[FOTO]Probleem met het bit/mond! Wat nu!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [FOTO]Probleem met het bit/mond! Wat nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:26

Fijn om te horen OK dan!

Vaak zijn ze juist met veel vrijheid ook veel braver , dan krijg je een soort wederzijds respect terug , dat is wel leuk !

Net zoals moeilijke paarden die ineens poeslief zijn als je er een klein kind op zet , of die heel voorzichtig met je doen als je er zonder zadel opstapt. Echt leuk is dat ! Lijkt wel of ze dan zo trots zijn dat ze die verantwoordelijkheid en dat vertrouwen krijgen dat ze heel erg hun best doen daardoor.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 19:33

pmarena schreef:
Fijn om te horen OK dan!

Vaak zijn ze juist met veel vrijheid ook veel braver , dan krijg je een soort wederzijds respect terug , dat is wel leuk !

Net zoals moeilijke paarden die ineens poeslief zijn als je er een klein kind op zet , of die heel voorzichtig met je doen als je er zonder zadel opstapt. Echt leuk is dat ! Lijkt wel of ze dan zo trots zijn dat ze die verantwoordelijkheid en dat vertrouwen krijgen dat ze heel erg hun best doen daardoor.

Hee jaa! Haha! als je dat zo zegt klinkt dat echt lief!! Haha!
Wat zijn het toch ook super beesten hea!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:45

@ pmarena, het lijkt wel of je het over mijn paard hebt, haha! als ik een kind een rondje laat maken doet hij heel rustig, maar wee je gebeente als je er iets uit wilt rijden wat hij nog niet kan. mijn oude bijrijdster probeerde het, en het is niet meer goedgekomen tussen die twee. hij wil wel aardig voor haar zijn, maar als ze erop stapt, oeioei... staken, tegenwerken, zelfs een bloedneus slaan kwam erbij...

maar goed, leuke mededeling van mij, nu weer ontopic.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 17:35

ZO Ik heb gster lekker gereden!!

Eerst bit en een heel tuigen enzoo er om heen... eerst longeren enzoo.. Maar ja k had iedee dat ze t niet snat ben er dus mar op gaan zitte maar ja dit ging oo niet echt goed ik het helegebeuren er af gehaald dus ik reed nu gwoon met hoofdtel bit zadel.. Nou t was nou niet dat ik zo iets zoo wat gaat het goed heb heel veel zin om door te rijden dus ik hoofdstel af gedaan en ik dacht ik gaa maar gwoon hobbele met het halster.

En het ging toch goed ze reageerde veel beter veel meer reacktie op alleen oortjes nar voren Haha! Haha! Er stonden wat spronnetjes ik dus over de sprongen heen nou ze heeft nog nooit zo lekkere gespongen en lande steeds in de goed galop had en reacktie op het sturen echt niet normaal! Haha! en allemaala gwoon met halster zadel en losse teugels

Ik gaa nu heel er op haar reacktie oeven want er is binnen kort een soort wedstrijdje met vlaage zwaai licht en dat is daan een pacour met enge ding zeg maar.. en dat pacour wil ik eigelijk af leggen zonder bit! Als dat me lukt heeft ze me er van over tuigd dat je net zo goed kunt rijden zonder bit en gwoon met halster!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 17:35

Oeps heeel veel spellings fouten... (schaam Tong uitsteken )

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:46

Fijn dat het zo goed ging (en idd lekker veel spelfouten;)
je zou ook eens kunnen kijken voor een touwhalster, heb je net iets meer controle mee dan met een stalhalster (laatst genoemde zijn eigenlijk ook niet gemaakt om mee te rijden).
een setje van teugels en een touwhalster heb je geloof ik voor een euro of 35 en dat is goede kwaliteit!