpoeder tussen de zweetbladen aanbrengen, wordt het gekraak ook minder.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:15

Ik ga er ook maar vanuit dat het minder wordt even doorzetten.Precious20 welk type zadel heb je ook al weer heb je normaal of gelzitting, ik heb een gelzitting. Ik heb een veelzijdigheids richting dressuur. Als het kraken aanhoud zal ik is talkpoeder uitproberen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 15:58

Ik heb de GPS III; die is standaard met gelzitting.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 19:58

viktor00 schreef:

Het is ondertussen mss een nutteloze tip maar ik heb gisteren mijn beugels eens een gaatje korter gedaan en ik heb geen pijn meer gehad! OK dan! Ik weet niet hoe lang jij je beugels hebt maar het is mss ook eens iets om te proberen?

Verder ben ik helemaal in de wolken met het zadel! Lachen Eerst lag het een beetje achterover maar Erik Daaleman garandeerde me dat dat perfect normaal was en dat het zadel van voren nog zou zakken. Nou, hij heeft gelijk! Het zadel is gezakt en ligt nu zoals hij hoort te liggen.

Maar ik heb wel nog een vraag... Aan de onderkant van de kussens had ik een plooi in het leer. Erik garandeerde me weer dat dat normaal was en dat het zou weggaan. Die plooi is er nog altijd... Hebben jullie zadels dat ook?

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:20

Bedoel je ter hoogte van de achterkant van het zweetblad ongeveer? Die zit er volgens mij bij mijn zadel ook nog, al heb jij je zadel wel veel langer natuurlijk. Zal het eens in de gaten houden.
Heb mijn beugels nu juist langer dan op mijn vorige zadel. Al is het niet echt langer, maar de haken zitten gewoon lager, waardoor het langer lijkt. Zit toch beter zo!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:35

Ja, daar bedoel ik. Aan de onderkant van de kussens, ter hoogte van de zweetbladen. Ik heb mijn zadel wel al veel langer maar ik heb er afgelopen zondag pas voor de 6de keer mee gereden... Lachen Het kan dus nog niet volledig ingereden zijn.

De beugelriemhaken zitten inderdaad lager. Ik heb dat verschil tov mijn Schumacher ook gemerkt. Op m'n Schumacher zat ik al met erg lange beugelriemen maar op de Daaleman is dat gewoon té lang. Als ik wou lichtrijden, moest ik bijna op mijn tenen gaan staan. Dus dan maar een gaatje korter Lachen

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:28

Ik had mijn beugelriemen nooit super lang, had toen mss al iets langer gemogen, maar vond dat echt niet lekker rijden Lachen Nu is het precies goed, al moet ik nog wel ff wennen als ik weer 's korter heb gereden.
Dan heb ik al veel vaker gereden Lachen Zal morgen eens kijken of die plooi er nog zit.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:55

Die plooi hebben wij er ook in, evenals dat gaatje korter van de beugelriemen, ik vroeg me al af waardoor dat kwam, maar dat is me nu duidelijk, als de beugelhaken lager zitten is het logisch dat je de riem wat korter moet maken, om op dezelfde lengte uit te komen Haha!, weer wat wijzer geworden, zadel zit nog steeds prima.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:29

Die plooi zit er bij mij iig nog. Heb ook niet het idee dat het al minder is dan in het begin. Maar denk ook niet dat mijn paard dat merkt, zit nogal aan de zijkant en niet echt aan de onderkant.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:58

Bij mijn geen plooi te ondekken! Viktor liep echter super met de les. Hij gaf zelfs na wat hij meestal niet wil doen. Nog steeds wat pijn aan mijn kruis, helaas kortere beugels waren niet echt een succes. maar volgens mij moet alles nog wat soepel worden en gaat het dan beter. Kraken doet hij eigenlijk al niet mee. Ik heb ook nog maar 5 keer gereden.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:28

Ik krijg eind maart mn zadel! Heb er echt zin in. Krijg een veelzijdig richting dressuur met langere singelstoten en een diepere zit. Ook komt er een gelzitting in. Hebben jullie ervaring daarmee?

Heb nog nooit op een Daaleman gezeten/gereden, demo's waren allemaal te smal. Maar zal best lekker zitten, belangrijkste is dat het zadel goed op mn paard komt te liggen.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:36

Spannend hoor romatjuh! Ik heb gelukkig wel kunnen proefrijden, maar doordat die zadels niet goed lagen was het achteraf gezien niet echt representatief!

Ik heb er ook een gelzitting op. Is wel iets zachter, maar mijn Ainsley die ik hiervoor had was toch echt veel zachter!
Had voor dit zadel wel ooit een tijdje een Daaleman gehad. Dat was er een van toen 20 jaar oud van mijn vader. Kon er geloof ik wel 2 keer in Clown Was ook erg hard. Mijn nieuwe zadel nu is nog steeds super! Zit echt lekker en ligt super.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:33

Ik ben zelf een Kieffer Wien Deluxe dressuur gewend, moet zeggen dat ik die niet echt lekker vond rijden, te weinig steun. Maar wel lastig dat ze alleen smalle demo's hebben. Heb er alle vertrouwen in dat t goed gaat passen, maar je koopt iets duurs en weet niet eens hoe het zit Clown

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:23

Vond ik ook erg vreemd en een doodeng eerlijk gezegd. Had die zadels getest en toen wist ik het eigenlijk nog niet. Maar nu ik 'm heb ben ik helemaal blij Lachen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:45

Ik heb 'm ook binnen! Vind 'm enorm mooi geworden, heb al eerder een Daaleman gehad, maar deze is echt een stuk mooier Lachen
Ik rij zelf even niet, maar ik hoop dat mijn bijrijdster vanavond even een verslagie doet.. ben enorm benieuwd hoe íe ligt!
Heb het idee dat ze echt heel goed naar m'n paardje hebben gekeken, het is echt een ander 'model' qua kussens etc dan de standaard zadels.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:48

Even bijgelezen! Heb een vraagje aan alle daalemanbezitters. Hoe gaat het met jullie. Hoe zitten de zadels? Ik heb nog steeds vaak ontzettend veel last van mijn zitvlak (heb m'n zadel ongeveer een maand) hebben jullie daar ook last van???